Elokuisten maanantai...
huomenta,
täällä aamulla teki niin pirkuleesti mieli aamukahvia, että sorruin juomaan kokonaisen kupposen ja nyt sitten yökkäillyt siitä lähtien....on se sitten kumma kun ei opi...elikkä kahvia tekee mieli, mutta ei enää sovi, ei sitten millään.
sitä jotenkin täällä pohtinut, että onkohan tulla massussa oikeesti ketään...edellisen huonon kokemuksen jälkeen, joitenkin niin epäuskoinen olo, eli en usko ennenkun näen:)
Turvottaa, rinnat arat, limakalvot erittäin herkät...riisin " haju" jotain aivan kamalaa ja kahvi-ällötys ja vatsakin sekaisin.." ihanaa" olla raskaana:)
t:mie ja 7+3
niin, ja tsemppiä tupakan lopettaneille!!!!
Kommentit (41)
Täällä edelleen oireettomana mennään.. Tekis niin mieli tehdä vielä yksi testi.. Tuntuu etten raskaana olekaan! Ehkä haen sen testin tänään..
Ihanaa! Viikko jouluun! Jospa tuolla pohjoisessa (jonne jouluksi siis menemme) olisi enemmän lunta ja pakkasta kuin täällä Turun seudulla.. Olisihan se kiva vetää tyttöä ensimmäistä kertaa pulkassa!:) Joululauluja ollaan ahkerasti kuunneltu vaikka vettä sataa.. Sori tämä vaahtoaminen tästä lumettomasta joulukuusta..:) eka talvi etelässä!
No mutta, pyykit ja tiskit kutsuu.. Hyvää viikon alkua kaikille! Toivottavasti vielä tänne pääsen tulemaan:)
ninni 6+2 ja typy
Tässähän tämä maanantai, ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon olo on suht inhimillinen eli kävin kaupassa jossa viivyin kokonaisen tunnin ja olin koiran ja lapsen kanssa kävelyllä. On meinaa pari viikkoa ollu sellanen olo, ettei oo juuri pystyssä kyenny pahoinvoinnin vuoksi olemaan. Huomenna olis töihinkin meno ;-) ihan kiva koska nää kotiseinät jo vähän tylsistyttää.
Mulla ei oo vielä minkäänlaisia mielitekoja, ei suolasta eikä makeaa. Se mikä taas palas minkä muistan edellisestä raskaudesta neljän vuoden takaa, on tuo yösyöminen! Herään joskus kahen aikaan ihan hirveeseen nälkään ja syön ihan kunnolla sitten yöllä keittiön pöydän ääressä.. Miehellä taas hauskaa ;-) Mut ku päivällä ei oikein mikään maistu niin pitäähän sitä joskus sit jotain syödä!
Mukavaa uuden viikon alkua!
Sanni rv 7+3
tänään alkoi sitten viimeiset joulukiireet tälle viikolle. Mitään jouluista en ole edes tehnyt tähän mennessä. Väsymys ja oksetus on ihan hirveetä, sitten muka pitäisi siivota ja juosta kaupoissa tuossa ihmis- paljoudessa. HYI tekisi mieli vain nukkua koko joulu ohi..Nälkä vaivaa koko ajan, mutta mitään ei tee mieli syödä, yöllä kyllä heräsin kun oli hirvee nälkä, mutta mä en osaa syödä yöllä enkä jaksa =( (pitäisi ehkä opetella =) )
Ihana raskaus aika =) ja niiin erilainen kuin ensimmäinen..
Pikkugallup vielä: Miten tämä raskaus eroaa ensimmäisestäsi tai edellisestäsi?
Tein tänään positiivisen testin, olin jo viikon aavistellut että raskaana olen mutta en uskaltanut tehdä testiä aikaisemmin.Ensimmäinen neuvola on tammikuun 10päivä ja laskettu aika olisi 17.8.
