Suosittele kotisiivousyritystä Helsingistä. Joku josta huonoja kokemuksia?
Kommentit (48)
Mitäs meinasit tehdä tuolla tiedolla.
Vierailija:
Mitäs meinasit tehdä tuolla tiedolla.
Vettä käytetään vain lian kuljettamiseen ja jos on todella vaikeaa likaa niin liottamiseen, mitä harvoin on. Todella kuvottavaa on se kun uitetaan moppia jo valmiiksi likaisessa nesteessä ja hinkataan se paska vielä laajemmalle alalle.
koska ovat saaneet sen parin tunnin koulutuksen.
Aluksi kaikki meni hienosti, mutta sitten aikataulu alkoi mättää ja lisätunteja ilmestyi laskuun, siivooja tuli monta tuntia myöhässä, avaimen jättämisestä olisi pitänyt maksaa erikseen, hän kaatoi lattianpesuvedet aidon maton päälle, firman mielestä pesulakulut eivät kuuluneet heille jne. jne. jne.
Eli tuli maku, että halusivat sen siivoussopimuksen lupailemalla vaikka mitä, mutta sitten käytännössä hivuttivat koko ajan laskuun lisiä ja samaten siivouttivat siivoojillaan liikaa kohteita, niin etteivät nämä ehtineet tehdä työtään kunnolla.
3
käy ko firmalta siivooja ja koskaan ei ole ollut myöhässä. Heillä on aikataulu, noin 2 paikkaa per päivä ja jos ei ole itse sieltä ekasta paikasta myöhässä, ei myöhästy myös toisestakaan paikasta. Ja laskuttavat tasan siitä ajasta minkä siivooja on ollut, eikä lisätunteja tule koskaan ellen ole itse sitä pyytänyt.
että siivoojan tuloajaksi oli sovittu kello 11.30. Se tarkoitti sitten kaikkea välillä 11 - 15. Oli kuulemma jokin toinen paikka (toisia paikkoja) ennen meitä ja minun olisi pitänyt tajuta tämä, ettei aikataulu voi olla tuon tarkempi.
Sitten kun sanoin, etten voi päivystää montaa tuntia odottamassa siivoojaa, jonka on sovittu tulevan kello 11.30, sieltä sanottiin, että jos haluan siivoojan täsmällisesti, minun pitää antaa firmaan oma avain ja maksaa lisäksi korotettu tuntitaksa!
Ja meillä laskuttivat ihan ookoo ekan syksyn, mutta sitten alkoi ilmestyä kaikenlaisia ylityksiä. Tein asiasta valituksen myös kuluttajasuojavirastoon.
3
n. klo 12, välillä tulee ennen ja välillä hieman jälkeen. Meitä ennen on toinen paikka ja ulee sieltä bussilla, joten siksi tuo aika saattaa muuttua. Missä kaupungissa asut? me Helsingissä.
Kauanko siivooja on käynyt teillä?
15
eli alkuun kaikki meni ihan hyvin, mutta sitten rupesi tulemaan näitä tunnin ja kahden myöhästymisiä, yllättäviä peruutuksia ja niin edelleen. Siivouksen tasosta jos huomautti (esim. vessanpönttö oli unohtunut tms.) sai palvelupäällikön silmilleen.
Lopuksi kävi niin, että istuin taas kerran kotona odottamassa siivoojaa kiireessä -- oltiin jo monta kertaa neuvoteltu tuloajoista ja sovittu, että täsmällinen aika klo 8.30 PITÄÄ. 9.15 soitin siivoojalle, joka ei vastaa. 9.30 olin jo myöhässä palaverista ja soitin asiakas" palveluun" josta minulle sanottiin, että siivooja oli yrittänyt tulla meille mutta ketään ei kuulemma ollut kotona -- ikkunassa näkyi valot mutta emme siis vastanneet summeriin. Oli odotellut vartin ja lasku tulisi perästä. Alaovemme summeri oli yön aikana hajonnut, me emme tietenkään tästä tienneet. Siivooja ei soittanut minulle vaan pomolleen eikä hänenkään mielestä minulle olisi pitänyt soittaa vaikka " summeritaulu oli mustana" . Yrittivät laskuttaa kaikki kolme tuntia eikä siivoojalta yllättäen löytynyt korvaavaa aikaa samalta viikolta.
KUn kiistin laskun sain kulla olevani hemmoteltu " kermaperse" jonka elämän suurin ongelma on se, ettei siivooja tule ajallaan! Yhden lapsen vanhemmat eivät kuulemma voi olla näin nipoja ajastaan!
Toki irtisanoimme mokoman huijarifirman ja palkkasimme toisen tilalle. Sivinakaan ei ollut hyvä. Nyt kiinnostuksella odottelen tietoa hyvästä ja luotettavasta firmasta pk-seudulla -- tarvetta olisi tällä 50-kiloisella kermaperseellä ja sen pienellä mutta sotkuisella perheellä...
enään ei " huuhdella" liinoja likasessa vedessä vaan aina pestään puhtaalla.
t: aiemmin kirjoittanut, numeroa en muista
sitten alkoi takuta. Ja se palvelupäällikkö tosiaan tuli tuollakin silmille. Sätti ja huusi puhelimessa ja oli täysin asiaton.
Ei käy enää Kodinavux. Nykyään meillä on hyvä siivooja.
3
ettekö saaneet vaihdettua siivoojaa?
Hänelle oli laadittu liian tiukka ohjelma, joka mätti väkisin. Sitten kun siitä sanoin, palvelupäällikkö alkoi huutaa, että täytyyhän siivoojan syödäkin jne. No niin minustakin, mutta ei silloin, kun hänen pitäisi olla meillä jo siivoamassa!
Tarjouduin myös vaihtamaan sitä siivousaikaa, mutta sekään ei käynyt. Ainoa vaihtoehto oli luovuttaa kotiavaimet firmalle ja maksaa lisää.
21
asiakkaan omilla välineillä? Ei meillä ainakaan ole mikrokuituliinoja pilvin pimein... suurin osa kotisiivousfirmoista kuitenkin käyttää asiakkaan välineitä...
Vierailija:
enään ei " huuhdella" liinoja likasessa vedessä vaan aina pestään puhtaalla.
liinaa aina puhtaaseen, vaan tekee liuoksen jossa sitten koskeuttaa liinan, siis sama liina koko ajan.
Meilläkin käy Kodinavux. Ollaan annettu avaimet ja siivooja käy sitten päivän aikana.
Peri ekaa siivoojaa oli ihan mielettömän hyviä. Sitten oli pari ihan kamalaa. Toinen ei osannut siivota ja toinen rikkoi kaiken, mm. imurin ja lasisen pesualtaan. Nyt sellainen keskinkertainen vanhempi täti. Yritin vaihtaa, kun 100 ¿/ kolme tuntia on aika kova hinta keskinkertaisesta siivouksesta. Saivat houkuteltua pitämään vanhan siivoojan ja nyt täti-paralta meni jotkut bonukset minun takiani.
Kyllästyttää koko firma.
Ei ainakaan sitä!