Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI -pino tammikuulle

20.12.2007 |

moi!

jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?

meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.

tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.

oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.

mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.

kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.

koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.

vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.

uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..

onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?

Kommentit (283)

Vierailija
161/283 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on olo kuin tulisilla hiilillä, jännittää niin maan pirusti!!

Helena: Voi harmi että sattui! Toisaalta, mitäpä sitä ei kestäisi... Ja totta tuokin, että munasolut ovat " parempia" jos niitä ei ihan tuhottomia määriä ole. Meille lääkäri sanoi, että munasolujen laatu heikkenee, mikäli niitä tulee kymmeniä...

Tipituu: Kiitos tsempityksistä!! Ymmärrän muuten tuon sun tarkoituksellisen palstailutauon, itsekin niitä olen pitänyt. Muistaakseni viime ivf:ssä pidin just tuon piinailuajan aika hiljaista eloa tän suhteen (ellen nyt ihan väärin muista) - sitä kun täällä palstoilla usein kiihtyy entisestään nämä ajatukset! ;) Oman fiiliksen mukaan, mikä itselle on parasta, niin tehdään, eiks niin? Toivottavasti siellä tiitiäiset ovat kiinni jo ja pysyvät siellä seuraavat 9 kk!! :)

Ja täällä tulee varmasti uneton yö, sen voin jo sanoa! Hirmuinen jännitys päällä, töistäkään ei tullut yhtikäs mitään tänään! Pitäkäähän tytöt peukkuja että menee hyvin - ja peukutukset täältä myös Ennikselle, samikselle! :) Hyvää yötä!

Vierailija
162/283 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiosta selvitty ja tällä hetkellä tyytyväinen olo! Toimenpide oli tällä kertaa kivuliaampi kuin viimeksi, mutta sainkin pienemmän määrän lääkettä suoneen. Ja eipä ihme että vähän sattuikin kun näin tällä kertaa sen neulan jolla keräys tehtiin - huhhuh!! Järkyttävän kokoinen ja paksuinen!

Mutta siis olennaiseen: 15 munasolua saatiin! :) Lääkäri sanoi, ettei enempää olisi saanutkaan tulla - oletin että viittasi sitten laadun heikkenemiseen. Nyt pitää vaan toivoa, etteivät olisi kovin heikkolaatuisia ja että mahdollisimman moni hedelmöittyisi ja tulisi hienoja alkioita! Vaikkakaan emme tarvitse kuin sen yhden priimaluokkaisen siihen raskauteen... :)

Nyt vielä vähän höntti ja kipuileva olo, mutta ei mitään mikä ei levolla paranisi!

Mitenkäs Enniksen punktio sujui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/283 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, täälläkin on punktio takana. =)

14 munasolua saatiin, ja huomenna tietää sitten, onko moni hedelmöittynyt.

ihan tyytyväinen olen satsiin, viimeeksi saatiin 7 munista, joista 5 alkiota. ja niillä 1 poika.

toivottavasti saatais nyt enemmän " pelivaraa.."

punktio ei sattunut läheskään yhtä paljon kuin viimeeksi, että hyvä.

vasemmasta munasarjasta saatiin hyvin punktoitua solut, ainut mutta, että teki kipeämpää kuin oikealle pistäminen. nämä vasemmat kerättiin ensin.

oikea munasarja, joka edellisessä ultrassa oli jossain kohdun yläpuolella keskellä mahaa, olikin livistänyt sitten kunnolla. tässä olikin haastetta ihan kivasti =D.

alakautta tehdyssä ultrassa ei löytynyt koko ovariota, ja lääkäri ihmetteli, että täytyyhän sen jossain olla, ei koko munasarja voi noin vaan kadota..

tehtiin ultra mahan päältä, ja sieltähän se kadonnut ryökäle löytyi, oikealta puolelta kylkikaaressa..

hoitaja tuuttasi kunnon satsin lääkettä, sai just pari sormea munasarjan ja kylkiluiden väliin, ja sitten runttasi koko yläkropan painolla nyrkit sinne kylkiluiden viereen.

munasarja painui sen verran alas, että näkyi alakautta ultrassa, ja lääkäri yletti keräämään soluja. 5 saatiin täältä.

