Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä inhoon joidenkin lasten haalareita!

Vierailija
16.12.2007 |

Yhdellä naapurillakin on järkyttävä skottiruudullinen haalari ja se on kamalan näköinen tytön päällä :( En voi mitään, mutta ei miellytä silmää eikä taatusti ole enää lämmin sen verran on kierrätetyn näköinen. Miksi ette panosta edes UUSIIN talvihaalareihin? Vaikkapa niihin halvimpiin mieluummin kuin lumppuihin? Tämäkin perheen äiti polttelee ketjussa tupakkaa ja mietin usein, että jos jättäis polttamatta niin sais vaikka Reimatecit koko porukalle!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se skottiruutu voi olla joku sikakallis design-tuote.

Minäkin luulisin Molokidsin rainbow-haalaria joksikin 70-luvun kirpparijämäksi ellen tietäisi. ;-)

Vierailija
2/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kyseenalaista jos köyhällä on televisio mutta nettiä ei saisi olla. Tiedoksi vaan että nykyään saa jopa ilmaiseksi täysin toimivia tietokoneita, meilläkin kun kohta ostetaan uusi tietokone niin joku tuttava saa tämän vanhan ja pyydetään tästä 20 euroa. Ihan toimiva tietokone mutta arvoa ei enää juuri lainkaan. Internet taas kuuluu jo monen vuokran hintaan ja vaikka ei kuuluisikaan niin halvimman internetyhteyden saa jo alle 20 eurolla, paikkakunnasta riippuen, jossakin alle 10 eurollakin.

Köyhälle internetistä on todellista hyötyä, voi myydä vanhat tavaransa ilmaiseksi huutonetissä, ei tarvitse maksaa kirpputorien pöytämaksuja, puhelut voi soittaa ilmaiseksi, lehdet lukea ilmaiseksi, kaikenlaisen tiedon löytää ilmaiseksi, ei tarvitse esim. soittaa johonkin virastoon jos on jotain kysyttävää, usein lapsetkin tarvitsevat tietokonetta jo koulutyössä, internetissä on useita annetaan ilmaiseksi -palstoja joilta köyhä voi etsiä esim. huonekaluja yms.

Internet ja tietokone oli ylellisyyttä noin 10 vuotta sitten, ei enää nykyään!

Vierailija:

Mitenkä sinulla sitten on tänä talvena varaa ylläpitää internet-yhteyttä saatika tietokonetta? Kumma juttu, kun ei ole varaa edes kirpparita ostaa. Kympillä-parilla saattaa löytää parille lapselle ihan kohtuulliset tamineet, siis päästä jalkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa joulun jälkeen alennusmyynnistä... ihan hirveet hinnanpudotukset.. vaikka onkin sitten vanhaa mallia, mutta kuka sitä kattoo onko... itse tein näin juuri viime alessa, ostin laadukkaan ja lämpöisen pilkkahinnalla. ja aion tehdä niin tänäkin vuonna.

Vierailija
4/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä käytetään varahaalareina sellaisissa tilanteissa, kun ne uusina ostetut " kunnon" haalarit ovat kuraisina tai märkinä. Niiden huonompien haalarien alle laitetaan sitten tarvittaessa enemmän lämmintä tai päälle kurahousut, joten lapset ovat pysyneet niissäkin lämpiminä ja kuivina.

Vierailija
5/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään katselin puistossa pientä parivuotiasta. Liian pienessä äitiyspakkauksen haalarissa. Haalari jostain 90-luvun alkupuolelta. Käsissä puuvillalapaset. Ei näyttäny kovin sään mukaselta vaatetukselta. Äidillä merkki toppikset kuitenkin.

Vierailija
6/36 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi, jolla oli päällään äp:n haalari, joka selvästi liian pieni ja käyttötarkoitukseen nähden sopimaton, tämä lapsi oli noin 1,5.vuotias ja kova leikkimään.

Lapsen äiti on sellainen hyvänpäiväntuttu joten uskalsin tarjota hänelle lapsemme vanhaa haalaria ihan lainaksi. Haalarit menee noin pienellä vielä tosi vähän aikaa ja meidän haalari oli kuin uusi. Hän otti sen kiitollisena vastaan ja sanoi, ettei ole varaa ostaa muuta.

Uskokaa, sitä köyhyyttä kuulkaa on oikeasti ja aina se ei ole oma vika.

Meidän perhe on myös aika köyhä, mutta lapsilla on aina silti hyvät ulkoiluvaatteet. Kirpparilta löytää 10 eurolla todella hyväkuntoisia haalareita, jo tka eivät edes ole iänvanhoja. Juuri ostin meidän tytölle ensi talveksi Reiman haalarin, joka maksoi tasan 10 e ja oli kuin uusi.

Vierailija
7/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja murheita ihmisillä.

Vierailija
8/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mua oikeasti ärsyttää se, että lasten annetaan kulkea kauheissa lumpuissa ja itse vietetään ylellistä elämää ja kuljetaan Torstain, Luhdan, Raiskin, Rukan, Haltin tai muun vastaavan ulkoilutamineissa. Lapsihan sitä kunnon ulkoiluvarustetta enemmän tarvitsee kuin paikallaan seisova tai kävelevä aikuinen!

Vierailija
9/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa ihmettelen vanhempia, jotka hommaa talvipuvut lapsille jostain kirpparilta ja ne on oikeasti tosi vanhan ja kuluneen näköisiä ja eivät voi olla enää lämpösiä.

Itse voidaan kulkea kyllä sitten paremmissakin.

Meidän perhe on aika pienituloinen ja silti mulle on tärkeetä, että lapset on hyvissä ja säänmukaisissa ulkoiluvarusteissa. päiväkodissa kuitenkin ulkoillaan paljon, on kiva, että vaate on lämmin ja pitää kosteutta.

Vois vähän miettiä mihin ne rahansa sijottaa.

Vierailija
10/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne jotkut haalarit ovat todella järkkyjä sekä ulkonäöltään, että toimivuudeltaan: puuttuu lenksukoita, liian kapeat lahkeet niin että kengän varsi ei mahdu lahkeen alle, liian lyhyet hihat, kulunut kangas ja jopa rikkinäinen kangas! Eräällä tutulla on juuri ap:n kuvaama järkky haalari ;-D onkohan kyse samasta?

Vierailija
11/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat ryysyläisen näköisiä. Mistä ihmiset löytävät tollasia kuteita?

Vierailija
12/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin osittain APn mielipidettä.

Eihän niiden vaatteiden tarvitse olla mitään kalleinta merkkiä, mutta ihan kamalaa katsoa jos lapsilla on kirppiksiltä ostetut kymmenellä lapsella olleet kasikytluvun ohueksi kulahtaneet toppapuvut ja sit samojen lapsien vanhemmilla merkkipuvut.

Muutaman kerran olen ihan oikeasti törmännyt tälläisiin tapauksiin ja en voi kun ällistellä ihmisten typeryyttä.

Vierailija
13/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ymmärrän, jos perheessä on OIKEASTI tiukkaa, mutta jos on varaa itsellä hienoon vaatteisiin ja esim. tupakkaan ja viinaan niin pitäis olla varaa myös lapsen ASIANMUKAISEEN vaatetukseen. Ei tarvii olla reimaa vaan halvalla saa myös ihan hyvää esim. alesta. Itse ostan aina joulun jälkeen hyvät haalarit alesta seuraavaa talvea varten esim. Reimatecia, Rasavilia, Remua.... Löytyy yllättävän edullisesti muuten :)

Vierailija
14/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivan tuntuista jos menee rikki päiväkodissa, vaikka kun lapsi laskee pyllymäkeä ja on maksanut tosi paljon, sanon aina vanhemmille, että tänne voi ottaa huonompiakin talvipukuja, kun kuitenkin lapsilla käytössä kuluu, eikä pihalla voi kaikkea huomata, eli milloin meno on liian kovaa jollekin kalliille hienosto puvulle...

Vierailija
15/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa, ja osalla lapsista on aivan järkyttävän kamalia kylmiä lumppuja ulkovaatteina, vaikka perheillä on selvästi rahaa. tuntuu, että vanhemmat eivät selväsikään välitä, miltä lapsi näyttää/mitä hän tuntee ulkoillessaan huonoissa vaatteissa :-(

Omilla lapsillani suosin kosteussuojahaalareita (enimmäkseen remu, mutta joskus myös reimatec tai lassietec) mutta en oleta, että kaikki niistä tykkäis/välittäisi. Itse ostan alesta noin puolella hintaa, kun en haalareita viitsi aivan hirveitä hintoja maksaa. Myös kirppareita voi saada hyviä merkkihaalareita halvalla... Eli hyvien ja toimivien haalareiden ei tarvitse olla kalliita!

Vierailija
16/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että pitää olla ehjää ja puhdasta, lämmintä talvella ja kevyttä kesällä :o) Mä en edes kehtaa kirpparilla myydä mitään missä edes haalea tahra jossakin, vaan laitan joko roskiin tai keräyksiin. Kyllähän nyt lapsille saa ihan edullisestikin ostettua kaupoista hyviä haalareita.

itse sitten kuljenkin ties missä vaatteissa ja mä luulen kyllä et ihmiset ajattelee myös et lapsilla vaikka mitä vaatetta ja äiti tuollaisissa ryysyissä kulkee... Kyse vaan siitä etten osta itselleni yhden yhtää uutta vaatetta ennen kuin kaikki raskauskilot karistettu ja vartalo timmissä kunnossa taasen, menipä ohi asian

Vierailija
17/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uuttuuttaan hohtava, mutta ehjä ja suht lämmin. Pakkasille ja lumikeleille on sitten parempi haalari. Toivottavasti tänne pääkaupunkiseudullekin saadaan pian lunta!

Vierailija
18/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näillä about nolla keleillä kyllä käytän aina niitä viimevuotisia ns. kulahtaneita haalareita, en viitti rikkoo niitä uusia kun ei oo lunta ja lapsi niin lämminverinen, ettei voisi kuvitellakaan laittavansa hänelle uutta, paksua haalaria päälle, olisi hiestä märkä.

Vierailija
19/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisvuotiset eivät ole vielä kulahtaneita! ap ymmärtää sen itsekin ja käytän niitä edellisvuoden haalareita ns. kakkoshaalareina. Ja sisarukselta toiselle voi vaatteet kiertää, mutta kun ne ovat kiertäneet noin 10 lapsella niin eivät ne aja enää tarkoitustaan lämmittäjänä! Vanhat pa...kat roskiin ja uutta tilalle! Ulkoiluvaatteen on oltava ehjä ja hyvä ja LÄMMIN oli merkki mikä tahansa.

t. ap

Vierailija
20/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ostaa minkäänlaisia haalareita lapsille. Ei edes kirpparilta. Oikeesti tajutkaa, et itkin kun piti vaihtaa talvitamineet......silloin ajattelin, et jos ois varaa niin kaikki sais aina psrhaimmat haalarit mitä maasta löytyy.....meillä ei vaan kertakaikkiaan ole rahaa......elämä köyhänä on tosi rankkaa....joutuu luopumaan kaikesta....vain lapsille riittää ruoka.....itse oon laiha lauta....teen kaikkeni...mikään ei riitä.....tupakkaa en polta, enkä viinaa oo juonu koskaan.......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi