Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Maalismasut vk 46 +++

10.11.2008 |

Tervetuloa jälleen uudelle viikolle!

Ja linkki edelliseen viikkoon...jos onnistuu...

Kommentit (28)

21/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneepäs viikot vauhdilla eteenpäin... Mutta kiva niin.:)

Tänään oma olo on ollut aika vaihteleva. Oksensin monen viikon paussin jälkeen (pieni muistutus siitä, että se sit on edelleen yhtä inhottavaa kuin ennenkin...). Liekö paha olo aiheutunut liiasta rehkimisestä, sillä siivoilin tänään vaikka kuinka monta tuntia. Nyt vointi on taas mitä mainioin ja on ihanaa nauttia aikaansaannoksestaan, siis hetkellisesti siististä kodista.

Lapsiluvusta: Me ollaan aikaisemmin puhuttu miehen kanssa, et ehkä kolme lasta ois mukava määrä. Tosin luku voi hyvin jäädä kahteenkin, ainakin jos tämä seuraava on yhtä huono nukkumaan ja kova itkemään kuin esikoinen... Mut mistä sitä tietää, mitä kohtalo tuo tullessaan.

Itselläni ensimmäinen synnytys oli nopeahko. Supisteluja alkoi tulla illalla 22 aikaan, säännöllisiksi muuttuivat 02 tienoilla, sairaalaan tunnin ajomatkan päähän saavuimme kuudelta ja lapsi oli ulkona vähän yli kahdeksan aamulla. Ehdin henkäistä muutaman kerran ilokaasua, mutta muuta kivunlievitystä ei ehditty edes harkita. Kivut olivat viimeisen tunnin ajan kovia, mutta kuitenkin juuri ja juuri siedettävissä. Jos seuraavakin vauveli syntyy samaan tyyliin, niin en luultavasti halua lääkkeellistä kivunlievitystä. Mutta sen näkee sitten... Pikkuhiljaa synnytys on alkanut mietityttää ja vähän jännittääkin, vaikka eka kerrasta ihan positiivinen kuva jäikin. On se tilanne kuitenkin niin outo ja ainutlaatuinen.

Nyt saunaa lämmittämään ja viikonlopun viettoon...

Nasuliini ja Skepi rv 21+3

Vierailija
22/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu todellakin viikot menee nopeasti :) Mutta ihan hyvä niin... Huonot olot kaikonneet ja se kaamee väsymyskin, mutta hirvee flunssa kiusannu koko perhettä nyt pitkälti toista viikkoa :( Toivottavasti nyt alkaisi jo helpottamaan ja lapsetkin pääsis jo ens viikolla kouluun ja eskariin ja kerhoon :)

Lapsiluvusta hmm xD Seiskaa siis meille nyt ootellaan mutta edelleenkään en lupaa että vauva lukumäärä olisi tässä :) Just yks kaveri kysy et onko lapsluku täys mutta minähän sanon vaan et vannomatta paras. Kahden jälkeen aina sanoin että tää on tässä ja sittemmin sain selitellä kun näitä sitten "tupsahtikin" enemmän ja enemmän heh...

Mulla kaikki synnytykset olleet ainaki 6h kestävii ja viimeisin joulukuus 2007 alkoi aamulla viideltä ja kun monen lapsen synnyttäneenä soitin naistenklinikalle kympin aikaan niin kätilö sanoi että tänne vaan kun ei tiiä kuinka nopeasti sit loppujenlopuks etenee... Supistuksia tuli kokoajan 10-12min välein... Synnytysosastolla kätilö tutki ja pisti meidät käppäileen pitkin Töölöötä mutta kun ei edistynyt niin sit mentiin 42:lle odotteleen jossa hoitaja kuuden aikaan illal sanoi et jos ei edisty niin mies joutuisi lähteen kotiin kasilta johon minä et lähden myös :) No, kuin ihmeen kaupalla seiskalta alkoi supistukset koveneen mut edelleen n. 10 min välein... Synnytysosastolla kiirettä, mutta kasilta päästiin sinne ja ysiltä sain epiduraalin joka vei kaikki kivut ja joskus kympin jälkeen kun kalvot puhkaistiin niin sit alkoi tapahtua ja aukesin viidestä sentistä kymmeneen n. vartissa ja sitten vaavi syntyikin ihan täysin ponnistamatta :) Ihan liukui itsekseen ulos. Mahtava synnytys vaikka kestikin :)

Aina olen ottanut ilokaasua ja epiduraalin ja aina ne myös tehonneet oikein hyvin.

No johan tuli pitkä tarina :)

Perjantai illan jatkoa kaikille ja viikonloppua :)

Minni kera kuusikon ja masukki rv 24+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin myös tänään ajan 4D ultraan. Sinne sit 10.12. Jännää... Hauska miten samoissa mennään sinun -83 kanssa. Katotaan saadaanko tytöt vai ilmestyykö ne vehkeet sinne viimemetreillä :D

Molemmat pojat oon synnyttäny ilman puudutuksia, ja nyt kyllä meinaan sen epiduraalin kokeilla, sen verran rajuja on olleet nuo edelliset...

Eka kesti 11h ja toinen vain 4, joista sietämätöntä menoa oli oikeestaan vain viimeiset 45 min, mutta siinä oliki tarpeeks kun poika tullessaan ilman puudutuksia repi paikat auki...Huhhuh!!! Viiteen vuoteen en sen jälkeen uskaltanut edes koskaan ajatella synnyttäväni, mutta tässä sitä nyt ollaan...

Piiperö rv 21+6

Vierailija
24/28 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on perjantai, ihanaa! Kun vaan malttais mennä nukkumaan...

Lapsilukua täällä pohdittiin. Mulla oli vielä ennen tätä raskautta haave neljästä lapsesta tyylillä kaks ja kaks (nyt tuo kakkonen täyttää neljä just vauvan syntymän aikoihin), mutta jotenkin nyt mut on vallannut tunne, että tämä on viimeinen. Raskaus on sinänsä ollut melko helppo ja nautin raskaana olemisesta eli tästä olotilasta tunne ei ainakaan johdu. Taisin eka neuvolassa vähän säikähtää tajutessani että 32-vuotiaana kuulun jo vanhoihin synnyttäjiin (kun kaikki seulat olisi tarjottu). Ennenhän 35 vuotta oli jonkinlainen raja ja sitä ikää olen itsekin pitänyt ehdottomana takarajana lasten 'hankinnalle'. Olen hirveän tyytyväinen tähän 'tämä on viimeinen'- tunteeseeni, sillä tiedän, että miehelleni tämä kolme on ihan maksimi. Yksinäinen vauvakuume on tosi raastava vaiva, sen koin ennen esikoista.

Vierailija
25/28 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt näyttäs sille, että poikien taudit alkaa helpottaa. Onneksi. Ihme taudit niillä, ku molemmilla korkea kuume mut ei mitään muuta.Nyt kakkonen vähän yskii...kun ei edes nenät vuoda!

Piiperö: Mulla on se 16.12. joo, mä näin jo unta, että siellä olikin pippeli piilossa =) saas nähdä! Sit joutuu vähän shoppaileen tyttöjen vaatteita jos sitä ei löydykään!

Oma vointi ihan ok. Alma piti taas yön kovaa menoa...

Äiti1983 Alma 23+4

Vierailija
26/28 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän paljon joutuu shoppailemaan ;D

Piiperö rv 22 tasan

Vierailija
27/28 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunlievityksestä ajatuksia: perjantain Radiel tutkimuken yhteydessä juttelin synnytyksestä ja kivunlievityksestä kätilön kanssa. Halauan olla kotona mahdollisimman pitkään ja kätilö (Jorvissa) sanoi että voi olla niin pitkään kuin kantti kestää kotona (meiltä ajaa max15 min). Sairaalassa melkein kaikki kätilöt ovat opiskelleet vyöhyke terapiaa ja ammekin on, samoin aqua-rakkuloita voi käyttää. Kätilöstä riippuen ammeessa voi jopa synnyttää. Amme synnytys kiehtoo, tällöin epiduraali on pois suljettu. Muutenkin olin ajatellut olla ilman epiä (jos vaan kantti kestää) koska se (voi) hidastaa synnytystä ja lapsen päähän laitetaan anturi ja kaikki piuhat rajoittavat liikkumista. Ilokaasu ja liikkellä olo/amme/suhiku on varman mun juttu, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Omaa napaa:

Alkuviikko menikin reissusaa miehen sukulaisisa kun miehellä satti vapaat aja mulla sitä saikkua. Nyt ei välttämättä tarvitse jouluksi mennä. Jee!! Mukavaa oli, paitsi että ummetus iski ja turvotti.

Maanantaina olis taas neuvola. Samoin myös painelen kurssille, joten en tarvitse saikkua seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Kädet on entisenlaiset :-/ Selkä kipu episodi viime viikolla loppui loppu viikosta ja ollut nyt hyvänä (koputtaa puuta)

Tänään kävin tekemässä joululahja shoppailua ja Lasterveikkeesta ostin matkarattaa joihin turvakaukalao sopii. Eka isompi uusi ostos. Voipi olla jää ainoaksi isommaksi ostokseksi mikä hankitaan uutena.

Sormet syyhyävät ompelemaan kestovaippoja mutta en ole vielä tilannut kankaita netistä vaikka mieli tekis sellaista pääkallo kangasta hankkia.

Kirjastosta ronttasin nimi kirjoja kotiin, jos vaikka tässä nimi asiassa päästäis eteen päin.

Lähikaupasta löytyy Cokista kirsikka maulla ja istä tässä lipittelen "paheellisesti".

T:Vacsuli ja papu rv 22+3

Vierailija
28/28 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä toisella pojalla helpotti ja toisella taitaa olla se enterorokko...valvottiin koko viime yö taas, on aika todella väsy olo!

Masuvauva potkii aivan kokoajan...varmaan joku riiviö sieltäkin tulossa =)

Äh, ei ajatus kulje pätkääkään! Ehkä jatkan joskus kun saan jotain kirjoitettuakin!

Äiti1983 Alma 23+5