piti pyytää biologi labran puolelta avuksi, kun jonkun piti ojennella niitä koeputkia, ja hoitsu makasi mun päällä =D

kuulostaa hurjalta, mutta ei sattunut ..silloin. ja tosiaan, oikean, eli tän hankalan keräys, siis pistäminen, ei tuntunut juuri lainkaan. ihme juttu.

nyt on olo, kuin olisi saanut kunnolla pesäpallomailalla köniin, häpyluusta kylkikaariin.. voi olla että tulee kunnon mustelma siitä runnomisesta, ainakin iho ja maha on siitä kosketus arka.

koko maha on muutenkin ihan helkkarin kipeä.

mutta kaikkineen ihan ok toimenpide, eikä niin kipeä kuin viimeeksi.

nyt menen takaisin pötkölleen..

ai ni, perjantaina siirto klo 11, ja kaksi alkiota rytkäistään kyytiin jos kaikki on ok.

naksulla meni kaikki ok, hyvähyvä!

mites höntillä menee?

miten helena? punktio eilen?

mut nyt on pakko mennä kupeelleen.

-ennis-

..huojentuneena, huomista soittoa alkioista hermona odotellessa..

Vierailija
164/283 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti olla, että

helena, punktio eilen, mikä olo tänään? ja mites alkiot?

Vierailija
165/283 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Punktio siis meni hyvin eilen ja illalla sitten oli vähän tuntemuksia muttei sen pahempaa. Tänään on ollut jo aika lailla normaali olo. Lupasivat tänään soitella jos on ongelmia hedelmöittymisessä mutta eivät ole soittaneet joten kaikki on varmasti hyvin ja huomenna päästään 2 alkion siirtoon. Siirto on n.13.25. Vähän jänskättää.

Vierailija
166/283 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputkin pinoilijat on sitten kunnialla selvinneet punktiosta, ja hyvin on sitten kaikilla mennyt. Hieno homma!

Mä olen tarkotuksella koittanut hiukan pysytellä pois täältä, kun on muutenkin vähän jänskättäny, teidän kuulumiset oon kyl aina välillä käyny lukaisemassa.

Mulla on täl hetkellä ihan loistava fiilis.

Kahdestatoista saadusta muniksesta yhdeksän hedelmöittyi (kaikki siis icsattiin), ja tänään siirrettiin sit lääkärin mukaan " nelisoluinen valioyksilö" . Pakkaseen saatiin kolmeen olkeen seitsemän laadukasta alkiota, jos oikeen ymmärsin ni nekin ilmeisesti oli nelisoluisia kaikki. Voi tietty olla et jotain meni ohikin, ku olin niin tyytyväinen tulokseen et leijailin suurinpiirtein ilmassa.

Lääkäri kehui, et paremmin ei olis hoito enää voinut onnistua ja nyt tästä eteenpäin tulos ei oo enää meidän käsissä. Nyt sitten vaan toivotaan sormet ja varpaat ristissä et tyyppi tarraa kiinni ja pysyy matkassa loppuun asti.

Olo on kyl tosi helpottunu. Aikasemmista insseistä kun ei oo oikeen tullu mitään. Ja ilmeisesti suurin ongelma on sitten ollu isännän sperman huono laatu ja siitä lääkäri sanoikin et ihan icsattavaa tavaraa se on. Ilmeisesti kuitenkaan itse soluissa ei sitten suurempaa vikaa ole, kun lähes kaikki sentään hedelmöitty ja jakautui hienosti.

Nyt alkaa sit kahden viikon pitkä piinailujakso. Pitää koittaa olla mahdollisimmman rennosti ja suurempia asiaa stressaamatta. Miten lie sekin sit on mahdollista.

Mä nyt siis ja pääsen piinailemaan teidän kanssa vihdoin ja viimein...

*tyytyväinen Höntti*

Vierailija
167/283 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikos jessiksellä tänään kontrolli uä? mites siellä?

montako naksulla hedelmöittyi?

helenan alkionsiirto?

onnittelut höntille, pakkaseen saitte hyvän satsin! =)

mitäs vielä..

no omaa napaa..

äsken tuli soitto klinikalta, 14 munasolusta oli hedelmöittynyt 12. hyvähyvä!!!!

huomenna sitten tietää, että moniko on jakautunut ok..

mutta tähän mennessä hävikki ei ole ollu mitenkään hirmuinen.

olo ei ole enää niin kipeä, tänään olen ottanut vaan yhen buranan, ja olen pärjännyt ihan ok.

huomista jännityksellä ootellessa..

