Hermoratatutkimus - kokemuksia?
Onko kukaan käynyt hermoratatutkimuksessa? Itse olen menossa käsien ja jalkojen tutkimukseen erinäisten hermo- ja lihasoireiden vuoksi. Sattuuko se ja onko tutkimuksen jälkeen ihan toimintakuntoinen? Olen nimittäin lähdössä suoraan reissuun tuon tutkimuksen jälkeen, eli pitkälle automatkalle, tuleekohan siitä ongelmia?
Kommentit (66)
Jos tarkoitata ENMGtä niinmun mielestä ollut kivuton, päin vastoin. Hädin tuskin kestin loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Jalkoihin tehtiin ja vielä en ole tähän päivään mennessä yhtä kivuliasta tutkimusta kokenut kuin tuon enmg:n. Jos olisin ollut sotavanki ja kidutuskeinona käytettäisiin tätä tutkimusmenetelmää, olisin aika auliisti visertänyt kaikki salaiset tiedot vastapuolelle.
Tää on kyllä sikäli jännä tutkimus, kun osalla ei tunnu missään ja sitten on tämä toinen ääripää, joka kokee tutkimuksen äärimmäisen kivuliaana. Mistähän mahtaa johtua noin huimat erot?
Itselläni molempiin alaraajoihin 2 kertaa. Ensimmäinen aivan helvetillinen että itku tuli monta kertaa. Toinen vähän helpompi. Suuri selkäleikkaus lopputuloksena. Ja tottakai se tekee kipeää kun hermorata ei kerran ole kunnossa. Toivottavasti en samaan tutkimukseen kovin pian uudestaan joutuisi.
Eikö päinvastoin pitäisi ajatella, että hermon ärsyttäminen tuntuu vähemmän jos hermorata ei ole kunnosssa? Ja enemmän jos hermoimpulssi välittyy kunnolla?
Olin jalkojen tutkimuksessa. Sähköpiikitys oli inhottava, mutta lihastutkimus oli kidutusta. Neula laitetaan lihakseen ja pidetään siellä ja samalla lihasta täytyy ponnistaa. Sama moneen eri kohtaan. Nyt 2 päivää olen ollut kivuliaasti lähes liikuntakyvytön, koska Marevan-lääkityksen takia lihaksen sisään tuli verenvuotoja.
Todella, todella kivuliasta. Tehty mulle sekä ylä- että alaraajoihin, oikeanpuoleinen raajapari sai mut itkemään, vas. ei tuntunut ns. missään. Hermovammoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Jalkoihin tehtiin ja vielä en ole tähän päivään mennessä yhtä kivuliasta tutkimusta kokenut kuin tuon enmg:n. Jos olisin ollut sotavanki ja kidutuskeinona käytettäisiin tätä tutkimusmenetelmää, olisin aika auliisti visertänyt kaikki salaiset tiedot vastapuolelle.
Tää on kyllä sikäli jännä tutkimus, kun osalla ei tunnu missään ja sitten on tämä toinen ääripää, joka kokee tutkimuksen äärimmäisen kivuliaana. Mistähän mahtaa johtua noin huimat erot?
Itselläni molempiin alaraajoihin 2 kertaa. Ensimmäinen aivan helvetillinen että itku tuli monta kertaa. Toinen vähän helpompi. Suuri selkäleikkaus lopputuloksena. Ja tottakai se tekee kipeää kun hermorata ei kerran ole kunnossa. Toivottavasti en samaan tutkimukseen kovin pian uudestaan joutuisi.
Eikö päinvastoin pitäisi ajatella, että
... tai sitten vaurioitunutta hermorataa pitää stimuloida kovemmalla impulssilla, joka sitten sattuu?
Juuri tulin. Ei ole kivulias. Tehtiin käsiin, jalkoihin, vatsalihaksiin, kaulaan ja leuan alle. Pieniä säkäreitä, ei voi kutsua kivuksi.