Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä olette vieneet lapsen ekan kerran yökylään?

Vierailija
10.11.2008 |

Omani meni n.puolivuotiaana ja olen kuullut tutuilta puolesta ja vastaan ihmettelyitä, että ai noin nuorena ja että noin vanhana vasta...?!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ymmärtänyt, että vauva menee niinkin pienenä hoitoon siksi, että vanhemmat haluavat omaa aikaa ja vähän huilia, mutta kun tämä kyseinen tapaus halusi äkkiä baariin ryyppäämään, oli kuulemma pitkän odotuajan jälkeen ansainnut... Tietenkin jokainen tyylillään..

Vierailija
2/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta puhumattakaan... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 5, 3 ja 8 kk eivätkä ole olleet yökylässä. Saavat kyllä mennä sitten kun itse pyytävät, esikoisen kanssa on nyt viime aikoina siitä ollut puhetta että menisi naapureille yökylään joku kerta.

Mielestäni on lapsen tasapainoisen kehityksen kannalta tärkeää, että lapsi saa olla yökylässä pienestä pitäen.

Olisi omituista jos lapsi ei yökyläilisi.

Vierailija
4/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on lapsen tasapainoisen kehityksen kannalta tärkeää, että lapsi saa olla yökylässä pienestä pitäen.

Vierailija
5/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tulee ikäeroksi 2-3kk. Taidat olla provo...

Ovat 5, 3 ja 8 kk eivätkä ole olleet yökylässä. Saavat kyllä mennä sitten kun itse pyytävät, esikoisen kanssa on nyt viime aikoina siitä ollut puhetta että menisi naapureille yökylään joku kerta.

Vierailija
6/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 5 v eikä hän ole koskaan ollut yökylässä. Ja kuopus ei tietenkään. Ei ole ollut tarvetta eikä pojalla hinkua.

Vierailija
7/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä lähtien ollut tasaisesti noin kk-parin välein mummulassa. Eka kerralla oli vahinko, kun isovanhempien kanssa sovitiin, että ottavat alkuillasta syötönväliksi, että saadaan miehen kanssa nukuttua, mutta pitivätkin sitten koko yön, kun oli hyvin mennyt.

Kuopus oli noin 7kk, kun oli eka kertaa yökylässä ja 2 vuoteen mennessä ollut yhteensä noin 3 kertaa.

Molemmat olleet vain yhdessä paikassa, nyt lähtevät ensimmäisen kerran toiseen mummulaan ilman äitiä, mutta isä kuitenkin mukana. Silti itseä hiukan kuopus jännittää, mutta eipä se siinä vaiheessa ole minun ongelmani saada poikaa nukkumaan joten yritän olla turhia miettimättä ja nauttia tilanteesta.

Vierailija
8/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäkin tajuaa että tuossa viitattiin vuosiin eikä kuukausiin! Pakko kaikkien tarttua pieniinkin juttuihin että voi huomautella!!!!

Vierailija
9/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tapahtuu lapsen omassa kodissa. Siis hoitaja tulee kotiin, eikä toisinpäin. Meillä ei 2-vuotias ole koskaan ollu yökylässä.

Vierailija
10/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tarkoita sellasta, että lapsi on joka toinen viikko hoidossa, mutta miksei voi olla pienestä asti aina silloin tällöin? Itse en ollut lapsen aikinä ja huomas, että sit jos oli pakko niin itku tuli ja jännitti. Varmaan auttaa jos lapsi on muutaman kerran vuodessa vaikki äidin kanssa jossai eri paikassa kun kotona yötä.

Vierailija
11/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole koskaan ollut yökylässä.

Vierailija
12/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysimettänyt lapseni 6kk ikään, senkin jälkeen on ollut jonkin verran on/off yöimettämistä, joten niin pitkään, kuin imetin, en halunnut lasta yökylään laittaa/antaa. Esikoinen oli n. 1v, kun itse olin yönyli työreissulla. Isänsä kanssa oli. Kuopus taisi olla melkein kolmivuotias, kun oli eka yön niin, että minä en ollut kotona ;-)

Kuopus on nyt 3½ vuotias, ei kertaakaan ole ollut yökylässä ilman vanhempiaan/toista vanhempaa. Esikoinen 6½v, meni eka kerran yökylään n. 4-vuotiaana. Nyt on ollut kaverilla, mummeilla ja siskollani. Myös viiden yön reissun teki toiselle puolen Suomea mummon kanssa. Mielestäni lapsi on tasapoinonen ja nauttii yökyläreissuista kovasti. Kuopuskin pääsee yökylään, heti kun haluaa. Nyt on alkanut jo vähän asiaa pohtia, muttei vielä ole "vaatinut" saada yökyläillä.

Vierailija
13/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai iei ainakaan usein alle vuoden ikäisenä...

Vierailija
14/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yhden yön serkkujen luona (todella läheisiä) kun meillä oli muutto. Ihan huvikseen en noin pientä olisi yökylään laittanut, mutta oli vähän pakkotilanne...

Vierailija
15/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin selvää, ettei pieni lapsi kaipaa muita lähellleen yöllä kuin omat vanhempansa. Tekosyitä, että pitäisi pieni totuttaa yökylään. Miksi pitäisi? En ymmärrä.

On kai selvää myöskin se, että todellinen syy on vanhempien tarve olla erossa pikkuisestaa jotta pääsevät ryyppäämään tms. En ymmärrä enkä hyväksy.

Meillä lapset 3,5 v. ja 1,5 v. ja tarkoitus jättää yökylään vasta kun nuorempikin noin 5 vuotias. Sitten teemme miehen kanssa pienen matkan. Sitä ennen lapset saavat olla joka yö turvallisesti meidän kanssamme.

Vierailija
16/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsen joo parasta olla kotona, mutta kun itseään välillä väsyttää niin paljon kun mies ei hoida lasta. Kiva että oma äiti joskus auttaa, ei ole kyllä puolivuotiaamme ollut kuin kerran yötä poissa, muuta mielummin vien äidilleni kuin jätän kotiin miehelleni!!

Vierailija
17/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai miksi? no kun ei ole kukaan kutsunut. Toki olisi mukava, jos joskus jonnekin pääsisivät, mutta itse en henkilökohtaisesti ymmärrä oikein niitä ihmisiä, jotka kutsuvat muutaman viikon tai kuukauden vanhan kylään? Onko sellaisia ihmisiä tosiaan, vai olisiko kyseessä kuitenkin se, että vanhemmat haluavat jollekin lapsensa hoitoon, jotta voivat olla ilman lasta.

Vierailija
18/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa helppoa. Kyllä me oltaisiin onnellisia, jos joku joskus suostuisi ottamaan.

Vierailija
19/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tulee ikäeroksi 2-3kk. Taidat olla provo...

Vierailija
20/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä ollut kuin kerran, en halau pienenä montaa kertaa viedä. Mutta kyllä on tullut ihan pyyntöjä, että toisitte nyt tänne yöksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan