Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet VKO 46

10.11.2008 |

Uuden viikon aloitus...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Neiti: pahoittelut teille! Todella surullista, että teille piti käydä näin. Olen pahoillani teidän puolesta ja toivotan teille voimia tulevaan! Haleja...

Katti: tervetuloa joukkoomme! Kiva, että päätit liittyä mukaan :)

Hyvää viikonloppua!

-riikka rv 12+0 (joka on taas muuten alkanut voimaan pahoin ja oksentelemaan, vaikka olikin jo parempi olo yli 2 viikkoa, mutta en kyllä valita (älkää ymmärtäkö väärin!)-

Vierailija
42/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi oon oppinut kopiomaan pitkät tekstit.

Neuvolalääkärillä käyty, kaikki oli ihan kunnossa teki sisätutkimuksen ja paikat oli ihan ok. Yritti kuunnella sydänääniä mut ei saanut kuulumaan kun heillä oli vanha laite käytössä, uudesta oli loppunut patterit eikä uusia löytynyt. No katsoi sit kuitenkin ultralla ja molemmat vauvat löytyi ja sykkeet myös näkyivät. Toinen vauva ilmeisesti nukkui tai jotain kun ei aluksi liikkunut mut heräsi sitten ja alkoi liikkumaan toinen taas oli liikkeellä kokoajan.

Sairaslomalla olen vielä loppuviikon noitte vuotojen takia ja pahoinvoinnin joka siis on alkanut uudestaan, mutta muuten olo hyvä, vähän tosin vihloi alapäätä tuon sisätutkimuksen jälkeen.

Nostelua käski välttää et jos voin töissä asiat sillai järjestää, mutta vähän voi nostella jos hyvältä tuntuu. Äitiyspolin lääkäri oli lähettänyt tietoja neuvolaan jossa oli et istukka olis kohdunsuun vieressä ja ite oon melkein sata varma et lääkäri sanoi sen olevan siinä päällä, no oon kait sit kuullut väärin. Mutta neuvolalääkäri sanoi et vuodot voivat silti johtui siitä et on siinä niin lähellä. Jotenkain musta tuntui tämä nuori neuvolalääkäri paljon paremmalta mitä äitiyspolin varmasti kokeneempi lääkäri. Ja sanoi et jos jotain vutoja tai muuta ilmenee niin tulla vain heti käymään et kyllä he mielellään sit tarkistavat tilannetta, tuli jo tuosta hyvä mieli.

Terveydenhoitaja otti sit verinäytteitä ja mittasi verenpaineen 134/81 (jännitin sitä taas vähän), hemoglobiini 141 ja pissa ok. Huomenna vien vielä pissanäytteen labraan aamulla, kun virtsatulehduksesta kyselin mut tuumas ettei varmaan ole kun oli heti antamani näyte ok. Paino oli tippunut 900g tosin olin syönyt vain yhden tomaatin aamulla, mutta ei kuitenkaan ole tullut painoa lisää vielä, onneksi.

Jos tää nyt ei tuu niin hermot menee, laitan kyllä vihaista palautetta näistä sivuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miimi, varmasti olet ihan oikeassa, ettei synnytystä pidä liikaa mielessään hypettää ja suunnitella, muuten tulee vain pettymyksiä! Mä luulen, että mulla on asenne suht kohdallaan, yritän olla asettamatta erityisiä odotuksia ja toimintasuunnitelmia synnytyksen varalle, jos leikkaamaan joudutaan, niin se on sitten vauvan etu. Kovasti toivon vaan, että kivunlievitystä kerkeisin saamaan ja mieluiten kaikki mahdolliset, en ole kovin hyvää pataa kivun kanssa :O)! Kaipa siitä synnytyksestä tekee odotettavimman nimen omaan se lopputulos; ryttyisen ja riemunkirjavan vauvan, hitsiläinen, ennen kaikkea oman jälkeläisen tapaaminen :O))))))))!!!

Tervetuloa Katti mukaan :O)!!!