-ennis-

Vierailija
168/283 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis: Huhhuh, minkä kuuloinen punktio! Mutta hyvä ettet itse kokenut mitenkään ylitraumaattiseksi, se on tärkeintä! Ja voi että miten mahtava saalis teillä on tulossa, todella pieni hävikki!!!

Helena: Siellä on siirto jo tänään, hienoa! Kaksi kyytiläistä pääsee siis matkaan! :)

Höntti: Ja siellä siirto takana, hieno että saitte top-luokkaisen mukaan masuun!!! Ja hienosti saitte myös pakkaseen, hyvä!

Jessiksen kuulumisia täällä ootellaan... Toivottavasti hyviä uutisia!

Ennis kyselit hedelmöittymisestä - meille ei siitä ilmoiteta mikäli ei ole totaalista hävikkiä tullut... Sitä tässä kauhulla pelkään, että jos puhelin soi ja se on klinikalta niin ei hyvä... :( Jännitystä siis ilmassa - ihan kuin ei muuten olisi! ;)

Pakko muuten kommentoida tuosta Buranasta... Meillä ohjeeksi annettiin Panadolin, Litalginin tm. käyttö punktion jälkeen. Vierustoveri sanoi, että kotona on kyllä Buranaa, niin hoitaja sanoi tähän, ettei noita tulehduskipulääkkeitä saisi oikein syödä kun ne voivat vaikuttaa kiinnittymiseen epäsuosiollisesti... Joten vaihdahan Panadoliin, jos vielä jatkossa tarvitset lääkkeitä! Tuosta Buranan käytöstä muuten löytyy täältäkin joku pino, jos en ihan väärin muista...

Täällä ei ole tänään särkylääkettä enää tarvittu, eilenkin otin vain yhden Litalginin iltasella. Vuotokin on ihmeen vähäistä, vaikka siinä toimenpidepöydällä vuosin oikein kunnolla... :/ Onneks väheni, nyt enää ihan niukkaa ja haaleaa vuotoa. Ei auta kuin jännittää huomista, odottaa mitä tuleman pitää... Hui!

Vierailija
169/283 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kaikilla mennyt punktiot hienosti, onnea kaikille!

Höntillä hieno saalis pakkaseenkin, tosi upea juttu. Ja Enniksellä myös loistouutisia, hyvähyvä!

Varmasti Naksullakin tulee kelpo määrä alkioita pakkaseenkin asti.

Täällä odotellaan vielä kontrolliultraan lähtöä, aika on klo 14.20. Lähden siitä suoraan asioille, ja palailen koneelle varmasti vasta huomenissa. Mutta toivon todellakin, että punktio olisi jo ma:na, kyllä niin pinkeänä on vatsa ja olo tukala kaikin puolin. Palailen astialle asap!

J.

Vierailija
170/283 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en ota enää sitten, jos haittaa jotenkin.

ihme vaan, kun lääkärin ohje oli, että ota kaksi panadolia, ja samaan seurueeseen yksi burana, jos on kipeä olo.

hoitaja vielä toisti saman ohjeen myöhemmin, kun lepäilin punktion jälkeen...

no, otan panadolia vaan.

nyt olo muuten ok, mutta maha on keskeltä ylhäältä, ja kylkikaaresta ihan mielenkiintoisen tuntuinen.. jos makaa oikealla kyljellä, niin tuntuu että on vaikea hengittää. varmaan vähän turvotusta..

Vierailija
171/283 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessiskin on ollut jo ultrassa, toivottavasti kuullaan pian uutiset! Ei malttais huomiseen odottaa! :) Jokohan punktioajankohta on selvillä..?

Ennis: Ei ihme että tuollaisen toimenpiteen jälkeen on kipeä olo! Varmasti paikat aristaa... Joo, oon kyllä tosiaan kuullut tuosta tulehduskipulääkkeiden vaikutuksesta jo aiemminkin, mutta eilen tosiaan kuulin sen ihan hoitsun suusta. Ne voi siis käsittääkseni vaikuttaa haitallisesti sekä ovulaatioon että kiinnittymiseen... On kyllä musta suoraan sanottuna aika erikoista, että sulle annettiin tuollaiset ohjeet, kun keskustelua asiasta on ollut jo pidempäänkin! Niin että luulisi että kaikki haittatekijät minimoitaisiin eikä niitä ainakaan suositeltaisi! Pöh! No, tuskin on haitaksi ollut noin pieni käyttö!

