IVF/ICSI -pino tammikuulle
moi!
jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?
meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.
tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.
oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.
mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.
kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.
koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.
vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.
uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..
onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?
Kommentit (283)
kävin tänään apteekissa ostamassa metforemin, menopurit ja orgalutranit ja pregnylit.
kelan maksukatto oli jotain 645e kieppeissä.
oli siis noussut noin 10e viime vuodesta.
hitto että tää kierto matelee hitaasti! turhauttaa, kun ei ielä pääse tositoimiin! =)
-ennis-
Mulla lyhyen kaavan IVF viikolla 3.
Tänään aloitan puregonin pistämisen ja kahden viikon päästä toivottavasti punktio ja siirto.
Taustaa: Yritystä keväästä 04, ei tosin aktiivisesti koko aikaa. 1. IVF tehtiin toukokuussa 06. Saman hoidon PAS:t 11/06 ja 4/07, kaikista puhtaat negat. Marraskuussa piti olla nyt sitten toinen IVF, mutta kahdeksan pistospäivän jälkeen hoito päätettiin keskeyttää suuren rakkulamäärän vuoksi, edessä olisi ollut paha hyperi...
Ja aikaisemmat olleet pitkän kaavan mukaan, nyt vaihdettiin lyhyeen.
Lääkkeinä primolut, puregon, pregnyl ja luget. Ja lisäksi se orgalutran. Täysin uusi lääke minulle. Viitsisikö joku kertoa enemmän kyseisestä lääkkeestä? Minä päivänä aletaan ottamaan? Ilm. useampi päivä puregonin aloittamisen jälkeen? Hoitosuunnitelmaan ei oltu laitettu mainintaa orgalutranista, mutta resepit tulivat postissa ja kaikki lääkkeet hain. Ja klinikka aukeaa vasta maanantaina...
Toivottavasti nyt ei menisi mitään pieleen... :/
Mutta tsemppiä paljon kaikille hoidokeille!
Höntti: Viime vuonna se maksukatto oli siis 627¿, joten on noussut liki 20¿ sitten tänä vuonna... Mutta ihan varmasti menee maksukatto rikki heti kerta heitolla! :) Ja kuule, iloinen saat vaan olla jos ei Synarela tuota tuskia! ;) Hyvä että miehesi voi jo paremmin!!!
Mocca: Hyvä että tilanne oli 0-ultrassa nollilla ja pääsit piikittelemään! Mikäs tuo verikoe on, mitä siinä katsotaan? Kuulin tuosta kokeesta juuri ja luin täältä samoihin aikoihin tuon sun tekstin... Mulla ei kyllä muistaakseni viimeksi otettu mitään verikoearvoja muuta kuin vasta sitten ne hiv- ym. arvot. Nyt kiinnostaa mitä noilla kokeilla selvitetään!
Ennis: Olikos sulla nyt siis lyhyt vai pitkä kaava? Sori kun en muista enkä nyt jaksa katsoa pidemmälle pinoon. Tuli vaan mieleen kun tuo sun lääkearsenaali näyttää niin erilaiselta kuin omani... :)
Tao_tao: Höh, tuo varmaan harmitti oikein kunnolla tuo hyperin uhka! Sitä kun niin kovasti odottaa sitä hoitoa ja varsinkin sen onnistumista, että tuollaiset takapakit ottaa aina koville. Itselläni ainakin viime PAS oli kova pala nieltäväksi kun alkiot eivät selvinneetkään sulatuksesta - sitä kun oli jo ihan valmistautunut siihen siirtoon! Toivottavasti tällä kertaa menee siis paremmin!!! Mulle tuo orgalutran on täysin vieras lääke, joten siitä en osaa sanoa mitään...
Täällä ollaan kuin tulisilla hiilillä! Aika ei kulje ja sitten taas toisaalta pelottaa niin penteleesti tuleva! Tässä kun on matkan varrella tullut niin paljon mutkia matkaan, että sitä jo pelkää uusien olevan kulman takana. Ja sitten jos hetkenkin tuudittautuu ajatukseen " No ei nyt enää voi mitään vastoinkäymisiä tulla" niin PAM! Siinähän niitä taas on lisää! Pessimistiksi en ole aiemmin julistautunut, mutta nyt on sellainen olo, että koko ajan pitäisi pelätä pahinta niin ehkä sitten ei kävisikään niin hassusti... No joo, nyt menee taas filosofoinniksi! ;) Mutta siis ensi maanantaita odotellaan ja jopa niitä karmivia Synarela-oireitakin jo - tietäisi ainakin että jotain tapahtuu!!! Odottelu riittäisi jo tältä erää!!
Mutta mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
Ai niin, tuli mieleen että pitäisikös kyhätä jotain lyhyttä ja ytimekästä listaa meistä, jotta pysyisi paremmin perillä kuka menee missäkin vaiheessa? Mä voisin ainakin jossain vaiheessa tuollaista kasata (ihan siis vaan tyyliin: nimimerkki, lyhyt/pitkä kaava ja punktio...)...
Kun itselläni tosiaan ainakin menee jo näinkin " pienessä" porukassa nimet ja tilanteet sekaisin niin josko tästä olisi apua! Jokainen saa toki tätä sitten muokkailla ja päivitellä jos katsoo tarpeelliseksi...
Mocca76: IVF (pitkä kaava), 0-uä 2.1., punktio vko 3
Tao_tao: IVF (lyhyt kaava), punktio vko 3
HönTTi04: ICSI (pitkä kaava), 0-uä 9.1.
Naksu: IVF (pitkä kaava), 0-uä 17.1., punktio vko5
Enni-Maija: IVF (lyhyt kaava), 1. uä 21.1., 2. uä 25.1., punktio vko 5
Jessica2: IVF (pitkä kaava), siirto vko 6
helena1712: ICSI (lyhyt kaava)
Noin! Ja korjatkaa tietoja jos tuli tässä unen rajamailla tehtyä virheitä! ;) Poimin siis tietoja teidän teksteistä ja laitoin meidät siihen järjestykseen, jossa noin äkkiä katsomalla pitäisi punktioon ja toivottavasti myös siirtoon päästä!
Naksuli, kirjoitan nyt Moccan puolesta, kun kerrankin pääsen neuvomaan jotakin valtaisalla asiantuntemuksellani ; )
Tyksin käytäntönä ainakin on, että ivf:n piikittelyjen alettua estradioliarvoja seurataan säännöllisesti verikokein, etteivät pääse nousemaan liian korkeiksi. Lääkkeen määrää voidaan sitten tarpeen tullen lisätä/vähentää näiden verikokeiden tulosten perusteella. Itselläni aloitettiin aikanaan Puregonit 200 IU annoksella, mutta vähennettiin sitten 150 IU:hun kun estradioliarvot nousivat vähän turhan ylös. Piikittely myös lopetettiin paria päivää suunniteltua aikaisemmin kun arvot nousivat korkeiksi. Uskoisin, että näistä arvoista voidaan hiukkasen ennustaa esim. hyperin vaaraa. Tai jotain.
Voi hitsiläinen, kun aika tosiaan matelee... Punktioon tuntuu olevan vielä ikuisuus! Todellisuudessa tuollaiset 32 päivää. Huooh.
Hyvää viikonloppua muillekin piinistelijöille - onhan tämä hoidon aloituksen odottelukin piinistelyä : )
Jessica
Eli Naksulle kiitos! Tuo listahan on tosi hyvä + käyttökelpoinen!
J.
Jessica ehtikin jo vastailemaan:)
3 päivä takana puregon pistoksia ja eilen alkoi päänsärky?? Onko muilla tullut päänsärkyä? Viimeksi mulle ei tullut..
Muuten olo ihan ok. Maanantaina katotaan pitääkö sitten vähentää/lisätä annostusta. 4 vuotta sitten vähennettiin annosta, mutten muista oliko jo tuossa vaiheessa. Sitä vaan ihmettelin, että reseptiin oli kirjattu puregonia 900 ja 300. Maanantaina pistän viimeisen 900 annoksesta ja loppuviikolle jäisi vaan 300?
Kuinka paljon teillä muilla on annosta pienennetty?
Tulipas sekavaa tekstiä taasen kerran..
Kaikille erittäin rentouttavaa viikonloppua!
Kiitti Jessis vastauksesta, pitääpä kysäistä tosiaan tuosta verikokeesta ensi kerralla lääkäriltäkin... Tosin en kyllä tiedä mikä tuo estradioliarvo on mutta hällä väliä! ;) Hyvä että lista kelpasi (mä en nimittäin ite enää pysynyt yhtään kaikkien tilanteiden tasalla vaikkei meitä kovin montaa vielä olekaan...)!
Mulla muuten viimeksi ainakin nostettiin Puregonin määrää kontrollikäynnillä, sen sijaan että olisi vähennetty loppua kohden. Tuolla nostamisella yritettiin siis saada pienemmätkin munarakkulat kasvamaan isommiksi, kun siinä vaiheessa ei näyttänyt kovin lupaavalta tilanne - kuitenkin saaliiksi saatiin 9 munasolua!!!
Mocca: Mulle lääkäri kirjoitti reseptin neljälle Puregon 900:lle... Kyllä käytäntöjä on sitten niin pirusti erilaisia!!! Mulla ei tosiaan riittänyt edes tuo 200 yksikköä/vrk vaan sitä nostettiin 300:aan.
Mitenkäs muuten jos tuota annosta joudutaan vähentämään/lopettamaan kokonaan jo aikaisemmin (niinku Jessiksellä) niin miten ne munarakkulat saadaan sitten " oikean" kokoisiksi? Kun oma hormonitoiminta ei niitä sitten tässä tilanteessa kasvata...
No niin, tulihan tuossa jo taas turistua, nyt taas poistun hetkeksi takavasemmalle!! Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
juu, lyhyt kaava mulla on. lääkevalinnoista sen verran, kun joku kyseli:
metforem on II-tyypin diabeteksen hoitoon tarkoitettu lääke. en ole diabeetikko, vaan mulla käytetään sitä PCO:n takia. aika monelle pco:laiselle metuista on hyötyä. mulle ainakin aiemmin, ja toivottavasti nytkin! se jotenkin helpottaa omaa kiertoa, kun rukkaa sokeriaineenvaihduntaa. saattaa jopa palauttaa kadonneen kuukautiskierronkin, vaikka ei hormoni olekaan. sitä olen ottanut elokuusta asti, annostus on sama kuin diabeteksen hoidossa. tabletteina.
menopur on se hormoni jolla kasvatellaan ne munarakkulat. aika monella on täällä kai puregon? sen menopurin sijasta. pistettävä lääke, lasiampulleissa.
orgalutran on jarru, jolla jarrutetaan suurimpien mumasolujen ovulaatiota, että ehtisi pienemmätkin tulokkaat kasvaa punktioon sopiviksi. pistettävä, valmiina ruiskuissa.
pregnyl on se, millä annetaan munasoluille lupa ovulaatioon. pistetään noin 12h ennen punktiota. hcg hormonia.
ja loppuun tukilääkityksenä mulla on se lugesteron, varmaan muillakin on se..
nyt tänään otin ekaa päivää primolutin, joka on keltarauhashormoni, ja sitä olen kanssa käyttänyt kesästä asti, kun ei toi kuukautiskierto pelaa oikein järkevästi ilman joka kuukautista hormonirytmitystä.
tao_tao, muistaakeni keväällä 2006 oltiin samassa IVF-pinossa. muistaakeni mulla oli punktio huhti-touko vaihteessa. eka pas oli nimittäin 9.6.06, ja se tehtiin heti tuoresiirron jälkeen alkaneeseen (keskenmeno-) kiertoon ja siitä syntyi poika..
että morjes, ja tervetuloa joukkoon!
ja se lista ihmisistä ja toimenpiteistä on hyvä! kestää huonomuistinenkin mukana kärryillä! =)
jaajaa, palataanpa taas!
-ennis-
viimeeksi tarvitsin 4 pistosta orgalutrania. niitä pistettiin siellä loppupäässä munasolujen kasvattelua. siinä pakkauksessa on 5 ruiskua. hintaa paketilla oli vähän päälle 130e.
Enni-Maija: kuullostitikin tutulta nikiltä, mutta en ollut varma, ollaanko oltu joskus samassa pinossa, vai olitko vaan jäänyt mieleen joskus taustaillessani.
Meillä nyt siis mennyt puregonia 4 päivää yksiköllä 100iui. Eilen illalla tuli ensimmäistä kertaa kivuliaat tuntemukset munasarjoissa, aikaisemmin ei mitään tuntoja. Pelko ehti hiipiä jo mieleen, että näinkö on ollut edelleen liian suuri annostus ja rakkulat kasvaa liian " tuottoisasti" .
Edellisessä, keskeytyneessä hoidossa annostus oli 150iui ja kahden pistoskerran jälkeen jo kivisti kovasti.
No, huomenna ultra, sitten nähdään. En muista, kirjoitinko aiemmin, että olemme hoidossa maksusitoumuksella yksityisellä, Kuopion InTiimissä. Mutta seurantaultrat hoidetaan kunnallisella keskussairaalassa. Mietin tässä, että muuttuuko kohtelumme nyt keskussairaalassa, kun eivät vastaa tästä hoidosta, vaan käskyt tulevat (oman havainnon mukaan selvästi) asiantuntevammalta puolelta, yksityiseltä klinikalta. Kaikkea sitä miettii, mutta ehkä hoitajalla oli viimeksi huono päivä, kun ultra-aikoja varasin :/
Hei vielä lyhyen kaavan asiantuntijat! Viimeksi meille sanottiin, että lyhyessä hoidossa voidaan pregnylin tilalla antaa joku vastaava lääke, joka ei aiheuta niin helposti hyperiä??? Ja että pitkässä kaavassa ei ole muuta vaihtoehtoa kun pregnyl. Siksi hoitomme keskeytettiin, koska pregnyli olisi " räjäyttänyt pankin" .
Nyt huomasin, että mulle on kuitenkin kirjoitettu pregnyl... Olen ihan pihalla...
Sori pitkä sepustus, mutta hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =)
p.s. pregnyl pistetään muuten muistaakseni 36 tuntia ennen punktiota
Naksu; ymmärsin että vaikka piikittely lopetetaankin vähän aikaisemmin, niin munikset jatkavat silti kasvuaan, koska eihän se Puregon (tmv.) heti kaikki poistu elimistöstä. Ihan hyvät munikset multa ainakin saatiin (vaikkeivät tuoneetkaan sitä parasta lopputulosta), eli 1 priima siirtoon ja 5 pakkaseen.
Mäkin aloitan jo tänään Synarelat!! Vaikka vasta kp17... Kysta oli siis kadonnut ja lääkäri sanoi että tänään illalla voin alkaa jo sumuttelun. 0-ultra kahden viikon päästä eli 21.1.. Naksu, nyt tulee todella tyhmä kysymys; miten voin päivittää omia tietojani tuohon listaan?
Enni-Maijalle kommentoisin sen verran (kuten tao-taokin jo kertoi), että minä olen pistänyt Pregnylin tasan 36h ennen punktiota.
Tao-tao, mullakaan ei ole kokemusta lyhyestä kaavasta, sorry.
Ja Moccalle piti kertomani, että mulla on päikkymerkintöjeni mukaan ollut viimeksi Puregonista lievää päänsärkyä kyllä, ei edes joka päivä mutta välillä. Luget aiheuttaa mulle paljon enemmän päänsärkyä.
Nyt ei muuta kuin jännityksellä odottelemaan illan sumutteluja, huihui! Ja heihei!
Jessis
Flunssa sitten tuli ja iski :( Onneks ei oo kuumetta vaan ainoastaan pää täynnä räkää, mikä pyrkii ulos kyllä aika huolella...
No joo tänään olin aamulla labrassa verikokeessa ja iltapäivällä sairaalasta sitten soiteltiin. Kaikki hyvin tähän mennessä, jatketaan samalla puregon annoksella eli 150iu:ta torstaisin saakka. Perjantaina ultra ja sitten selviää punktio päivä.
Olo on ollut nyt hyvä, päänsärkykin onneksi hellitti (olisko ollu flunssasta). Mietityttää vaan, että vaikuttaako tää nuha jotenkin hoitoon? Toivottavasti ei..
Nautitaan talvesta nyt kun se vihdoin tänne eteläänkin tuli!
Tao_tao: Pidän peukkuja ettei muniksia ole liikaa kypsymässä!!! Joten tsemppiä huomiseen, kyllä se varmasti menee ihan hyvin!! Mä muuten kanssa mietin, että tuo Pregnylin pistäminen tapahtui aikaisemmin kuin 12h ennen punktiota - tuo 36h kuulostaa tutummalta...
Jessis: Varmasti se Puregon sitten jää vielä elimistöön pidemmäksikin aikaan kun kerta munikset olivat viimeksi hyvät! Näistä asioista muodostuu aina vaan (ainakin mulla) niin " selkeä" käsitys omassa päässä, omien kokemusten mukaan, että sitten sitä kuvittelee että kaikilla menee ihan samalla lailla - ymmärtääköhän tästä selityksestä taaskaan mitään..? ;) Mutta sitten jos Puregon jää kroppaan ja on ns. pidempi kestoinen, niin mikä pointti sillä sitten mahtaa olla että pitäisi pistää joka päivä suht samoihin aikoihin...? Mietin vaan kun olen niin kova murehtimaan etukäteen jo sitäkin, että unohdan ottaa lääkkeet, että ehkä se ei sittenkään olekaan niin tarkkaa... Hei, sen listan saa päivitettyä niin, että kopioit vaan tuon listan omaan " tekstilootaan" ja sitten muutat sen oman osuutesi - niin helppoa! :) Jos et onnistu niin mä voin tehä sen!
Mocca: Voi kurjuus, toinen on siellä ihan flunssassa! :( Sitä se päänsärkykin tosiaan varmaan oli... Ajatella, sulla on jo niin lähellä, että kohta on tarkka punktiopäiväkin tiedossa!!!
Täällä on sumut aloitettu ja joko ne on yllättävän tehokkaita (2 sumua vasta suihkuteltu) tai sitten mulla on muuten vaan yliherkkä päivä! ;) Tunteet on niin pinnassa ettei tosikaan! Ja toki sekin että nyt se ajatus alkaa pikkuhiljaa hiipiä tajuntaan, että tässä ollaan tosiaan IVF:ää touhuamassa!!
Maanantaita kaikille tasapuolisesti!
Mua täällä jo hirvittää, kun se ultra on ylihuomenna, eikä täällä oo edes menkat alkanu vielä. P*rkele, kerranki ku niitä odottaa, ni ei ala, sitten millään. Täl hetkel kp31, ei siinä sinänsä mitään mulla kierto vaihtelee 30-35 pvää, mut on viime aikoina ollu aika tasan 30. Sumutellu oon nyt, mitä, 12 päivää. Eikä tosiaan mitään ihmeempiä oireita sumuista oo tullu. Jotain, mitä ehkä vois kuvitella kuumaks aalloks on välillä ollu havaittavissa, mut ei mitään sellaista mitä viimeks Puregonista tuli... Silloin ei nukuttu öisin, ku mä vaan hikoilin ja palelin vuorotellen.
Hoitaja kyl muistaakseni sano, et ultraan voi mennä vaik olis menkat, mut olikohan se nyt varmasti niin??
Voi, vitsi kun ne nyt alkais ja pääsis viimein ihan virallisesti hoitokiertoon...
*Harmittaa, *kele*
Mulla oli viimeks just samalla lailla, menkat ei meinanneet alkaa ei sitten millään! Mä jo olin hyppiä seinille ja koitin kaikki kikat tasajalkaa hyppimisestä alkaen! ;) Tais tehota kun just edellisenä päivänä ennen 0-ultraa alkoi menkat, pari päivää tavallista myöhemmin. Eli siis Synarela saattaa tosiaan lykätä kiertoa jonkin verran... Joo, ultraan siis voi mennä vaikka menkat olisikin " käynnissä" . Kurjaahan se silloin on siihen tutkittavaksi mennä, mutta pitää ajatella vaan niin, että sitähän ne näkee joka päivä! Tärkeintä siis on, että menkat ovat alkaneet, ei se, mikä kp silloin on. Mä pidän peukkuja että ne niin kauan poistoivotut menkat sieltä nyt tulisi sinne ajoissa, jotta pääsette tositoimiin!!!
-Naksu, kurkku täynnä Synarelaa - yäk!
Kokeillaanpas:
Mocca76: IVF (pitkä kaava), 0-uä 2.1., punktio vko 3
Tao_tao: IVF (lyhyt kaava), punktio vko 3
HönTTi04: ICSI (pitkä kaava), 0-uä 9.1.
Naksu: IVF (pitkä kaava), 0-uä 17.1., punktio vko5
Enni-Maija: IVF (lyhyt kaava), 1. uä 21.1., 2. uä 25.1., punktio vko 5
Jessica2: 2. IVF (pitkä kaava), 0-uä 21.1., punktio vko 6
helena1712: ICSI (lyhyt kaava)
Helppoa kuin heinänteko! Kiitos Naksu.
Aikas paha maku suussa tuosta Synarelasta : (
Kivaa tiistaipäivää kaikille!
Jessis
Ei, juma, nyt menee hermot ihan just! Menkat ei sit tosiaankaan ota alkaakseen, eikä oo kyl yhtään edes sellanen olo... Päivää, paria ennen tulee yleensä kuitenkin maha kipeeks ja sitä rataa... nyt ei oo mitään, paitsi et tissit särkee, liekö Synarelan vaikutusta, ja tuppaa ne loppukierrosta muutenkin särkemään yleensä...
Mitenköhän, uskaltaakohan sinne ultraan sit mennä huomenna ollenkaan, jos ei oo tosiaan huomiseen mennessä kuukautiset alkanu? Tai, siis, onkohan siitä mitään hyötyä...? Mitenköhän ne siellä sit asiaan suhtautuu...? Kauheesti kaikkia kysymyksiä ja tuntuu et oon pihalla ku lumiukko, ekasta tämmösestä hoidosta vielä kyse ni ei ees tiedä miten nää asiat oikeen pitäis mennä. Ja venyykö hoito sit kauheesti? Tai, tietysti se sit kai (?) menee sen verran eteenpäin mitä täti antaa odottaa itseään...? Taidan sit jo tipahtaa helmikuun puolelle...
Kaikki taas ottaa päähän ihan älyttömästi. Tuntuu, et vaan kiukuttaa ja itkettää, on nää hormonit sit pirun ihania.
*Epätoivoinen Höntti*
Vieläkö mukaan sopii yksi vuoristoradassa pyörivä? Aiemmin en ole rekisteröitynyt mihinkään, vaikka hoitoja onkin jo useampia takana. Kun ei ollut tätä konetta¿
Olemme vuodesta 9/2002 yrittäneet saada lasta. Terolutitia vuoden söin ja laparoskopia oli alkumetreillä. Nyt ollaan oltu melkein 2vuotta hoidoissa. 3 IVF- hoitoa ja 4pas. läpi käyty, joista aina
nega raskaustesti. Olen tosi raskaasti ottanut nämä ainaiset epäonnistumiset. Yhteinsä on 11 alkiota siirretty, koska aika usein on laitettu 2 yhtä aikaa.
Minulla on toinen munatorvi tukossa ja välillä ovuloin ja välillä en, epäsäännöllinen kierto. Miehellä on vähän hyviä siittiöitä, huonolaatuisia, epämuodostuneita ja huonosti liikkuvia. Mutta siirtoihin on aina päästy.
Kahdella eka kerralla oli pitkä kaava, mutta kolmas ja nyt meneillään oleva IVF- hoito on lyhyellä kaavalla. Syy, miksi vaihdettiin lyhyeen kaavaan oli, että vältettäisiin sivuvaikutuksia.
Synarela oli tehdä minut ¿hulluksi¿¿oli kuumia aaltoja, hikoiluja, yöllä patjoja myöten märkänä. mielialavaihteluita, itkuherkkyyttä jne. Itku hanat oli aina ja hyvin herkästi auki, ei ollut mitään ¿hätää¿, itketti vaan. Aivan kuin minun sisällä olisi asunut vieras ihminen.
Ei ollut kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa ollenkaan. Mies raukka oli silloin kovilla. J
Ja enhän minä pystynyt töissäkään olemaan, miten sitä hoitoalalla toisia auttaa, kun vain itketti ym. tunne myllerrystä. Maha oli myös tosi kipeä , kun stimuloisin hyvin.
Pitkässä kaavassa oli lääkityksenä synarela, gonal-f annostuksella 150iu ja 112,5iu., pregnyl ja luget.
Lyhyessä kaavassa on mennyt puregon annostuksella 125iu., orgalutran, pregnyl ja luget.
Nyt eilen loppui piikitykset ja sain luvan pistää illalla irrotuspiikin pregnylin ja huomenna on punktio.
Nyt pistelin 8pv, aikaisemmissa hoidoissa 9pv. Tota orgalutrania on mennyt 4 viim. päivinä yhtä aikaa puregonin kanssa. Eli 2 piikkiä iltaisin.
Kieltämättä toi punktio jännittää, kahdella eka kerralla ei käynyt yhtään, mutta viimeksi oli aika kivuliasta, mutta kyllä sen kestää kun ajattelee mitä siitä voi saada palkinnoksi. J
Lääkärin kanssa on sovittu myös pitkästä viljelystä, koska meillä on ollut aina ongelmana huonolaatuiset alkiot. Tätä minä vasta jännitänkin!! Se hyvä puoli, että saadaan enemmän tietoa alkioista, miten jakaantuvat jne. Mutta aina on riski saadaanko siirtoon asti mitään ja pakastukseen siitä hyvin harvoin ei saa mitään. Kun saisi blastokystisen alkion, se kiinnittyisikin kuulemma jo paremmin.
Viime viikon ultras ei ollut ku 5 munarakkulaa, mutta huh¿ onneksi eilen näkyi jo 11kpl, joista 6-7 hyvänkokoisia, mutta enemmän pitäisi vielä tulla lääkärin mielestä, ja minunkin. Pitkään viljelyyn pitäisi aina saada 4-5alkiota ja meillä on ollut vaikeuksia saada alkioita. Viimeksikin saatiin vain 3kpl, aiemmissa hoidoissa 5kpl ja 4kpl. Että kyllä riittää taas jännittämistä ja hermoilemista. Käääk¿
Onneksi muuten on vointi ok. Rinnat hieman arat hormoneista ja paisuneet. Tiedän, että kohta ovatkin kipeät niin, että liivien otto sattuu. Irrotuspiikki ja luget ovat sen saaneet aina aikaan. Mies tietysti mielissään ku rinnat isommat. J Mutta hetkellisesti vain¿
Voimahaleja kaikille ja tsemppiä!!! Tukekaamme toisiamme!!!
Juu minä kyselin lääkkeiden hintoja:) Löysin myös noi yliopiston sivut eilen illalla ja oli helppo katsoo hinnat.
Tänään oli sitten nollaultra ja eka piikitys. Näin se homma vaan rullailee eteenpäin:) Ensi maanantaina otetaan aamulla labrassa verikoe ja katsotaan onko annostus sopiva. Aika helposti on mennyt tähän asti.
Tsemppiä kovasti kaikille!!