Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI -pino tammikuulle

20.12.2007 |

moi!

jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?

meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.

tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.

oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.

mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.

kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.

koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.

vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.

uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..

onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?

Kommentit (283)

Vierailija
221/283 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän te olettekin melkein kaikki!! Ja mitä näinkään; Höntille plussa!!!!!

Paljon onnea!!!!!

Minä kärvistelen tuolla Helmikuun pinossa; ensi viikolla punktio...

-Pittiska-

Vierailija
222/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten verinäytteellä käyty, tulosta pitää odotella iltapäivään, hermot on jo ihan riekaleina...

Aamulla taas tietysti piti testailla, Aconiin edelleenkin kovasti hailakka viiva, mut eilen illalla hätäpäissään apteekista haettu Clearblue antoi kyllä ihan selvän plussan....

Jännittää ihan hirmuisesti, vatsa on ihan sekaisin.

mä tuun iltapäivällä sit kertomaan teille kuulumiset.

Ai, niin ja kiitos rauhoitteluista, ne sai mielen hiukan paremmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntti se siellä jännittää veritestin tulosta, huiiii!!! Hyvin se menee ja plussa on varmasti!!! Sitten illalla voikin jo päivitellä värikästä pinoa! ;) Pöh, mä pääsen siis vasta ysin jälkeen lukemaan sun uutiset kun kohta lähden töihin...

Ennis: No niinpä taisikin olla puhetta että kulutat testejä! ;) Hyvä niin, sun piina kestikin ihanan vähän aikaa ennen kuin pääsit raskauden jännään aikaan! Hui, mä en taas uskalla varmaan ollenkaan testata, mieluummin epätietoisuus kuin nega...

Tänne ei taaskaan kummempaa, sitä samaa vaan. Vatsaa kiristää vähän väliä jos on huonossa asennossa, mutta sitä on usein ennen menkkoja. Eli yritän pitää jalat maassa ja varautua negaan - niin varmaan, ihan kuin siihen voisi koskaan varautua tippumatta korkealta!!!

Vierailija
224/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa pp 13 ja aamulla alkoi ihan kunnon menkkaoireet. Verta ei onneksi ole tullut ainakaan vielä. Pelottaa jo huominen.

Vierailija
225/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vahvasti plussa veritestissäkin!!!

Olo on ihan puulla päähän lyöty!

Koitan nyt sulatella asiaa hetken...

*Onnellinen Höntti*

Vierailija
226/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia - Onnea vielä ja paljon tarriksia ym. tykötarpeita!

Ja Enniksellekin oli pläjähtänyt plussa tikkuun, upeeta, mahtavaa! Onnea kovasti sinnekin.

Naksu, tekisitkö oikein ihanan värikkään listapäivityksen ; ) ? Mulla tumpelolla ei vaan noi värit oikein tykkää onnistua.

Helena piinistelee siellä " viimeisillään" - ei kannata luovuttaa, kun kerran vuotoakaan ei ole!

Ja tätä samaa voisin hokea itsellenikin, kun on niin kauhean negatiivinen olo aina vaan. Pp7 ja tynnyrivatsana vyörytään etiäpäin. Välillä juilii, välillä ei. Tänään särkenyt päätä. Ja niitä finnejäkin tullut sekä nassuun että rinnuksiin. Selkää jomottaa aivan taukoamatta. Eilen pistelty viimeinen Pregnyl, ja nyt on enää vaivaiset 8 päivää testiaamuun...järkyttävän pitkä aika.

Tsemppiä lopuille piinailijoille!

Vierailija
227/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein virallinen plussa. =D ihanaa!

helenalla on huomenna jännät paikat..

ja naksukaan ei ole etukäteen testaillut.

miten ihmeessä maltatte olla testaamatta? mulla ei hermo kestä sellaista..

jessiksellä on piina puolivälissä. aika menee niiiiiin hitaasti testipäivää kohden, ainakin mulla.. mutta menee kumminkin.

tänään tein aamulla yhden erittäin herkän, kun jotenkin on sellainen olo, että näinköhän vaan tämä plussa kestää. (voi tietysti olla, että ne keskenmenot vaikuttaa..)

no edelleen vaaleaa viivaa näytti. mutta ihan selvä viiva kuitenkin, ei mikään haamu.

jotenkin sitten iltapäivällä marketista tarttui paketti mukaan, missä on kaksi liuska-testiä. hintaa huimat 4e ja rapiat. tarkoitus oli että testaan vkl niillä.

no, jotenkin siinä kävi niin, että teinkin yhden äsken.

siihen tuli selvät viivat, sanoisinko, että testiviiva oli yhtä vahva kuin aamuisessa erittäin herkässä testissä.

että uskottava kai se on, että raskaana ollaan.

teen sitten sunnuntaina vielä yhden, ja maanantaina soitan klinikalle, että mitä testi näytti.

vieläkin kyllä epäilyttää, että testi näyttää sunnuntaina negaa,,

mutta eihän sille mitään sitten voi. mietitään sitä sitten..

nyt pirpanat huutaa ruokaa. menenpä antamaan lapsosille välipalaa..

-ennis- pp 12

Vierailija
228/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntti: Hienoa, onnittelut vielä virallisestakin plussasta! :D Loistojuttu!!! Ota mut mukaan junaan, pliiiiiiiis!!!!!!

Ennis: Eiköhän noilla plussilla jo voi uskoa että niin se on, sinä oot raskaana!!! :) Voi että miten toivoisin että pääsisin teidän matkaanne raskauden ihanuuteen!!! Ja muuten, mulla ei todellakaan teetä ongelmia olla testaamatta, kun mua sitten taas pelottaa tuo perjantai niin paljon, etten haluaisi sen tulevankaan! :(

Jessis: Sulla on noin loistavan kuuloiset tuntemukset! Noin ne mullakin oli, ihan just noin ja nyt ei mitään - voi perä!!! Nyt ei auta kuin toivoa, että tuolla kaavalla - oireet ja sitten oireettomuus - se plussa sieltä tulee!!!

Voi että, nyt mulle tuli paineita tuosta listasta! ;) Mitenköhän mä niitä värejä nyt sitten sinne läiskin ja onko se sitten ihan epäreilua neganneille jos oikein väriloistoksi lista lyödään..? Katsotaas...

Vierailija
229/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. -> nega :(

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. -> nega :(

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., ei siirtoa :(

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1. -> nega

HönTTi04: ICSI, punktio 28.1. testi 13.2.? -> [color=red][size=7] ♥ ♥ ♥[/size][/color] [color=green][b] PLUSSA [/b][/color] [color=red][size=7] ♥ ♥ ♥ [/size][/color]

Naksu: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2., testi 15.2. ->

Enni-Maija: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2. testi 15.2. -> [color=red][size=7] ♥ ♥ ♥[/size][/color] [color=green][b] PLUSSA [/b][/color] [color=red][size=7] ♥ ♥ ♥ [/size][/color]

helena1712: ICSI, punktio 29.1., siirto 31.1., testi 14.2. ->

Jessica2: 2. IVF, punktio 4.2. siirto 6.2., testi 22.2. ->

Vierailija
230/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte, ampuikohan pikkasen yli tuo sydämen koko, hihiiiii!! :D Taidan käydä testaamassa toisaalla ja tulen sitten uudemman kerran! NOLOOOOO!!! ;)

Vierailija
231/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. -> nega :(

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. -> nega :(

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., ei siirtoa :(

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1. -> nega

HönTTi04: ICSI, punktio 28.1. testi 13.2.? -> [color=red][size=3] ♥ ♥ ♥ [/size][/color] [color=green][b] PLUSSA [/b][/color] [color=red][size=3] ♥ ♥ ♥ [/size][/color]

Naksu: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2., testi 15.2. ->

Enni-Maija: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2. testi 15.2. -> [color=red][size=3] ♥ ♥ ♥ [/size][/color] [color=green][b] PLUSSA [/b][/color] [color=red][size=3] ♥ ♥ ♥ [/size][/color]

helena1712: ICSI, punktio 29.1., siirto 31.1., testi 14.2. ->

Jessica2: 2. IVF, punktio 4.2. siirto 6.2., testi 22.2. ->

Vierailija
232/283 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon väliin voisin ottaa sitten kanssa tollasen merkinnän, kelpais mulle! ;)