Täällä ei ole puhelin soinut, joten toivottavasti huomenna mennään siirtoon! Kai siinä on vielä se mahdollisuus, että huomenna huomataan etteivät ole jatkaneet jakautumistaan, mutta ainakin hedelmöittymisiä on tapahtunut, oletan... Täällä käy aika vaan niin pirun pitkäksi kun mieskin lähti menoilleen - en millään jaksaisi enää maata vaan ja kattella telkkaria. Mutta kun jo pelkkä postilaatikolla käynti tuntui eräänlaiselta " koettelemukselta" niin ehkä paras vaan huilailla... Kipuja ei kuitenkaan ole, se on hyvä se!

Vierailija
172/283 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 alkion siirto sitten tehtiin tänään. 4 munasolua löytyi mutta 1 ei lähtenyt jakaantumaan ja 1 oli monitumainen ja sitä ei voinut pakastaa. Jotenka pakkaseen ei mennyt mitään. Mutta nämä 2 alkiota olivat hyviä. Toivottavasti nyt onnistuis. Ystävänpäivänä voi testata. Onkos tänään pp0 vai pp1?

Vierailija
173/283 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenalle onnea onnistuneesta siirrosta! Siirtopäivä on pp0. Tsemppiä piinistelyyn, Ystävänpäivä tulee jo ihan pian, kun kaupat näyttivät eilen olevan jo pullollaan Ystävänpäivälahjuksia...

Kamalalta kuulosti Enniksen punktio muuten! Onneksi kipulääkkeet tehosivat eikä ainakaan toimenpide ollut kovin tuskainen. Huhhuh, mitä kaikkea sitä voi näissä toimenpiteissä tulla eteen.

Naksu ja Ennis tänään ilmeisesti siirrossa? Bd bd bd bd sille että menee hienosti!

Ja vielä OmaNapa; Jeejee! Punktio maanantaina aamulla : ) N. 15 nättiä suurta munista siellä köllötteli eilisen ultran mukaan. Eli tänään viimeinen Menopur, huomenna viimeinen Synarela, ja huomenna illalla Pregnyl. Me ei olla vieläkään haluttu kotiin tietsikkaa, joten olen ensi viikon alun ainakin poissa linjoilta. Lekuri lupasi koko viikon saikkua, ja vieläpä sellaisella koodilla että palkkaakin tulee, joten ihanaa saada luvan kanssa rentoutua loppuviikko punktion/siirron jälkeen (toivottavasti kera laadukkaiden Tiitiäisten). Täytyykin käydä kirjastosta hakemassa tänään vielä kunnon satsi lukemista. Olen tässä jo muutaman viikon ajan nauhoitellut telkkarista monenlaista katsottavaa (hömppäleffoja yms. " naistenjuttuja" joita mies ei suostu katsomaan), joten varastossa on ajanvietettä koko viikoksi.

Nyt työpöydän aktiivista tyhjennystä. Mukavaa perjantaita kaikille piinistelijöille!

J.

Vierailija
174/283 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. -> nega :(

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. -> nega :(

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., ei siirtoa :(

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1.

HönTTi04: ICSI, punktio 28.1.

Naksu: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2., testi 15.2. ->

Enni-Maija: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2.

helena1712: ICSI, punktio 29.1., siirto 31.1., testi 14.2. ->

Jessica2: 2. IVF, punktio 4.2.

nukke3:

Vierailija
175/283 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Loistava saalis, hienoa!!! Ethän sä nyt kovasti meidän muiden perässä tule, muutaman päivän vain!

Ja sitten oma napuli! :) Siirto tehty, yksi top-luokan alkio siirettynä massuun!!! Jeeee!!! :) Huippualkio siis kyydissä, nyt ei auta kuin toivoa että tykästyy mahaani ja pysyy matkassa seuraavat 9 kuukautta - oikeassa paikassa! Voi että miten kovasti sitä toivonkaan!!! 15 alkiosta 14 oli kypsiä. Oisko ollut niin, että 10 hedelmöittyi ja 6 oli sitten kelpoja. Eli pakkasessa on 5, joista 3 on top-alkioita. Ihan hyvä tulos minusta! Niin onnesta mykkyrällä olin toimenpiteen aikana että puhua pulputin enkä keskittynyt koko juttuun, sitten lääkäri jo sanoikin että siellä se on! Hih!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Intoa piukassa oleva Naksu pp0

Vierailija
176/283 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Listamme*

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. -> nega :(

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. -> nega :(

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., ei siirtoa :(

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1.

HönTTi04: ICSI, punktio 28.1. siirto 30.1., testi 13.2. -->

Naksu: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2., testi 15.2. ->

Enni-Maija: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2.

helena1712: ICSI, punktio 29.1., siirto 31.1., testi 14.2. ->

Jessica2: 2. IVF, punktio 4.2.

nukke3:

Vierailija
177/283 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys.

naksulla on siirto takana, ja pakkaseenkin saitte. hienoa! =)

sulla on siis 15.2. testipäivä. ajattelin käyttää sun kanssas samaa testipäivää, kun mulle annettiin testipäiväksi 17.2.!?!

jessiksellä on mukavan kokoinen saalis tulossa. =)

älä nyt ota mitään kauhunväristyksiä tosta mun punktiosta. ei se silloin pistäessä juurikaan sattunut, eikä hommeli normaalisti niin suju kuin mulla. se on ihan ok juttu se punktio.

kohta sinäkin pääset hännänhuippuna piinailemaan!

helenallakin on kaverit kyydissä,

ja höntilläkin, meillä onkin monta testipäivää peräkkäin!

omaa napaa..

tänään oli siirto, ja kaksi nelisoluista hyvälaatuista yrittäjää laitettiin kyytiin.

pakkaseen laitettiin 8 hyvälaatuista nelisoluista, ja yksi kaksisoluinen, eli 9kpl!!

meillä siis 14 munasolusta saatiin 12 alkiota, joista 11 jakautui ok, ja 10 niistä vielä hyvin! olen tyytyväinen.. =)

sen erikoisen punktion jäljiltä maha on edelleen ihan turvoksissa etenkin ylävatsasta ja oikelta kylkikaaresta ja ihan helkatin kipeä, mutta kylkiluu ei sentään ole murtunut, kuten jo eilen epäilin..

lääkäri ultrasi ennen siirtoa, ja totesi että kudosnestettä ja turvotusta todellakin on.. ja että jos ei kunto kohene, niin soitan maanantaina, niin postittavat uuden sairaslomatodistuksen lisäpäivillä..

se turvotus ilmeisesti johtuu siitä runnomisesta, ja siitä, kun munasoluja saatiin se 14, niin munarakkuloita tyhjennettiin vielä enemmän.. niin siitä pistämisen runsaasta määrästäkin.

ihmettelin just tota mun myöhäisen laista testipäivää. 17.2. se on sunnuntai. olin kuvitellut, että se on se 2 viikkoa siirrosta, mutta nytpä on lätkäisty pari lisäpäivää päälle. miksiköhän?

se hoitsu vielä sanoi, että testipäivä on sunnuntai, että soita tuloksesta sitten maanantaina, että ei siinä varmaan virhettäkään ole.

saa nähdä, että maltanko sinne asti.. luultavasti testaan kuitenkin 15.2. kuten naksukin.

(tai kaikkein mieluiten haluaisin tietää ihan heti että onnistuuko tämä..;) )

mut nyt, muihin puuhiin..

-ennis- ja mortti ja vertti pp0

Vierailija
178/283 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntille heti pahoittelut etten huomannut päivittää sun tietoja! Pikaisesti kun tuon tein enempiä pinoa selaamatta...

Ennis: Siis wau mikä määrä teillä saatiin pakkaseen!!! Ja noin mahtava määrä vielä top-alkioita! Ja teillähän on nyt totisesti hyvät mahkut raskautua, kun kaksi top-luokkaista siirrettiin - kyllä vähintään toinen niistä nyt kiinni tarttuu!!! Joo, on tuo kyllä vähän outo tuo sun testipäivä - mutta tosiaan, eri klinikoilla on eri käytäntöjä. Meillä on aina testipäivä ollut sen 2 vkoa siirrosta... Testataan vaan yhdessä! :) Vaikka siinä vasta paineita tuleekin, apua jos toinen plussaa ja toinen ei!!! :/ Eli molempien on plussattava! ;)

Täällä on " oudot" fiilikset... Olenkohan niin mahtavat suojamuurit kehittänyt itselleni tässä hoidon aikana (suora vastaus: olen!!), etten nyt oikein tajua miten hieno tilanne tässä on???!!!! Jotenkaan en siis ole vieläkään sisäistänyt [b] täysin [/b] , että nyt ei muuta kuin odotella! Että nyt on kaikki mahdollinen tehty ja että siellä se tirppunen köllii mun masussani ainakin seuraavat 2 vkoa... Voi että miten sekaisin sitä menisikään jos se plussa sieltä tulee!!!!!!!!!!

Mä tuossa mietin, että onkohan ihan normaalia että vieläkin alamasu ja -selkä kipuilee? Ei siis kovaa kipua, mutta sellaista pientä, että tuntuu... Saikkua sain siis vielä täksi päiväksi. Tosin kuten Ennis tuossa kirjoitti, niin olihan niitä rakkuloita kyllä huisi määrä ja pistoja sen myötä sitten kanssa... Ja toisaalta, edelleen kun mietin sitä neulan kokoa (!!!!!!!), niin eipä se taida ihme olla! Pelko vaan iski kun eilen odotustilassa oli nainen, jolla oli punktio samana päivänä kuin meillä ja hän oli saanut todella pahan tulehduksen (näin ymmärsin) toimenpiteen myötä, ihan osastolle oli joutunut... Kurjaa tuollainen!

No, nyt jätän palstatilaa myös muille ja menen aamupalalle! :)

Naksu pp1

Vierailija
179/283 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naksulle nopeesti tulin sanomaan, että joo, sovitaan, että plussataan molemmat ja pysyvästi sillon pe.. ;)

yleisesti vatulointia sekavasta sielunmaisemastani....

olen yrittänyt tehokkaasti olla ajattelematta plussaamista (tai negaa, tai mitään tulosta), kun mulla on ne 4kpl keskenmenoja ollut aiemmin.

3 ennen esikoita ja 4. sitten tuoresiirrosta viimeeksi.

toki toivon plussaa suorastaan neuroottisen kuumeisesti, mutta siitä se pelkääminen sitten vasta alkaakin..

toki nega olisi kauhea pettymys, mutta keskenmeno on jotain vielä todella paljon kamalampaa.

onnistunut plussa olisi hienoa ja hartain toiveeni, mutta suorastaan hirvittää jo etukäteen se toivo/epätoivo mikä vuorottelee plussasta ekaan ultraan tai siihen vuodon alkamiseen..

nyt tästä pessimistisyydestä pitäisi jotenkin päästä..

olen yrittänyt elää erään lausahduksen mukaan joka menee jotenkin näin:

lopputulos on joka tapaukessa sama, mutta optimistilla on huomattavasti hauskempaa matkalla kuin pessimistillä..

eli eipä itketä etukäteen vielä tulemattomia murheita.

voinnista vielä, että turvotus alkaa laskea. on sitä vielä, mutta ei niin paljoa kuin eilen.

maha on vieläkin kipeähkö, mutta särkylääkkeitä en ole tänään ottanut. saa nähdä tarvitsenko illalla sitten, kun on koko päivän tässä ollut ylhäällä.

kohdun kaula on kyllä kipeä.. tai sieltä jostain alhaalta.. varmaan siitä pistelemisestä turvoksissa tai jotain, sekin.

kyllä mä varmaan jo maanantaina aamulla menen kouluun normaalisti, jos vointi on tällainen tai jopa parempi..

vaikka vointi onkin jo kohentunut, aion mä silti huomenna " lohduttaa" itseäni laskiaispullilla.. =D (paljon kermaa..)

nyt toiselle pirpanalle (11,5kk) vaipan vaihtoon, ja toiselle (3,5v) jotain välipalaa ja dvd..

Vierailija
180/283 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän klinikalla ei luokitella alkioita mitenkään, joten mulla ei ole harmainta aavistusta millaiset kriteerit on top-alkiolla..

sanottiin vaan, että kaikkiaan 10 nelisoluista oikein hyvälaatuista, ja yksi kaksisoluinen, ei niiiin erinomainen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän