Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä inhoon joidenkin lasten haalareita!

Vierailija
16.12.2007 |

Yhdellä naapurillakin on järkyttävä skottiruudullinen haalari ja se on kamalan näköinen tytön päällä :( En voi mitään, mutta ei miellytä silmää eikä taatusti ole enää lämmin sen verran on kierrätetyn näköinen. Miksi ette panosta edes UUSIIN talvihaalareihin? Vaikkapa niihin halvimpiin mieluummin kuin lumppuihin? Tämäkin perheen äiti polttelee ketjussa tupakkaa ja mietin usein, että jos jättäis polttamatta niin sais vaikka Reimatecit koko porukalle!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole uuttuuttaan hohtava, mutta ehjä ja suht lämmin. Pakkasille ja lumikeleille on sitten parempi haalari. Toivottavasti tänne pääkaupunkiseudullekin saadaan pian lunta!

Olen myös päiväkodissa töissä ja samaa mieltä kuin 12.

Vierailija
22/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

varaa ostaa minkäänlaisia haalareita lapsille. Ei edes kirpparilta. Oikeesti tajutkaa, et itkin kun piti vaihtaa talvitamineet......silloin ajattelin, et jos ois varaa niin kaikki sais aina psrhaimmat haalarit mitä maasta löytyy.....meillä ei vaan kertakaikkiaan ole rahaa......elämä köyhänä on tosi rankkaa....joutuu luopumaan kaikesta....vain lapsille riittää ruoka.....itse oon laiha lauta....teen kaikkeni...mikään ei riitä.....tupakkaa en polta, enkä viinaa oo juonu koskaan.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tosi monilla on nämä loskakelin kakkoshaalarit (niin meilläkin) ... mutta niissäkin sais olla joku raja, millaisia lapsille laitetaan. Minusta lapsen pukemisen asianmukaisiin väreiltään (ainakin jotenkin) yhteensopiviin vaatteisiin on yhdenlaista lapsen kunnioittamista ja arvostusta. Tällä ei tarvitse olla rahan kanssa mitään tekemistä, koska kirppareitakin löytää hyviä vaatteita, joista saa pikkuisen valkkaamalla yhteensopivia asuja

(" hyvä vaate" ei mielestäni sitten tarkoita mitään kulahtanutta räikeää muumi - collegea)

Vierailija
24/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sinulla sitten on tänä talvena varaa ylläpitää internet-yhteyttä saatika tietokonetta? Kumma juttu, kun ei ole varaa edes kirpparita ostaa. Kympillä-parilla saattaa löytää parille lapselle ihan kohtuulliset tamineet, siis päästä jalkoihin.

Vierailija
25/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jonkun silmään ruudullinen voi olla tosi mukava, mutta en käsitä minäkään miten joku voi pitää lapsellaan rääsyjä päällä. Ymmärrän, että toisinaan voi olla huonompikin vaate päällä kun ei ole rahaa ostaa kuin yksi lämmin ulkopuku ja sitä pitää välillä pestäkin; mutta meilläkin päin asuu monta perhettä, joiden lapset kulkevat koko ajan ihan lumpuissa. Vanhemmilla on toki varaa poltella tupakkia parvekkeella ja viettää viikonloppuillat baarissa.

Opiskelijaperheenä eivät meidänkään tulot päätä huimaa, mutta lasten vaatetuksesta en tingi. Talvella pitää olla lämmin puku.

Vierailija
26/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän nimenomaan KANNATTAA pitää nettiyhteys...!!! (Varsinkin jos tietokone on " aikaa sitten" hankittu, eli sitä ei tarvitse ostaa)

Tietokoneella voi hoitaa yhdeydenpidon (sähköpostilla virastoihin ymv ja mesellä/skypellä tuttuihin---> ei tarvitse kännykkää pahemmin käytää)

Samoin netissä voi lukea uutiset, eli pysyy ajan hermoilla ja tietää mitä maailmalla tapahtuu, vaikka ei olisi varaa tilata lehtiä/maksaa tv-lupaa.

Netissä voi myös selta työpaikkoja, täyttää työhakemuksia jne. jne. missä siinäkin säästää bussin hinnan työkkäriin (jos se ei sijaitse ihan vieressä) ja postimerkeissä.

Samoin postimyynnin kautta voi tilata edullisia vaatteita.

