Onkos täällä muita joilla on tai on ollut,vuotava polyyppi harmina raskausaikana?
Siinäpä se kysymys tulikin,itselläni menossa rv 11+3 ja polyyppi kohdunsuulla oli jo ennen raskautta,mutta nyt se on ruvennut vuotelemaan välillä enemmän ja välillä vähemmän. Varsinkin jos isolla hädällä käyt ja masu yhtään kovana, niin taatusti tulee polyypista verta ihan kunnolla tai erehdyt tekemään jotain todella raskaita siivoushommia. Välillä saattaa olla 3-4 päivää välissä että ei näy vuotoa olleskaan ,mutta sitten se taas alkaa. Tämä on todella ärsyttävää ja vaikka tietää mistä vuotelu johtuu,niin sydän aina pomppaa kurkkuun silti kun verta tulee. Millaisia teillä olleet nuo vuodot ja milloin loppui? vauskilla kaikki ok,ainakin oli vielä viime viikolla neuvolassa kun kuunneltiin sydänäänet.
Kiitos kaikille vastauksista jo valmiiksi.
Tari rv 11+3
Kommentit (4)
Hei.
Samasta vuodosta ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni vuoto kuin vuoto pidemmän päälle voi synnyttää hyytymiä ja isompia verilammikoita, joista helposti lähtevät pöpöt liikkeelle. Pelotella en tosiaankaan halua, mutta ehdotan, että pyydät tarkkailemaan tulehdusarvoja läpi raskauden ja HETI jos yhtään kohoaa, niin heti parhaat antibiootit käyttöön!! Itsellä oli vuotava istukka ja sen seurauksena kävi pahin mahdollinen rv. 22+5 -LÄHESKÄÄN AINA semmoista ei tapahdu, mutta nyt osaisin kuitenkin olla varuillani itsekin...Toivotaan, että vaiva korjaantuu ja voit nauttia odotuksesta ilman vuotoja.
Myangel ja uusi alku rv 15+
Hei
Itsellä oli rv 10 paikkeille vuotoa, jonka toisaalta pistin itse alkuraskauden toisen alkion keskenmenon piikkiin. Lääkäri merkannut ekalla käynnillä laajan ektopian, keskiraskauden aikana oli laajentunut ja vuosi, kun yrittivät ottaa näytettä (siis tirskahti kunnolla). Silloin sain kuulla ekan kerran nimityksen " polyyppi" , ja olin hiukan hämmentynyt sen saamasta " huomiosta" . Mitään vuotoja muuten ei ole edes yhdyntöjen jälkeen ollut alkuraskauden jälkeen. Ennen raskautta oli, ja tulehduskierrekin mutama vuosi sitten. Aina ennen puhuttiin vain kohdun kudoksesta, joka työntyy emättimen puolelle ja on herkkävuotoinen ja saattaa tulehtua herkästi.
Olen käynyt muutamassa kontrollissa polyypin vuoksi, mutta ollut ok ja koetuloksetkin ok. Kannattaa kysellä neuvolalääkäriltä tms tuosta vuotoisesta polyypista ellei ota puheeksi sitä käynnillä. Sain kuulla, että synnytyksen lähestyessä, kun kohdunsuulla alkaa tapahtua, saattaa esiintyä vähäistä vuotoa polyypista johtuen.
Itsekkin just pelkään tuota tulehdusta jos sieltä jotain alkaa. Onneksi olen muutenkin äitipoli seurannassa ja tiuhemmassa neuvola seurannassa ,korkeiden verenpaineiden takia. Maanantaina olis poli käynti eli 16 pvä joten otan siellä asian puheeksi sitten.Luulen et verikokeissa joudun sit käymään varmaan ja katsovat muutenkin sen polyypin sit samalla.
En todellakaan tahdo mitään tulehduksia minkään polyypin takia,onneksi se on kohdun ulkopuolella, joten ei voi verilammikoita kerätä minnekkään ,mut voihan se tulehtuessaan aiheuttaa hallaa muuallekkin. Joten eikun vain odotellaan sinne sitten, ja lisää saa laittaa vielä kokemuksia,olen kiinnostunut kaikesta aiheeseen liittyvästä.
Mulla todettiin ekalla lääkärikäynnillä tässä raskaudessa kohdunsuulla ektopia. En tiedä siis onko se sama juttu, enkä muutenkaan mitään, mut mulla on ollu rasituksen yhteydessä rusehtavaa vuotoa lähes koko raskauden. Nyt sit tosin oli runsaita hulahduksiakin verta ja hyytymää joiden syy jäi epävarmaksi. Ei voitu todistaa istukankaan vuotavan, mutta se kuulemma se yleisin syy on. Ite tietty toivon, että se olis jotain muuta kuin istukka...
Mut polyypit ei taida kovin runsaasti vuotaa?
En kyllä sun juttuihin mitään osaa vastata. :/
Hulda 30+4