Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN joulunalusviikko 51 **

17.12.2007 |

Viime viikon jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11907120&p=2&tmo…

Järkky kaaos taas kotona. Meille alkaa vakiintua siivouspäiväksi maanantai.. Tuntuu tyhmältä tuhlata viikonloppua siivoukseen ja viikonlopun jälkeen meillä on harvoin heti maanantaina ohjelmaa. Nyt pitäisi siis mennä nostelemaan tavaroita pois lattioilta. Aamupäivän ulkoilun yhteydessä viedään matot pihalle ja saadaan ne takaisin sisälle nykyisin siinä 17-20. välisenä aikana, kun pitää samalla hoitaa arkea, korjata tavaroita, imuroida, taas kehottaa tyttöä korjaamaan tavaroita pois, luututa, imettää, tehdä ruokaa, leikkiä esikon kanssa, pyyhkiä pölyjä ym. Huh..

nyt siis touhuamaan

västis

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen myöhemmin mitä teille on kuulunut tämän syksyn aikana : nyt vain piakseen meidän kuulumiset.

En ole ehtinyt tänne piipahtamaan kun tää perhe : 6 lasta, 2 koiraa, 3 kissaa ja kani työllistävät enemmän kuin osasin aavistaa. Perheemme siis on kasvanut Emilin (4½kk) jälkeen pienellä kissalla ja kanilla :o)

Emil itse on todella helppo lapsi : yöt ollaan nukuttu 6 viikon iästä ja rytmi on nyt tällainen

22:00 - 5:00 yhteen putkeen unosia

sitten isi juottaa aamumaidon 100 ml pullosta ja herra nukahtaa välittömästi uudelleen herätäkseen n. 12:00 :oD

Yöunet ovat siis 22:00 - 12:00, sitten syödään maito / pepo -vellisekotusta ja seurustellaan n. 1-1½ tuntia. Aika onkin taas herran mielestä mennä maate ja päiväunosia nukutaan 13:30 - 19:00. Sitten otetaan maitoa + sosetta. 19:00 - 22:00 valvotaan ottaen 1-2 n. ½-1 tunnin " torkkua" sisällä vaunuissa. Päiväunet nukutaan AINA ulkona.

Ukkeli ei montaa tuntia päivässä valveilla viihdy ;o)

Meillä ei sitten käännytä, liikuta tms. Ukkelia pidetään yleensä aina sylissä kun on valveilla vaikka viihtysihän tuo jumppalelunsa alla / olohuoneen pöydällä tai lattialla, mutta kun noiden massiivisten unien aikaan ehtii tulla ikävä omaa vauveliaan.

Tätä nukkumistahan tämä Emilin elämä on ollut alusta asti.

Isosiskonsa (2v) tosin nukkuu myös hyvin : yöunet 12 tuntia ja ulkona rattaissa 3-4 tuntia / joka päivä, joten en ole huolissani Emilistä.

Lastenpolillalin ehdittiin käymään kun kuulemma on masullaan olemisessa jotain häikkää : ei osaa pitää käsiään kehon alla vaan kädet viipottaa sivuilla ja masulleenolo ei siksi onnistu :o/ Saatiin jumppaohjeet käsille ja tarkistusaika jumpparille helmikuun alkuun.

Joulu ollaan kotona : 4 vanhinta tyttöä ovat pe - ma isänsä kanssa mummolassa ja miehen isä tyttöystävänsä kanssa tulee meille sitten viettämään joulua. Tässä on ollut aikamoiset siivoukset käsillä ;o) Nytkin pitää rientää siivoamaan kun poika nukkuu, ehtii vielä tunnin puurtaa : eskarilaisel kun on loma ja hän on tuon 2v kanssa alakerrassa kattoo videoita :o)

Mutta kuten sanottu niin palaan illemmalla lueskelemaan teidän muiden kuulumisia.

T : Rapuäiti, Emil sekä katras

Vierailija
22/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kateeksi käy rapuäidin vauvaa.on sellainen ihmevauva että luulee kun tollasista kuulee että onko se edes totta =)

jos meillä ois tollanen vauva niin mä varmaan vahtaisin sitä kokoajan,onko se elossa,ja miksi se nukkuu vaan,ja väkisin varmaan herättäisin =)

meillä ihana yö takana.pikkumies nukkumaan klo 23.30,tankkas vielä 00.30 sitten söi 06 ja nukkui siitä yhtäsoittoa 10.40 asti!!!!ja oma olo on virkeä!

eilen olin toooosi väsynyt.laitoin miehelle tekstaria,että onneks meillä on kaksi lasta,mä kun miellän että on " Parempi" kuin lapsen kasvaa yksin,että olis vaan yksi lapsi.mutta ihanaa että ne lapset on nyt tässä,ja niitä ei meille enää tule,vaikka nuoria ollaan,alta 30v molemmat.mutta niin on kyllä raskasta,ettei kiitos enää.

koen tämän kotonaolon tosi raskaaksi,mutten töitä tai koulunpenkille menoa kaipaa yhtään,joten niin HULLU en ole,että tämän siihen vaihtaisin.

aika näyttää kuinka pitkään on mahdollisuus olla kotona.pahoin pelkään ettei niin kauaa mitä esikoisesta 2,5v.hyvä jos nyt vuoden vielä saisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan nyt talven ensimmäisen flunssan kourissa, mitäs menin tutuille viime viikolla ihmettelemään että ihmeen terveinä ollaan oltu kaikki koko syksy vaikka esikoinenkin vaihtoi hoitopaikkaa. No, nyt ei sitten ääni kulje ei sitten millään ja sepäs onkin hauskaa tuon 4-vee puheripulilapsen kanssa...hällä kun ääni kulkee kyllä.

Meillä on tähän asti ollut vauva myös tuollainen että viihtyy valveilla korkeintaa 1,5h tuntia kerrallaan (yleensä kuitenkin alle tunnin) ja sitten on unta posotettu taas pari tuntia. Mutta nyt viimeisen viikon ei päiväunille meno olekaan sujunut vaan siellä sängyssä sitten höpötellään ja ihmetellään (ja huidotaan) vaikka kuinka kauan vaikka ihan selvästi olisi uni tulossa. Ei kuitenkaan itkeskele joten olen antanut sängyssä kuitenkin olla ja jossain kohtaa se uni tulee sitten väkisin. Ja vaunuissa tai autossa sama homma. Siellä vaan ihmetellään maailman menoa silmät auki.

Edellisyön jälkeen (silloin höpötystä ja huitomista ja murinaa ja huutoa! ) joka oli aika järkky, viime yön 3 herätystä tuntui aika ihanalta. Ja olokin on niin virkku kuin vaan pää täynnä räkää ja kurkku käheänä voi olla...

Jotain piti taas kommentoida, mitähän se oli? Jaa niin, ei meilläkään vielä käännytä eikä olla maisteltu kiinteitäkään.

Niin ja tyttöjen ja poikien erilaisuudesta jotta meillä ainakin on niinpäin että tyttö esikoisena oli huomattavasti vaativampi. Oli aika äidin tyttö ja erittäin voimakastahtoinen (ja on vieläkin molempia) ja tämä poika nyt on niiiin rauhallinen ainakin vielä että en olis uskonutkaan.

Mutta nyt täytyy mennä tytön kaveriksi päiväunille ja jos sitten jaksaisi jotain siivoskella....

Jav@ äänetönnä

Vierailija
24/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lähtee kone kohti lapin lumia, joten vielä nopsaan kuulumiset.

Ensinnäkin osanottoni läheisiään menettäneille, omat vanhemmat vielä alle 60, mutta on jo siskon kanssa mietitty, että miten sitten toinen vanhemmistamme pärjää, kun toisesta aika jättää. Mutta on mulla vielä oma mummokin elossa, joten toivottavasti säästytään hautajaisilta vielä pitkään. Sitä surua ei voi, eikä edes halua kuvitella. Voimia siis surussanne.

Meillä oli tuossa viime viikolla 4 kk neuvola ja ne komeat mitat olivan 8025g ja 68,5 cm. Ja poitsun mitat vastaa siskonsa 8kk mittoja;) Eli alkaa äipällä olemaan jo aikamoinen hauis ;D Kiinteitä ollaan nyt aloiteltu, ja imetyskin tuli sitten tuossa aika tarkkaan 4 kk iässä tiensä päähän. Eli pullolla mennään ja aamupäivällä soseita, illalla velliä. Tänään ajattelin antaa myös illalla eli 5 aikaan myös pottua, Luukas on selkeästi pitkien päikkyjen jälkeen nälkäinen, eikä maito tahdo riittää, eli tankkailee.

Meillä on kans ihottumaa, se itseasiassa rauhottui, kun imetys päättyi, eli äipän suklaalla taisi olla osuutta asiaan. Mutta siis meillä mennään perusvoitella + sibicorttia. Jos ihottuma pahenee, tehdään allergiatestejä. Olen itse atoopikko, joten ihan tuttua rasvaamista. Joskus vaan tuntuu että Luukaksen iho kutisee, ja yöllä pitää kääntää pari kertaa kyljeltä toiselle, hieroo varsinkin otsaansa, jossa ihottumaa. Syö kerran 4-5 aikaan n. 200ml. Mutta katellaan rauhassa, ei ole vatsavaivoja, eikä muutenkaan valittele :)

Mahtava hymypoika meillä on! Juttelee kovin ja touhottaa, mutta meillä ei vielä kääntyillä. Ihan hyvä vaan, pysyypähän aloillaan. Ja voi sitä riemua, kunhan liikkeelle pääsee, mutta kaikki aikanaan. Meillä nukutaan yöt 22-08 ja kerran syödään. 10 puolen tunnin tirsat ja n.12 päiväunille, nukkuu n.4 tuntia. Siitä sitten yhdet 40min tirsat ja 22 nukkumaan. Meillä siis valvotaan jo pitkiä aikoja, mutta samanlainen on kuin siskonsa, nukkuu " minimit" eli jos sanotaan että vauva nukkuu 12-16 tuntia vuorokaudessa, niin meillä nukutaan se 12. Mutta viihtyy hyvin lattialla, välillä pitää saada halia, ja liinaakin olen opetellut käyttämään. Mutta perustyytyväinen poika.

Kivan kuulla sinustakin Rapuäiti! Ja tsemppiä tuon katraasi kanssa :) Mahtava nukkuja teillä!

Oikein ihanaa joulua teille kaikille! Nautitaan nyt kaikista joulupöydän antimista (paitsi imetysdiettiläiset, sympatiat teille!), ja koettakaa rauhoittuakin, ja hiljentyä. Joulu tulee, vaikkei kaikkea ehtisikään tekemään, ensi jouluna sitten.

" Keskellä kiireiden,

arkisten askarten,

mietin ja murehdin:

" Tuleeko jouluni jouluksi,

saanko kaiken valmiiksi,

mitä antaisin sinulle,

mitä tekisin toisille,

entä jos jääkin jotain tekemättä" ,

kyselen hymyilemättä.

Näen peilistä kasvot kovat,

pelästyn, koska ne ovat ikiomat.

Nyt on pakko pysähtyä

ja hetkeksi hiljentyä.

En ikinä tätä maailmaa valmiiksi saa,

eikä se huomaa yhtä ahertajaa.

Ei joulu tule sydämeen,

jos kaiken tuhlaa kiireeseen,

silloin oman juhlani vain pilaan,

kun riemuitsisin siitä sen sijaan.

Joulun tarkoitus on aivan toinen,

ja sen sanoma suurenmoinen.

Jospa annankin lahjaksi aivan uutta,

itsestäni vaikka iloisuutta.

Rakkautta ja lämpöä jakakaamme,

niin itsenkin sitä silloin saamme."

Rauhallista ja Onnelista Joulua! emma ja Luukas

Vierailija
25/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja rauhallista Joulua ja mukavaa matkaa!!!

T:Mona ja Saana

Vierailija
26/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lahjoista on vielä ostamatta, tulee kiire, TAAS. Mikä siinä on että miehille on niin vaikeaa ostaa lahjoja?! En keksi siis mitään, AC/DC:n kirjan ostin kun mies niitä fanittaa mutta mitä muuta??? Ei ainaista kalsarit+sukat+suklaata, viinipullokin on annettu jo liian monena synttärinä/jouluna....pah.

Meillä ei pysytä mahallaan puolta minuuttia, pimu heti vetää itsensä selälleen ja siinä makoilee tyytyväisenä nyrkit suussa. Selältään koettaa kovasti kääntyä kyljelleen, mutta on vielä liian laiska yrittääkseen jatkuvasti ja onnistumiseen saakka. Ei siis harjoitella mahallaan oloa kovin pitkissä pätkissä, se kai vahvistaisi selän lihaksia istumista varten vai kuinka?

Jonkun vauva ei juo maitoa tarpeeksi? Meillä meinasi käydä samalla tavalla, lusikkaruoka maistuu ja täyttää mahan nopeasti kun taas maitoa saa imuttaa pitkään ja hartaasti ennen nälän helpottamista, näin ainakin oletan. Meillä auttoi se kun laitoin mustikkasosetta maidon sekaan ja syötin vellitutista =) Nyt Linnea syö 3 kertaa päivässä 150ml maitoa + 1/2 dl sosetta sekoitettuna " smoothieksi" ja aamulla herätessään pelkkää maitoa n.100ml. Alkoi kelpaamaan kummasti! Myös ruusunmarja-vadelma kelpaa " smoothiena" =)

Osanottoja ja voimia vanhempansa menettäneille ja hyvää ja rauhallista joulua kaikille.

Terv. hell-in ja Linnea 4,5kk

Vierailija
27/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia läheisensä menettäneille. Suruanne ei voi kuvitella. Toivottavasti joulu tuo mieleen hyviä asioita.

Emmalle hyvää matkaa joulun viettoon

.