Tämä mamma pakkaa nyt kapsäkkinsä ja suuntaa hakemaan juhlakalua skumppa kourassa (slurps :O), mutta vain juhlakalulle!!) ja siitä suunta lentokentälle, jossa lopput polttariväestä odottelee :O)! Kauhea kun tekeekin nyt mieli skumppaa, uskaltaiskohan sitä pienen lasin pohjallisen ryystää?? Luin just uudesta Brittitukimuksesta, jonka mukaan olisi turvallista nauttia 2 lasia viiniä/vko. Mutta Britit ovat kyllä sellaisia juoppoja (meidän suomalaisten ohella), että liekö vaan tekaisseet tutkimuksen, helpottaakseen omatuntoaan :O)))!

Hih, sit mua vielä vähän jänskättää, et mitähän hunni tuumii lentomatkasta :O)!??

Kivaa viikonloppua!!

T. Hyttynen ja Hunni 12+6

Vierailija
44/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa todella surullisia uutisia.

Vaikea on mitään oikein sanoa, mutta kovin pahoillani olen teidän puolestanne.

-viivi-

Vierailija
45/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet valuvat poskia pitkin kun luin kauniit sanat yhä uudelleen. Kukaan ei voi tietää teidän tuskaanne menetyksen jälkeen. Otan osaa suruunne.

Vierailija
46/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa oltiin tänään, ja kohdalleni osui hyvin epäasiallinen lääkäri mutta ei siitä sen enempää. En pysty siitä puhumaan koska ahdistaa ajatuskin niin paljon. Lääkärit ovat niin erilaisia.

Pieni sinnittelee. Sydän Sykki siis siellä ja käsikin liikahti kuin vilkutukseksi.

Mutta sydän löi <3 Taistelija.

Nyt odotellaan sitten.

2 vkoa punktioon jossa ultrataan uudelleen. Tämä TK-lääkäri ilmoitti minulle ettei kannata ultrata enää, koska hänen mielestään kuolee kun kuolee. Punktiossa sitten nähdään jaksoiko kuinka pitkälle.

tämä raskaustila synnytyksineen ei hänen mielestään tule olemaan fyysinen rasite, vaan vain henkinen. 2 vkoa on kuulemma lyhyt aika.

Sekin riippuu tietysti näkökulmasta.

T:Neiti, rv 13+5

Vierailija
47/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi vetää. Olen kovin pahoillani.

Ja sitten, tuollaisessa tilanteessa jos missä ns. terveydenhuollon ammattilaisen luulisi osaavan kohdata vaikessa tilanteessa olevan potilaansa hienotunteisesti. Itse pelkään lähes fobian tasolla lääkäreitä ja hoitohekilökuntaa, liikaa huonoja kokemuksia takana.

_Uudet_: tervetuloa!

Pääkaupunkiseudulla ja miksei kauempanakin asuvat, aiotteko osallistua Bebesin infoihin http://www.bebes.fi/kauppa/index.php?cPath=85 ? Mä aattelin mennä, saisi jotain muutakin näkökulmaa asiaan kuin nää, mitä neuvolan tuutista tulee, vaikka voihan tietenkin lueskella omatoimisesti kaikkea mahdollista.

Huomenna olisi tarkoitus mennä käymään mun vanhempien luona, vähän jännittää kertoa niille nyytistä ja siitä, että siirrämme häitä ensi elokuulta myöhäisemmäksi.

-C-

Vierailija
48/51 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidille ja perheelle lohdutuksia ja myötätuntoa!!!! Olen todella pahoillani. Voimia, voimia!

En osaa mitään muuta tänään edes kirjoittaa kun olen niin pahoillani!

Kaikille toukokuisille isot iltahalit,

Callaway

Vierailija
49/51 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti, kyllä teille on osunut kohdalle tökerö lääkäri. Kaksi viikkoa kuullostaa omaan korvaan hurjan pitkältä ajalta, toivottavasti se kuitenkin kuluisi nopeasti.. Voisitkohan neuvolan kautta saada ajan jo aiemmin, vai onkohan tuo ihan yleinen käytäntö..? Voi, kovasti voimia ja haleja! <3

Kävin tänään ostamassa muutaman äitiyspaidan kun kävimme koko perheen voimin vähän ostoksilla. Isojahan ne vielä tuosta mahan kohdalta tietysti ovat, mutta varmasti pian jo tulevat käyttöön. :) Tänään vetäisin ekaa kertaa vanhat mamma-farkut jalkaan ja ai että, kun ovat mukavat. Mistään ei purista eikä kiristä, aivan mahtavaa siis. :) Sain eilen pitää kaverin vauvaa sylissä, semmoista 3-kiloista pientä tuhisijaa ja nyt ei millään malttaisi odottaa toukokuuhun saakka omaa vauvaa. Tuleva isovelikin oli vauvasta innoissaan ja halusi koko ajan silitellä ja taputella vauvaa. <3

Hauskaa viikonloppua, toivottelee Miimi

Vierailija
50/51 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIIMI: On ihan yleinen käytäntö... eli odottelua.. plaah..

meillä väläytettiin Turner mahdollisuutta, koska 18 trisomiasta poiketen ainakin kaikki elimet, aivot yms näytti normaalille. Pieni toivonkipinä heräsi. Mä tiedän, että on ihan minimaalinen mahdollisuus, että selviäisi silti, mutta mahdollisuus kuitenkin. Miehen kanssa puhelin, ja hänenkin mielestään pieni Turner-tyttö olisi ihan ok, joten nyt eletään sillä pohjalla, että niin kauan kun sydän lyö, eikä mikään ole varmaa, yritettään olla positiivisin mielin vielä.. tietyllä varovaisuudella.

Noh, tänään taisi tuntua potku, eli taitaa se pieni vielä sinnitellä mukana <3

Linkitän tähän muuten sen Turun uä-kuvan, en tiedä miten osaatte sitä katsoa, mutta siinä siis turvotus näkyy varjona lapsen ympärillä, niskassa runsaimmin, ihan sinne kohdun reunaan asti..

Kaikki elimet yms aivot jne näytti ihan normeilta, ainakin tuon ultran mukaan.. [[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=3092123.jpg[/...|[URL]http://www.aijaa.com…]]

Mut sillai.. päivä kerrallaan elellään :)

T:Neiti, rv 14

Vierailija
51/51 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja ihan ensimmäiseksi pahoittelut Neidille...kyyneleet valuivat poskia pitkin, kun luin viestiäsi! Voimia!

Kirjoittelin jo pari päivää sitten tänne, mutta - yllätys, yllätys - sivut olivat TAAS jumissa ja viesti jäi sitten laittamatta.

Olen tosiaan käynyt lukemassa viestejänne, mutta uskaltaudun nyt vasta itse mukaan :) Odotan toista, esikoinen on jo ekaluokkalainen, l.a. on joskus toukokuun 20. päivän tienoilla. Edellisestä raskaudesta on hieman vierähtänyt aikaa ja välillä tuntuukin, että olen ihan pihalla kaikesta :) Erilaista on se, että nyt ymmärtää pelätä enemmän. Esikoista odottaessa ei ollut mitään ongelmia, eikä edes tullut mieleen, että jotain voisi mennä odotusaikana pieleen. Nyt olen vähän varpaillani koko ajan. Minulla oli tässä raskaudessa tosi paljon vuotoja (hematoomia) alussa ja ramppasin vähän väliä lääkärissä. Ehkä siitäkin jäi pieni pelko alitajuntaan. Mutta pitää vain koittaa nauttia ja elää tässä hetkessä.

Vatsa kasvaa pajon nopeammin kuin esikoisesta, josta minulla ei näillä viikoilla ollut kyllä minkään sortin vatsaa. Nyt vanhat vaatteet on saanut suosiolla jättää odottamaan aikoja parempia. :)

Voidaan paksusti ja valoa syystalven pimeyteen!

toivottelee Maria