Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä olette vieneet lapsen ekan kerran yökylään?

Vierailija
10.11.2008 |

Omani meni n.puolivuotiaana ja olen kuullut tutuilta puolesta ja vastaan ihmettelyitä, että ai noin nuorena ja että noin vanhana vasta...?!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ihmiset sanoa, että ei voi tulla, miksi pitää odottaa että joku pyytää?

Vierailija
22/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta olisi tosi noloa, että meidän lapset alkaisi soittelemaan kavereilleen tai minä heidän vanhemmilleen ja kyselemään, koska meidän lapset pääsee yöksi kylään... Muita yökyläpaikkoja meillä ei ainakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden ikäsinä on lapsilla ollu joko kummitäti meillä tai lapset on ollu mummolassa/kummeilla.

Asia on tosi luonnollinen ja hyvä etten juurikaan koe että menisivät "kylään". Niin on lapset juurtunu muillekin läheisiksi.

Lapset on nyt 3- ja 4- vuotiaita enkä laske kertoja kun ovat olleet meidän vanhempien, isovanhempien/kummien tai omasta pyynnöstä yötä.

Ja lapset pyytää itsekin asiaa kun se on mukavaa ja tuttua!

Omien vanhempieni luokse lapset ei ole päätyneet yöksi, mutta miehen vanhemmat on aivan ihania samoin kummit.

Ja kun lapset menee hoitoon vanhemmilleni on se varmasti lapsilleni oudompaa ja ehkä jännempää kuin mitä mieheni vanhemmille meno.

Olen mahdottoman onnellinen että meidän lapset tuntee olonsa toisaallakin kuin kotonaan.

Päinvastoin kun ajatellaan ketjussa: alle vuoden ikänen tarttee tutun hoitajan joka antaa huomiota ja hoivaa. Sitä pystyy tarjoamaan muutkin kuin vanhemmat, jos halua löytyy.

Me ollaan saamassa pian kolmas lapsi ja suunnitellaan vauvan viemistä ensi kesänä mummolaan yöksi sen ajaksi kun mennään vuorokauden reissuun isompien lapsien kanssa. Ja varmasti isommat lapset tulee kysymään milloin hekin SAAVAT jäädä mummolaan. ;)

Itsekin olen täysi-imettänyt lapsia yökyläilyn aikana! Ei ole este.

Vierailija
24/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai apurahan ja sen mukana kutsun Finlandia-talolle juhliin. Lapsi oli hoidossa illasta puoleen päivään.

Vierailija
25/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pumppasin maidot ettei daisarit ois räjähtänyt.

Vierailija
26/26 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa kuusiviikkoisena. En juurikaan imettänyt ja syykin oli ihan turha meno. Mutta hyvin meni ja siitä lähtien on ollut säännöllisesti noin kerran kuukaudessa yökylääs. Välillä useammin ja välillä pidempään aikaan taas ei ollenkaan.

Kun oli paha eroahdistuskausi, vältin hoitoonjättämistä kokonaan. Onneksi nuo kaudet eivät kauaa kestäneet.

Lapsemme täyttää pian neljä ja on reippaan ja tasapainoisen oloinen. Tuskin yökyläilyn ansiosta. En usko, että sillä on vaikutusta puoleen tai toiseen, jos kyseessä on satunnainen yökyläily ja tutut ja turvalliset hoitajat. Olemme toki ihmisinä erilaisia, toiset meistä eivät aikuisenakaan viihdy yökylässä ja toiset taas voisivat mennä viilettää koko ajan.

Kenenkään ei ole pakko viedä lastaan yökylään, ei siitä mitään vahinkoa ole, jos ei ole koskaan ollut yökylässä ja yhtälailla taas ne joilla hoitopaikka on ja niin haluavat tehdä, teehköt sen ilman tunnontuskia.

T. Tasapainoinen ja tyytyväinen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän