Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Maalismasut vk 46 +++

10.11.2008 |

Tervetuloa jälleen uudelle viikolle!

Ja linkki edelliseen viikkoon...jos onnistuu...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi yritys...jos ei onnistu niin laittakaa joku muu....mä luovutan...

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Vierailija
2/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on paha päivä. Selkä on kipeämpi ku aikoihin...oliskohan tuo eilinen touhuaminen isänpäivälounaan kanssa ollut sittenkin liikaa...mutta mieltä se ainakin auttoi kun sai kerrankin tehdä jotain järkevää. Täällä alkaa oikeasti pää hajoamaan. Ja säälin miesrukkaani joka joutuu kaiken purnauksen ja purkauksien kohteeksi...illat on aika itkuisia kun alkaa jo ahdistaa tämä yksinolo. Mä olen oikeastaan aina ollut sellainen etten osaa olla yksin. En muista esimerkiksi ollenkaan sellaista aikaa kun kerran asuin yksin, että olisin varsinasesti viettänyt aikaa yksin kotona. Mä en vaan pidä siitä. Sitten kun on töissä ja kotona vaan illat ja viikonloput lasten kanssa niin toivoo, että olis joskus aikaa vaan itselle ja saisi tehdä jotain rauhassa, mutta nyt kun täällä yksin makoilee ja hengailee, niin tää ei tosiaan ole kivaa!

Perjantaina menen magneettikuviin tuosta selästäni. On muuten aivan sikahintaista ku yksityiselle mennään, mutta kun ei kunnalliselle puolelle pääse. Tää nyt on jo kuitenkin toinen kerta puoleentoista vuoteen kun tää selkä on tässä kunnossa niin eiköhän ala olla aika tutkia että mitä sieltä löytyy...

Asiasta kymmenenteen...oletteko muuten ajatelleet yhtään, että montako lasta vielä haluaisitte, tai niinku montako yhteensä haluasitte...mä kun ensin ajattelin että tää olis se viimeinen...mutta nyt jo alan pyörtää mieltäni =)

Kun tuossa ihastelin meiän poikia joilla ikäeroa vuosi ja neljä kuukautta, ja sitä kuinka ihanan paljon seuraa niistä on toisilleen ja nyt kuitenkin tulee kahden nuorimman välille melkein 4 vuotta ikäeroa, niin ajattelin että jos vaikka kuitenkin tehtäis tähän perään vielä yksi...sanoin ajatukseni jopa miehelleni ääneen...eipä tuo sitä ruvennut heti tyrmäämäänkään...saatan kyllä itse muuttaa mieltäni vielä monta kertaa,mutta tää on kyllä aika usein ollut ajatuksena mielessä...

No, ei muuta kun uutta viikkoa kuluttamaan...

Äiti 1983 ja Alma 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäiväkortteihin laitettiin papoille myös rakenneultrakuva oman ja esikon lisäksi ja sen hoksaaminen kesti kummaltakin toooosi kauan, vaikka kunkin kuvan alla luki nimikin. Maha-asukin kohdalla siis Juuso-Josefiina. Eipä nuo 40-50-lukujen taitteessa syntyneet miehet ole tainneet paljon ultrakuvia nähdä. Viesti meni kuitenkin lopulta perille ja onnellisia olivat.

Myös esikon hoitotädille kerroin tänään ja hän kun sanoi esikoiselle (1v9kk) että ajatteles että sinusta tulee isosisko kun äidin masussa on vauva, niin varsin vähäsanainen esikoisemme totesi fiksusti "OHHOH" ihmettelevään ääneen, vaikka asiasta on jo juteltu hänelle siinä toivossa että viesti vielä ennen maaliskuuta jollain tasolla menisi perille. Lapsen ymmärryksessä ei siis mitään vikaa, mutta eihän tuo tätä tajua ennenkuin ulkoiset merkit on todella ilmeiset ja näkee jotain ihan pieniä vauvoja livenä.

