Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla jokin velvollisuus kääntää edellisen asukkaan posteja?

Vierailija
10.11.2008 |

Olen nyt vuoden asunut nykyisessä osoitteessa ja edelleen postilaatikkoon tulee vanhan asukkaan posteja.

Olen kirjotitanut päälle "vastaanottaja tuntematon osoitteessa" ja laittanut takaisin postiin.

Nyt alkaa jo kyllä riittää ja ajattelin heittää kaiken postin roskiin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin reilumpaa eikä NIIN hirveä vaiva.

Vierailija
2/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa alkaa kantamaan postiin muiden posteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki kieltää tuhoamasta postia, joka ei ole sinun. Joten et voi heitellä sitä roskiin, sorry. Jos esim. tuhoat entiselle asukkaalle tulossa olleen laskun ja hän sen takia joutuu vaikeuksiin, voi vielä alkaa selvitellä, mihin se lasku oli jäänyt.

Jos et viitsi viedä sitä postilaatikkoon, pane se pussissa laatikon viereen ja siihen lappu: ei asu tässä osoitteessa. Postinkantaja ottaa sen sitten siitä.

Vierailija
4/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kirjeet, henkilökohtaiset postit...

Vierailija
5/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on yritys, joten ihmettelenpä vain, miten se toimii, jos edes osoitteenmuutosta ei saada aikaisin.

Olen tosiaan vuoden aikana palauttanut kiltisti tätä postia, mutta nyt alkaa riittää. Tuskin minä sitä osoitteenmuutosta voin asianomaisen psta tehdä.

ap

Vierailija
6/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa sille yritykselle, että postinkääntösopimuksenne on vanhentunut, ja täten ilmoitan, etten aio jatkossa raahailla postianne laatikkoon takaisin.

Jos kerta kyse on yrityksestä, sä saat helposti selville niiden uuden osoitteen.

Kyseessä on yritys, joten ihmettelenpä vain, miten se toimii, jos edes osoitteenmuutosta ei saada aikaisin.

Olen tosiaan vuoden aikana palauttanut kiltisti tätä postia, mutta nyt alkaa riittää. Tuskin minä sitä osoitteenmuutosta voin asianomaisen psta tehdä.

ap

Vierailija
7/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös puhelinnumero. Mikset soita sinne ja ilmoita virheestä?

jösses, miten toistaitoista sakkia nuoret mammat on.

Vierailija
8/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoitin ettei asu ko. osoitteessa jonka jälkeen aloin heittämään roskiin! Ei ole minun ongelmani jos joku taulapää ei ole laittanut uutta osoitettaan paikkoihin joista tulee postia!!

Vierailija
9/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tässä osoitteessa jo runsaan vuoden ja edelleen tulee edellisen asukkaan laskuja, perintäkirjeitä....

Aikani laitoin niitä takaisin viestin kera, mutta edelleen niitä tulee.

Heitän kylmästi vaan roskiin.

Vierailija
10/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tehnyt muuttoilmoituksensa mutta jostain syystä se uusi osoite ei olekaan tullut tietoon kaikille. En yhtään ihmettele että näin käy, Postin palvelu on aivan onnetonta nykyään ja virheitä jatkuvasti.

Vierailija
11/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on firmasta, ja postia "häviää" jatkuvasti, voivat tulla epäluuloisiksi ja vaatia postia ja poliisia tutkimaan asiaa. Eli en sinuna ap tekisi tuota.

Vierailija
12/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon kirjoitat: " X:n postit tähän koska ei ole ollut enää aikoihin tässä osoitteessa. Käännytyspalvelu loppunut, lasku tulossa"

Vierailija
13/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on firmasta, ja postia "häviää" jatkuvasti, voivat tulla epäluuloisiksi ja vaatia postia ja poliisia tutkimaan asiaa. Eli en sinuna ap tekisi tuota.

Vierailija
14/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinta eikä osoitettakaan missään, niin mahtaako enää edes olla toiminnassa? Ota yhteyttä postiin ja tiedustele, onko ko. firmalle olemassa osoitetta. He eivät sitä sinulle välttämättä kerro, mutta voivat ainakin tehdä ilmoituksen ko. yritykselle uuteen osoitteeseen postinkannon kangertelusta.

