*~* Joulun ihmeet tiistaina *~*
Kommentit (19)
Eilen oli aika lupaava päivä oireiden kannalta, kun sitä limaakin tuli ihan mukavasti ja illalla oli menkkamainen jomotus koko lantiossa. Illalla sit vielä peiton alla miehen kanssa ja kaikki tuntemukset loppui, kuinkas ollakaan :-P
Sitähän me ainakin Piitu-Miinan kanssa manattiin että jos ei halua synnyttämään niin siitä vaan peittojen alle miehen kans...
Eilen illalla tuli 6 supistusta 10 minuutin välein mut sit menin pitkäkseni sohvalle ja loppuivat höh.
Nyt heräsin ja naama täys finnejä :-P kummallista! Ainakaan 3-4 kuukauteen ei oo naamassa ollut minkään sortin finnejä ja nyt sit vielä ihan viimeseksi pukkaa... Kai ne on ne hormonit taas asialla!
Kyllä tää on rankkaa tää " oireiden bongaus" ... Ja tää kestää kauemmin kun se " olenko raskaana iik" -vaihe jossa myös on oireiden bongausta pelissä vähän liikaa... Hain kirjastosta pari mielenkiintoista kirjaa ja yritän nyt unohtaa tän oman kropan vahtimisen...
Mutta samalla osui silmään kirja synnytyskivusta ja se piti ottaa mukaan ja sai taas kylmät väreet pitkin kroppaa kun
A)en malta odottaa ja
B)rupes jännittämään ja pelottamaan ja
C)en oo vielä ihan sisäistänyt että se tapahtuu IHAN KOHTA !!!!!!!
Huh huh huh!!
Siitä kirjasta vielä, se on 3 kätilön ja 1 lääkärin kirjoittama ja ihan älyttömän hyvä, siinä kerrotaan se kivun " syvin olemus" ja lähinnä kaikkia luomukeinoja lievittää sitä. Sit vikana on vielä suppea osio lääkkeellisistä kivunlievitysmenetelmistä. Sai mut sille kannalle että lähden yrittämään ilokaasun, kaurapussin, ammeen ja akvarakkuloiden voimin tätä synnytystä. Ja kun tulossa pienempipäinen vauva niin toivon etteivät tällä kertaa leikkaa välilihaakaan.
Hauskaa päivää, voi kun tulis taas jotain jännitystä joten hus synnyttämään ainakin te yliaikaiset!!!
Meniköhän Ponnarikin yöllä jo?
Doshijas, jos on aikaa niin tulepas vielä jotain raapustamaan ennen sektiota :-)
TSEMPPIÄ JA ROHKEUTTA kaikille jotka tänään kärvistelevät ja / tai synnyttävät!! :-)
Sintagma 38+6
(nlan mukaan JO 39+2 jee)
Onnittelut tyttövauvasta aulik!
Täällä uni loppui taas viiden pinnassa. Kertakaikkiaan ei se unihiekka enää tartu silmään. Kuulostelin vauvan liikkeitä, ja ne on tosi rauhalliset ja vähäiset mitä tunnen.
Eilen mulla oli tosi etova olo, ja puutu sormet ja varpaat vähänpäästä. En oikein tiedä pitäskö huolestua. Täytyy kattoo mitä tää päivä tuo tullessaan.. Onko muilla liikettömyyttä näin loppupuolella?
Nythän se on ponnarilla ja Doshijasilla jännät paikat edessä.. :) Eletään hengessä mukana!
Nyt ihan toiseen asiaan... Osaiskos joku auttaa mihin pitäs ottaa yhteyttä, kun kolme päivää sitten meitä lähti puistosta (2km) päästä seuraamaan kissanpoikanen? Tuli meille kotiin asti, ja on siitä asti ollut tossa meidän kuistilla. Pakko on ollut ottaa sitä väliin sisälle kun on kylmä ollut, vaikka se tekeekin mulle hengenahdistusta. mies kävi eilen illalla katselemassa siellä, mistä lähti meidän matkaan, josko joku tuntisi, mut ei hän nähnyt ketään. Jätti kuitenkin samaan paikkaan kissan, mistä se lähti meitä seuraamaan. Tänä aamuna on taas tullut tohon kuistille. Säälittää ihan kamalasti! Aateltiin viedä ainakin ilmoituksia sille suunnalle että majailee täällä päin, jos joku kaipailee... mut kun ei voi tosiaan taata että on enää sitten meidän kulmilla kun joku kaipaa.