LAPSILUKU ei meidän perheessä ole vielä mitenkään fiksattu kun mies sanoo että kaksi on maksimi ja minulle kaksi on minimi. Mies vielä on todennut niinkin, että jos kahteen mahtuu molempia sukupuolia niin kiva, jos ei, hän uskoo kahdesta kerrasta että hänelle syntyy vaan yhtä sorttia. Eli ei mitään kolmas kerta toden sanoo -uskoa. Omasta puolesta talouteen mahtuisi tämän toisen jälkeen vielä pari lisääkin. Luotan pitkään "viivytystaisteluun" asian suhteen. Otan lapsiluvun aika ajoin esiin, mutta yritän toistaiseksi olla painostamatta. Tämä keino on meillä johtanut aiemminkin toivottuihin tuloksiin :-)

Töissä on hoppua joulukuulle asti, joten keskityn olennaiseen. Ihana toki, että pikku potkut päivää piristävät.

äippä + JuusoJosefiina 21+4, kai

Vierailija
4/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuo ultra nyt sitten käyty, no se oli kyllä jo 6.päivä, mutta nyt vasta saan aikaiseksi tänne kirjottaa... :|

Ultrassa kaikki kunnossa... hyyry siellä meidän iloksemme heitti kuperkeikkaa sekä heilutteli, mutta mikä hassuinta, lopussa kääntyi sellaiseen asentoon että kätilöäkin alkoi naurattaa.. hyyry meni selkä kaarelle ja "katseli" omaa napaansa.. ties mikä narsisti sieltä sitten tulee kun oma napa jo tuossa iässä on noin tärkeä.. =D

Kovaa menemistä on masussa päivittäin, esikko ei ollenkaan pitänyt tälläistä.. Töissäkin olen jaksellut hyvin.. mitä nyt väsymys painaa, mutta se nyt näillä näkymin johtuu tuosta matalasta verenpaineesta, toivottavasti ei enää lisää putoa.. Neuvola olisi sitten ensi viikon maanantaina, ja siellähän sen paineen suunnan sitten taas näkee.. ja luultavasti määrätään rautaa syömään.. Hb aina ollut alhainen, ilman raskauksiakin, ja niiden aikana aina pudonnut entisestään.. Meillä luultavasti lapsiluku jää tähän, eli kahteen.. Mies seurustelun alussa (6v sitten) sanoi että haluaa 6 lasta, mutta jotenkin kummasti määrä on vähentynyt.. liekö esikko uhmineen vaikuttanut asiaan... ;) ei vaan... mutta en koskaan sano ei koskaan... eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Työrintamalle kuuluu jaksamisen lisäksi erittäin hyvää.. sain juuri ammattitutkinnon suoritettua ja tämän suorituksen kruunasi siitä saatava vakityöpaikka! =) On kiva helmikuussa jäädä äippälomalle kun ei tarvitse panikoida että mitäs sen jälkeen, vaan työpaikka odottaa..

Kynttilöiden valaisemaa pimeää syysiltaa kaikille!

LillaMy kera hyyryläisen rv 21+1

Vierailija
5/28 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas homma lukea edellinen pino, kaikilla oli niin paljon asiaa :) Nyt on jotenki tämä koneella oleminen jäänyt vähälle. Muuttopuuhatki alkaa kohta painamaan päälle. Ei niinkään se pakkaaminen vaan se kahden asunnon siivoaminen, huh huh! Ihana silti päästä muuttamaan uuteen kotiin. Pitää vaan yrittää muistaa ottaa rauhallisesti ja levähtääkin välillä.

Joku edellisellä viikolla kyseli perhevalmennuksista... Meillä tosiaan oli viime viikolla ensimmäinen kerta ja olin kyllä oikeastaan todella pettynyt. Katsottiin pari videota vuodelta -94 ja kuunneltiin terveydenhoitajan höpötyksiä. En oikein saanu tuosta käynnistä ainakaan mitään irti. Ylihuomenna aiheena on parisuhde ja sen hoitaminen. Varmaan sieltä sais hyviä vinkkejä mutta jotenki ei oikein nappaa... Kolmea viimestä kertaa odotan enemmän, sillä siellä päästään jo itse asiaan, mm. synnytykseen, kivunlievitykseen jne...

Sitten noista neuvolassa ja lääkärillä käynneistä. Mulla on ollu rv 8+2 eka terveydenhoitajan aika, rv 10+4 np-ultra, rv 12+5 lääkärineuvola, rv 16+5 terveydenhoitajan aika ja rv 20+4 rakenneultra. Nyt ylihuomenna eli rv 23+3 on sitten taas terveydenhoitajalle aika. Kaks ultraa ja yks lääkärineuvola on vielä edessä, muttä ajankohtia en kyllä muista. Terveydenhoitajalla käyntejä on sitten aika runsaasti jäljellä, en edes ala laskemaan :) Harmittaa vaan ku jotenki en terveydenhoitajan kanssa oikein tule toimeen, se on niin vanhanaikainen ja aika kyllästyneen olonen. Ja ärsyttää se hirveä kyttääminen painosta. Ei sais kuulemma grammaakaan mennä yli viiden sadan tuo painonmuutos per viikko. Minkä minä sille voin että paino nousee vaikka syön ihan normaalisti niin ku ennenki ja harrastan liikuntaa. Ymmärrän kyllä että miksi sitä seurataan mutta kyse ei kuitenkaan ole mistään kilo per viikko vauhdista. Kaiken kaikkiaan painoa on tullu n. 2,5 kg, joka ei mielestäni ole paljon!? Eikö painonnousu kuulu aika olennaisesti raskauteen? :) Äh, ärsyttää!!

No, mutta kaikesta huolimatta vointi on ollut mainio. Pitkästä aikaa tuntee olonsa energiseksi. Varmaan tuo lumen tuloki vaikuttaa asiaan. On niin ihanan valoisaa. Kunhan ei vaan sulais pois, ku tänäänki on satanu vettä ja keli nollassa. Epeli tuolla mahassa potkii ja lujasti. Vilkas kaveri...

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Lilliputti rv 23+1

Vierailija
6/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten sairaslomaa ja samalla lääkäri varasi ajan äippäpolille,soittavat kuulema vapaasta ajasta 1-2 vkon sisällä. Sairaslomaa sain 2vkoa,jatkoa katsotaan äippäpolin käynnin jälkeen.

Nyt syynä oli sitten pehmennyt kohdunkaula ja hiukan auki oleva kohdun suu :(

Ja nyt sitten pitää mennä johonkin anturimittaukseen (??) åippäpolille ja raskaita hommia ei saa tehdä.

Kyllä alkoi TODELLA huolestuttamaan,et kuinka tässä nyt käy,toivottavasti ei jatka aukeamista... :(

keyes rv 23+2

Vierailija
7/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullahan on tuo iskiasvaiva ja lääkäri varoitteli just noista puutumisista!! Silloin on varsinkin syytä huoleen jos se hermo on jäänyt niin puristuksiin et vaihtoehtoisesti ei tuu pissa/tulee ulostetta (vähänkin jos tulee "hallitsemattomasti")

Toivottavasti sulla helpottaa tuo puutuminen,auttaako panadol esim? (1mg??) Oletko saanut selkäsärkyyn panacodia? Mulla just tänään neuvolalääkäri sanoi et pahaan jumittumaan voidaan määrätä,on vauvalle ihan ok,aiemmin tk lääkäri puhui vain panadolista??

keyes 23+2 (ja omat huolet,heh...)

Vierailija
8/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin siihen kun esikko käpsytteli meidän huoneeseen, sitten jostain syystä ajattelin että "apua, mix mulla ei oo alkkareita jalassa", kun en nuku alasti koskaan...mutta ne kyllä oli mulla päällä. En vaan tuntenut niitä...oikea jalka on nyt ollut puuduksissa siis aamusta puoli seitsemästä saakka...ja selkää särkee aivan tajuttomasti. Mulla piti olla perjantaina aika magneettikuvaukseen, mutta sain sen siirrettyä huomisaamuksi...olo on niin pelottava...sieltä saa sitten erikoislääkärin lausunnon kuvista pian, niin tietää sitten onko siellä pullistumaa vai mitä siellä on? Vai olenko luulosairas =)

Nolottaa kun mies jää sen takia kotiin, että lähtee mua viemään kuvattavaksi, kun en itse oikein tuota autoa pysty ajamaan ja matkaa tulee yhteen suuntaan jotain 60 km...yritin sanoa sille että voin mä yrittää ite ajaa...mutta jostain syystä ei oikein innostunut asiasta..!

Oletteko muuten ottanut noita lapsivakuutuksia tai siis niitä varauksia syntymättömälle lapselle..? Mä otin nyt ekaa kertaa. Niissäkin on aika paljon eroja, että mitä korvaa ja mitä ei...ja kuinka on voimassa ja millä ehdoilla...

Joululahjoja olen tänään yrittänyt ajatella...ei tuu mitään, tosi hankalaa...ja oikein etukäteen kauhistuttaa, että kuinka paljon sitä rompetta taas tulee lisää. Meillä kun on nyt sellainen tilanne että lapsilla on huoneellinen leluja ja molemmilla kaapit täynnä vaatteita, kun saatiin miehen sukulaiselta, että en tiiä mitä ne vois saada jouluna lahjaksi...kaikkeahan ne haluavat...mutta kun kaikkea ei voi saada...

No, jatkanpa löhöilyä...

Äiti1983 alma 23+0

Vierailija
9/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies iltavuorossa ja tyttö lähti mummolaan pariksi yöksi ja huomenna menevät katsomaan titi-nallea teatteriin.On varmaan mieleinen reissu.Tylsää siis on,enkä oo kerenny nauttia tästä rauhasta kun muutaman tunnin!Koirat kävelytetty,tiskit tiskattu ja pyykit pyörii.JOs tuossa vaikka saunassa kävis niin sittenhän sitä jo kohta pääsis nukkumaan...Kyllä se vaan on niin ettei sitä enää osaa olla ilman tuota penskan touhotusta =) Viime yönä sitä pelotti kova tuuli ja piti käydä muutaman kerran rauhottelemassa.

Lapsiluvusta.Mies sanoo että kaksi saa riittää ehdottomasti,mä taas pystyn kuvittelemaan et niitä ois enempikin.Sitä en oo kyllä miehelle sanonu!Varmaan järkyttys.Eikä me kyllä sitten tähän nykyseen 80neliön kolmioon mahuttas jos lapsia lisää viel tulis,kun on näitä koiria ja kissojakin.Nytkin jo tuntuu et tila loppuu välillä kesken kun on aina joku eläin jaloissa pyörimässä,ja kohta siellä mönkii vauvakin...

Sunny rv 23+4

Vierailija
10/28 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole neuvolalääkäri eikä tk lääkäri eikä työterveyslääkäri suostunut antamaan/kirjoittamaan muuta ku 500 mg panadolia...eli siis ihan käsikauppatavaraa...

No ortopedi sanoi että kyllä raskauden aikana voidaan määrätä vahvojakin lääkkeitä, eri asia on vaan että auttaako ne...panacodia olen syönyt aiemmin kun oli samaa vaivaa...mutta menen siitä ihan sekaisin ja vatsa myös (ummetus) eli en edes mielelläni niitä ottaisi..tota normi panadolia oon yrittäny, mut ei auta sit yhtään... =(

huomenna nähdään mitä kuvat näyttää...

Äiti1983

Vierailija
11/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keyes - toivottavasti tilanne rauhoittuu. Otahan nyt iisisti että poika pysyy yksiössään vielä tovin. Tsemppiä!

Äiti1983 - tsemppiä kuvaukseen!

Lapsiluvusta - uskon että kolme on sitten meidän perheelle ihan sopiva lapsiluku. Mies on kyllä neljännestäkin puhunut, mutta olen itse sen tyrmännyt. Parempi olla kuitenkin sanomatta mitään varmaa :-)

Tänään itsellä neuvola. Maanantaina kävin labrassa antamassa näytteen mahdollisen tulehduksen takia. Kun noita supisteluja ja sitä paineentunnetta on ollut. Ehkäpä tuloksetkin jo sais.

Ja eikun aamupalalle...

t. Mirabella ja Hilma 22+3

Vierailija
12/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää heti kysyä Mirabellalta, että minkälaista paineentunnetta sinä olet kokenut ja missä tilanteessa?

Täällä nimittäin sama vaiva, joka lisääntymään päin.

Tekee myös supistuksia.

Oletko saanut syytä selville, mistä moinen johtuu? Tai ohjeita, miten asiaan kannattaisi suhtautua?

Täällä rakenneultra vielä edessä. Tuota paineentunnetta ja supistelua lukuunottamatta vointi on ollut hyvä.

Vierailija
13/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuon nyt kuvailis :-) Välillä tuntuu että pikkuinen yrittää puskea jo ulos tuolta alapäästä. Supistelee välillä aika tuntuvasti, ei onneksi kuitenkaan kipeästi. Soitin kuitenkin viime viikolla neuvolaan ja laittoi lähetteen tuonne labraan mahdollisen tulehduksen tarkastamiseksi. Lääkärille olisi saanut ajan, mutta vasta tiistaille ja tänään mulla terkkarin luona käynti kuitenkin. Lähinnä piti tarkkailla tilannetta ja sitten jos pahemmaksi yltyy niin soitto äitipolille ja mahdollisesti käynti siellä. Viikonloppuna oli vähempi ja nyt taas tuntuu pahemmalle. Mietin että onko se tämä istuminen mulla joka sen tekee...

t. Mirabella ja Hilma 22+3

Vierailija
14/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta tunnen oloni tyhmäksi... kun en ole sata varma kuuluuko millaiset liikehdinnät yms tähän (rv23 tienoille) aikaan... vaikka jo toista odotan :D

Siis huolestunnan aihe: potkut. Kun tässä muutaman viikon niitä on tullut jo "jalkapallo-ottelu" tahtia ja nyt pari päivää ollut tooooosi hiljaista... rakenneultrassa viime vkolla se ultraaja kyllä sanoi,et voi potkia selkäärankaan päin...? et niitä ei tuntisi niinkään paljoa....?? Sydänäänet kuuluu kyllä hyvin ja syke on tasainen ja hyvä. Olen todella iloinen et ostin tuon AngelSounds-laitteen,hermoheikko kun olen niin ilman sitä olisin tullut jo hulluksi!!!

keyes - huolissaan - rv23+3

Vierailija
15/28 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on varmasti vallan hyvin! Ja hei, kuuluuhan ne sydänäänet..! Sehän on tärkeintä?!? Ei niitä aina täälläkään tunnu =)

ON: Kävin magneettikuvassa ja näyttäs sille että kahdessa nikamavälissä olis pullistuma =( erikoislääkärin lausunto pitäs saada vielä tällä viikolla...

Nyt C.S.I.

Äiti1983 alma 23+1

Vierailija
16/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vain kaikille pitkästä aikaa.

Olen mä täällä melkein asunut, mutta vastaaminen on jotenkin niin kamalan vaivanloista. Varsinkin kun minä järkevänä ihmisenä aloitan uuden työn. Teen siivousta keikkaluontoisena ja viime viikko oli tosi veemäinen, mulla oli 6 päivänä töitä ja joka aamu piti mennä puoleen seitsemään. Ja minä kun olen tottunut heräämään aikaisintaan klo 9.

No ihan hyvä vain saada joku rytmi tähän elämään. Onneksi työt kestää vain joulukuun loppuun, joten sen jälkeen saa sitten taas keskittyä vain graduun ja vauvaan.

Olen ollut ihan innoissani, kun sain ompelukoneen lainaan. Olen ommellut jo verhot, tabletit, lyhentänyt yhdet housut, korjannut muutamat vetoketjut (eli ommellut uudet tilalle) ja ommellut yhden ihanan ja suloisen sisävaipan meidän pienokaiselle valmiiksi odottamaan.

Yllättävän helppoa oli ommella se vaippa, vaikka olin ajatellut, että se suurinpiirtein on jotain avaruusmatikkaa, mutta ei. Kyllä pieni ihminenkin siihen pystyy. Saas vaan nähdä miten se vaippa toimii sitten käytännössä.

Me ollaan mieheni kanssa sisustettu vähän uusiksi tätä kotia ja nyt tuntuu taas mukavalta asua tässä. Ei niin olla saamassa isompaa asuntoa moneen kuukauteen, jos tänä vuonna lainkaan. Niin vähän on täällä suunnalla Suomea tarjontaa ja jos olisi tarjontaa, ei budjetti riitä sellaiseen asuntoon. Onneksi vielä on monta kuukautta aikaa kasvatella mahaa ja odotella asuntoa. Mutta olen vähän jo paniikissa sillä raskaus on PUOLIVÄLISSÄ!!! Voitteko kuvitella. Kohta on jo aika mennä synnyttämään. ja se vasta on stressaava ajatus. Miten teillä jo lapsia saaneilla on synnytykset menneet ja oletteko ajatelleet kivunlievitystä? Entäs uuden äitit, onko kivunlievityskysymykset jo hallussa?

Lumi vaan saisi jo sataa maahan ja joulukin voisi oikeastaan tulla. Siitä meinaan on aikaa, kun viimeksi ylösnoustessa ei tarvinnut heti sytyttää valoja koko taloon nähdäkseen. En tiedä auttaako lumi millään tavalla asiaan, mutta luulisin, että helpompi on elää lumisessa ympäristössä. (Tai ainakin esteettisempää.)

Vaan sateiseen ilmaan sitä on koiran kanssa lähdettävä, kumpa se sade olisi vain lunta.

Miten te muut olette voineet?

Mutta hauskaa viikonlopun odotusta!

Terveisin

Kaisa_kissa ja Tiuhti rv 21+2

Vierailija
17/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua on kans alkanu synnytys mietityttään,kummallista kyllä vasta nyt,kun tuossa aijemmin tuntui ettei se yhtään jännitä...Tällä kerralla yritän mennä niin ajoissa sairaalaan että saan sen paljon kehutun epiduraalin,viimeksi meni niin myöhään tuo lähtö että en mitään saanut.Kätilö sanoi vaan että tämähän menee ihan luomusti loppuun asti kun olet jo tähänkin asti niin hyvin pärjännyt....Että nyt kiitos tällä kertaa jotain troppia mullekkin!! Mutta muuten ihan ok kokemus,mitä nyt on sellanen "musta aukko" siitä hetkestä kun toinen kätilö saapui avuksi,siihen kun vauva oli juuri syntynyt ja sain sen rinnalle,siitä väliltä ei oo kunnollisia muistikuvia.Kumma miten ne asiat unohtuu.

Nyt taidan lähtee vähäksi aikaa lukemaan sänkyyn ja sitten nukkuun.

Sunny 23+6

Vierailija
18/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei oo tullu kirjoteltua tänne moneen kuukauteen. Luettua kyllä tulee.. Täällä on vointi ollut melko ok. Välillä töissä on aika raskasta olla, hoitoalalla kun olen, mutta kyllä sitä aina päivä kerrallaan menee.