Vierailija
15/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vaan roskiin tästä lähtien. Eihän niillä ole ollut tarvetta korjata mitään kun ap on ne postit toimittanut perille.

Älä tee ap enää yhtään postin ja sen yrityksen hommia. Kukaan ei tiedä että olet syytänyt ne roskiin. Ei tavallisista posteista jää mitään merkkiä eikä kukaan voi sinua syyttää...

Vierailija
16/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on yrityksestä, jonka postinkulku yhtäkkiä loppuu tai tyrehtyy puoleen, niin varmasti huomaavat ja alkavat selvittää. Ja postinkantaja muistaa, jos on kuljettanut postia ap:n osoitteeseen.

Mutta jos kyse on tollasesta ei osoitetta-eikä-puhelinnumeroa - firmasta, niin se on mitä todennäköisimmin lakannut olemasta aikoja sitten ja siksi sitä postiakin tulee ap:lle.

Kandee kysyä postista, ettei syyllisty rikokseen.

Vierailija
17/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahojani soittelemalla jonkun tuntemattoman postien takia mihinkään. Riittää että olet posteja takaisin heivannut ja kirjoittanut kuoreen ettei asu tässä.

Vierailija
18/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme asuneet nykyisessä kodissamme yli kaksi vuotta. Osoitteenmuutoksen postiin, väestörekisteriin sekä erilaisille virallisille tahoille (verotoimisto, kela, pankit jne) teimme heti muuttaessamme. Kuitenkin postia menee edelleen jatkuvasti vanhaan osoitteeseen.

Meidän kohdalla hankaluudet johtuvat osin siitä, että aiomme muuttaa takaisin vanhaan osoitteeseen, joten osoitteenmuutos on tehty ns. väliaikaisena osoitteenmuutoksena. Vanha osoitteemme on siis jäänyt elämään jonnekin väestörekisterin tietoihin, mistä se säännöllisesti poimitaan eri tahojen toimesta. Juuri esim. verottaja pistää postin aina ns. vakituiseen (eli vanhaan) osoitteeseemme, vaikka olen erikseen ilmoittanut nykyisen osoitteen verottajalle jo monta kertaa.

Kävin sattumalta tänään maistraatissa ja kysyin, voiko tätä postiongelmaa ratkaista. Ei kuulemma voi. Sama miten tiedot on merkitty, kun postittajilla on kuitenkin kullakin rekisterinsä/tapansa poimia tieto.

Ja joo, tämä väliaikainen osoitteenmuutos on tietty erityistapaus, mutta ei silti ainoa laatuaan. Ja ihan tavallinenkaan osoitteenmuutos ei vaan aina onnistu, ei kaikkien tahojen kanssa. Mies teki aikoinaan tuntitöitä yritykselle, joka kymmenistä huomautuksista huolimatta lähetti hänen postinsa AINA vanhaan osoitteeseemme, seitsemän vuoden ajan! Ehkä lähettää vieläkin, mutta mies ei tee heille enää töitä ja ehkä vanhan asuntomme asukas pistää postit roskiin, joten emme tiedä asiasta.

Summa summarum; aina väärällä osoitteella tuleva posti ei johdu edellisen asukkaan saamattomuudesta.

Vierailija
19/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei posti ja firma asioitaan hoida, niin anna mennä vaan roskiin.

Mitä tollasta nyt omaksi riesakseen ottaa. itselleni tuli edellisen asukkaan ulosottokirjeitä ja kerran tuli ulosottomieskin oven taakse. Heitän kaikki muiden kun omat postini sumeilematta roskiin. Mulle on aivan sama mitä ongelmaa niistä muille tulee.

Vierailija
20/33 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri yrityksiltä ja virastoilta ulkomaita myöten. Mä niitä kiikuttelin sillon tällöin postini ja joka kerta sanoin ettei asu enää tässä osoitteessa. Postissa sanottiin joka kerta että tämän jälkeen ei postia tule, mutta tuli kuitenkin. Meillä meni varmaan reilu vuosi ennen kuin postin tulo edellisille asukkaille loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi