Muita joiden lapselle suositeltu koulukypsyystestiä?
Kommentit (30)
Eskarissa tehdään 2 kertaa muu testi, minkä mukaan sitten ohjataan koulukypsyystesteihin, mikä on aika laaja ja kattava.
Joskus uudenvuoden vaihteessa kuitenkin?
..että ekat luokat ovat koulussa niin lällyjä, että niillä varmasti pärjää vähemmälläkin. Olet ehkä itse kokenut niin, mutta todellisuudessa n. 25 ekaluokkalaisen couchaamisessa on aikalainen homma, eivätkä tehtävät tosiaankaan ole kaikille lällyjä, vaan töitä joutuu tekemään olan takaa.
Täällä näkyy todella hyvin, miten koulumaailmaa ja opettajien työtä ja ammattitaitoa ei arvosteta pätkän vertaa, ollaan itse paljon paremmin perillä kaikesta.
Lapsen etu on se, että hän pääsee oikealla hetkellä kouluun. Ikävämpää on taistella joka luokka-asteen läpi ja tuntea itsensä heikoksi ja huonommaksi kuin muut.
hyvin nuivaa mieltä päiväkodissa. Hän on tyttö, mutta aika tomera pitämään puoliaan, eikä tykkää näpräillä sievästi nukeilla. Tästä tuli useamman kerran palautetta - tyttö halusi leikkiä poikien leikkejä, kamalaa!
Kynäote oli hukassa ja siitä mussutettiin. Lapsen ei annettu askarrella, vaan muut " joutuivat" tekemään hänenkin puolestaan.
No, kävi sitten erään arvostetun yksityiskoulun koulukypsyys- ja kielitesteissä ja pääsi vuotta aiemmin eskariin. Jossa menestyy loistavasti!
Olen ihan varma, että jos olisi tahkonnut ko. päiväkotia, hänelle olisi viitoitettu ihan toisenlainen taival. Eli meni kyllä luottamus ammattitaitoon.
Mitään leimaa ei siitä minulle jäänyt, eivät riviopettajat siitä edes tienneet mitään.
haluavat jonkin diagnoosin ja leimaan otsaan!
Lapsi on sosiaalisesti taitava ja hyvä ryhmässä, muttei ollut tarpeeksi " tyttömäinen" . Me emme todellakaan sitä myöskään toivo, minusta myös tytöllä on oikeus olla oma itsensä ja häntäkin voi rohkaista esim. rohkeuteen ja johtajuuteen tms. En ole itsekään mikään nynny, joten en ymmärrä, miten tyttäreni voisi sitä olla.
38
Sain ihan tapella että sain myöntävän lausunnon jolla hakea lykkäystä.
Jos hän olisi ajallaan syntynyt, olisi automaattisesti mennyt vasta vuoden päästä kouluun!
Että näin meillä! Lapsessa ei ollut mitään vikaa, vaan kasvoi sen vuoden aikana. Enkä ole katunut, nyt on topakka kuudesluokkalainen, lauantaina täyttää 13!Vierailija:
tekemään esikoulutehtäviä vaan leikkii mieluummin. Hei haloo. Jätkä on viiden vanha, täytti vasta jouluna 6, ihme että pikkuautot kiinnosti!Sanoin sille että nyt jätkä, ne tätit luulee että sinussa on vikaa, etkä ehkä pääse kouluun. Nyt on testi ja sinä teet ,huvitti tai ei, niin hyvin kuin osaat. Testipäivänä lto tuli ovelle kun hain lasta eskarista ja sanoi että testi meni yllättävän hyvin ( Mitäs mä sanoin?, mut äitejä ei uskota). Kun tulokset tulivat psykologi ja kelto olivat kirjoittaneet tuloksiin: oli ilo katsella kuinka hän hymyili tehtäviä tehdessään. ( Siellä kuulemma moni itkee) Sanomattakin on selvää että hän pääsi kouluun ja on nyt jo kuudennella.
tismalleen samasta asiasta (ongelmasta). Vanhemman näkemystä lapsesta ei kunnioiteta, vaan lapsi halutaan hukutaan sinne koneiston rattaisiin. Usein tosi hatarin ja epämääräisin mutu-perustein!
Käsittääkseni psykologin testit ovat sitten jo vähän monimutkikkaampia. Kait kaikissa eskareissa jossain määrin vähän testaillaan lapsia. Se kai on eskarin tarkoituskin.