Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedät, että joulupukkia ei ole olemassa? Mistä tiedät, että jeesus on ollut olemassa?

Vierailija
17.12.2007 |

Perustele minulle!

Miten voi väittää, että joulupukkia ei ole olemassa, mutta jumala on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukilla kun on maanpäällinen hahmo, teoriassa joulupukki on olemassa.

itse sain tietää että joulpukkia ei oo olemassa 3v.. isoveljeni kertoi, sanoi että etkö nyt huomaa että se on naapurin tauno..

Vierailija
2/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellinen. Että sikäli huono vertaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö puurot ja vellit sekaisin?

Ensin faktoja: jeesus oli oikeasti olemassa.

esim. WIKIPEDIA:

Jeesus Nasaretilainen (8¿2 eaa. ¿ 29¿36 jaa.) oli ajanlaskun alun aikoina elänyt juutalainen opettaja, joka tuomittiin Jerusalemissa kuolemaan ristiinnaulitsemalla. Jeesuksen seuraajat perustivat kristinuskon.



Jumala on USKON asia. Joku uskoo että on olemassa, silloin

jumala on hänelle olemassa.



Joulupukki on keksitty. Sitä ei kukaan kyseenalaista (paitsi yksi tollo mamma av:lla).



terv. ei-uskovainen, ei-ateistikaan

Vierailija
4/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla minä (ja monen moni muu) voin sanoa, että jumala ei ole totta niin eikö se sitten ole?

Mielestäni tämä ei ole ollenkaan huono vertauskova.

ap

Vierailija
5/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin roomalaiset historiakirjat (siis ne silloin kirjoitetu kronikat) kertovat parissakin kohdassa juutalaisesta kapinajohtajasta nimeltään Jeesus, jota kutsuttiin myös juutalaisten Kuninkaaksi ja joka sitten teloitetiin ristiinnaulitsemalla. Samoin siellä puhutaan siitä Herodeksen toimeenpanemasta lastenmurhasta.



Näin voimme varmuudella 8sikäli kuin nyt maailmaa ylipäänsä on ollut ennen tätä hetkeä, mutta ei nyt mennä ontologiaan näin syvälle) sanoa, että Jeesus on ollut olemassa. Jumaluudesta tässä ei tietysti puhuta mitään.



Joulupukista kertovat lähteet kertovat kaikki sadusta, jota on haluttu toistaa. Joulupukista ei ole sellaisia havaintoja, joissa häneen olisi lähtökostaisesti suhtauduttu kielteisesti, kuten Jeesuksesta on.

Vierailija
6/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitettua tietoa. Eri asia on tietysti se, onko hän Jumalan poika ja onko Jumalaa olemassa ? Jeesus on historiallinen henkilö kuten Caesar tai Aristoteles.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomattavasti varmemmin kuin sokrates tai shakespeare

Vierailija
8/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, niin typerää kuulla ateist3eilta ja muilta, että Jeesusta ei ole ollut olemassa, vaikka on täysin selvää, että Jeesus eli ajanlaskun alussa ja oli oikea ihminen. Hän on osa historiaa aivan kuin kaikki keisarit ja muut historiankirjoistat tutut tyypit.



Jumala ja kristinusko on siitä tavallaan erillisiä asioita, jotka eivät liity nyt suoraan tähän Jeesuksen ja Joulupukin olemassaolon vastakkainasetteluun.



Joulupukki on satuhahmo, joka on olemassa legendana. Varmasti on olemassa ollut monia Joulupukkiin verrattavia henkilöitä, jotka ovat antaneet lahjoja ja auttaneet muita, ja ollet parrakkaita ja lihavia, mutta varsinaisesti se henkilö joka käy kaikkien luona Jouluaattona ja pitää tonttujen pajaa ei tiettävästi ole olemassa, paitsi meidän mielissämme :) Jouluupukki ei ole samalla tavalla osa realistista historiaa kuin Jeesus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihmeinen ei voi tehdä niitä ihmetekoja, joita Jeesus " teki"





ap

Vierailija
10/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se pukki joka on parkkiksella tupakalla, ja savu vaan leijailee pukin yllä .. on vaan normaali ihminen, joka yrittää saada jouluna hyvät rahat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sä olet 2000 vuotta jäljessä tästä jeesus-keskustelusta...joten ehkäpä v. 4008 sitten menee myös joulupukki-juttu perille...

Vierailija
12/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon asiat eivät koskaan ole perusteltavissa ja usko ei tarkoita etteikö ihminen voisi olla hyvinkin järkevä ja ajatella tieteellisesti jne.