Mun täytyy nyt lopettaa, kun sämpylätaikina kiipeilee pöydälle. Pakko oli alkaa leipoon, kun kaapit tyhjänä ja muksut herää pian.
Toivotaan paljon onnellisia vauva-uutisia tälle päivälle!
t:perhonen ja pikkuinen 39+4
Täälläki herätty jo ennen puolta seittemää, harvinaista.
Kummasti vaan alko pyörimään kaikki asiat päässä eikä sitten tullu enään uni...
Finnit! Niitä on ilmestyny tännekki, eilen, ihan tosta vaan. Ei ole raskauden aikana moiset vaivannu, ihan alkua lukuunottamatta. Kait ne on joo ne hormoonit. : )
ONNEA MATKAAN kaikille tän päivän lähtijöille!!!!
Ja ailukille onnea pikku tonttusesta. : )
On se jännä kuinka toisena päivänä on ihan valmis siihen et vauva tulee ja sillä hyvä ja toisena sitten taas koko juttu tuntuu niiiin kaukaselta, ai että meille vai, vauva?? Ja vielä ihan päivänä minä hyvänsä! : )
Synnytystä mä en ole oikein edes osannu miettiä, ammetta haluaisin kokeilla. jotenki vesi on aina tuonu helpotusta esim. koviin menkkakipuihin. Mut muuten kait sitä vaan menee paikalle ja kattoo mitä tapahtuu, onhan siellä osaava henkilökunta...
Nyt aamupalan syöntiin, masussa asukki huutaa ruokaa. : )
Odottelija ja nälkäinen masu 38+5
Voi kisua. Ilmotuksia kannattaa varmasti viedä. Olisko jossain lähettyvillä löytöeläintaloa tai muuta vastaavaa johon vois kissan viedä lämmittelemään. Niihin ilmotuksiin vois sit laittaa sen paikan tiedot. tai naapuria tai jotain joka vois ottaa kissan sisälle muutamaks päiväks, siks aikaa et/jos omistajat löytyis...
Ja sitten siitä puutumisesta; Mulla on ihan samaa vaivaa, sormet ja varpaat puutuu ja olo on huono, huimaa... johtuu neuvolan mukaan siitä että veri ei kierrä kunnolla, kohtu painaa. Mulla vielä alhaset verenpaineet jotka entisestään aiheuttaa huippausta. Mua neuvottiin hengittelemään muutaman kerran syvään ja vähän liikuskelemaan. (vaihtamaan asentoa, heiluttelemaan käsiä) Niin ja pitää muistaa syödä ja juoda.
Ja täällä ainakin on liikkuminen rauhottunu loppua kohden. Toisina päivinä saa pistää ihan pötkölleen ja herätellä vauvaa ja toisina päivinä taas myllää ihan hirveesti.
odottelija 38+5
Jos teilläpäin vain löytyy eläin-turvapaikka/suojelupaikka, niin vie sinne kisuli. Meien lemmikki nimittäin hävis kesällä ja onneks joku oli vienyt sen turvapaikkaan, niin soittamalla löysin hänet sieltä! Tietty jos lähellä ei ole sellaista paikkaa niin just tollaiset ilmoituket lähikauppaan ym ovat toimivia kanssa.
toiv misu löytää omistajansa!
Miksihän painajaiset valtautuvat taas loppuraskaudesta? Tuossa meni muutama viikko, ettei niitä pahemmin ollut, nyt taas erityisen älyttömiä:-/ Muuten ihan hyvin nukuttu yö. Täällä kans pahoinvointi joka aamu. Turvotukset laskussa. Eikä ainoatakaan supparia ole tullut
Sintagman juttu kyllä niin hyvä. Todella meinaa olla perhosia vatsassa kun ei millään malttaisi odottaa tapahtuvaa, jännittää kuitenkin ja ei ole edes kunnolla sisäistäny mitä tulee tapahtumaan - vaikka tasan tietää mitä tulee tapahtumaan. Tää kuulostaa täysin hullulta:-P mutta niin vain on!
9 v. tyttärellä yskä ollu nyt viitisen viikkoa, ei ole keuhkoissa vaan pyörii tuossa kurkussa ja pahenee kokoajan. Soitin lääkäriin ajan, puhelimessa vaivaiset puoltuntia piti jonottaa. Ollaan menossa tunnin kuluttua. Samalla käväisen apteekin puolella. Ukko nimittäin tahtoo tupakasta eroon ja kävi hakemassa lääkäriltä aamulla champix reseptin. kovin on kehuttu lääke, luulen että tepsii kun motivaatiota näyttää löytyvän. Mielenkiintoista nähdä, miten auttaa. Miten tässä taas jaksaa lyllertää tuonne terveysasemalle ja apteekkiin. Ja kotiinkin täytyis vielä jaksaa. No meillä kovin lyhyt tuo matka, parkkihalli on puolessa välissä joten ei mitään iloa autolla menemisestä:-P
Perhonen: meillä kans kissa karannu muutaman kerran ja itse olen pistäny ilmoituksia esim. suomi24 ja sitten soitellu nämä löytöeläintalot läpi. Netissä oli joitaki muita sivustoja pelkästään kadonneille kissoille. Toivottavasti poloinen löytää kodin.Ja lähikaupat ja puiston tolpat kans semmoisia joista tulee luettua ilmoituksia kun eläin hukassa.
Täällä kissan suhteen nyt surkea vaihe menossa. Kissa nyt muuttunut ystävälliseksi, kiipeilee syliin ja puskee yms. jota ei liioin ikinä tehny. Tuntuu niin kurjalta ruveta tyrkyttämään uuteen kotiin:-( En ole vielä edes ilmoitusta pystyny laittamaan- ihan kun se aavistaisi tulevan
Pitää ruveta hankkiutumaan ostarireissulle. Supistuksia kaikille halukkaille. Toivottavasti saadaan muutama tonttu-uutinen. Taitaa olla enää vähemmistö tällä palstalla roikkumassa
P-M 40+2
Piti tulla vähän kommentoimaan heti :-D
Perhonen, mun kaveri (joka on pieni ja hänellä oli tosi iso masu) kärsi tuosta käsien puutumisesta. Hänellä saattoi olla sormet niin puuduksissa ettei pystynyt esim perunoita kuorimaan tai tekstiviestiä lähettämään. Neuvolasta sanottiin että valitettavaa mutta normaalia ;-) !
Odottelija, oliko sulla esikoinen tulossa? Kannattaakin mennä ekaa synnyttämään siltä pohjalta, että tulee mitä tullakseen! Turha on tehdä hirveitä suunnitelmia puoleen tai toiseen, välttämättä luomusynnytys ei onnistu kun on kovat kivut, mutta sit taas toisaalta ehkä et edes tartte mitään jämäkämpää puudutusta kun kestät sen kivun loppuun asti! :-) Avoimin mielin vaan!! :-) Jostakin luin, että Suomessa 5% synnyttäjistä ei koe synnytyskipua kovana kipuna, eli ei kannata vielä sairaalan ovelta huutaa epiduraalia jos sitä ei vaik tarttekaan! :-) Ja sit jos sen tarttee ja ottaa niin taivas aukeaa... :-D
KUKA SANOI, että turvotuksesta tietää, että istukka toimii kunnolla?? Päteeköhän myös toisinpäin??? Nimimerkillä ei-turvoksissa-oleva... :-S
APUA...
Piitu-Miinan tytölle paranemisia, mullakin nyt tullut yskä kun tuo sitkeä flunssa alkanut hellittämään... Ikävää kun yskänlääkkeetkin taitaa olla lähes poikkeuksetta kiellettyjä odottajilta. Ja miehelle tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!! :-) Nyt on niin hyvä ettei baareissakaan saa enää polttaa :-) itse olin sellainen biletyspolttaja että kun oli 2 alkoholiannosta juotu niin mieli alkoi tehdä tupakkaa, tulevaisuudessa varmaan sekin loppuu kun ei oo enää luvallista!
Kivaa päivää kaikille
Sintagma 38+6 eli 8 päivää eräpäivään ;-) ROCK
varmaan vielä sata vuotta..
Tuli nukuttua hyvin, vaikka vähän oli taas menkkakipuja yöllä. Näin unta palstalaisista :) Ainakin ponari tuli uniin, ja Piitu-Miina lähti mun unessa synnyttämään ja synnytys kesti 2 tuntia! :)
Kiitos Lahja suomennoksesta :D ronkat = lonkat, jymmärrän :D
Nyt vasta aamukahville... hereillä olen jo ollut, mutta nyt alkaa vasta napa vetää jotain sisäänsä.
Vointeja kaikille ja vauvauutisia odotellessa... :D
Gaiole ja piiperö 38+6
Eka reissu tehty ja puhelimessa jaariteltu:-) Pitäs pihasuunnitelma piirtää nyt ja viedä postiin. Ja odotan nyt lääkärin soittoa neidin tulehdusarvoista, tuskimpa niissä mitään on, pitkittynyt virus vaan kiusailee.
Uskomatonta tämä viimeisillään olevien kohtelu! Eipä oo liioin koskaan etuiltu, mutta kun viimeisillään on niin nyt sitten 4 kertaa peräkkäin ja muistaakseni viimeksi sama juttu!!! Muutama päivä sitten olin citymarketissa jossa semmoinen eläkeikää lähentelevä rouva työntyi ihan häikäilemättä edelle jonossa. Koputin olkapäähän ja sanoin missä jonon häntä kulkee. Nolona rupes selittelee ja häipyi sitten toiseen jonoon. Eilen pankissa eräs vanhempi mies tunkeutui vuorollani kassalle, en jaksanu ruveta taistelemaan. No äskön käytiin Hesessä syömässä taas ateria (laiska äiti ei viitsi lapselleen kokata) ja eikö taas löytynyt röyhkeä etuilija. Seisoin jonossa, kun tuli yhdestä pöydästä varmaan reilusti yli nelikymppinen nainen lapsensa kanssa ja tunkeutui häikäilemättä eteen, jäätelön ostivat. Niin ja eilen kahviossa nuorehko nainen kiilasi ihan uskomattoman törkeästi, ei kuitenkaan jonossa eteen tunkeutunut. Ja eipä yksikään mummeli eilen vaivautunut nousemaan pankissa, kun vaapuin hiestä valuvana ja liikkuminen on kyllä hurjan näköistä tällähetkellä:-/ Kai sitä on näkymätön vaikka itsellä semmoinen ryhävalas/jättinorsuolo.
Täytyy tässä ruveta niitä papereita laittelemaan....
P-M
Ajattelin tulla kertomaan, että meidän raskas odotus on päättynyt ja tonttu saatu onnellisesti kotiin :)
Lapsivedet menivät kerralla torstaiaamuna ja perjantaina klo 1.20 (rv 40+6) tulla tupsahti tähän maailmaan meidän pikkuinen poikamme. Painoa löytyi 3662g (aika hyvin osui veikkaukset oikeaan, jos laskettuna aikana piti olla 3,5kg) ja pituutta hurjat 52cm (ollaan kummatkin miehen kanssa lyhyitä ja syntymäpituudet pienempiä).
Avautumisvaihe oli tuskaa ja kidutusta, epiduraalin jälkeen kaikki sujui liiankin helposti. Itse ponnistusvaihe oli niin sutjakka, että tuntui vasta harjoituskierrokselta. Tikkejä kuitenkin tuli muutama.
Eilen päästiin kotiin ja nyt vähän jo haeskellaan sitä arkea :) Hassultahan tuo vauva vielä tuntuu, kun ei jotenkin tohtisi uskoa, että se on ihan ikioma. Harvinaisen kaunis otus kuitenkin, ihan isänsä näköinen, vaativainen ja tempperamenttinen :) Ja isinpoika jo nyt.
Tsemppiä odotukseen niille, jotka vielä kärvistelevät!
Nunia ja Lumikko 4pv
Johan se rupeaa oma vauvakuumekin nousemaan :-) on se kumma, mitä vähemmän jäljellä sen vaikeempi odottaa...
Niin se on tosin matkustaessakin, vikat puoli tuntia tuntuu pidemmältä kun se alkumatka, oli se sitten 3 tai 10 tuntia! ;-)
Lisää vauvauutisia ja lähtijöitä tilaisin! :-)
Täällä suppaillu 30-45min välein mutta toooooosi laimeesti ja laimenevat koko ajan... Yritän jatkuvasti pysyä pystyasennossa, ts. en röhnötä sohvalla vaan istun, ja seison mahd paljon. Se onnistuu vielä oikein hyvin kun ei sitä turvotusta oo. MISSÄ SE TURVOTUS OIKEIN VIIPYY??? Rupeaa huolestuttamaan!