Vierailija
233/283 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kaikille Hyvää Ystävänpäivää. Sitten mulla alkoi tänä aamuna rusehtava vuoto joka ei kyllä varmasti tiedä hyvää. Takki on kyllä nyt ihan tyhjä kun tuntuu ettei nää hoidotkaan auta. Ei paljon ole mahkuja saada normaalisti lasta. En tiiä kyllä mitenkä tästä taas selviää. Testata uskallan vasta huomisaamuna. On tosi paha mieli.

Vierailija
234/283 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Helena, toivottavasti tuo tuhru loppuu heti alkuunsa! Voin kuvitella kyllä, että olo on kurja... :(

Täällä epätoivo syö miestä (tai kylläkin mua, hehheh!), voi hitkula sentään! Mun on vaan niin kovin vaikea uskoa, että plussaa voisi näin oireettomana tulla, olo kun on täysin mitätön! Perkele sentään, sanon suoraan! Mutta jälleen kerran, ei auta kuin katsoa mitä huominen tuo tullessaan...

Mutta hyvää ystävänpäivää tosissaan kaikille, olkaahan te paremmissa tunnelmissa kuin tämä hirmuakka täällä! ;)

Vierailija
235/283 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkaamassa miten täällä sujuu, ja täällähän sujuu ihan hienosti. Isot onnittelut Enni-Maijalle ja Höntille! Teillä on muuten magee lista :)

Naksu: Oireettomuushan voi olla pelkästään hyvä merkki. Itselläni kävi hyvä tuuri ja plussa napsahti ennen kuin ehdin edes aloittamaan IVF:ää (ihmeiden aika ei todellakaan ole ohi). Tänään verikokeessa vahvistui että hormonimäärät ovat kunnossa joten kaiken pitäisi olla ihan ok. Mitään oireita minulla ei kuitenkaan ole. Ei sitten mihinkään suuntaan! Tänään ehkä vähän pyörrytti, mutta se varmaan johtui siitä kun en ole oikein saanut syötyä mitään kun jännitti niin vietävästi.

Voi Helena :( Haluan vielä kerran ottaa osaa, tuntuu niin pahalta puolestasi. Ehkä peliä ei ihan kokonaan ole vielä menetetty, mutta... Paljon jaksamista sinulle ja miehellesi!

Plussasäteitä tännekin pinoon kaikille!

t. Liljis

Vierailija
236/283 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voihan kurjuus, helena.

voihan se tiputtelu tulla ihan siitäkin, että luget pistää limakalvot riekaleiksi.

mulla oli edellisessä raskaudessa niin.

olin käyttänyt lugeja tuoresiirrossa, ja PAS tehtiin sitten heti perään siihen alkaneeseen keskenmenovuotoon.

tukilääkityksenä PAS oli estrogeeni ja luget.

mulla tiputteli pp6 alkaen, ja jatkuen just niin kauan kun käytin lugeja. ja ultrassa ei näkynyt mitään syytä tiputtelulle, joten lääkärin mielestä lugesteronin pitkäaikainen ja lähes tauoton käyttö suurella annostuksella oli heikentänyt emättimen limakalvoa, ja tiputtelu johtui siitä.

tule nyt kuitenkin kertomaan se huomisen testin tulos.

naksun puolesta jännitän kanssa!

tosi hieno lista! kiitos!

mites jessiksen piinat menee?

(.)

tänään alkoi toinen näyttökoe koulussa ja se jatkuu vielä huomenna. vähän vaihtelevalla menestyksellä tuntuisi sujuvan.. ajatukset harhailee edelleenkin, ja nämä raskaus ja sen jatkuminen- asiat pyörii mielessä.

edelleenkin hirvittää se keskenmenon mahdollisuus.

väsyttää, palelee ja välillä menkkajomotuksia.

pinnakin on jotenkin kireä..

