Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen uusi naisystävä (entinen koulukiusaaja) pilaa jouluni

Vierailija
20.12.2013 |

Sain tietää jokunen aika sitten, että veljeni on alkanut seurustella yläasteaikojen pahimman kiusaajani kanssa ja nyt aikovat osallistua myös perheemme yhteiseen jouluun. Ahdistaa jo etukäteen ihan järjettömästi, kun ajattelenkin että mun pitäisi vielä jutella tuon mulle niin paljon tuskaa tuottaneen ihmisen kanssa, saati istua samaan joulupöytään, lahjojenjakoon... :( Koko joulu tuntuu menevän pilalle, mietin oikeasti keksinkö jonkun tekosyyn ettei mun tarvi nähdä tuota ihmistä ollenkaan. Naista en ole tavannut kasvotusten aikuisiällä ja veljen tarkoitus on tuoda nainen nyt jouluna ensi kertaa "näytille" meille sisaruksille ja vanhemmillemme. Kukaan perheestämme ei tiedä kiusaamisesta, koskaan en ole kertonut siitä läheisille. Tuo nainen teki yläasteajoistani täyttä helvettiä ja jätti sellaiset henkiset arvet, että niistä on ollut todella vaikeaa toipua. Itsetunto edelleen nollissa ja nyt pitäisi oikein joulua viettää yhdessä. Oksettaa.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on pilaaja, varsinainen monivuotinen joulun pilaaja tämä kiusaaja. Hän on yksin vastuussa teostaan ja saa kantaa seuraukset.

Jos paljastetaan eihän se kenenkään joulua pilaa, vai olisiko parempi että edelleen jatkaa toimintaansa ja pilaa kaikki seraavat joulut ja juhannukset mahdollisesti jatkuvilla teoillaan. On mointa tyytyväistä sen jälkeen kun asia paljastettu, miksi pitäisi salailla. Paha mikä paha.

Vierailija
2/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun todellakaan tarvitse sietää häntä ja antaa pilata jouluasi. Vietä se muualla. Luoksesi häntä ei ole pakko koskaan kutsua ja voit ilmoittaa vanhemmillesi ettet suostu samaan pöytään ko henkilön kanssa. Voit kertoa miksi. Kertominen helpottaa kummasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, miksi aloittajaa on kiusattu.

Vierailija
4/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 14:08"]

Tietääkö tämä veljesi naisystävä, kuka sinä olet? Jos tietää, on todella törkeää tulla samaan joulupöytään.

[/quote]

Ainakin olisi korkea aika pyytää Sinulta anteeksi. Ihmiset muuttuvat ja käsittääkseni moni kiusaaja myöhemmin elämässään katuu tekemisiään.

Vierailija
5/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kuitenkin etukäteen jollekin perheessäsi. Mikäli kiusaaja ei ole muuttanut tapojaan hän kertoo veljellesi vielä, että sinä kiusasit häntä. Tai sanoo, että olet veljestä mustasukkainen ja olet ilkeä. Hyökkäys on paras puolustus ja voisin kuvitella, että tällainen pelkurimainen kiusaaja siihen turvautuisi. Joten kerro jollekulle perheenjäsenelle ENNEN joulua. Soita jo vaikka tänään.

Vierailija
6/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alan haistaa palaneen käryä tässä joulutarinassa.

Vierailija
7/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAA! Kostat! Lisäät sen lasiin tai ruokaan jotain, jotenkin huomaaamattomasti tai tarjoudut hakemaan sille lisää kakkua tms. Jotain laksatiivia, tai muuta ainetta, mistä tulee pahaolo tai no, voit vaikka vaan räkästä sen ruokaan... Vetäisin sinuna oikeen ystävällisen esityksen päälle ja sitte kikkailisin jotain ja lopuksi heittäisin jotain outoa sille :D

Toisaalta, tollanen kikkailu vie sen oman vilpittömän jouluilon. Mutta hitto jos sun kerran pitää sen kanssa olla samassa pöydässä niin otat asiasta kaiken irti.

Vierailija
8/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sit miten kävi!!!

Vierailija
9/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta oma ehdotukseni on, että istut samaan pöytään, olet vahvempi kuin menneisyys. Sen voi jättää taakse. Voihan olla, että kiusaaja jopa itsekin häpeää nyt aikuisena omaa käytöstään, jopa pyytää anteeksi.

Vierailija
10/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta veljellesi ja vanhemmillesi. Mä en pystyisi olla sanomatta asiasta myös tälle kiusaajalle ihan suoraan - aika ja ikä lienee tuonut itsevarmuutta ja rohkeutta sanoa viimeinkin suorat sanat.

Vierailija
11/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ehdottomasti samaan joulupöytään. 

"Sähän oot se joka teki mun yläasteajoista täyttä helvettiä?"

Vierailija
12/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kertoisin tästä veljellesi. Aika nousta sorron yöstä. Et ole enää se yläasteikäinen tyttö. Olet aikuinen. Olet arvokas.

Vierailija
13/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro veljellesi ensimmäisenä. Sano, että nyt on valittava joko se nainen tai sinä, mutta molemmat ette samaan joulupöytään mahdu.

Vierailija
14/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkaisin itseäni menemään samaan joulupöytään. Esittelyjen ja jutustelun lomassa varmaan tulee esiin, että olemme olleet samassa koulussa. Sitten pikku hiljaa alkaisin heittää erilaisia muistoja kouluajoilta, niin että kaikki tajuaisivat lopulta kuinka tämä nainen on minua kiusannut.

Fiilis menisi varmasti kaikilta pilalle, mutta se olisi minun hiljainen kostoni. En siis voi varsinaisesti suositella, mutta...

Vierailija
15/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pystyisinkin puhumaan, mutta miten ihmeessä voisin olla se k*sipää joka pilaa veljeni joulun. Hän taitaa olla tosi ihastunut ja takana muuten rankka syksy ja nyt kun vihdoin näyttää olevan onnellinen (vaikka tosin ihan väärän tyypin kanssa) niin en vaan pysty kertoa asiasta juuri ennen joulua. Ajattelen tavallaan että menneet on menneitä, ei niiden saa pilata muiden elämää, mutta en tosiaan halua sen menneen iskevän vasten mun kasvoja ja juuri jouluna. Ihan mahdottoman vaikea tilanne itselleni. Ja vaikka kuinka ajattelen etten ole enää se yläasteaikojen kiusattu tyttö, niin kun vaan ajattelenkin näkeväni tuon kiusaajan niin tunnen muuttuvani ihan samaksi epävarmaksi tytöksi jota sai potkia henkisesti mennen ja tullen. ap

Vierailija
16/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. :( Sinuna puhuisin asiasta perheen kanssa. Ei veljen naisystävän tuloa välttämättä voi tai kannata estää mutta voitte yhdessä yrittää tehdä tilanteesta sinulle mahdollisimman siedettävän. Ainakin veljesi olisi hyvä tietää kiusaamisesta jo ennen joulua.

Tietääkö naisystävä että hänen miehensä sisko on hänen kiusaamisensa uhri? Arvaan että ei, muuten hän ei välttämättä tapaisi sinua nyt uudestaan ensimmäistä kertaa nimenomaan jouluna. Tilanne tulee olemaan varmasti äärimmäisen kiusallinen myös hänelle jos hän muistaa sinut.

Tokihan tuossa olisi "herkullinen" tilanne ottaa esiin yhteiset yläasteajat. On ehkä silti fiksua olla ottamatta noita asioita esiin. (En olisinko itse niin jalo etten jossain sivulausessa asiasta mainitsisi.)

Vierailija
17/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vahva aikuinen nainen. Menneisyyden haamuilla ei ole sinuun enää mitään valtaa. Pidä se mielessäsi. Ole itse etäisen kohtelias, mutta kaveriksi ei tarvitse alkaa. Toivoa sopii, että ikä on tuollekin kiusaajalle tuonut rahtusen järkeä päähän.

Vierailija
18/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi. Mistä tiedät, miten vaikeaa sillä toisella on yläasteella ollut.

Vierailija
19/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:29"]

Sain tietää jokunen aika sitten, että veljeni on alkanut seurustella yläasteaikojen pahimman kiusaajani kanssa ja nyt aikovat osallistua myös perheemme yhteiseen jouluun. Ahdistaa jo etukäteen ihan järjettömästi, kun ajattelenkin että mun pitäisi vielä jutella tuon mulle niin paljon tuskaa tuottaneen ihmisen kanssa, saati istua samaan joulupöytään, lahjojenjakoon... :( Koko joulu tuntuu menevän pilalle, mietin oikeasti keksinkö jonkun tekosyyn ettei mun tarvi nähdä tuota ihmistä ollenkaan. Naista en ole tavannut kasvotusten aikuisiällä ja veljen tarkoitus on tuoda nainen nyt jouluna ensi kertaa "näytille" meille sisaruksille ja vanhemmillemme. Kukaan perheestämme ei tiedä kiusaamisesta, koskaan en ole kertonut siitä läheisille. Tuo nainen teki yläasteajoistani täyttä helvettiä ja jätti sellaiset henkiset arvet, että niistä on ollut todella vaikeaa toipua. Itsetunto edelleen nollissa ja nyt pitäisi oikein joulua viettää yhdessä. Oksettaa.

[/quote]

Veljesi ei taida tietää tästä, millaisen ihmisen kanssa seurustelee. Ole sinä parempi ihminen ja anna kiusaajallesi uusi mahdollisuus, ehkä hän on kasvanut ihmisenä? Aika pian huomaat onko hän muuttunut. Hän tulee kuitenkin teidän perheeseen altavastaajan asemasta ja veljesi on SINUN vertasi ja varmasti jos tämä nainen edelleen kiusaa tms. niin veljesi tulee huomaamaan. Jos taas nainen on muuttunut, niin varmasti hän ymmärtää myös pyytää anteeksi kiusaamistaan.

Vierailija
20/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajasihan on nyt altavastaajana. hänet tuodaan näytille ja arvioitavaksi! sinä taasen olet perheesi ja rakkaidesi ympäröimänä, sinulla tuskin on mitään pelättävää. Tiedä vaikka hän haluaisi pyytää anteeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Voit olla joko jalo, ja antaa mahdollisuuden, tai ihan vain neutraali, eli etäinen mutta ystävällinen.