Sintagma jälleen
Tulin kurkkimaan mitä teille tänne kuuluu!! Paljon on tonttuvauvoja syntynyt lisää, ONNEA KAIKILLE!!! Ja tsemppiä kovasti vielä masun kanssa pyöriville, ei tässä onneksi enää kauaa jouluun ole!!! Kyllä ne vauvat sieltä masusta ulos tulee!!!
Itse mietiskelin lukiessani teidät viestejä, että oli se onni että syntyi ennen la:a (38+5), kuinkahan kauhiaa se odotus ois sitten ollut, kun tuntui, että ihan tarpeeksi pitkälle joutui odottamaan kuitenkin!
Täällä on vauva-arki lähtenyt pyörimään ihan kohtuu hyvin!! Vauva on kova nukkumaan, eikä ole turhia kitissyt. Yöllä nukkuu omassa kopassaan 21-2, syö ja nukkuu aamu kuuteen, syö ja nukkuu ysiin. Saa nähdä milloin alkaa valvottaminen, ei voi näin hyvin jatkua loputtomiin.
Isoveikka(2,5v) on ollut aika reipas! Kovasti hoitaisi siukkua, silittelee, ja kyselee missä vauva on. Muutama mustasukkaisuus tilanne on tullut, mutta onneksi puhumalla ja hellimällä ollaan niistä selvitty. Isi oli kaksi päivää medän kanssa kotona, sen jälkeen ollaan oltu kolmestaan. On ollut mukava kun on parina päivänä jo päässyt uloskin. Tuntuu että jaksaa paljon paremmin itsekin, kun saa raitista ilmaa!
Janica ja Nuppu 1vko 4pvä
tuon esittelypinon kanssa... Jostain syystä en saa Nunian kohtaa siniseksi millään, vaikka näyttäisi olevan kaikki ok... varmaan väri loppunut masiinasta ;)
Yritän saada sen oikean väriseksi, mutta nyt hoppua asioille..
Onnea tosiaan Nunialle pojasta!! :D
Heh,molempien nimimerkit kuulostaa ihan ku jostain lappalaisesta sadusta..:D
Crobin: mulla myös sattuu vatsa sillain yhdestä kohdasta,kun tuo tyyppityyppinen puskee tuota takapuoltaan aina siitä samasta kohdasta ja se siis sattuu ihan tosi paljon,vähän niinkun ois lihas revähtänyt!
Onko kellään kokemusta siitä,että raskaudessa ois lihas revähtänyt?? Kaikki yskiminen,kävely,vessas käynti ja kyljen kääntö sattuu niin maan perskuleesti,että mitäs sitte ku alkaa supparit ja pitäis käyttää vatsalihaksia..:O?
Mullakin eilen yöllä ensimmäistä kertaa ilmeisesti supisteli:):)!!! Mut emmä kyllä tajuu,että miten niitä pystyy muka kellottaan kun tuntui että maha oli koko ajan enemmän tai vähemmän kova...En siis hahmota,että millon alkaa ja loppuu...
Meillä kyllä tais asiaan vaikuttaa tuo peittojen heiluttelu tai sitten silkkaa sattumaa:)
Naurettiin eilen kyllä,että tää poika on ihan pilannut mein seksielämän, kun ensin meni maku hommaan ku tehtiin sitä ja nyt taas kun sitä yritetään ulos...Eikä varmaan helpota sitten ku se on maailmassa..;)
Ilmeisesti ollaan sen verran spontaaneja tyyppejä,että tuo suunnittelu ei sovi meille...
Nyt syömään!
Ock + pulleropoika 39+3 ( jee,neljä yötä laskettuun aikaan on...)
Onnea Nunialle vaavista!! nyt tulee taas ihanasti vauvoja, välillä ku oli muutamien päivien tauko uutisissa. Ja nyt on syntyny kovasti tyttöjä, ku jossain välissä tuntu tulevan paljon poikia. :)
Sintagma: Älä huoli sitä turvotuksen puutetta, tuskin on vakavaa. Nauti olosta ilman!! Mulle sanottiin joskus siitä toiminnan ja turvotuksen yhtälöstä, mut kyllähän siitä enemmän kyseltäis ja puhuttais jos turvottomuus olis oikeesti oire jostain vakavammasta. (ja siitä oli puhetta joskus alku/puolenvälinaikaan)
Ja aikalailla avoimin mielin oon menossa synnyttämään, sittenhän sen näkee. Välillä vaan miettii et tuleekohan se paniikki sit ku lähtö tulee ku vielä ei ainakaan pelota. Jännittää vaan välillä vähäsen. : ) Kipu sinänsä ei pelota, oon kuitenki joutunu sitä aiemminkin kokemaan... Mut ajattelin mennä ihan tilanteen mukaan, pianhan tuon näkee et miten se menee... : )
Tai pian ja pian, no viimeistään joskus kolmen viikon päästä...
Mitäköhän vielä piti kommentoida, enpä muista enään, se on tämä raskaushatara pää kun vaivaa.
Jeps, lähden pullan paistoon, kohta tulee kaveri kyläilemään.
Odottelija 38+5
Hei vaan kaikki joulumammat! =)
Mulla on mennyt iät ja iät siitä kun viimeksi olen kirjoittanut tänne vaikka ahkerasti teidän juttuja lueskelenkin. :)
Ensiksi..ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!!! Niitä alkaakin jo olla aika paljon, eli toivoa kai on, että vielä jonakin päivänä itselläkin sellainen kainalossa olisi..
Mulla oli perjantaina laskettu aika ja sen jälkeen on kyllä puhelin pirissyt ja piippailut ahkerasti. Kaikki kyselevät, että " joko, joko?" Täytyis varmaan laittaa joku automaattinen nauhoitus puhelimeen pyörimään jossa sanottais, että " edelleenkään en ole synnytttämässä eikä edelleenkään ole mitään synnytykseen viittaavia oireita. Kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa!" ;) Paras oli kyllä mun veli..hän tossa yks päivä soitteli, että jokos teillä on se vauva? Sainoin sitten, että ei ole ja kyllä ihan varmasti ilmoitan kun se syntyy. Hän sitten totesi, että ajatteli soittaa ja varmistaa jos vaikka viesti ei ole vaan tullut perille..heh.. ;) Onko teillä muilla kauhea pommitus sukulaisten osalta päällä? Ihanaa se siis on, että ihmisiä kiinnostaa, lähinnä mua vaan huvittaa toi. :)
Riiättekö muuten viittaako jatkuvat menkkamaiset kivut synnytyksen alkamiseen? Mulla on ollut niitä muutama päivä nyt, mut limaa ottamatta muuten ei mitään oireita..
Kylläpäs tähän tulee nyt vaan omaa napaa..oon kyllä huomannut, että tällä hetkellä on tosi vaikeaa keskittyä mihinkään muuhun kuin tohon omaan napaan..kuullostaapa leuhkalta! ;)
Mutta nyt lähden hurtan kanssa ulkoilemaan, hyviä vointeja kaikille ja paljon supistuksia niitä toivoville!
-Päivänsäde07 (40+4) ...huoh..
Moi kakille !
En viime-aikoina ole enää osallistunut keskusteluihin (lukenut päivittäin :) mutta ajattelin piipahtaa ilmoittamaan omia kuulumisia.
Nelikiloinen poikani syntyi 13.12, raskausviikolla 39 + 2.
Nyt kotona. Kaikki hyvin ja erittäin onneliisia :))))))))
Täällä herätty jo klo 6 ja sit en saanukaan enää unta vaan rupesin funssaan kaikkee, ja päätin lopulta vaan nousta ylös.
Viime viikolla vielä odotin ja toivoin, et täl viikolla tulis lähtö synnärille, mutta nyt rupee kyl toivo hiipuun. Joten sitä nyt tulee kaikkee ideoita päähän, mitä vois viel täs tehä ennen joulua, et ei tarvist miettiä sitä synnytystä. Sinänsäkin kiva ku pääsee huomen (luultavasti) esikoisen jolulujuhliin:)
En tiiä missä asennossa toi masuasukki on vai mistä johtuu, et mulla on maha tosi kipee tosta vatsapeitteiden päältä, sillain yhestä kohasta. Ihanku ipana painais johonkin hermoon. Onkohan se vaan niin iso jo, et ei meina mahtua?! Oon yrittänyt saada sen vaihtaan asentoa, mut ei se pahemmin sielt mihkään pääse liikkuun. Voi tuskaa jos tää ei mee ohi. Ihan melkein vedet silmissä eilen kävelin ja kannatin mahaa käsillä, jot ei sattuis niin pahasti.
jaksamista kaikille!
ei oo enää pian monta meitä täällä huutelemassa! mä jo ilmoitan ihan vapaaehtoisesti itteni viimisten sekaan:O turhaan täällä toivoilla muuta
crobin rv 39+1