Rasittaa edes olla enää puhelin, kun jatkuvasti saa huijaus ja myyntipuheluita joita ei enää edes voi välttää
Tuntematon numero soitti, mutta puhelimen (erittäin toimiva) puhelinmyyjä ja huijaustunnistus ei hälyttänyt, puhelinnumeron suuntanumerotkin suomalaisia. Kun soitin takaisin (en ehtinyt vastata, vaikka hyvän tovin soi), oli välitön automaattiviesti, jossa kerrotaan että yrittivät tavoittaa ja soittavat takaisin parin päivän sisällä. Ei vaan sitten viitsinyt automaattiviesti mainita, että kuka soitti.
Ei kai kukaan järkevä ihminen tai järjestö käytä tallaisia? Hemmetti kun ei edes viitsisi blokata, jos onkin ihan asiallinen työasioihin liittyvä tai muuta sellaista, kun kerran numero ei hauissakaan näytä miltään erikoiselta. Onko tämä nyt joku uusi scam, joka läpäisee kaikki turvallisuusmuuritkin.
Ei tämän ikäisenä enää jaksa opetella kaikkia mahdollisia uusia huijariteknologioita. Aina kun luulee vihdoin päässeensä näistä jollain konstilla eroon, alkaa uusi jytinä.
Kommentit (31)
Ei niitä tule kun laitat estot DVV:lle ja ne muutamat yksittäiset laitat suoraan estoon.
Ja lopetat osallistumasta arvontoihin yms jossa sun pitää antaa puhelinnumerosi.
Voit myös ilmoittaa operaattorille että he poistavat sun numeron numerohausta.
Älä ole enää puhelin! Ole välillä vaikka pölynimuri.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tule kun laitat estot DVV:lle ja ne muutamat yksittäiset laitat suoraan estoon.
Ja lopetat osallistumasta arvontoihin yms jossa sun pitää antaa puhelinnumerosi.
Voit myös ilmoittaa operaattorille että he poistavat sun numeron numerohausta.
Hyviä vinkkejä, en kyllä eläessäni ole osallistunut mihinkään arvontoihin.
Rasittavaa että sitä mukaan kun tekee kaikkia uusia vinkkejä millä saa puheluita muka loppumaan, pitääkin opetella taas uudet joilla saa seuraavan aallon loppumaan.
En vastaa yhteenkään outoon nroon. Jos sama numero soittaa kolmannen kerran, niin laitan "?" tekstarin ja jos ei vastaa siihen, niin silloin ei mitään tärkeää asiaa varmaan olekaan.
M44
Onneksi itselläní ei ole tuota ongelmaa kun vaihtelen eri prepaideja.
Älä vastaa mihinkään tuntemattomiin numeroihin ja laitat kaikki estoon. Kestää vuosia, mutta saa puhelutulvaa vähennettyä merkittävästi. Toinen vinkki on että älä anna puhelinnumeroasi mihinkään ja ota salainen numero.
Minä saan noita tosi harvoin. Laitan kaikki epäilyttävät häirikkönumeroiksi. En vastaa kuin niihin jotka tiedän oikeiksi. Telian palvelu myös ilmoittaa mahdolliset häirikkö numerot.
Eikä kannata vastailla netissä mihinkään kilpailuihin tms jossa kysellään puhelinnumeroa. Niistä saa myyjiä ja tutkimuksia.
Minulle ei tule. On estot DVV ynnä muualla. Kukaan ei soita. Äidilleni tulee jatkuvasti. Suuttuu kuitenkin jos ehdotan estoja.
Minulla on suoramarkkinoinnin esto käytössä enkä saa koskaan mitään ylimääräisiä puheluja.
Jos on yrittäjä, niin jokaiseen puheluun on pakko vastata.
Pelkästä vastaamisesta ei pysty kukaan aiheuttamaan mitään haittaa, vaan puhelimeen vastaajan pitää itse olla aktiivinen, soittaa takaisin tai luovuttaa omat pankkitunnuksensa
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule. On estot DVV ynnä muualla. Kukaan ei soita. Äidilleni tulee jatkuvasti. Suuttuu kuitenkin jos ehdotan estoja.
Sitä se on kun valitetaan vaan mutta mitään ei tehdä asioiden eteen.
Kerran tein virheen ja vastasin johonkin kilpailuun tai arvontaan. Heti alkoi tulla myynti puheluita. No kaikki vaan heti estoon. Hyvin rauhassa saan olla.
Vierailija kirjoitti:
mikä puhelin olet?
sanotaanko näin, että ei ainakaan älypuhelin
Mulla loppu myyjien soittelu kun laitoin tän eston.
Joskus kymmenen vuotta sitten tuli ihan solkenaan niitä intialaisten scammereiden puheluita, mutta ne oli helppo tunnistaa, kun puhuivat kaikki englantia. Nyt ei pitkiin aikoihin ole tullut mitään erikoisia puheluita
Puhelinmyyjille on helppo sanoa ei kiitos, mutta tietenkin jotkut pelkäävät sitäkin
Taidat olla lankapuhelin pitkällä piuhalla.
Vuosia sitten vaihdoin puhelinnumeroni toiseen ja muutin sen salaiseksi. Ei ole mitään estoja ja on tullut ainoastaan muutama häirikköpuhelu 20 vuoden aikana. En myöskään laita numeroani mihinkään mihin sitä ei tarvitse.
gigantillaa muka takuun ehtona puh, numero en antanut takuu silti voimassa samaten tokmannin klubi annoin kunnan numeron. myyvät näitä varsinkin gigantti myyjä saa jopa provikat kun on vaatinut numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan noita tosi harvoin. Laitan kaikki epäilyttävät häirikkönumeroiksi. En vastaa kuin niihin jotka tiedän oikeiksi. Telian palvelu myös ilmoittaa mahdolliset häirikkö numerot.
Eikä kannata vastailla netissä mihinkään kilpailuihin tms jossa kysellään puhelinnumeroa. Niistä saa myyjiä ja tutkimuksia.
Jos nyt sattuisi vastaamaan tuntemattiåomaan puheluun niin miksi jatkaa keskustelua ? Painaa puhelun poikki ja numeron estoon.
mikä puhelin olet?