Rapuäidille: ihailen todella miten jaksat arjen kuuden lapsen kanssa kun on vielä noita eläimiäkin noin paljon! Sinulle myös voimia.

@Mona@: voi kunpa meidänkin tyttö söisi noita soseita noin paljona... Minun tyttöni on edelleen varsinainen rintalapsi, eli rinta kelpaa hänelle aina, milloin vain. Päivällä, yöllä. Nälkään, lohduksi. Mutta eiköhän meilläkin josssain vaiheessa opita noiden kiinteiden syömiseen. Pikku hiljaa maistellaan...

Kävin lauantaina ostamassa unipussin tytölle. Nyt pysyy tyttö lämpimänä meidän perhepedissä. Hän kun on niin kova potkimaan yöllä että aina oli peitto muualla kuin jalkojen päällä. Ja sitten meni nenä tukkoon eikä syömisestä tullut mitään. Pimeässä ei ole kiva laittaa nenätippoja jotta syöminen onnistuisi!!

Eilen olimme 4 kk neuvolassa. Mitat: paino 7125 g ja pituus 62,5 cm.

Tyttö sai paljon kehuja, iloinen ja hymyilevä.

Viime viikolla käännyttiin selältä mahalleen. Muutaman kerran on sen tehnyt jo tuon ekan kerran jälkeen. Vatsallaan viihtyy kun on itse kääntynyt. Selällä ollessa kädet suussa ja jutustelua ja kiljahtelua.

Ihanaa kun tytöstä lähtee ääntä!

Eilen hän taas nauroi ääneen isonsiskon riehumiselle!

Meillä syödään edelleen yöllä se 3-4 krt. Ihmeen hyvin sitä jaksaa vaikka noita herätyksiä on... Onneksi vauva nukkuu vieressä, muuten en varmaan jaksaisi näin hyvin. Tyttö on kyllä sellainen viuhtoja yöllä että toisaalta olisi parempi jos hän nukkuisi omassa pedissä. Mutta kun on kerta opetettu nukkumaan vieressä niin olkoon niin. Opetellaan sitten joskus omaan petiin. Tai jos sitten yksi vuotiaana menee kerrossänkyyn siskon kanssa, tiedä häntä. Meillä on mies luvannut isollesiskolle kerrossängyn jos vain haluaa... Katsotaan sitä sitten!!

Kateellinen olen teille joilla vauvat nukkuu yön syömättä. Tai että syö edes kerran. Mutta vauvat on yksilöitä ja turha niitä on käydä vertaamaan. Omahan on aina se paras! Vai mitä mieltä olette...

Kateellinen olen myös pitkistä päiväunista. Meille ei ole kumpikaan nukkunut 4-5 tunnin päiväunia. Esikko nukkui max 3 tuntia ja tämä vauva max sen 2 tuntia. Ja aina saa käydä rattaita heijaamassa välillä. Autokaukalossa nukkuu hyvin, ollaan reissattu alusta asti niin paljon.

Meillä kun 2 krt viikossa tuon siskon vieminen hoitoon niin vauva aina silloin nukahtaa autoon ja minä menen sitten kauppaan tms samalla reissulla. Ostoksillakin ollaan käyty!

Viime viikolla olin lasten kanssa ekaa kertaa yksin ostoksilla. Hyvin meni ja olen tyytyväinen että tuli lähdettyä. Näin että sekin sujuu ja esikko käyttäytyi hyvin. Minä tykkään shoppailusta ja siksi on kiva että voidaan liikkua. Ystävien luona käyn myös paljon, tarvitsen seuraa.

Ajatella, viisi yötä jouluun... Onneksi kaikki on valmiina, paitsi se siivous!!! Siitä en tykkää... Josko sitten viikonloppuna. Esikko pääsee isänsä kanssa lauantaina katsomaan Rölli elokuvaa, josko silloin sitten imuroisi...

Pisa ja tytöt 4v3kk ja 4kk 2pv

Vierailija
28/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma: kiitos aivan ihanasta joulurunosta

Jav@: voi kunpa meidänkin tyttö viihtyisi autossa hereillä... Jos ei ole uniaika, hän melkeipä aina parkuu suoraa huutoa!

neitiniiskunen: minä ajattelen vauva-ajasta aikalailla samalla tavalla kuin sinä... Vaikka se onkin ihanaa, niin silti odotan ensi syksyä eniten! Mitä kaikkea sitä voikaan tehdä 5 v ja 1 v kanssa!!! Meillä nukahdetaan edelleen rinnalle... Siitä vieroitus sitten joskus! Mutta parempi olisi jos osaisi nukahtaa itsekseen.

Ai että kaipaan 7 h yöunia! Kuinka sitä voikaan kaivata unta. en olisi uskonut että uni on näin tärkeää ja arka puheenaihe. ei vauvoja enää meille! minä tahdon edes joskus sitten nukkua kunnolla!

Tyttöjäni rakastan silti yli kaiken :)

Vierailija
29/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan tainnut kaivatakaan, mutta ajattelin jotain kirjoittaa. Urholla oli 4kk neuvola ja pituutta oli 65cm ja painoa 7800g ihan tisulla:) Aika messevässä kunnossa poika siis on. Kääntyminen onnistuu jo molempiin suuntiin ja lattialle oli pakko laittaa matot ettei pää kolise. Yöt menevät vaihtelevasti mutta ihan järjissä ollaan...

Vierailija
30/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen palsta terrori siis...

Hauska huomata, että toiset kaipaa sitä että soseita menis enempi ja minä, että maitoa!!!

Esikoisen aikaan muistan myös kyllä toivoneeni, että olis syöny kunnolla ruokaa. Mutta nyt jo KOLMEN VUODEN jälkeen olen luovuttanut toiveissani. Syö miten syö...

Maitoa haluisin Saanalla menevän luuston yms kannalta!

Gekkokolmoselle; kiva kuulla pitkästä aikaa :)!! Just tänään mietin sua, kun lueskelin elokuisten vanhaa esittely pinoa!

Kovasti on meistäkin porukkaa pudonnut pois sitten odotus puolen!

Kyllä pinot silti kasvaa kiitettäviksi, eikä vähiten siitä ansiosta, että itse kirjoitan joka päivä moooonta kertaa!!!

No nyt sängylle kölliin raskaan siivous päivän jälkeen. Matot jäi vielä yöksi ulos raikastumaan, kun kiikutettiin esikoinen illalla uimaan, mutta huomenna ne sitten sisään. Muuten onkin valmista!! Ihanaa!!!

T:Mona taas...

Vierailija
31/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin osanotot kaikille läheisiään menettäneille täältäkin.

Olipa kiva lukea Rapuäidin kuulumisia!

Mä uskon helposti,että tuollaisia lapsia on kun meilläkin on ;)

Eilen vauva heräsi klo:9 maissa syömään(harvoin herää enää yöllä lainkaan),aattelin et vaihdan vaipan ja saa nukkua niin myöhään kuin haluaa,kun isi vei isommat lapset kouluun.Pikkuinen nukkui yhtäkyytiä klo 12.30 asti!!!Touhuiltiin sit taaperon ja koiranpennun kans,kunnes vauvelikin jaksoi nousta.

Hereillä ollessaan pikkuinen on yhtä aurinkoa.Syö nyrkkejä,kääntyi viime viikonloppuna ekan kerran vatsaltaan selälleen,painoa oli viimeksi hiukan yli 7kg (4 kk iässä) ja pelkällä imetyksellä mennään vielä,näil näkymin 6kk asti,mikäli paino nousee näin hyvin.

Meidän perhe suureni entisestään,sillä viime su aivan ihana chihuvauva ja kaikki on sujunut oikein hyvin,hänkin nukkuu suurimman osan ajasta ja hereillä ollessaan touhutaan porukalla.

Eilen pesin saunan ja kylppärin,jääkaapit ja vessat,leivoin pipparit ja tortut tyttöjen kanssa.Tänään järjestin olkkarin,enää keittiön tasojen perusteellinen raivaus ja kaikki on valmista kotona jouluksi.Huomenna lähdetään vielä jouluostoksille...

Mutta melko hyvällä mallilla kaikki on jo nyt,ilman minkään sortin stressiä.Mun äiti ihanuus lupasi tehdä laatikot,ja on tehnyt kuulemma muitakin herkkuja,joten kovin kiitollinen olen hänen avustaan.

Eiköhän siinä ollut tärkeimmät kuulumiset täältä,joten:

HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTAVUOTTA kaikille!

Lumina&lapset

Vierailija
32/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kuulla helpoista vauvoista..." kateellisena" ...mietin miltäköhän se itsestä tuntuisi olla helpohkon vauvan äiti.en ole kummankaan kanssa nauttinut tästä pikkuvauva ajasta YHTÄÄN.olen ihan ääneen sanonut esikoisen ekan 6kk olevan yhtä helvettiä,ja voin mä sen taas tämänkin kohdalla todeta.nyt tosin suhtaudun tämän olevan hetkellisesti tätä yhtä kantamista ja ritinää,jatkuvana palvelijana oloa,hytkyttämistä ja vaunujen veivaamista...joten ei tunnu niin kamalalta kun 4v sitten.

silloin se helpotti kun liikkeelle lähti.tosin sitten meni yöt risaiseksi...että kumpi parempi =) tämä veijari onneksi nukkuu yönsä paremmin,ei oo sitä samaa kun esikosta nukuin parin tunnin yöunia varmaan 8kk ajan..että paremmin pullat uunissa...

tää on mulle kun päiväkirjan kirjotusta...ehkä siksi mä oon niin usein äänessä!mutta kiva kun voi purkaa tuntojaan =) tässä kotona kun kaiket päivät pyörii,usein se mies on ainut aikuiskontakti päivän aikana,tai kaupan kassa =)

olen tota joulua kelannut...että ehkä mä sittenkin saan sen joulumielen jostain,oli hyvä se runo kuka sen nyt tuohon edelliselle sivulle laittoikin =) taidan ottaa oppia siitä! on se kuitenkin ihanan tunnelmallista aikaa,ja eritoten pitäisi oppia rauhoittumaan.ja on ihanaa mennä valmiiseen pöytään...ja pitäähän niitä lähisukulaisia nähdä,on ne niitä maailmassa tärkeimpiin kuuluvia ihmisiä...

Vierailija
33/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla mm. rapuäidistä, gekosta ja luminasta. Gekon ukko onkin jo aika järkäle. Tosin meidän neiti oli 4kk ikäisenä 7800, kun tämä poikavauva oli vain 7130. Minusta tämä vauva on siis hoikkeliini. ;)

Vauva simahti vaunuihin ja esikko katsoo flunssaisena DVD:tä. Ei millään nukahda päikkäreille edes kipeänä. Nyt sitten toivon, että ollaan jouluna terveinä. On taas pari viime yötä olleet aika surkeita. Nyt siis vähän silmät ovat ristissä. Joulu teettää yötöitä. Esikko päätti toivoa viime hetkillä villasukat (!) kaupan joulupukilta. Ja pukki siellä jotain siihen suuntaan jupisi, että tyttö on nyt varma saavansa ne sukat. Ja minä sitten illalla/yöllä kudon.. Onneksi toinen sukka on jo valmis. Lahjat paketoitiin viime yönä (paitsi ne villasukat). Mies oli kyllä hyvin poissaoleva lahjojen paketoimisessa, kun hänellä on töissä kiire ja työasiat pyörivät päässä. Onneksi on lomalla pari seuraavaa viikkoa.

Tänä vuonna tehtiin poikkeus ja laitettiin kuusi sisälle jo eilen illalla. Tänään tytöltä peruuntui flunssan ja kurkunpään tulehduksen vuoksi kerhon pikkujoulut, joten koristeltiin kuusi jo näin aikaisin kerrankin sitten kotona. Joulusiivo(ukset) on tekemättä, tätä sotkua tulee koko ajan ja vauva ei nuku pitkiä pätkiä kerrallaan. Teen vain " pakolliset" eli siivoan viikkosiivouksen ja sen lisäksi nyt jääkaapin ja uunin (uuniin roiskui tänään ruokaa) tms. ja koetan saada raivattua esikon huoneesta jotain leluja pois, että toivomansa ponilinna mahtuu sitten sinne. Meidän makuuhuoneet ovat aika pienet ja tuota tavaraa liikaa.

Jos meidän ukkeli nukkuisi joskus yhtä paljon kuin rapuäidin tai luminan vauva, niin varmaan olisin jo tosi huolissani. Meillä kun nuo unet ovat vauvalla aika lyhyehköt ja äänekkäät. Omaa en vaihtaisi silti pois, vaikka itsekin kaipaisin joskus täysiä yöunia tai pidempiä päivunia vauvalta.

Eilen sain onneksi loput lahjaostokset tehtyä. Pappa matkusti yhteensä n. 500 kilometriä lapsenvahdiksi ja tuomaan paketteja. Iso kiitos papalle!! Tänään neidin piti mennä illalla sedälleen kylään, mutta ei nyt kipeänä pääsekään. Ollaan oltu aika tiivisti vauva, minä ja esikko kolmistaan pari vikaa päivää, joten eilinen papan vierailu sai kyllä minut piristymään. Lahjaostoksilla oli tosin jo aika kamalaa olla vaunujen kanssa. Ihmisiä oli älyttömästä joka paikassa jo aikaisin iltapäivällä. Tänä vuonna varsinkin miehen puolen suku saa kummia, mutta hyödyllisiä lahjoja, kun ei ollut oikein aikaa kierrellä ja miettiä parempaa. :)

Pyykit kutsuvat ripustajaansa. Ja täytyy raivata pientä kaaosta. (taas)

Västis ja poika 4,5kk

Vierailija
34/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gekolla siis samankokoinen vauva kuin meidän esikko oli aikoinaan ja emmallahan se järkälehän olikin.. Sori.

Västis

Vierailija
35/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkumies täytty 4 kk ja mitat olivat komeat 8645g ja 69,2cm, kiinteitä ei ole vielä saanut enkä taida kiirettä pitääkään kun näin hyvin kasvaa muutenkin ja on tyytyväinen.

Nyt siirryn jouluvalmisteluihin ja toivotan kaikille OIKEIN SYDÄMELLISTÄ JOULUA JA PITÄKÄÄ LÄHEISISTÄNNE HUOLTA !

vauveli03 ja pikkumies 4kk

Vierailija
36/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottelemaan rauhaisaa joulunalusaikaa kaikille Elovauvoille sekä äideille!!!

Neuvolassa käytiin, ikää 4kk3vkoa. Painoa 9700g ja pituutta 66cm. Tissillä jatketaan edelleen, pari maissinaksua söi toissapäivänä kokeeksi :) Tyttö kääntyy kyljelleen, vetää polvia mahan alle ja seisoa tököttää hienosti sylissä. Osaa tehdä " inkkarihuudon" pyydettäessä eli väpättää kädellä suuta vasten ja mölisee.. :D Ihana pötikkä siitäkin huolimatta, ettei nuku kunnolla eikä varsinkaan ilman tissiä suussa!

Rauhallista Joulua!

Titti ja tyttö

Vierailija
37/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väsyttäisi. On ollut aika hulinaöitä ja omat unet ovat olleet vähän mitä sattuu. Ei taas ole hajuakaan, mikä vauvaa hulinoittaa. Esikolla on ihan nuha, joka häntä herättelee. Toivottavasti menisi ohi flunssat ja muut. Ei paljon tässä olossa jaksa tehdä mitään jouluhommia, joten jääköön ne, mitä en jaksa.

Mies on tehnyt pitkää päivää töissä ja vielä tänäänkin on pitkä päivä. Onneksi on sitten parin viikon loma. Minäkin saan pitkästä aikaa vähän enemmän omaa aikaa. Tänään kylässä käy ainakin yksi lasten kummi ja ukki. Kiva jutella jonkun aikuisen kanssa päivällä ja ukki taas saa viihdyttää urakalla lapsia. :)

Västis ja lapset

Vierailija
38/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä istun koneella. Olen siis taas kuulostelemassa 3v. nukkumista ts. nukuttamassa ja välillä huudahdan: " pää tyynyyn, hiljaa tms." . Nuorempi nukkuu...

Jouluvalmistelut...juuh...olohuone ja ruokailutila on siivottu, koristeltu ja liinojakin pöydällä. Yläkerran makkarit on puunattu. Keittiö ja eteinen onkin sitten sen näköisiä, että meillä eletään isolla EEllä. Sauna olisi tarkoitus vielä pestä tänään ja vessat pesenkin melkein päivittäin. Sunnuntaina vielä imurointi, kun ruokapuoli on valmiina. Olen siitä " ihme" ihminen, että rakastan kotitöitä; siivousta ja ruuanlaittoa eritoten.

Västikselle sympatiat miehen pitkistä työpäivistä. Taisi Vitanova ja Nanikin kärsiä tästä osa-aika-yh-äitiydestä. Meillä miehellä on pitkiä päiviä ja viikkoja välillä ja siihen päälle vielä työmatkat niin koti- ja ulkomaassa. Seinät alkaa välillä ahistaa, varsinkin jos aikuiskontaktit ovat olleet näiden päivien aikana pelkästää puhelimen välityksellä.

Lapsen mitoista: meillä on ollut poika tosi isonkokoinen vauvana. 3kk:n iässä 68cm ja 8,6kg, niin neitonen tuntuu " kirpulta" , kun samassa iässä mittaa on ollut 62,5cm ja 6,2 kg. Kummatkin ovat olleet ihan täysimetyksellä...poika 6 kk saakka.

Nyt makuuhuone hiljeni, minä menen nyt siivouspuuhiin ja toivomaan, jos miehellä sattuisi olemaan hieman hiljaisempaa töissä ja livahtaisi joulun viettoon jo hyvissä ajoin. Oikein hyvää ja rauhallista joulua meille kaikille!

Möykkyräinen

Vierailija
39/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies yrittäjä,joten täälläkin " kärsitään" välillä yksin olosta,tai aikuiskontaktin puutteesta.onneksi puhelin,tekstarit ja tämä palsta on keksitty.ja jumppaan menen vaikka väkisin oli mikä oli!

nyt mieskin pitää koko ensi viikon lomaa =) ihan kivaa,vaikka siihen onkin taas tottuminen,kun tehnyt 12t työpäiviä.

aattona ollaan mun vanhempien kanssa,joulupäivä kotosalla,ja tapanista pari päivää miehen vanhemmilla 120km päässä.

jätetään poika ja vauva sinne yhdeksi yöksi,ja karataan kotiin =)

lapset palaavat seuraavana päivänä lauantaina.miten odotankaan saunaa ja illanviettoa mieheni kanssa,ja eritoten yhdessä nukkumista =) mekun nukutaan erikseen,mies esikon ja minä vauvan kanssa eri huoneissa.

jep,mutta rauhaisaa joulua ja palataan lähellä uutta vuotta seuraavan kerran!

Vierailija
40/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaansa menettäneille!

Ja kiitoksia sympatioista, Möykkyräinen ja muut, kyllä tämä tästä... Ü

Nyt on Samulille isketty myös vauvapuurot eteen, ja aijai, että pitää siitä riisibanaanimössöstä! Yöt kuitenkin yhä tuota kiepuntaa, kääntyilyä ja valvontaa - ja imemistä. Nyt koettaa selvästi ryömiä, onnellisena taljallaan äsken pönkäsikin itseään kuin jokin sarjakuvahahmo naama villassa, peffa pitkällä jonkin matkaa ja lähinnä sivuviistosti edeten - kädet kun eivät hiffaa tulla mukaan, kun ovat, ylläri ylläri, suussa. Meikä luuli jo itkun pääsevän, kun sillä tavalla poskeaan taljaa vasten kihnutti, vaan liikkuja itse oli varsin pollea ja tyytyväinen tähän etenemiseensä.

joulufiilistä etsiskelen lähinnä rutiinipuuhasteluista, siivouksista ja sen semmoisesta. Ulkona kun paistaa aurinko ja ruoho vihertää. Syreenissäkin silmut ovat jo selvästi esillä. Kävin lasten kanssa Prismassa leviontavärkkejä aamusesta hakemassa, mies kun ei omasta mielestään osaa tungoksessa löytää sukaattia, rommirusinarahkaa tahi muuta kummajaista, ja olikin käynti: Vajaa 2-vuotias sai väsytinttauhmakohtauksen, heittäytyi lattialle heitellen ensin omia nukenrattaitaan ja mini baby borniaan, jonka oli väen vängällä tahtonut mukaan. Omat käteni olivat täynnä ostoskorista ja vaunujen kahvasta. Sivusormella kannoin lopulta tytön nukenrattaita ja koetin muiden asiakkaiden kanssa maanitella, komentaa ja vain tyynesti toeamalla saada tytön nousemaan maasta. Vaan ei kun ei! Kävi kyllä ilmi varsin selvästi, mikä tahtojäärä tämä naikkonen on: Koko muutaman sadan metrin kotiin heittäytyi kuraiselle pyörätielle ulvomaan, sitten katsoi minua eikä liikahtanutkaan, vaikka jatkoin matkaani jo kaukana edessä vaunuissa tuskaisena kiemurtelevaa Samulia heijaten (heräsi tietty pauhuun). Kolmevuotias esikoinen odotteli ansiokkaan kärsivällisesti omien nukenrattaittensa kanssa vierelläni. Onkin käyttäytynyt aivan ihanan mahtavasti erona viime viikkoon: Sai sunnuntaina uhkaukaasi ultimatumin, jos ei käytös parane MERKITTÄVÄSTI, on kaikki lahjat nollattu, peruttu ja ne pari viimoistakin käännytetään ovelta takaisin! Ja kas, ihme tapahtui ja aurinkoinen, keskusteleva, toiset miltei aina esimerkillisesti huomioonottava suloinen pojanpalleroni on täällä taas sen uhmaärsyhirviön sijaan!!! HUH. Juu, ja tämän tytöntappuran kanssa sain sitten tehdä niin, että kuljetin kasseja, vaunuja ja nukenrattaita aina jonkin matkaa eteenpäin ja sitten totesin vain,e ttei jäärä ollut liikahtanut maasta senttiäkään eteenpäin, kävelin takaisin ja kannoin tai muuten kuljetin tätä rapaista ulvojaista taas piirun verran eteenpäin. Kun lopulta sain muun porukan kotipihaan ja käännyin takaisin pyörätielle hakemaan Almaa, näin, miten monista pihoista kurkittiin huolestuneen, onko lapsosemme hädässä aj eksynyt yksinään, kun vallan autiolla kadulla noin lujaa yksinään parkuu. Uuh... Nyt taas kaikki ok.

Palaan ihanan joulusiivouksen pariin. Nyt on jääkaappi hyväntuoksuinen ja siisti, seuraavaksi tartuttava ruokakaapin sekamelskaan.

Oikein hyvää joulua, ihanat elokuiset!

Vitanova kera pesueen