Kaveri sai vauvan syyskuun alussa, ei ole käynyt vielä ulkona
Miten voisin rohkaista kaveria edes pienelle lenkille ulos? Ei voi tehdä hyvää äidille eikä vauvalle kyhjöttää koko ajan sisällä? Ymmärrän, ettei mene kauppakeskuksiin, eikä ehkä kyläilemäänkään, mutta miten voi kestää tollasta ainaista yksinoloa kotona. Pelottaa, että hän masentuu vielä pahasti. :(
Kommentit (9)
että akateemisesti koulutettu ihminen, ikääkin on päälle 30v ja sitten ei uskalla ulos mennä, koska vauva tarttee unta 2 tunnin välein? Voihan se vauva vaunuissakin nukkua? Yritän kyllä nyt oman joululomani alkaessa mennä vaan joku kerta paikan päälle ja rohkaista lähtemään jaloittelemaan. Itselläni on jo isommat lapset. Tätä vauvaa ei saa edes muut pitää sylissä kuin äiti itse. :/
ap
Olen aina pitänyt itseäni fiksuja ja filmaattisena ( ;) ), mutta niinpä vaan " sekosin" , kun esikoinen syntyi. Lapsen uni oli tärkeintä elämässä ja pidin itseäni ainoana, joka osaa lasta hoitaa/pitää/ruokkia/leikittää!
Nyt kun katselen tuota aikaa taaksepäin, niin melkein nolottaa oma itseni!
Anna kaverillesi aikaa tottua äitiyteen, ja ole tukena.
Mukavia lenkkeilykelejä sinne!!
-2-
Krua meininkiä ...yleensähän nappulat pistetään vaunuihin mahdollisimman pian ja vaunukävelyllä sitten vauva nukahtaa päiväunille...
toivottavasti minun ystäväni eivät käy täällä päivittelemässä, lastenhoitotapojani, sillä ystävyys olisi sen jälkeen unta. .
En ulkoillut säännöllisesti senkään jälkeen. Lapsemme ei ole koskaan nukkunut päikkäreitä ulkona. Minä en kärsinyt masennuksesta, vaan nautiskelin.
Lapsemme on nyt neljä, terveenä pysynyt, koskaan ei ole korvatulehduksia ollut tai muitakaan räkätauteja.
Ei kai se kenestäkään huonoa tee jos ei mene ulos.
parasta ja kauniisti tehty sinulta kun yrität saada häntä ulos, kyllä hän happea tarvii samoin vauva.
Itse en ole moista kokenut, yksi lapsi tehtynä, ja toivottavasti en koskaan koekaan!
Esikoisen ollessa 1,5-viikkoinen, juhlimme jo häissä ja hänen ollessaan 2,5-viikkoinen vietimme pitkän viikonlopun mökillä...jossa on ulkohuusi, vesi kulkee vain kantaen jne...
Rohkaisin vain kovasti lähtemään lenkille, ja lähdin itse mukaan. Ilmestyin oven taakse ja " pakotin" mukaan.
Ekan kerran jälkeen ystäväni alkoi ulkoilla joka päivä, ja monta kertaa käydään yhdessä lenkillä. Ja nykyään jopa kaupungilla!
Meillä on samanikäiset pienet, 5kk, ja alussahan se oli tietysti sitä, että piti pysähdellä, kun JOMPI KUMPI alkoi itkeä. Näin ystäväni huomasi, että ei haittaa, jos vauva itkee lenkin aikana :0)