Vierailija
27/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi sen leikkivän lapsen hieno ja kallis haalari olisi joka tapauksessa kulahtanut ja reikäinen jo parin leikkikerran jälkeen. minulla on kolme poikaa, nyt jo kouluikäisiä, mutta käytin heille todellakin kulahtaneita kirpparihaalareita ulkoleikeissä. En edes viitsinyt käyttää kurahousuja päällä, kun nekin joka tapauksessa reikiintyivät hetkessä tai muuten vaan päästivät kaikki vedet sisään (kun lapset ui lätäköissä ja sitä rataa). Kun tultiin sisään riisuttiin kaikki vaatteet eteiseen naulakkoon kuivumaan ja odottamaan seuraavan päivän ulkoilua. Kuratkin sai jäädä siihen kuivamaan, kun viidessä minuutissa olis olleet seuraavana päivänä saman näköiset. Hyvin tarkenivat pojat eivätkä olleet juuri koskaan kipeinä. nykyäänkin kulkevat koko talven verkkareissa ilman pitkiä kalsareita ja hyvin pärjäävät.

kyllä meillä oli ja on ne hienommatkin, uudet vaatteet. mutta niitä tietysti käytettiin vaan kyläilyreissuilla.

Vierailija
28/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanruskea yhdistettynä pinkkiin, naminami! :x

Vierailija
29/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n kanssa olen osin samaa mieltä. Mua kyllä lähinnä säälittää ne lapset, en inhoa niitä kamppeita. Joskus olen sosiaalityöntekijän kanssa keskustellut aiheesta, ja niitäkin perheitä löytyy jotka ei suostu ottamaan edes lahjoituksena säällisiä talvikamppeita muksuille :( ja itsellä ei sitten ole joko rahaa, " osaamista" ja/tai halua ostaa lapsille sopivia vaatteita.

(Meillä rahaa on niukasti, mutta lapsen vaatteiden ja jalkineiden käytännöllisyydestä, lämpimyydestä ja omaa silmään suht miellyttävästä ulkonäöstä ei tingitä!)

Vierailija
30/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla heidän olla vapaasti lapsia eli pieniä porsaita jotka raastavat uudet kenkänsä kärjestä puhki vasten asfalttia heti ensimmäisenä käyttöpäivänä. Kyllä he osaavat sanoa jos heillä on kylmä ja kurja olo. Mutta eipä sellaista hevillä tullut kun hiki päässä riehuivat.

25

Vierailija
31/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mainio. Ai sinä oikein arvostat niitä pieniä porsaitasi...

No juuri sinuntyyppisesi sitten antaakin lapsensa kulkea rääsyissä ja käyttää rahaa mieluummin itseensä.

Vierailija
32/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni tulee saamaan aina kunnolliset, lämpimät (merkki ei olennainen) ulkoiluvaatteet varallisuudestamme riippumatta. Suomessa talvi tulee joka vuosi, joten talvivaatteiden hankintaa varten voimme vaikka säästää etukäteen. Lapset ulkoilevat pitkiä aikoja päivästä. Jokainen aikuinen tietää miten kurjaa on olla ulkona jos varpaita paleltaa, tuuli vihmoo vaatteiden läpi.

Vierailija
33/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on mainio. Ai sinä oikein arvostat niitä pieniä porsaitasi...

No juuri sinuntyyppisesi sitten antaakin lapsensa kulkea rääsyissä ja käyttää rahaa mieluummin itseensä.

niin meillä kyllä KAIKKI rahat menevät lapsiin. Minä ja mieheni saamme ehkä pari-kolme vaatekappaletta vuodessa ostettua. Mutta rötypuuhien pukeutumiseen ei tarvi panostaa kalliilla vaatteilla!

25

Vierailija
34/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo näköjään ainoa ;0)

Vierailija
35/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ulkonäöllä taas ei minusta ole niin väliä kotipihan leikeissä.

Vierailija
36/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin köyhä niin ennemmin mä ostasin lapsille halvat haalarit(esim. lassie), ja itselle merkki vaatteet. Aikuisen toppakamat kestää monta vuotta, Mutta lapsille pitää joka talvi ostaa uudet, joten on ihan tyhmää ostaa joka vuosi Reimatecit.

Ja aikuinenhan se on paikallaan ja tarvii lämmintä vaatetta, ei lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi