Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lapseni, nimittäin. Heräsi tänäänkin klo 5.55 ja sen jälkeen on ollut yhtä kitinää, kun väsyttää. Nyt annoin tutin, kaveri sammahti lattialle kesken leikkien. No, antaa nukkua sitten. Meillähän on tämä ongelma, että jos poika nukkuu liikaa päivällä (enemmän kuin kaksi tuntia), sitten yöunet alkavat lyhentyä. Mutta silti tuo näyttää tarvitsevan unta joka välissä.

Hoitolaukusta: itse olen sitä tyyppiä, joka raahaa koko elämää mukanaan, joten tokihan hoitolaukkukin on jättisuuri. Ostin Emmaljungan kaikkein isoimman kassin. Välillä on vähän raskasta raahata stä, joten harkitsen tässä, josko kohta voisi alkaa siirtyä normikäsilaukkuun. Muutahan me ei mukaan tarvita kuin pullon, tetran maitoa ja yhden vaipan. Harsoakaan ei välttämättä tarvitse enää, kun puklua tulee nykyään niin vähän.

Eilen piti taas syödä niin mahdottoman paljon, että tuli väkisinkin raskaanaolo mieleen, kun lyllersin maha ähkynä. Yöks, onneksi ei ole enää niin iso ja raskas ;)

Evian, kai se kiinnittymisvuoto tulee muutama päivä oviksen jälkeen. Te olette kyllä rohkeita, kun pistätte jo toista alulle. Meillä mies jälleen eilen totesi, ettei hankita enempää noita kullanmuruja ;)

Jaahas, menisikö suunnittelemaan kakkuja. Viikonloppuna täytyy taas leipoa kaksi. Just viime viikonloppuna tein kaksi kappaletta. Hyvin tämä läskimaha häviää kulhojen nuolemisella :D

Poltsi+poikanen kohta 5 kk

Vierailija
42/61 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä jänskättää vähän itseäkin, että mitäs jos se pikkukaveri saisikin jo näin pian alkunsa mutta toisaalta sitä kuulee myös niin paljon positiivista lasten pienistä ikäeroista että jos siihen jamaan "joudutaan" niin eiköhän siitä myös hengissä selvitä :)

Ehkä eniten mietityttää se, että joutuisiko Leo silloin liian pian "ison pojan" rooliin eli että ei saisikaan enää olla se perheen pikkuvauva vaikka pieni vielä olisikin.. Meillähän on miehen kanssa 15 vuotta ikäeroa (onneksi sentään minun eduksi;), eli sekin vaikuttaa aika paljon siihen millä aikavälillä lapsia on hankittava (lue:toivottava/yritettävä) jos ja kun me vielä tahdotaan Leosta isoveli =)

Leo sitten nukkui pari tuntia sillon aamupäivästä ja sen jälkeen lähdettiin asioille ja sen jälkeen ajoin vielä Itäkeskukseenkin. Siellä oli Lastentarvikkeessa se Bumbo 39€ tarjouksessa (itse ainakin olen nähnyt muualla 49-59€, toivottavasti toi siis oli "halpa") niin mä sitten sorruin ostamaan semmosen :) Kovasti Lexa tuntui tykkäävän siinä istuskella, sitterissä kun ei oikein tahdo enää viihtyä kuin hetken kerrallaan. Aattelin sitten, että tossa varmaan sujuu syöminenkin vähän paremmin ennen kuin siirrytään sitten syöttötuoliin ruokailemaan.. Niinjoo, meillä on sellanen ihan perusmalli (kyllä mäkin sitä triptrappia olen kuolannut, mutta se hinta..) ja hyvin on toiminut sukulaisten muksuilla joten eiköhän se toimi omillakin. Tomppa osti sen jo aikoja sitten, oisinkohan ollut jotain +10 viikolla raskaana.. ;D

Nyt poika koisaa taas, kitisi tossa siihen malliin että vein sen sänkyyn rauhoittumaan ja nukahtikin sitten sinne. Päivällä ei Leokaan malta millään nukkua sisällä sängyssään, välillä kyllä saattaa nukahtaa lattialle kesken leikkien mutta parhaiten vetää nokosensa ulkona.

Nyt mä painun taas sohvalle telkkarin pariin, tällä kertaa brittien huippumalleja arvostelemaan =D Vitsit että mä taidan olla pahimman luokan telkkarinorja, tänäänhän tulee vielä ainakin salkkarit, kotikatu, house ja bb.. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin 5kk neuvolassa. Strategiset mitat punkerolla on 8,6kg/68cm ja lanttu oli 43cm.

Minä sain influenssarokotuksen. Pojat, tai oikeestaan Samu, olivat vähän äimänä kun äippää pistettiin eikä vauvaa. :D Käsivartta on vaan särkeny pirusti illan pintaan kun vasempaan pistivät ja sillä kannan tuota juntturaa.

Samu joutui kans vaakalle. on paino jo +34% käyrällä. Tuli nootti ettei saa poika pontevoitua enää tuosta. Pitänee laittaa toppi hyvin alkaneelle leipomisputkelle. Paksat.

Mulla on semmoiset talkoot menossa. Eli kuinka Tarhapöllö siistitään. Kävin jo hiusten leikkuussa, kasvohoidossa ja selkää hierottamassa. Ensi viikolla olis uusi Bond elävissä kuvissa ja kiharoita lupasi kampaaja asentaa miun päähän. Jos sitä pikkujouluihin selviäisi ja onnistuisi olemaan työporukoita säikyttelemättä.

Sampo on alkanut nyt viime päivät syömään vähän enempi kiinteitä. Tänään meni jo purkillinen päärynäsosetta päivällä ja iltapuuroa söi myös. Sitä uusavuttomien riisi-banaanipuuroa tein. Hih, en oo jaksanu stressata noista soseista. Surutta vaan kaupan mössöjä olen syöttäny. Äitee jo yhdessä vaiheessa kaakatti että POTTUAJAVOITA olis pitäny tarjoilla.

Jeespoks. Nyt pötkölleen. Sampo joilottaa vielä tunnin ainakin mutta jos lukis vaikka kirjaa. Lainasin JariTervoa, Kallellaan. :)

- pirkko ja pesue

Vierailija
44/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ryömin petiin, ei voi olla totta että olen vielä hereillä, tästä en kiitä itseäni huomenaamuna...

t. Maarmeladi & Hangon keksi
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8c8205ea-b1d3-11dd-b9a6-…!

Vierailija
45/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille!

Mihin ihmeeseen tää aika oikein häviää??? Mitään en muka ehdi tehdä, kaikki hommat kasaantuu niskaan ja taas on jo perjantain puolella menossa.

Meillä ei ihmeitä, iltaisin alkanut nyt joku omituinen valvomisputki; nukahtaa normaalisti syliin mutta het kun yritän siirtää sylistä nin herää ja sitten ollaan taas tunti niin kirkassilmätikanpoikaa että oksat pois. Oma ääni kun on pop niin helistellään ikkunoita sitten tuntitolkulla kirkuen ja nauraen kunnes lopulta nuukahdetaan. Tylsää.

Ja pureminen on myös pop. Aiii kun sattuu. Ja nauretaan päälle. Niitä hampaita odotellessa, auts!

Ja varpaat on edelleen niiin niiiin pop-pop. Tänään sitten aktivoiduin ja kaivoin kameran pökyttymästä ja sain kuin sainkin napsittua sarjan noita varpaitten lussutuksia. Mahtavia ilmeitä, täytyy jollain ajalla napsia ne parhaimmat ja tehdä kollaasiksi albumiin :-)

(liitän tuohon yhden "ilmeettömän" ja sieltä pliisummasta päästä, en vaan viitsi tänne julkiselle palstalle nakukuvia laittaa...)

Ja sen kerran kun kameran kaivaa esiin niin tajuaakin että on tuo aikamoinen kinkku tuo Lillukka. Kunnon potka. Puuttuu vain se paistovati alta ja omena suusta... ;-)

Mutta nyt nukkumaan, huomenna pitkä päivä töitten merkeissä. Viikonloppuja kaikille

Nappula ja Lillipulla 5kk ja rapiat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c69222eb-b1d1-11dd-a475-…!

Vierailija
46/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauveli on ollut yks huutaja tänä aamuna. Meni 1,5 tuntia ennen kuin nukahti aamu-unille. Hirveällä raivolla syö leluja, joten odotan kovasti että ne hampaat sieltä on puhkeamassa.

Ah, perjantai! Viikonlopun on sitten taas seuraa miehestä. Maanantait on aina jokseenkin masentavia, joutuu taas 5 päivää olemaan keskenään lasten kanssa.

Kohta lähdetään miun kaverin luokse kyläilemään.

Tytteli-83

Vierailija
47/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin lajittelemaan vihdoin noita pieneksi käyneitä vaatteita. Tässä kyllä taitaa käydä niin että väsyn kesken ja kaikki jää levälleen. Eilen kävin shoppailemassa viimeiset rahani ja ostin 62-68 senttisiä vaatteita :) Ja uudet talvitumput.

Mulla alkoi taas menkat eilen. Edelliset oli 2 viikkoa sitten. En mä haluakaan näitä pillereitä käyttää... mahakin ollut kahtena päivänä kipeä että pitänyt särkylääkettä ottaa. Lueskelin noista kierukoista, ja mun ei varmaan kannata edes harkita tuota kuparikierukkaa, koska mulla on ollut aina kivuliaat (mutta melko niukat) menkat? Minkä hintaisia nuo olivat? Papa multa otettiin jälkitarkastuksessa, jos oikein muistan.

Meidän neiti se jatkaa taas tuota iltahuutoa. Ärsyttävää kun ei tiedä mistä johtuu ja mitä sille tekisi. Eli nytkin nukahti jo puoli yhdeksältä sänkyynsä hienosti, mutta puolen tunnin päästä heräsi ja valvoi melkein 11 saakka ähisten ja puhisten ja puklaten ja välillä huutaen. Heräsikin kahdesti yöllä pitkästä aikaa. Hampaita ei vieläkään näy eikä kuulu, mutta ikenet tuntuu silti vaivaavan.

Neiti muuten kääntyi eilen mahalta selälleen itse! Ja ilmeisesti oli kääntynyt myös selältä ainakin kyljelleen illalla, tai näin ainakin tuo isoveli ilmoitti meille kun emme tietenkään olleet näkemässä. Olen vähän avittanut kääntyilyssä ja tarvittavan avun määrä on pienentynyt reilusti, ei sitä tarvi kuin pikkusormella hieman tukea kun jo kääntyy.

Vieläkö muuten teidän tenavat mahtuvat hoitopöydälle, ja jos ei niin millaisia ratkaisuita teillä on? Meillähän on hoitopöytä olkkarissa, ihan vessanoven vieressä. Mietittiin että jos vietäisiin raakasti hoitopöytä tosta vinttiin telkkaritasoksi :) ja tuotaisiin yksi vaatekaappi tuohon tilalle (ennenkuin hukutaan vauvanvaatteisiin). MUTTA, täällä ei muuta vaipanvaihtoon sopivaa tasoa sitten olekaan kuin sohva, kai se kelpaisi. Mulla ois taas kova sisustus ja järjestyksen muutteluvimma :D

Alcatraz ja Meeri 4kk 3vko

Vierailija
48/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leolle nousi illalla lämpöä, korkeimmillaan se kävi 38,6 asteessa ja olo olikin sitten sen mukainen (se kun ei ole vielä aiemmin saanut parin päivän räkätautia kummosempaa sairastelua).. Supoilla laski melkein pari astetta ja nukahti sitten aika helposti, mutta heräsi parin tunnin jälkeen ja siitä se huuto sitten vasta alkoikin...

Puoli kolmeen asti heijasin, kantelin ja yritin rauhoitella ja saada nukahtamaan uudestaan kun silmien hieromisesta päätellen väsy oli kuitenkin todella kova. Ilmeisesti sitten kipu kuitenkin vielä kovempi =( Välillä nukahti hetkeksi, mutta auta armias kun vaihdoit vähänkään omaa asentoa (ainoa hyvä asento tuntui olevan pystyssä rintaa vasten) tai yritit laittaa sitä takaisin omaan sänkyynsä niin huuto alkoi heti uudestaan. Nukahti se sitten jossain vaiheessa niin että pääin itsekin hetkeksi sänkyyn, uni ei vaan enää tahtonut tulla kun mietti pienen pahaa oloa :( Kuuden aikaan Leo sitten heräsi, söi ja laitoin vielä lääkettä lisää ja nukahti onneksi uudestaan.. Nyt sain jo itsekin unenpäästä kiinni ja ehdin jopa koisia n.3,5 tuntia ennen kuin oli sitten noustava ylös.. Eli pientä väsymystä ilmassa tänään *hohhoijaa*

Lämpöä oli edelleen 37,4 mutta vein kuitenkin ulos nukkumaan kun ei taas millään tahtonut nukahtaa sisälle. Laitoin vaan vähän normaalia enemmän päälle ja vaunut on tuulensuojassa huvimajassa niin ei kai pitäisi olla hätää..

Sitä vaan mietin, että miten paljon ennen hampaiden puhkeamista sitä kuumeilua voi tulla kun edelleenkään suussa ei näy eikä tunnu mitään ylimääräistä (tai en minä ainakaan ole huomannut:) eikä kyllä keksitty mitään muutakaan syytä yhtäkkiseen lämmön nousuun??!

Meillä on sellanen sängyn päälle tarkoitettu hoitopöytä (tosin meillä se on kyllä kylppärissä pesukoneen päällä) joka taitaa olla vähän "normaalia" isompi eli mahtuu oikein hyvin siihen edelleen. Vaihdan kyllä siinä vaan kakkavaipat, pissavaipat menee yleensä sohvalla tai lattialla.

Munkin pitäisi taas laitella noita pieneksi jääneitä vaatteita pois isompien tieltä, jotenkin vaan tulee aina niin surku kun tajuaa ettei se oma pieni enää olekaan ihan niin pieni :) .. Olenkin huomannut, että seuraavaksi saisi tulla varmaan kaksoset tai kolmoset, että kaikille (jo pieniksi jääneille) vaatteille olisi käyttöä. On niitä sen verta paljon kertynyt =D

Täällä ei kääntyillä edelleenkään selältä mahalle ilman avustusta ja toisinkaan päin ei ole mennyt nyt muutamaan päivään.. Myöskään niitä varpaita ei hoksaa itsekseen, naureskelee kyllä kovasti kun äiti avittaa varpaita suuta kohti ja haukkaa kiinni =] Lelut pysyy kuitenkin hyvin kädessä ja vaihtelee niitä kädestä toiseen. Mainosten mukana tullut lelukirjakin sai tutustua Lexan käsivoimiin, ei mennyt kuin muutama hetki niin sivut oli kaikki revitty irti ja riekaleiksi.. Paitsi tietysti ne autot ja lentokoneet, mitkä ilmeisesti löytyy lahjatoivelistalta :D

Vierailija
49/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

evian..meille puhkes hammas ja kuume nousi korkeimmillaan kans 38.6 ja seuraavana päivänä pysytteli 37..ja jotain!! seuraava hammas ku puhkes niin lämpööä oli korkeimmillan 37,6 jos oiken muistan!

joku kans miettii onks raskaana!! sama täällä..pitäis testi tehdä vkonlopunaikana, jos uskallan :) halutaan toinen lapsi pienellä ikäerolla, mut en suunnitelut näin pientä ikäeroo! vähän kyl jännittää..sen kerran ku harrastettiin niin just sinilloin olin unohtanut pillerin ottaa ja nyt menkat myöhässä!! mut eihän menkat vielä ihan säännölliset ole, mut jännää silti! :)

mullaon ollut kahtena yönä oikean käden peukku todella kipee!?! aina ku nostan pikkuisen sängystä niin tuntuu et meinaa lähteä peukku pois paikoiltaan, mut muljahtaa takas!! outoa!?

ja sit tänään on sattunut kainaloon (mitään paukamaa ei tunnu) mä alan tuleen kohta vainoharhaiseksi!! kai tästä pitää lääkäriin lähteä, jos kainalon kipu ei parannu!?!?

kuulin tänään..et poika vauvat herää aina yöllä ku ne pissaa!! et kannattaa antaa yösyöttö tuntia aikaisemmin ku laittaa nuukkun..

en ymmärtänyt miks tuntia aikaisemmin syöttäis!! pissaako se sit silloin tunnin aikana?!? eli..kertokaas mulle poikien äidit millon annatte yöpullon?? ja kuinka usein poikanne herää yöllä??

meillä herätään usein ja vaippa on todella pissainen.et tää teoria vois pätee meille! mut onks täällä pikkuista poikaa ketä nukkuu yön heräämättä ja on silti vaippa pissainen!??

kurkku vähän olis kipee :( toivottasti ei tulis flussaa ku just ehdin parantua edellisestä!!

tintti ja poika 5kk

Vierailija
50/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Topi nukkunut pienenä tosi hyvin ja nytkin ajoittain hyvin, että on se kerran imetys vaan yöllä. Vaippa on ollut aina märkä että täällä ei päde se vaipan pissasuus. Joskusa kun Topi lutkuttaa tissiä pitkin yötä, aamulla pissat ovat tulleet jo läpi :( Silloin kyllä herää ja kukkuu normia aikaisemmin ylös. Että silloin pissat haittaa. Minähän yritin kestoilla mut öisin olen laiska vaihtaan vaippaa niin täytyi tyytyä osakestoileen, eli yöt mennään kertavaipoilla.

Vierailija
51/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mullakin on se viiva vielä mahassa. Koskahan lähtee pois?? Vai lähteekö? Ja vatsalihasten välissä on rako edelleen.

Meillä vauva heräilee yöllä tiuhaan ja vaipassa on aamulla varmaan kilo pissaa. Onkohan noilla sitten yhteys. En ole tullut ollenkaan ajatelleeksi.

sroigh

Vierailija
52/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Tintti, meillä annetaan yöpullo juuri ennen nukkumaanmenoa ja aamulla vaippa painaa myös kilon, kun siinä on niin paljon pissaa. Yöllä meillä ei kuitenkaan herätä, vaan nukutaan yö läpi ilman sen suurempia ongelmia. Eli ainakaan meidän kohdalla pissa ei haittaa yöunia.

Hoitotasosta: meillä on molemmissa kerroksissa hoitotasot, pojan huoneessa on ihan oikea hoitopöytä ja yläkerran vessassa hoitoalusta pesukoneen päällä. Totesimme heti alussa, että se vessassa oleva pesukoneratkaisu on kaikkein paras, koska näillä poikavauveleilla on tämä hieno tapa pissailla juuri, kun vaippa on pois ja se pissahan lentää korkealle ja kauas. Vaihdan siis vaipat mieluiten kosteassa tilassa, jossa pissat lattialla ei haittaa. Nyt pojan jalat roikkuvat jo pesukoneen ulkopuolella ja mietinkin, mitä nyt tehdään. Kai pidän sitä vielä jonkun aikaa siinä, kun en oikein keksi mitään muutakaan paikkaa.

Linea negrasta: minulle ilmestyi viiva ihan viimeisillä viikoilla, eikä se onneksi päässyt kehittymään kovin tummaksi. Nyt se on jo vaalentunut, mutta ei ole hävinnyt vielä kokonaan. Enemmän tuskailen niitä järkyttäviä raskausarpia, joita on koko maha ja kyljet täynnä :( Ne ovat kyllä vaalentuneet ja jopa silottuneet, toivottavasti häviävät kokonaan. Muuten ei ole enää mitään asiaa bikineihin...

Minulla vatsalihasten rako on tainnut nyt umpeutua, vihdoin. Olen odottanut kovasti, että saisin taas alkaa tehdä vatsalihaksia. Tanssitunneilla nimittäin huomaa varsin selvästi, että keskivartalon lihakset ovat surkeat, mitään ei voi tehdä kunnolla. Mutta ei noita harjoituksia saa kiirehtiä, pitää antaa raon mennä umpeen.

Muille ei-imettäville piti raportoida, että nyt nuo tissit alkavat pikkuhiljaa pienentyä. Vanhat rintsikat mahtuvat jo lähes hyvin. Loistavaa, olinkin ihan kypsä niihin superdaisareihin.

Nyt otan lasin viiniä ja sitten saunaan. Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
53/61 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki vauvat nk. heräile yöllä, onhan se vauvan unirytmi sellainen aika katkonainen. Pointti on kai se, osako vauva havahduttuaan itse vajota taas syvään uneen vai kaipaako jonkun nukuttamaan uudelleen. Jos se siirtymävaihe unijaksojen välissä tökkii, niin vauva herättelee äidin 1-2 tunnin välein niin kuin mun esikoistytär teki. Nämä pienet pojat on olleet sen suhteen paljon helpompia. On meidänkin vauvelilla vaippa ihan täynnä pissaa aamulla, mutta ei se uneen mitään vaikuta. Hän osaa ilmeisesti aika hyvin siirtyä takaisin uneen eikä paljon herättele mua yöllä. Välillä on voinut olla muutama huonompi yö, mutta yleensä nukkuu ok. Eilen nukahti oikeestaan jo kymmenen aikaan, mutta ennen puoltayötä tai yhtä on yleensä aika levoton nukkuja tai ei välttämättä nuku silloin vielä ollenkaan. Annoin tissiä puolen yön maissa ja seuraavan kerran joskus puoli kahdeksan maissa aamulla (vauvakin saattaa herätä kun herätyskello soi ja silloin yleensä annan tissiä että saisin itse vielä nukkua...) ja siitä se sitten koisasi jotain puoli yhteen asti. Tai silloin minä ainakin vasta heräsin...

Meillä on Ikean halpis hoitopöytä ja on kovassa käytössä. Meidän 2-vuotiaskin käyttää sitä vielä vaipanvaihto ja -pukeutumispöytänä... Eihän tuo vauvakaan siihen silleen mahdu ettei jalat menis vähän reunan yli, mutta riittäähän se kun pylly ja ylävartalo on pöydällä. Se pöytä on meillä yläkerran "aulassa" vai miksi sitä sanoisi. Siinä on myös kaksi lipastoa, joissa on pikkupoikien vaatteet. Kylppäri on siinä vieressä, mutta kylppäriin ei mahdu hoitopöytää ja pesukoneen päälistä ei voi käyttää kun siinä on kuivausrumpu. Makkariin ei mahdu hoitopöytää (kun siellä on jo neljä sänkyä) enkä kyllä haluaiskaan, koska vaipoja vaihdellaan aikoina, jolloin osa perheestä nukkuu.

Nyt jääkaappia tutkimaan, hiukoo...

Vierailija
54/61 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti se kääntyilee nyt jatkuvasti ainakin kyljelleen, mahalleen asti ei aina pääse kun käsi tökkää vastaan. Mutta selvästi eilen hiffasi asian ja heti selälleen päästyään alkaa punnata jommalle kummalle sivulle :)

Meilläkin olis mahtava jos hoitopöytä menis vessaan, mutta se on niin ahdas ettei sinne mitään mahdu. Meillähän oli ne pyykkikone ja kuivausrumpukin keittiössä, kun vessa on niin pieni...

Taas meni ilta huudellessa, ei sillä näytä olevan merkitystä yrittää eri tavalla nukuttaa tai aikaisemmin tai myöhemmin, aina vain huutaa 22.30 saakka ennenkuin nukahtaa. Nyt heräsi jo 7:ltä kätisemään, annoin pullon pari kertaa suuhun muttei se pysty juomaan nyt pitkään kun nenä on taas tukkoinen ja aina sylkäisee pullon pois ja sitten olis heti vaatimassa sitä takaisin. Nukahti se kuitenkin sitten aikansa kätistyään uudestaan ja vedeltiin hirsiä melkein kymmeneen saakka.

Vierailija
55/61 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni vielä hieman kuumeillessa (kuitenkin enää 37,6 korkeimmillaan), mutta aamulla poika oli taas oma iloinen ja pirteä itsensä joten uskallettiin sitten mennä uimaankin :D Niitä hampaita ei kyllä edelleenkään näköpiirissä.. kai se vaan harjoitteli tulevan varalle, tai kuumeili jo valmiiksi ensi viikon rokotusta odotellessa (edellisestä ei kyllä tullut mitään oireita) ;)

Tintti: Leo syö iltamaidon (tai vellin) yleensä siinä yheksän-puol kymmenen maissa ja usein nukahtaa syötyään joko syliin tai sitten ehditään viemään sänkyyn ja nukahtaa sinne sitten hetken päästä. Jos ei nukahda heti (joskus valvoo 23.-23.30 asti) niin saattaa syödä vielä uudestaan ennen sammumista.

Vaipan vaihdan joko ennen iltapulloa tai jos hieronnan yhteydessä vaihdettu (n. klo 19-20 välillä) on vielä kuiva niin se saa jäädä yöksi. Yöllä en vaihda vaippaa jos ei se nyt ole sitten ihan läpimärkä (1kk:n jälkeen vaippa on vaihdettu yöllä ehkä 3-5 kertaa). Aamullakin voi mennä hyvin vielä tunti-pari yövaipalla, se kun on välillä ihan kuiva yön jäljiltä, tosin toisena aamuna se taas on ääriään myöten täynnä joten ehkei kuitenkaan ihan vielä jätetä kokonaan pois =D

Mies kun on kokki ammatiltaan niin se sai päättää keittiön koosta ja sen toiminnoista ihan oman päänsä mukaan (sai esim. haaveilemansa 90 cm leveän kaasuhellan+uunin), ehtona sitten oli että kylppärin pitää olla niin iso että sinne mahtuu sekä mun unelma poreamme (jota ei muuten ole käytetty kertaakaan Leon syntymän jälkeen eli aika ehkä olisi taas..) että pyykkitelineet ja (silloin vielä haaveissa olevan) vauvan romppeet ymymym. ilman että niitä pitää aina siirrellä pois edestä esim. vessassa käydessä (näin siis meidän edellisessä asunnossa).. Niin ja 2 suihkuakin mun piti ehdottomasti saada, mutta aina kuitenkin käytetään vaan sitä toista :D Kylppäri siis on iso (taitaa olla jopa isompi kuin meidän tänhetkinen makkari:), mutta ei sitä tilaa silti liikaa koskaan ole..

Aina se vaan jaksaa sataa, huoh.. Huomenna sitten mennään juhlimaan siskon isomman tytön 4v synttäreitä. Kamala kun aika meneekin nopeasti, justhan sekin oli vasta ihan pieni rotanpoikanen ja nyt jo iso tyttö =)

Toivottavasti tää tällä kertaa lähtee, netti kun taas temppuilee mulle. Ärsyttävää että tää on niin perhanan hidas, meillä kun ei täällä susirajan takana nopeempi yhteys toimi yhtään sen paremmin.. Ja varsinkin jos yrität tähän aikaan päivästä (puhumattakaan että on vielä viikonloppu) niin aika toivotonta yleensä on, lataa yhtä sivua välillä monta minuuttia.. jees, nyt meen hetkeksi väsäämään, ennen kun Leo taas herää, palapeliä jonka aloitin toissapäivänä. Ostin joskus Lidlistä niitä Anne Geddesin vauvakuvapalapelejä usemmankin, jos nyt saisi edes ton yhden kasaan (siinä on 900 melkeinpä kokonaan keltaista palaa niin aikaa voi mennä hetkinen).. Joskus vuosia sitten teinkin yhden ja se jopa on kehyksissä seinällä :)

Vierailija
56/61 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia..taas olen paljon viisaampi!! harmi et meidän poika on tottunut herää kahdentunnin välein!! pitää yrittää jotenki päästä siitä eroon!! poika vääntää joka aamu kakit..siinä 6-7 aikoihin!! siitä ku pääsis pois, mut ei toisen suolen toimintaan voi muuttaa!!

nyt saunaan ja juomaan sauna olut..

mä taas..

Vierailija
57/61 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen. Tänään olen koko päivän odottanut että kello tulee viisi ja pääden jumppaan. Ensin koko aamupäivän kyttäsin peruutuspaikkaa, kun jumppa oli jo täyteen varattu. Siteen pari tuntia sitten ilmoitettiin että jumppa on peruttu. Että ottaa päähän ja itkutkin pääsi. Jotenkin naurettavaa että yksi jumppa on mulle niin tärkeä, mutta kun se on aina viikon kohokohta ja mun vapaahetki. Tänään on muutenkin niin ankeaa, vettä sataa eikä oikein mitään tekemistä. Kauppoihinkaan en enää kerkeä kun olin vain kotona odottelemassa jumppaa. pöh.

Ei tule mistään mitään. Pitää varmaan käydä ostamassa sipsejä illaksi että saa edes jotain kivaa lohdutuksesksi.

Vauvakin heräili juuri päiväunilta. Liian aikaisin että jaksaisi valvoa iltaan asti, mutta liian myöhään että vaisi nukkua vielä yhdet päiväunet enne normaalia nukkumaanmenoaikaa. Äsken sain vauvan nukahtamaan vielä uudeleen tissille, toivottavasti nukkuu vielä vähän aikaa.

Tänään myös maistettiin perunaa ensimmäistä kertaa. Ei tykännyt yhtään. Muussain pien palan pottua haarukalla ja sekoitin pumpattua maitoa siihen. Ajattelin että kelpaisi kun olisi tuttua maitoa seassa, mutta ei kelvannut. Luulin että vauva ei pidä paarynästä kun siitä tuli sellaiset megairvistykset että hyi yök, kamalaa moskaa, Mutta perunaan verrattuna taisi se päärynä kuitenkin olla herkkua. Perunasta alkoi hyi yök irvistysten lisäksi yökkimään ja oksensi kaiken (=kaksi vajaata teelusikalista) ulos. Pitäisikö vain alkaa harjoittelemaan sitä syömistä että sitten kun oikeasti pitäisi alkaa niitä soseita syömään niin saisi jotankin alaskin, vai odottaa että josko vauva olisi esim. kuukauden päästä "valmiinpi" syömään muutakin kuin maitoa?? Mitä jos vain odottelen että vauva on 6kk ja sitten vasta aloittelen kiinteitä ja mikään ei menekään alas? Eihän väkisin syöttämisestäkään tule mitään, jos ruoka maistuu vauvan suussa niin pahalle että yksinkertaisesti vain oksentaa sen ulos? Ei siis vain sylkenyt ruokaa pois vaan nimenomaan oksensi. Eikä takuulla johtunut siitä että olisin tunkenut lusikan liian syvälle kurkkuun. Laitoin vain lusikan kärjellä vähän pottua suuhun. Toisaalta en haluasi syöttää vauvalle nyt mitään, kun kerran on ihan luvallista täyimettää se 6kk. Ja kun se syöttäminen tuntuu vain vauvan rääkkäämiseltä.

Voi kun joskus saisi nukkua.

sroigh

Vierailija
58/61 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sroigh, tuli vaan mieleen tuosta perunansyömisongelmasta, että olikohan se mössö liian karkeaa? Meillä nimittäin poju kakoo, jos kurkkuun menee liian karkeaa sosetta, eikä suostu syömään sitä yhtään. Jospa kokeilisit antaa kaupan sosetta, se on tosi sileää.

Meilläkin ensimmäiset maistiaiset on aina yhtä irvistelyä, kun kaveri on vähän ennakkoluuloinen. Parin lusikallisen jälkeen kuitenkin kelpaa lähes kaikki.

Vierailija
59/61 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kans mieleen, että ollut pottusose liin karkeaa.. Muistan ettei Luka aikoinaan syönyt haarukalla muussattua pottua pitkään aikaan, kun se nähtävästi oli liian karkeaa. Kaupan kasvissoseet meni kyllä :)

Meillä puskee Topilta myös hammasta alas, tai oikeestaan kahta!!! Toinen on jo läpi, toinen kuultaa ja pullottaa ikenessä. Nyt ollutkin vähän rauhaton koko päivän ja illan. Puolen tunnin torkut otti vaan :/ Tavallisesti nukkuu 1-2 tunnin unet.

Huomenna pääsen jälleen hierojalle. Aamusta vien Lukan taaperokerhoon ja mun vanhemmat tulee Topia katsoon siksi aikaa, kun olen hierottavana. Se on muuten jännä hieroja, kun se on erikoistunut mm vyöhyketerapiaan niin hän painelee myös akupisteitä. Tulee ihan uus ihminen sen tunnin käsittelyn jälkeen :) Jännä vielä se että hän hieroo myös mahan ja korvat :))

Topi topsakalla on hyvin lähtenyt syöminen käyntiin. Annan kahdesti päivässä kiinteitä ja kohta sais alotella puuroakin. Kauhee kun aika menee nopeaan!! Nanni on muuten sopinut, poika juo ihan hyvällä ruokahalulla. Kiva jos tässä uskaltais itsekin lähtee johkin. Nyt on sellanen tunne etten jaksa tuota imetystä ihan niin pitkään kuin esikoiselta (1v 10kk)... tilanne on nyt ihan eri kun silloin, kun ei ollut muita lapsia ja ja.... onhan tää poika saanut kohta sen suositellun 6kk äidinmaitoa suoraan rinnasta.

tämmösin miettein tänään,

t:Rouva

Vierailija
60/61 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen perunasoseen siitä perunasoseaineksesta (tai mikähän sen virallinen nimi on) ja siitä tulee tosi sileää, aineshan on 100% perunaa eli ei sisällä mitään muuta ainesosia. Se on siitäkin hyvä, kun voi tehdä vaikka kuinka pienen annoksen helposti ja nopeasti ilman, että tarttee olla muille perunaruokaa tekemässä tai että keittelee yhtä perunaa vauvaa varten. Syödään muutenkin tosi vähän perunaa jostain syystä nykyään, mulla tulee itselläni siitä aina ihan hirveän turvonnut olo ja lapsena sitä on tullut kyllä syötyä ihan älyttömästi; tehokkasti täyttävä ja halpa vatsantäyte asuntovelallisten perheessä 80-luvulla ;-)

Mulla oli loppuviikon tosi ahdistunut ja ankea olo, olin ihan hirveän kiukkuinen; syy selvisi eli nyt mulla alkoi sitten kuukautiset. Imetystähän on nyt ollut viikon verran enää öisin, joten varmaan sekin vaikutti heti, esikoisesta meni se vuosi eli koko imetyksen ajan, kun pysyivät poissa. Enpä ole noita hirveesti kaivannut, mutta hyvähän se on, jos kropan toiminnot normalisoituu. Ensi yönä aion skarpata ja antaa pullosta myös yösyötön.

Sroigh, tiedän hyvin tunteen, kun koko korttitalo kaatuu päälle jostain mukamas pienestä vastoinkäymisestä, mutta kun oikeasti se pieni asia saattaa olla siinä hetkessä ja elämäntilanteessa juuri se jättisuuri henkireikä, jota ilman ei voi oikein hengittää. Toivottavasti seuraava tarjolla oleva vapaahetki jumpan merkeissä onnistuu!!

Huomenna alkaa sitten uusi viikko (taas!) ja loppuviikoksi mennään mummolaan. Ihanaa päästä sinne passattavaksi. Esikoinen voi peesata 24/7 rakastamaansa vaaria ja mummi pistää parasta pöytään vielä siihen päälle, eli kaikki viihtyvät.

Tonttu08 ja poika 24/6