(toisaalta, en hirveästi tykkää ystävänpäivästä, kun 2. keskenmeno sattui just ystävänpäivänä, että voi olla kireä siksikin)

nyt pitää alkaa valmistutua puutyökurssille..

-ennis-

Vierailija
237/283 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos onnitteluista, ja onnea itsellesikin plussaamisesta! =D

elämä joskus todella yllättää!

Vierailija
238/283 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sitten plussatuuletkin ruvenneet puhaltamaan.

Onnittelut ja jarrusukkia Höntille, Ennikselle ja Liljakukalle! Toivon, että kaikki menee teillä hyvin. :)

Tipituulle pahoittelut näin jälkikäteen negasta. Kuinka voit?

Itse en ole jaksanut täällä käydä kirjoittelemassa, mutta olen käynyt välillä lukemassa kuulumisianne. Otin aika raskaasti negan ja sitten rupesi kaikki asiat vuoron perään menemään ketjureaktiossa päin persettä. On se kumma, että sitten pitää kaiken pas..n tulla kerralla silmille. No, nyt asiat alkaa taas järjestyä... Suru ja ahdistus on ollut kova jo pelkästä negasta.

Käytiin maanantaina lääkärissä keskustelemassa jatkoista. Ultras kaikki oli ok, mutta muuten matkaan saatiin paljon miettimistä.

Lääkäri sanoi, että täysin hän ei voi sanoa, että hoidot kannattaisi lopettaa, on siinä rajoilla. Pesussa saadaan hyviä siittiöitä, munasoluja tulee ja hedelmöittyvät, mutta ei kiinnity. Ja sehän on luonnon voimasta kiinni... Hän ehdotti, että yhden hoidon voisi tehdä tai sitten siirtyä munasoluluovutus jonoon. Kertoi, että kun on tehty näin monta hoitoa, niin mahdollisuudet vain huononee jo. Lahjasoluhoidossa olisi paremmat mahdollisuudet onnistua, 30-50%. Mutta mitään varmuutta ei voi sanoa ollenkaan, koska näin monta hoitoa tuottanut vain negaa. No, nyt kun tässä miettii vaihtoehtoja, niin kummassakin hyviä ja huonoja puolia. Sitten on lisäksi tämä raha kysymys...

Minä olen kyllä hyväksynyt jollakin tasolla ton lahjasoluhoidonkin, mutta mieheni vasta aloitti käsittelyn. Lääkäri ehdottikin, että pidettäisiin vaikka taukoakin hoidoista ja yrittää olla asiaa miettimättä, että joku päivä asia selviää, kumpaan hoitoon rupeamme. Pää on aivan sekaisin..

Luovuttamaan mä en ole valmis. Vaikka paha olo vieläkin on.

Nyt haluaisin mielipiteitänne kumpaan hoitoon menisimme ja tietoa lahjasolu hoidosta, jos jotakin tietäisitte...

Ensin ajattelin, että lahjasoluhoitoon, niin kaikki menisi varman päälle. Jonot on kylläkin 2vuotta, ristiinluovutuksella 1vuosi. Omasta luovuttajasta ei ole vielä varmuutta.

IVF- hoidolla olis pitkä viljely ja epävarmuus, että pääseekö edes siirtoon. Mutta jos viimeisen kerran kokeilisi biologista lasta...

Tää mietintä on kamalaa, koita tässä sit olla miettimättä niinku lääkäri neuvoi.

Nyt kaipaan tähän asiaan tukea....

Anteeksi vuodatukseni...

Jessis: Voimia piinailuun!!!

Naksu ja Helena: Tsemppiä testiin! Voihan olla raskaanakin, vaikka vuotoa tulee... ymmärrän kyllä Helena huolesi, sitä pelkää heti pahinta. Toivotaan kuitenkin plussaa.

Vierailija
239/283 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocalle myös pahoitteluni negasta. Kuinka jakselet?

Vierailija
240/283 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksuu?? Helenaa?? Tuloksiii???

Täällä näyttää aika huonolta; menkkaoireet supervahvoina päällä. Zumet ja Luget varmaan pitävät vaan vuodon poissa... PP9 siis meneillään.