Onko mulla jokin velvollisuus kääntää edellisen asukkaan posteja?
Olen nyt vuoden asunut nykyisessä osoitteessa ja edelleen postilaatikkoon tulee vanhan asukkaan posteja.
Olen kirjotitanut päälle "vastaanottaja tuntematon osoitteessa" ja laittanut takaisin postiin.
Nyt alkaa jo kyllä riittää ja ajattelin heittää kaiken postin roskiin.
Kommentit (33)
ja muuta postia. Vei postiin, mutta kun kirjeet tulivat minulle takaisin niin ne on nyt eteisen hattuhyllyllä odottamassa noutajaansa. Ovat olleet jo vuodesta 2006 lähtien. Yhden kirjeen avasin ja katsoin hlotunnuksen ja ilmoitin sen mukaan maistaraattiin että ko tyyppi ei asu mun kanssani,yms.
Jos vielä keväällä tulee taas veroehdotus, se lentää roskiin sen jälkeen kun olen sen avannut ja lukenut. Ehkä tilaan jotain kivaa postimyynnistä ko henkilön sosturvatunnuksella
Ei minulla ole ainakaan mennyt. Vieläkin tulee postia vanhaan kotiosoitteeseen.
Edelleen heidän postiaan tulee laatikkoomme. Vaikka palautan postit "ei asu tässä osoitteessa", silti ne ovat taas parin päivän päästä laatikossamme. Aivan samat kirjeet! Eli roskiin olen nykyään heittänyt.
Olen kiltisti jo vuoden ajan hoitanut postinpalautuksen ja yrittänyt selvittää yrityksen yhteystietoja.
että posti voi jakaa miten sattuu ja sitten on kansalaisten tehtävä säilyttää ne postit ja jakaa oikeisiin osoitteisiin.
Roskiin vaan. Sanot että ei tänne mitään ole tullut jos tulevat kyselemään. Ei se postimies voi sitä millään todistaa että on tuonut. Yhtä hyvin posteljooni voi hukata postit... on niitäkin epärehellisiä
Vai mikä Itella se nyt onkaan.
Muistan hyvin ajat, jolloin posti tuli AAMULLA eikä ip kuten nykyään yleensä tulee. Ja oikeaan osoitteeseenkin pääsääntöisesti.
Nyt viimeksi tänään etsin oikeaa osoitetta kotikadullani, kun meille oli tullut väärän ihmisen posti. Osoite oli väärä, eli siitä osoitteesta ei löytnyt ko. ihmistä. Onneksi postinkantaja osui hollile ja siirsin kirjeen hänen vastuulleen.
Mutta ap:n ON otettava yhteyttä postiin ja pyydettävä olemaan yhteydessä siihen firmaan. Jos vielä senkin jälkeen tulee väärään osoitteeseen postia, niin pane roskiin. Pitkään olet viitsinyt kiikutella postia takaisin lootaan, ja jos sillä firmalla ei oikeasti ole puhelinta tai voimassaolevaa osoitetta, niin eihän sitä todennäköisesti enää edes ole olemassa - mikä yritys voi toimia niin, ettei asiakkaat saa siihen mitään yhteyttä?
Rahansa hävinneet yrittää ottaa yhteyttä...
että tahallinen postin tuhoaminen on rikos ja siitä voi jäädä kiinni.
Miksei ap lähetä sille firmalle omaan osoitteeseensa kirjettä, jossa ilmoittaa, että posti jatkossa jatkossa alkaa päätyä roskiin, jos osoitteenmuutosta ei tehdä?
Ja sitten kiikuttaa sen tunnollisesti käännettäväksi uuteen osoitteeseen!
Menee sitten perille. Posti ei voi hänelle suoraan kertoa firman uutta osoitetta, jos firma on sen salaiseksi määrännyt. Mutta menee se tieto noinkin sille yritykselle.
tein tietysti osoitteenmuutoksen kaikkialle mihin pitikin. Aluksi menikin hyvin, mutta noin puolen vuoden kuluttua pankin postit alkoivat mennä edelliseen osoitteeseen! Siis vaikka sitä ennen olivat tulleet oikeaan (uuteen). Soitin sinne ja selvitin asian, mikä lie tietokonevirhe.
Eli joskus voi käydä myös näin, vaikka teikisi ilmoitukset niin silti tulee virhe jossain.
Ei todellakaan ole ap homma niitä kiikuttaa vuodesta toiseen postiin.
Muutaman kerran kun paluttaa ja jos ei mene perille, niin roskiin vaan.
huomaisit, että ymmärrän, ettei ap:llä ole sitä yrityksen osoitetta. Mutta kai ne postit häneltä menevät jonnekin, jos hän ne on palauttanut postiin?
Ap ei ainakaan ole kertonut, että SAMA posti palaisi aina uudestaan hänelle.
Joten pankoon postia osoitteenmuutoksesta omaan osoitteeseensa ja sitten palauttakoot sen postiin kirjauksella "ei asu tässä osoitteessa, käännettävä uuteen osoitteeseen".
Eli näin kirjoitin:
Miksei ap lähetä sille firmalle omaan osoitteeseensa kirjettä, jossa ilmoittaa, että posti jatkossa jatkossa alkaa päätyä roskiin, jos osoitteenmuutosta ei tehdä?
Ja sitten kiikuttaa sen tunnollisesti käännettäväksi uuteen osoitteeseen!
Menee sitten perille. Posti ei voi hänelle suoraan kertoa firman uutta osoitetta, jos firma on sen salaiseksi määrännyt. Mutta menee se tieto noinkin sille yritykselle.
edellisen asukaan visa-lasku. Avasin laskun ja heitin roskiin. Karhu tuli, mutta sen jälkeen ei mitään. Luultavasti kortti suljettiin. Varmaan edellinen asukki tässä vaihessa tajusi tehdä osoitteenmuutoksen.
Jos kerta laki kieltää postin tuhoamisen, se ON ap:n homma edes yrittää selvittää ongelma.
Ihme hällä-väliä-minähän-vittu-en-tee-mitään-mikä-on-muiden-hommaa -asenne sulla. Jos näet kadulla lompakon, sun mielestä on ilmeisesti ok pölliä siitä rahat, kun "eihän se mun homma ole tälläsiä kiikutella poliisille, kun joku on mennyt sen ite ensin hukkaamaan".