Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähettelettekö lasten kummeille lahjoja?

17.12.2007 |

Kummius mietityttää. Pitäisikö lasten kummeja (ei-sukulaisia jotka asuvat kaukana) vastavuoroisesti myös muistaa lahjoilla? Mukava toki olisi jotenkin muistaa, mutta väkinäinen tavaroiden lähettely tuntuu turhalta. Jottei kummius kuitenkaan tuntuisi yksipuoliselta velvollisuudelta (vai sekö on kummiuden tarkoitus sittenkin?), miten lapset kummit tulisi huomioida?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeina molemmille lapsille toinen kahdesta veljestäni vaimonsa kanssa - emme osta lahjoja, sovittu ettei osteta kuin lapsille (me vastaavasti ostamme heidän " lapsilleen" , olen kumminakin sinnepäin ja ostan lahjan myös jo 20 v nuorelle miehelle. Saatan viedä viinipullon tai joulukukan jos käydään joulun aikaan kylässä.

Toisen lapsen kummina lapseton ei-sukulais-pari (55 v ja 62 v). Ostavat ylenpalttisesti lahoja (omia lapsia kun ei ole) molemmille lapsillemme sekä muistavat aikuisiakin herkulla, kirjalla tms. Heille ostamme ihan kunnon lahjat, molemmille jotain omaa ja lisäksi kummilapsi on aina tehnyt jotain itsetehtyä (leiponut pipareita, painanut t.paidan tms). Tänä vuonna kummit saavat: kummisetä kovana kalamiehenä terässaippuan ja kummitäti Rajattoman joulu cd:n. Lisäksi tehdään herkkukori.

Toisen lapsen kummina 23 v oma kummityttöni, jota muistan tietysti itse kummina ja samalla poikamme kummina. Tänä vuonna lahjaksi meni cd ja kirja.

Vierailija
2/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla aiemmin laitettu lapselta lahjaa kummeille, nyt siis tällänen pieni " itsetehty" lahja. Käytännössä pipari oli kuitenkin melkein kokonaan äidin tekemä. Ehkä tollanen lapsen piirustus kehystettynä tai ilman joulukortin ohessa ois kans riittävä, tai muutama valokuva lapsen elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirjoittanut lapsen puolesta kiitoskirjeen. Kertoillut lapsen elämästä ikäänkuin kirje olisi lapsen kirjoittama tai sitten lapsen sanelun mukaan. Muutama valokuva mukaan menneestä vuodesta. Tänä jouluna laitettiin lapsen piirustus ja siihen liittyvä tarinakirje.

Minusta on mukavaa ettei kummius ole yksipuolinen suoritus. Ja jos asuu kaukana tietäisi lapsen elämästä jotain. Kummeista toivon eniten lapsilleni aikuista ystävää en automaattista lahjojen lähettelijää. No, aivan ei omat toiveeni ole toteutuneet....

Vierailija
4/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt kummeille joulukortin mukana lapsen kuvan ja jonkun kivan heijastimen.

Vierailija
5/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee lapsetkin näin antamisen makuun ihan pienestä pitäen. Yleensä on itse tehneet jotain - tarhatuotoksia tai kotoisia askarteluja. Itse koristelut mukit, tyynyliinat käsikuvin painettuna, valokuva kehyksissä, oma taideteos ' kehystettynä' tms. Koska kummit on perheystäviä, olemme itse ehkä ostaneet mukaan jotain pientä naposteltavaa tyyliin juustoja yms. Mutta paineita ei näistä lahjoista ole otettu.

Vierailija
6/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on tärkeää, että kummeja jotenkin muistetaan. Tapaamme yleensä kaikkia kummeja joulun aikaan, ja olemme vieneet heille pullon hyvää viinä, itse tehtyjä pipareita tmv ja lisäksi syksyn valokuvat kummilapsesta.

Tänä vuonna hankin kummeille näitä ns. " erilaisia lahjoja" , eli lahjoituksia kehitysmaihin (www. erilainenlahja. fi). Minusta kiva lahjaidea väkinäisesti kekesittyjen tavaralahjojen sijaan. Tiedon lahjoituksesta voi lähettää kummille sähköpostitse tai postikortilla. Ja itsellekin tuli samalla hyvä mieli.

Vierailija
7/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tytön kumi sai kännykän kun edellinen oli hajoamispisteessä.

Vierailija
8/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna teetettiin Ifolorilla sellaiset albumit mihin kerättiin kuvia edellisen vuoden eri kuukausilta, mitä on touhuttu ja opittu jne. Meilläkin molempien kummit asuvat aika kaukana.

Vierailija
9/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole väliä, onko lahja kallis vai ei.

Tänä vuonna olen ostanut jotain, joskus ollaan itse tehty.