Varovasti mennään päivä kerrallaan, heinäkuussa oli toinen keskenmeno ja sitä ennen 2004.Esikoinen on 2,5 vuotias neiti, onneksi on takana yksi onnistunut ja hyvä raskaus.
tsemppiä kaikille odotukseen!!
Nelli 5+2
Täällä ollut aika huono päivä! Istunut viisi tuntia sairaalassa odottamassa kuinka jokaisella lääkärillä on toisistaan eroava mielipide raskaudenajan kivun hoidosta... Ei todellakaan mikään mieltä ylentävä kokemus ja nyt mieli todella maassa. Tuntuu ettei kukaan sano suoraan mitään ja sitten itsellä kauhea epävarmuus ja pelko et mitä uskaltaa ja syödä ja mitä ei. Oli kuitenkin iloinenkin tapahtuma kun katsoivat äit.polilla ultralla että kaikki hyvin ja olihan siellä.. Mittaa hurjat 12mm ja sydän sykkii! ;) Kai tää mieli tästä paranee kun saa ajatuksia kasaan ja pääsee keskittymään taas huonoon oloon ;) Hyvää viikon alkua kuitenkin kaikille!
Äippä rv 7+4
Meillä lapset on pari pävää mummolassa hoidossa ja miehen kanssa juostiin jouluostoksilla - kyllä on tuskaa: kiirettä ja kiukkuisia ihmisiä. Mun huono olo on nyt ollut tiessään pari päivää - toisaalta naama alkoi kukkia ja väsy on kova, joten muut " oireet" on tallella. On kyllä sellainen olo, ettei tee oikein mieli mitään. Olen normaalitilassa oikea kahvin suurkuluttaja ja nyt ei maistu ollenkaan. Hyvä tietysti niin.
Gallupiin sen verran, että tämä on kyllä tuntunut hiukan erilaiselta kuin aiemmat raskaudet - tuo huono olokin on ainakin vielä paljon lievempi ja katoaakin siis välillä kokonaan. Erilainen on myös sikäli, että kahta aiempaa odotettiin ja toivottiin kauan ja hartaasti ja tämä kolmas tärppäsi heti ekasta luvallisesta kierrosta. Eli jotenkin nopeasti ja hämmentyneenä on tämä alku sujunut.
anna 6+4
Tervehdys elokuun odottajat! Mahtuisiko mukaanne yksi lisää?
Olen 25 vuotias ja mieheni on 31. Meillä on poika 10/06 ja nyt olisi uusi tulokas tulossa, laskettu aika 08.08.08 =)
Tärppäsi heti ensi yrittämällä, joten epätodellinen olo vielä. Toki huonoa oloa on ja maha on niin turvonnut jo, ettei se ole enää pysynyt salassa. Näytän oikeasti siltä, kuin esikon raskaudessa viikolla 20! Meillä kävi niin, että varhaisultrassa näkyi kaksi sikiötä. Toisen sydän löi ja toisen ei. Nyt pitää odotella pari kolme viikkoa ja sitten ultrataan uusiksi ja katsotaan, että montako siellä on sitten tulossa!
Niin piti kysyä, että onko muilla maha kovin turvonnut?
T. Ticci rv 6+5
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan:)
LA olisi 23.8. ja toista odottelen, esikoispoika 11/06.
Meilläkin tärppäsi heti ensi kierrosta, siksi on niin epätodellinen olo ja ihmettely uskaltaako vielä iloitakaan, kun oli niin helppoa.. Esikoista yritettiin melkein 3 vuotta.
Susa-Juulia, Jere 1v1kk ja rv 4+2
minulla pahoinvointi jatkuu ja kahvia pitää juoda varovasti...ensin puoli kuppia ja sitten toinen vasta tunnin kuluttua ---> mutta periksi en anna, kahvia aion juoda!
Edellisiin raskauksiin sen verran eroa, että pahoinvointi on aivan omaa luokkaansa, aikaisemminkin ollut mutta hyvin vähäistä...väsymys verrattavissa esikoisen odotuksen alkuaikoihin. Rinnat kipeinä, mutta aikaisemmilla kerroilla oli sellaisia viiltelyjä rinnoissa, nyt vaan kosketusarat....
tein jo ensimmäisen hankinnankin...ostin huutonetistä rintarepun! :)
Meillä kun kävi niin, ettei meinattu enää tehdä lapsia ja kaikki...siis aivan kaikki myyty pois...onneksi saan paljon kavereiltani.
Hyvää tiistai-aamua pahoinvoinneista huolimatta!
TarjaMamma rv 6+6
väsymys on aika valtava, ei mitkään tunnit riitä...ajattelin uhkarohkeena keittää kuposen sitä kahvia ja toivoa, että ällötys ei tule...joku kirjoitti siitä, että puoli kuppia pystyy joumaan kerrallaan, olen itsekin huomannut saman!urheasti aion jatkaa kahvin " nauttimista" !
Epäuskoinen olo jatkuu vaan...huhuu, onko siellä massussa asukkia?ei se vielä vastaa...hmm...
ticci kyseli turvotuksesta...kyllä mulla ainakin turvottaa aivan älyttömästi, ja olen miettinytkin tämän normaliutta:) kilon painon nousukaan ei selitä sitä, miksi ei housut mahdu jalkaan...tai kiinni pikemminkin:) en vielä mammahousuja viitsi laittaa kuitenkaan...
mie ja 7+4 (LA 1.8.08)
täällä sairastellaan, pojalla korva- ja silmätulehdus on hoitajan kanssa kotona, vaikka itekkään en kunnossa ole, tuntuu et jokapaikkaa kolottaa ja väsyttää, sit kun ei voi oikein lääkkeitäkään ottaa... Sain lääkäriajan onneksi iltapäiväksi.
Oireita ei juurikaan ole, ihan vähän ällötystä eilen ja tänään, mut voi johtua tästä pääkivustakin.
Ekassa raskaudessa rinnat oli tosi kipeet alussa, nyt ei. ja pahoin voin sillon tässä vaiheessa jo...
Maha tuntuu todellakin jo tosi turvonneelta, tosi aikasin...
Nyt jatkan töitä jos vaikka huomisen lepään kotona :)
Fiona77 rv 6+5 ja pikku-mies 1v9kk
Kannan minäkin korteni kekoon vaikka olen vähän huono kirjoittelemaan mieluummin seurailen taustalla : ). Itsellä on kanssa ihan outo olo kun ei ole mitään oireita, ei oikein uskalla ajatella vielä mitään. No, ei silti ei niitä kovin pahoja oireita ole 4 aikasemmassakaan raskaudessa ole ollut. kaikista kamalinta on sydämmentykytys kohtaukset onko kenellään muulla ollut sellaisia? Minulla on tosiaan 4 lasta syntyneet -00, -02, -04 ja -06 ja tämä nyt olisi se minun viimeinen vauva : ( täytyy yrittää nauttia ja tallettaan tuntemukset hyvin muistiin. No, jaksuja kaikille ja ihanaa joulun odotusta!
Argh mikä olo!! Siis oikeesti, kauankohan raskaana oleva kestää ilman ravintoa??
Viikonloppuna oli ihan sänkypotilaana, edes vesi ei pysynyt sisällä. Onneksi mies oli kotona ja puuhasi esikoisen kanssa.
Nyt menee jääkylmä mehu yms. pienissä määrin mutta huimaa ja olo on tosi surkea ja väsynyt.
Saa nähdä onnistunko olemaan kertomatta jouluna vanhemmille :D
Nazuli rv7+1 ja tyttö 06/06
Täältäkin pomppaa uusi elokuinen mukaan.
Olin tänään ekassa neuvolassa ja La olisi 4.8. Neljäs mukelo on meille tulossa (jos kaikki menee hyvin). Meillä ennestään -01, -03 ja -05 syntyneen muksut. Tämä olisi nyt se vihoviimeinen johonka sain isännän suostumaan ;).