Tuota perhevalmennus asiaa vähän ihmettelin, kun meillä olis ensimmäinen vasta helmikuun alussa ja 6.3 on la. Tuntus että olis hyötyä enemmän kun pääsis aikasemmin sinne. Ja jos vauva sattuu syntymään parikin viikkoa etuajassa niin..

Onko kaikilla muilla ollut rakenneultra. Ärsyttää kun täällä ei pääse siihen, koska kaupunki säästää!!!

Ansku rv 24

Vierailija
19/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kohta pyörähtää viikko 24 käyntiin,IHANAA!! Nyt varsinkin kun on noita ongelmia ollut niin odotan jokaista uuden rv:n käynnistymistä kuin kuuta nousevaa,ajatuksella,että kokoajan se vauva on masussa elinkelpoisempi ja elinkelpoisempi :)

Synnytyksestä: Itse olin sairaalassa (NKL) edellisestä noin 4h ennenkuin vauva oli maailmassa. Eli "kiduttelin" itseäni kotona NIIIIIIIIIN pitkään kuin mahdollista,kävelin ympyrää,voivotin ja yritin käydä suihkussa :) Yritin muka katsoa telkkariakin,hah!!

Koska oli lyhyt matka sairaalaan ( n15min) niin ei ollut sen puoleen hoppu,lähdin sitten kun tuntui etten enää kertakaikkiaan pysty oleen kotona...

Nyt ajattelin pyrkiä suunnilleen samaan koska asumme jälleen lähellä sairaalaa,emme ihan niin lähellä kuin Helsingissä mutta alle 30min kuitenkin.

Kivunlievityksessä olen vielä tietoa etsivällä kannalla,koska edellisessä sain tosiaankin epiduraalin ja kätilö lähtiessä sanoi,et "nyt saat olla pari tuntia rauhassa" ja mulla se vaikutus kesti max 1h,mun mielestä paremminkin 30-40min,eli hyöty ei ollut kovinkaan kummoinen...

Joten nyt tutkailen kaikenmoisia muita mahdollisuuksia... pitänee lisäksi ottaa selvää mitä täällä ylipäänsä on mahdollista edes saada :D

Ilokaasusta ja oikeasta hengitystekniikasta oli mulle eniten hyötyä.

keyes rv23+5

Vierailija
20/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka ekasta se ei auttanutkaan. Mulla kävi niin että esikkoa synnytettäessä sain sen ja kaikki supistukset tuntui keskellä vatsaa yhdessä ympyrän muotoisessa kohdassa. Ja kaiken lisäksi meni ponnistuksen tarve siinä myös, niin oli mun mielestä vähän hankalaa yrittää ekaa synnyttää kun ei tiennyt oikein mitä tehdä...

Kakkosesta en sit olis edellisen kokemuksen takia halunnut epiduraalia, mutta sitten mulla tippui verenpaine niin että sitä alettiin suositella mulle, jotta sietämättömät kivut loppuisivat ja paineet vähän nousisivat...no sit suostuin siihen, ja sitten oli synnytys sen jälkeen niin helppo että! Kivut lähti kaikki ja ponnistuksentarvekin tuli silti! Siitä synnytyksestä jäi vaan hyvää mieleen.

Mulla tuli erikoislääkärin lausunto tänään postista tuosta mun selästä...kahdessa alimmaisessa nikamavälissä on pullistuma...ja sit vielä vähän muutakin...nyt vaan odottelen ortopedin aikaa, jotta selviää miten tästä eteenpäin.

Niin ja kuvista näkyi myös että vauva on perätilassa..no sehän kyllä ehtii vielä kääntyä moneen kertaan...ennen ku käy paikat ahtaaksi...

Masussa ollut tosi vilkas päivä tänään! Tietää ainakin että on kaikki kunnossa. Mä muuten varasin 4D ultra ajan joulukuulle...onko muita menossa?

Äiti1983 Alma 23+3 ja 2 kuumeista poikaa =(