Olo on ollut nyt tosi etova ja väsynyt. Tuntuu siltä, että jos tämän Nupun saan syliin, niin ei enää ikinä tätä oloa....
VOITTEKO kuvitella, että kun tänään kävin siellä neuvolassa niin terkkari kuuli jo pikkuisen sydänäänet!!! Uskomatonta!! Onkohan raskaus jo pitemmälläkin vai onko kellään muulla jo saatu ääniä kuulumaan!?
T: TP ja Nuppu rv 7+1
Minäkin ilmoittaudun mukaan (tuohon toiseen viestiketjuun jo kirjoittelinkin). Eli laskettu aika on näillä näkymin 6.8 ja seitsemäs raskausviikko menossa. Alavatsa on ollut välillä hieman kipeä, mutta sekin oire alkaa jo loppumaan. Muita oireita ei juurikaan ole ollut ja senpä vuoksi ihmettelenkin tässä, että ollaankohan sitä ihan oikeasti raskaana. Samaa mietin kuin edellinenkin kirjoittaja, että pystytäänkö pitämään raskaus nyt joulun aikana vielä salassa, kun ei vielä uskaltaisi kertoa, mutta eiköhän se onnistu mikäli tässä ei kovin pahoinvoivaksi ryhdytä.
Iloista joulun odotusta!
minulla aina kuulunut noihin aikoihin sydänäänet...muistaakseni riippuu kohdun asennosta tai jostain vastaavasta.
kun tosiaan lähes kokoajan etoo ja pyörii ruuat ja kahvit suussa asti...tuntuu välillä että olen ihan vihreäkin naamastani...:)
no, työpaikallani haluan yrittää salata asiaa jonkin aikaa kuitenkin.
luulen, että oma äitini huomaa sen kuitenkin vaikka en kertoisikaan..
muuten, mitä te muut olette siitä mieltä, että uskallanko ottaa jouluruuan kanssa lasillisen punaviiniä? en haluaisi jäädä kiinni ja toisaalta en itse usko sen olevan maailmankaatavaa...
TarjaMamma rv 6+6 LA 6.8.2008
Heippa, nyt uskallan jo tännekin kirjoitella :) Mulla on tänään kai rv 5+0, tosin laskettu oviksen ja 25-26pv kierron mukaan, joten vaihtunee neuvolassa (jos laskevat taas väkisin 28pv kierron mukaisesti). Kotona arkea piristää ylihuomenna yksi vuotta täyttävä poikalapsi, ja tämän uuden tulokkaan laskettu aika olisi 19.8.08. Saa nähdä tuleeko tasan 1v8kk ikäero :)
Mulla on ihan samanlainen olo kuin poikaa odottaessa, eli hyvin vähällä olen päässyt. Alavatsaa nippailee ja väsymys on kova. Lisäksi öisin on nukkuessa tosi kuuma. Tosin nyt oireet ovat vähenemään päin, mutta muistelisin että sama oli myös viimeksi.
Kovasti pohdiskelen, pitäisikö maksaa alkuraskauden ultrasta. Viimeksi en käynyt, mutta nyt kyllä houkuttelisi ihan tuon pojankin takia, niin ettei vaan esim. kohdunulkoinen kasvaisi liian isoksi ja veisi äitiä sairaalaan. Mutta kai se riski on aika minimaalinen, jos ei mitään siihen viittaavia oireita ole.
Joulupöydän punaviinistä: kyllä mä uskaltaisin ruoan kanssa sen 12cl juoda, jos sellainen tilanne tulisi. Tosiaalta sitä sanotaan, että näillä viikoilla alkoholi vaikuttaa sikiöön eniten, joten onhan tuossakin riskinsä. Mutta ruoan seuralaisena se pikku tilkka viiniä kuulostaa kyllä aika harmittomalta :)
Kandi 5+0 (ja poika ~1v)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11938517&p=4&tm…