Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUNTÄHTÖSET VIIKKO 46***

10.11.2008 |

***JOULUNSTAROJEN VIIKKO 46***

Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä

30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

4.12. Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *

8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

9.12. siisa * Lahti* PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

10.12. Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

11.12. Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

14.12. Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *

17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

18.12. kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

21.12. armi *

22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

26.12. Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

veromite*Vantaa*Kättäri

27.12. Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

29.12. karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

9.1. Nudivas * TAYS

13.1. Mae3*Vantaa*Kättäri

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille mammoille!Piti tulla tällekkin puolelle laittaa viestiä,ainakin osa limatulpasta tuli tänä aamuna joten saas nähdä joko kohta pääsee tositoimiin ja saadaan nyytti kainaloon....eilen illalla tuli tosi paljon supistuksia ja yölläkin jonkin verran jotta voip olla ettei hirveen kauaa enää mee.Muistan vaan ensimmäisestäni että kolme päivää ennen tuli limatulppa mutta kahdesta muusta ei oo mitään mielikuvaa miten paljon aiemmin on tullu.Mites teillä muilla on ollu,muistattekos?

Minihattis ja rv 37+1

Vierailija
2/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän viikon pinon aukaiseminen... Eli tässä linkki viime viikon juttuihin

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelee. Heräsin aamulla neljän aikoihin kiristykseen, joka tuntui alavatsalla ja todella voimakkaana reisissä. Oliko supistuksia? Luulisin. haudoin lämpöpakkauksilla ja pari tuntia siinä meni, että ei enää tehnyt kipeää.

Nyt kuitenkin supistellut hieman edelleen.

Juuri tällä hetkellä ei supistele, eikä tee kipeää. Limatulpasta minihattis kysyi, täällä ei ole vielä näkynyt limaa. Itsellä esikoisen kanssa siis oli se käynnistys, mutta muistaakseni parisen päivää ennen sitä meni se limatulppa. Sit tässä itsekin oottelen, että näkyisikö. Aikaisemmin luulin, että osa irtosi, mutta eiköhän se ollut vain tavallista voimakkaampaa valkovuotoa, koska siitä on jo pitkästi aikaa.

Mutta hieman on sellainen olo, että voisi tulla vauva aikaisemmin. Mutta saahan hän jo syntyä, kun viikkoja huomenna tulee se 36 täyteen. Mutta kun edellinen on sen 2vkoa+2pvä mennyt yli, niin en herättele turhia toiveita nyt vielä. EIkä ole kyllä enää kiirekkään itsellä. Tulee sitten kun on aika : )

Pakko kertoa isänpäivänä antamastani isyyspakkauksesta, että mies oli ihan todella liikuttunut siitä ja onnellinen. Tuli itsellekin niin hyvä mieli! Olinhan sitä monta kk:tta jo kasaillut...

Ja nyt pakko tunnustaa, ettei se laukku ole vieläkään pakattu, mutta kyllä tämän aamuinen herätys pisti sen verran vauhtia töppösiin, että laittelen laukun tänään valmiiksi. Sanoin jo miehelle, että tänään mennään sitten hankkimaan kaupasta mitä tarvitsee laukkuun ja sillä selvä.

En nyt jaksa ruveta kommentoimaan sen enmpää, lukenut olen kyllä kaikki kirjoitukset. Palailen myöhemmin, mutta kiitos kaikille, jotka kertoilivat lapsivesi kysymykseeni vastauksia. Itsekin olen sitä mieltä, että kyllä kai se sitä valkovuotoa vaan on. Sen tiedän, ettei se pissaa ole. Ei sellaista ongelmaa onneksi vielä ole tullut.

Minihattiksella onkin nyt jännät paikat! Kyllä h-hetki taitaa olla lähellä! Onnea matkaan, eikös se yleensä synnytys lähde käyntiin 1-7 vrk:n kuluessa siitä kun limatulppa irtoaa....

Siisa 35+6

Vierailija
4/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä kuulumisia tällekkin puolelle, kun olen kirjoitellut yhteisöön...

Minihattis sentään!!! Meillähän on sama LA, joten todella jännittää sun puolesta!! Mulla ei ole koskaan mennyt limatulppaa, mutta siitähän ei mene enää montaa päivää tietääkseni synnytykseen. Aivan mahtavaa!!

Itsellä oli eilen taas kipeitä puukoniskuja alapäähän ja tänään sitten huomasin, että vauva oli selvästi laskeutunut! Vessassa käynnit ovat tihentyneet entisestään.

Supistuksista ei ole tietoakaan, joten eiköhän tässä kärvistellä vielä jokunen tovi..

Onnea kaikille matkaan, kohta joulukuisia alkaa jakaantumaan oikein todenteolla, niin se aika vaan menee!!!

-fatmama, rv 37+1-

Vierailija
5/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kans kai alkaa laukkua pakkaan, kun viime to äitiyspolilla lääkäri sano, että otahan rauhallisesti, että pysyy vielä edes vielä viikon masussa. painoarvio oli noin 2.2kg,joten vois vielä kyllä kasvaa vähän. 3 viikkoa sitten ei ollut vielä mitään hätää, mutta nyt oli paikat jo pehmenny ja auennu vähän ilman supisteluitaki ja nyt rupes supisteleenkin vielä viikonloppuna oikein kunnolla, vaikka onkin aika levossa oltu. Vaikea olla täysin levossa kun esikoinen on vähän yli vuoden. Sokerit alkaa kans nousta kun ei voi paljon liikkua. Onneksi verenpaineet on pysyny ok. hb laskenut tosi alas. Äitiyslomakin alkaa virallisesti vasta 18.11.

Onko kellään kokemusta kuinka kauan on menny synnytykseen sen jälkeen kun paikat pehmenny ja auennut vähän?

Kaikille ainakin jo pidemmällä oleville toivotan tehokkaita supistuksia!

Katanen ja vasta 33+5

Vierailija
6/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee täällä alkaa mammoilla ihan tosiaan olemaan viimeiset metrit ennen synnytystä. Jännää : )

Siisan tavoin annoin myös eilen tekemäni isyyspakkauksen ja kovasti tuntui olevan otettu siitä. Tuli itellekin tosiaan hyvä mieli. Illalla vielä kyseli et miten olin keksiny sellasen tehdä : )

Sairaalakassi on täälläkin vielä pakkaamatta. En oikeen tiiä millon se olis hyvä olla valmiina. No eipä siitä varmaan ainakaan haittaa ole vaikka olisinkin ihan hyvissä ajoin valmiina. Niin ja muista koti projekteista puhumattakaan. Kaikki vauvan vaatteet ja lakanat sun muut on pesemättä. Jostain syystä sitä vaan tavallaan pelkää alkaa niihin hommiin. Välillä iskee kaiken maailman tylsät ajatukset mieleen. Mut niin se varmaan on aika monella.

Mutta mutta hyvää uutta viikkoa kaikille ja voidaan oikein hyvin!

-Hanne- ja masupupu 36+5

Vierailija
7/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lasten kans annettiin kans eilen isyyspakkaus ja kyllä oli mies kuolla nauruun kun avas sen ja alkoi tavaroita purkaa,sanoi ettei ollu epäilystäkään mihin "tarkoitukseen" mikäkin oli:-)Kaiken kruunas tuo ihana vauvan käyttöohje-ja huoltokirja!!!Meillä kun on tosiaan jo kolme lasta ennestään niin ihan kuin mies ei osaisi vauvaa käsitellä:-DTosin onhan edellisestä jo yhdeksän vuotta niin onhan se hyvä palauttaa asiat mieleen....Mä pakkasin tänään sairaalakassin valmiiks kun ei tosiaan tiedä yhtään millon lähtö tulee niin eipähän sit tarvii ku muistaa se kassi otta mukaan!!

8/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän käy oikeen kunnon tohina! Ihanaa että synnytys alkaa olla niin lähellä! Mulla on tänään virallinen eka äitiysloma päivä! Ihanaa... Heti on eri fiilis, paljon rennompi. Siivosimpa asunnon aamulla, vaikka en ole varma saanko edes sitä tehdä jos olen auennut ettei vaan ala tapahtumaan liian aikaisin.

Me oltiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa tänään. Olipa tosi kivaa! Ihana rento tunnelma ja kätilö oli tosi kiva. Mulla on sitten keskiviikkona tällä viikolla keskustelu kätilön kanssa synnytystoiveista mitkä listataan ylös.

vauva on pyörinyt mahassa tosi ahkerasti ja välillä kouraisee oikeen kunnolla että pitää ihan ottaa masusta kiinni :)

Mä en oo pakannut vielä kassia, mutta onhan täällä moni mua paljon edellä että alkaa olla jo aiheellista pakata laukku. Mä pakkaan vasta joulukuun ekalla viikolla. Vaikka ajatus houkuttelee kokoajan, niin silti jätän jotain ihanaa tehtävää vähän ennen H-hetkeä.

(.) Supistelee pitkin päivää mutta kivuttomasti. Tällä viikolla lääkäri kattoo mikä on tilanne ja varsinkin sen tukkeutuneen talirauhasen tilanne tarkastetaan.Mulle on tän raskauden aikana tehty ennätysmäärä sisätutkimuksia. Toisaalta hyvä näin loppuvaiheessa niin saa tietää mikä on tilanne varsinkin kun oon niin nopea avautuja. Tämmöstä tänään!

mae3 rv 31+6

Vierailija
9/45 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännää lukea minihattis jo lähtökuopissa siellä. Kyllä sitten menee nopsaan tää aika. Just sanoin tuossa ukolle, että vastahan sitä plussattiin ja nyt jo jännätään kuka poksahtaa ekana=)

Mulla on sairaala reissu takana. Kävin hieman lepäilemässä ja tankkaamassa sitä verta itteeni. Olo ei kyllä yhtään parantunut, eikä väsymys kaikonnu. Melken vuorokauden ympäri tulee makoiltua:( Mies joutui jäämään töistä pois, kun muualta ei kotiin apua herunu ja lapset on kuitenkin jonkun pakko hoitaa, ruokkia ja kuskata kouluun ja esikouluun. Tiukkaahan tää rahallisesti tekee, mutta ei muukaan auta.

Minihattiskohan se kyseli limatulpasta. Mä en muista tarkalleen koskaan sellasta nähneeni, mutta mikäli vimosessa raskaudessa ilmaantunut inha klöntti sitä oli, meni sen "kohtaamisesta" pojan syntymään 8 päivää. Eli ei varmasti kauaa tarvitse odotella.

Nyt lauantaisessa lääkräintarkastuksessa ä-polilla oli paikat pehmentyneet ja hieman auki, mutta lääkärin mielestä vauva voi hyvin pysyä kyydissä loppuun saakka, jos vaan jaksan ottaa rennosti. Ny on menossa 33+5 jos en ihan väärin taas laske. Alhaalla pää mutta näin ollut aiemmissakin ja vauvat syntyneet siellä lasketun ajan tietämillä...ne siis joita ei ole tarvinnut käynistää.

Lääkärikin oiken ihmetteli kun katteli aiempia äitiyskortteja ja teitoja, että on ne siellä pitkään pysyny, vaikka paiakt olis ollu valmiina jo kuukauden päivät.

Esim. tosta nuorimmasta sanottiin jo rv. 34, että tulee pihalle parin viikon sisällä koska paikat oli auki ja vauva laskeutunu, mutta siellä se vaan poika sinniteli laskettuun päivään.

No, huomenna taas neuvola, seuraavat nyt tosi tiiviisti vauvan vointia. Kavussa kun ei ole tapahtunut suurta pyrähdystä, eli pieni on kun mikä vieläkin. Lääkäri jo puheli, että jos ei kasva niin toden näkösesti sitten käynistelevät koska vika on istukassa tai jossain. Siitä sitten äippäpolille taas 2 viikon päästä.

Nyt ei muuta kun tsemppiä niille jotka ehkä joutuvat tositoimiin, ja mahankasvattelua sitten meille odotteleville:)

Vierailija
10/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi, nyt oon saanut aikaiseksi oikeasti pakata sen laukun. 36 r.vkoa siis täynnä tänään. Ja eilisten supistusten jälkeen täytyy huokaista, että tämä päivä on mennyt sitten kivuttomasti!

Mutta pää tuntuu olevan alhaalla, pistelee ja viiltelee kyllä.

Näin sitä vaan lähestytään sitä h-hetkeä ja taitaa minihattis tosiaan ensimmäisenä ehtiä sinne laitokselle.. Täällä povataan : D

Jännää aikaa kyllä, kun vauva saattaisi tulla ihan milloin vain jo.

Ostin muuten laukkuun sellaisen kätevän purkkipakkauksen, johon sai minikokoon täytellä purkit. Mukaan laittelin shampoon, hoitoaineen, kasvoveden, kasvovoiteen, suihkugeelin ja puhdistusemulsion. Ihanan pikkuiset purnukat nyt kaikista ja laukkuun mahtuu vielä muutakin. Esimerkiksi villatakki puuttuu sieltä vielä kun on pesemättä.... ja sellaista pientä.

Onko kukaan käyttänyt aiemmin musiikkia siellä synnytyksessä? Siis niinkuin ottanut mukaan? Ajattelin, että jos jotain ottaisi mukaan varuilta, vaikka voihan se olla, ettei siellä sitten halua kuulla yhtään mitään.... Esikoisen synnytys oli yhtä tuskaa, enkä silloin kyllä huomannut edes ajatella asiaa. radio siellä soi..... Mutta jospa nyt saisi sellaisen luonnollisen synnytyksen siinä mielessä, että lähtisi itse käyntiin...

Laukkuun laittelin myös lakua, suklaata ja suolapähkinöitä sekä myslipatukoita. Sellaista pientä hyvää, josta saa energiaa. Juomat meillä odottaa tuolla jääkaapissa, saa nähdä muistaako ne sitten mukaansa ottaa...

Kiva kuulla hyviä kokemuksia muiltakin isyyspakkauksista. On se kiva yllättää mies! ollaan me viisaita naisia... hi hi

Kaikille mammoille ja masuille hyviä viikonjatkoja!

Siisa 36+0

Vierailija
11/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sen kummempaa kommentointia tällä kertaa kellekään, nyt ei oikein ehdi :). Sapuskaa pitäisi olla laittelemassa ja yritän ehtiä vielä vaatehuoneen järjestää ennen kuin pitää lähteä poikaa hakemaan, vaikka veikkaan että kesken jää. Olen viettänyt laatuaikaa täällä kotona ton verensokerimittarini kanssa :P ja nyt jymähdin tänne koneelle kun kirjasin ylös eilisen ja tän päivän arvoja. Tosi hyvät arvot ton mittarin mukaan on koko ajan, alan todella jo epäillä stressi-/flunssavaikutusta siinä rasituskokeen tuloksessa...

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, koska en usko että tämä tulee täältä itsekseen ulos ennen tammikuuta. Asia erikseen sitten, jos koon takia päättävät että on otettava ulos jo aikaisemmin.

Palaan huomisen neuvolakäynnin jälkeen, toivottavasti paremmalla ajalla!

Gnatte 34+0

12/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista tiistai päivää.. Inhottava ilma! Vein lapset tarhaan pitkästä aikaa kun ollaan oltu kipeinä. Neiti ei muistanut edes sanoa heippa, mutta poika roikkui hiassa kiinni viimeseen asti. Hassua olla kotona taas yksin pitkästä aikaa, tuntuu niin hiljaiselta. Tänään en viittiny edes lähteä mihinkään tuon ilman takia, joten kotihommia oon tehny. Sisustelin lasten huonetta vähän uudestaan ja kivalta näyttää nytten.

Terkkari soitti ja sanoi että lääkäri onkin sitten 2 viikon päästä, mikä sinällään ei haittaa, onpahan sitten jotain ohjelmaa tiedossa ; )

Alan olla kyllä vähän yksinäinen. Ne äidit jotka odotti mun kanssa yhtäaikaa on kutakuinkin saanu vauvansa, eikä vielä uskalla/voi liikkua vauvan kanssa juuri ollenkaan, joten itiksessä kahvittelut on hetkeksi pois kuvioista. Oon miettinyt että voisin koittaa jotain homeopaattisia lääkkeitä rauhoittamaan mieltä. Meinaa mennä vähän masennuksen puolelle. Olinki yhteydessä mun homeopaattiin sähköpostitse mutta hän ei oo vastannu vielä. Tällä kertaa kokeilen homeopaattisia lääkkeitä jotka valmistaa synnytykseen. Ja auttaa maidon nousussa ja synnytyksestä palautumisessa. Nähtäväksi jää oliko niistä apua.

Hyvä idea oli Siisalla noista pikkupurkeista. Voisin tehdä saman, koska nuo purnukat mitä mulla aina kertyy jokapaikkaan mukaan vie niin paljon tilaa. Ainoa on ehkä hiuslakka jota ei saa pienempään purkkiin, toki sitä voi ostaa matkakoon.

(.) Vauva on ollut aikas rauhallinen tänään, mutta sen oon huomannu että n. klo.07 aamulla alkaa aamuhulinat. Se on ilmeisesti se aika kun hän sitten jatkossakin heräilee.

Yks juttu. Onko kenelläkään tietoa, voiko laskettua aikaa muuttaa jälkikäteen sairalaan tietokantaan? Kun kahdesti on ultralla todettu että olen viikon edellä ja aina kun asioin kättärillä tai neuvolassa niin saan selittää, että oikeesti olen näillä viikoilla mutta kone sanoo muuta. Tämä vaikuttaa siihenkin esim. jos vauva päättää syntyä viikolla 37 niin kone sanoo että hän on ennenaikainen eli viikot onkin 36, enkä välttämättä pääsekään synnyttämään haikaranpesään, kun ne on niin tarkkoja kaikesta siellä. Pikku juttu joo, mutta välillä tosi ärsyttävää!! No kysäisen asiaa jokatapauksessa huomenna kätilöltä kun menen jutteleen synnytyksestä.

mae3 rv 32

13/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisa kyseli musiikista. Meillä oli tarkoitus esikoisen synnytyksessä soittaa omia CD-levyjä mutta homma jäi kuitenkin... Neidin synnytys oli niin vauhdikas ettei keretty edes miettiä moista. Radio oli auki salissa muistaakseni, ja luulen että ei ehditä nytkään virittään mitään tunnelmaa, vastakun synnytyksen jälkeen... Idea on toki ihana ja varmaan ihan rentouttava.

Vierailija
14/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin pitkät jutut tuonne suurperheellisiin, mutta voisin tännekin muutaman sanan laittaa. Mua on vaivannut tässä pari päivää ilkeä vatsakipu lähinnä ylävatsassa, joka tulee aaltomaisesti. Siihen liittyy välillä supisteluakin, mutta pelkkää supistelua se ei ole. Kävin tänään terveyskeskuksessa, jossa katsottiin pissanäyte ja verenpaine ja ne ovat onneksi kunnossa, joten raskausmyrkytysoireesta ei ainakaan pitäisi olla kyse. Ylävatsakipuhan on yksi r-myrkytyksen oire, joten heti alkaa itsekin epäilemään kaikkea. Todennäköisesti kyse on ruoansulatushäiriöstä, koska vatsa toimii vähän miten sattuu ja välillä myös röyhtäyttää...Onneksi sentään vatsa toiminu tässä parina päivänä, joten mistään suolitukoksesta tuskin kyse. Kipu on vain niin ilkeätä välillä, että pitää vain mennä makuulle. Se helpottaa vähän, mutta ei vie kipua kokonaan pois. Olisiko vauva nyt jotenkin huonossa asennossa ja "korkeimmillaan" juuri nyt? Onko kellään muulla vastaavaa? Muistelen kyllä, että mulla on ollu tämänkaltaista joskus aikaisemminkin (sekä raskaana ollessa että ei-raskaana), joten voihan tämä olla jotain lievää vatsapöpöäkin. No, kunhan menisi pian ohi. Hurjalta tuntuu, että moni on melkein lähdössä synnyttämään. Itselle ei ole tullut vielä edes mieleenkään pakata sairaalakassia, koska aikaisemmat vauvat menneet aina kaksi viikkoa yli LA:n. Jotenkin suhtaudun nytkin niin, että tämäkin menee yli sen verran, joten tammikuussa vasta pääsen synnyttämään ;) Olisihan se toki kiva yllätys, jos päättäisikin tulla aikaisemmin, mutta pakko vain itse psyykata itsensä yliaikaisuuteen jälleen, koska muuten viimeiset viikot ovat vain yhtä tuskaa...Kun nytkin jo tuntuu niin raskaalta tämä olotila...Painoa tullut 15kg, taitaa olla mun ennätys tässä vaiheessa. Mistään raskaudesta ei onneksi sitten ole kuitenkaan ylikiloja lopulta jäänyt, toivottavasti ei tästäkään. Huomenna taas neuvolaan, jossa katsotaan sitten muut arvot.

t. Menninkäinen rv34+4

Vierailija
15/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lueskelemassa kuulumisianne, mutten ole ehtinyt omiani kirjoittelemaan. Lapset on sairastanut ja sit on pitänyt huilailla ku nuorimmainen ollu päikkäreillä.

Tänään oli sit vika lääkärineuvola. On se aika pian kiitänyt. Viikkoja kasassa siis 36+5. Kohdunsuu oli pehmeä, sentti jäljellä ja sormelle auki. Saas nähdä milloin jakaudun :)

Limatulpasta ei tosiaan kauaa mene, että pääsee tositoimiin. Omaa kokemusta ei ole, mutta mitä muut on kertonut...

Mulla sairaalakassi pakkaamatta ja pää jotenkin niin tyhjä, etten tiedä mitä sinne laittaisin. Mitä tee muut olette pakanneet kemppareiden ja eväiden lisäksi? Vauvallekkin pitäisi varmaan laittaa pinoon vaatteet, jotka isäntä sit toivon mukaan osaa/muistaa tuoda sairaalaan. Meille veikattu poikaa ultrassa, mutta kait teen taas vaaleanpunaisen ja sinisen pinon erikseen :)

Mielenkiinnosta olis kiva tietää, että onko teillä sykkeet pojista alhaisemmat ja tytöistä korkeemmat. Meidän neuvolatäti ei ole kertonut sykkeitä, mutta nyt muutaman kerran oon kurkkinut ja ne on ollu siinä 130-140 (tytöistä merkattu korttiin 150). Pitää muistaa raportoida sit ku nyytti on sylissä, että menikö veikkaukset oikeaan...

Nyt pyykkihommiin. Jatkan kuulumistenne lukemisia, vaikken kovin usein itse ehdi kirjoittelemaan. Voimia kaikille!

Vierailija
16/45 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erittäin huonosti nukuttu yö takana. Yhden jälk. yöllä alkoi todella kipeet supistukset ja jouduin nousemaan sängystä ylös, kun puhisin niin kovasti;) Tuli jo sellanen fiilis, että nyt se lähtö koittaa. Ei ollu mitenkään säännöllisiä. Alussa tuli tiheään ja sit alko harvenee 10-20min. välein. menin jossain vaiheessa takas sänkyyn ja nukahtelin supistuksien välissä ja siitä mulla ei oo mitään hajuu millasia välejä silloin oli. Nyt on maha, jotenkin kipee tai ihan kuin vatsalihakset ois väsyneet. Ei mulla kyllä koskaan oo supistuksien jälk. vatsalihakset kipeytynyt, mutta nyt on.

Eilen illalla tuli taas mun mielestä limatulppaa..

saas nähdä kuinka pitkään tää raskaus kestää vai onko tälläistä vielä monta vkoa. Muo vaan pelottaa, että jos on tälläistä vielä 4 vkoakin niin sitten kun on oikeasti lähtö niin onko mulla tosi nopee synnytys???? Jotenkin toivoisin mieluummin "pitkän" synnytyksen, missä ehtii saada kivunlievitystä jos haluaa, kuin nopean ja rankan synnytyksen.

Nyt kyllä jännittää jo kovasti ja todellakin ajatukset pyörivät vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Taidan tänään pakata sairaalakassin valmiiks:)

Nyt tuli taas pelkkää (.) sorry:(

Kukahan meistä ensimmäisenä pienen nyytin syyliinsä saa?? Voi, että on se niin jännää:) Voikaahan hyvin ja tulkaahan kertoilemaan myös teidän kuulumisia.

Pulmu ja Eki 36+0

Vierailija
17/45 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kävin jo msn:n puolelle laittaa viestiä mutta vielä tänne laitan.Kävin vauhtimutkan sairaalassa kun yöllä tuli supistukset 5-7min välein pari tuntii,sairaalassakin vielä tuli hetken aikaa hyvin mutta sit hiipui ja loppui kokonaan joten tultiin sit takas kotiin vielä...ei ollu kun sormelle auki ja kohdunkaulaa oli 2-3cm jäljellä eli ei mainittavaa edistystä ollu kuitenkaan tapahtunu...Saas nähdä josko ens yönä uudestaan!!!

Minihattis ja rv 37+3

Vierailija
18/45 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se mun eilen mainitsema ylävatsakipu äityi eilen illalla ja yöllä tosi tuskalliseksi. Olin koko illan sängynpohjalla, mutta sekään ei tuntunut auttavan. Söin illalla vain puuroa, maitohappobakteeria ja piimää, kun ajattelin auttavan jos johtuu ruoansulatusvaivoista. Mutta ei auttanut. Yöllä kipu oli tosi kova ja heräsin vähän väliä. Menin joskus klo 1 nukkumaan pienelle 2-hengen sohvalle, jossa kipu hellitti onneksi. Jotenkin asento oli sellainen, että ylävatsaa ei painanut sillä tavalla. En tiedä onko nyt kyse jostain sappivaivoista, vauvan asennosta vai mistä? Heräsin vähän väliä, kun piti vaihtaa asentoa, niskat ihan jumissa tietty moisesta. Jos en herännyt omiin vaivoihin, niin sitten koiranpentu herätti. Pissasi pissat lattialle, kakki isot kasat kakkaa, jotka oli tietty pakko mun heti siivota (haju etoo...), sitten kaiken kukkaraksi meinasi vielä oksentaakin kerran, mutta nielaisi kai ne kun ei mitään löytynyt lattialta. Sen lisäksi kuopus heräsi pariin kertaan itkemään mun perään, kun en ollutkaan omassa sängyssä nukkumassa. Oli siis tullut viereen nukkumaan yöllä. Että sellaista. Jos tätä menoa jatkuu, niin kohta ollaan jossain hermoparantolassa! Huh!

Kohta neuvolaan, jossa aika itselle ja meidän 6-vuotiaalle kahteen rokotukseen ja tarkastukseen. Nyt täytyy lopetella,

t.Menninkäinen rv34+5

19/45 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menninkäinen, mulla samantyyppistä kipua oli joskus viikoilla 26. Ihan kamala kipu ja nukkumisesta ei tullut mitään. Olin oikeestaan koko yön jalkeilla. Join samariinin ja otin kipulääkettä eikä mikään auttanut. Aamuyöstä se meni ohi ja terkkari sanoi että ilmeisesti joku ruuansulatukseen liittyvä. Sain muuten kättäriltä tarkempia ohjeita millon pitää mennä päivystykseen. Esim. tällanen jatkuva kipu ei ole normaalia. Minun ja sinunkin olis pitäny mennä tarkistuttamaan tilanne, mutta kun odottava äiti haluaa olla urhea niin siinäs kärvistelee sitten. ; ) Onneksi se meni nyt ohi sinulla, ja toivotaan ettei tule takaisin.

Mulla oli kätilön kanssa keskustelu tänään. Oli oikeen miellyttävä kätilö ja hyvin ammattitaitoisen oloinen. Toivon vaan nyt että hän olis vuorossa kun minä synnytän. Jäi oikeen hyvä mieli ja hän kirjasi toivomuksia ylös tarkkaan ja kuunteli mua hyvin myötätuntoisesti.

Ja sitten se ilouutinen. Eli mun laskettuaika muutettiin nyt sitten ja se on 6.1.09. Hän sanoi että periaatteessa lääkäri vain voi sen muuttaa mutta kun sanoin että kahdesti on ultralla todettu asia, viimeksi lääkärin tekemänä niin eiköhän se sillon päde. Ihanaa nyt ettei aina tarvii alkaa ekaks inttään millä viikoilla olen ja sitten vasta päästään asiaan. Kuitenkin pitää neuvolassa ja muualla viikot ilmoittaa ja aina kauhee häslinki, niin nyt asia on selvä.

Miten voiki auringossa olla tällanen vaikutus. Ihan erinlainen päivä on ollu vaikka vähän aurinko pilkistää. On siinä uskomaton energia minkä siitä saa. Kipasin äsken hakemassa uudet matot keittiöön ja eteiseen kun oli niin edulliset anttilassa. Mainosten orja kun oon... ; ) Muutenkin tänään on hyvä päivä, vaihteeksi. Katsotaan miten huomenna.

Kohta pitäis hakea lapset tarhasta, ja aletaan esikoisen kanssa tekemään "opin itse 1 " kirjaa. Hän on niin riemuissaan siitä kirjasta ja onnellinen kun saa olla vähän niinku koululainen. Onneksi intoa riittää vielä tässä vaiheessa, ois tylsää pistää lasta kouluun jos ei yhtään nappaa.

Hyvää keskiviikon loppuiltaa kaikille!

mae3 32+1

Vierailija
20/45 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli arvot oli kohdallaan: pissa puhdas, hb 135, verenpaine 128/82 (mulle hyvä, kun on taipumusta että on vähän koholla), painoa parissa viikossa tullut tasan 0 grammaa (jippii!! nimittäin sitä on tullut jo yhteensä se 15 kg...), vauvan syke n. 148 krt/min. ja tasaisen vahva...Eli kaikki kunnossa näiden asioiden puolesta. Ylävatsakipukaan ei ole tänään onneksi vaivannut, mutta univelka viimeöisen takia tekee olon jotenkin tokkuraiseksi ja sekavaksi...(tervetuloa vauvavalvomiset!!). Terveydenhoitaja sanoi kuitenkin, että jos sellaista vatsakipua tulee taas, niin menisin vain reilusti lääkäriin, joka pystyy sitten vaikka antamaan kunnon lääkkeet jos kyse voimakkaasta närästyksestä tms. Jotenkin tuntuu, että kyse on varmaankin monen asian summasta; vauva painaa sisäelimiä, närästys ja muutenkin ruoansulatusvaivat varmaankin tekivät tuon "kohtauksen". Koko ajan sellainen olo nytkin, että on ilmaa masussa...Ostin nyt rennietä ja gefilus-tuotteita ja yritän syödä mahdollisimman vatsaystävällistä ruokaa...Helpottavaa kuulla, että mea3:llakin ollut samankaltaista vaivaa. Kyllähän siinä tosiaan joutuvat suolisto ja mahalaukku koville, kun vauva vie koko ajan enemmän ja enemmän tilaa masussa. Minulla ei ole mikään jättivatsa, joten vauva varmaankin vie vielä enemmän tilaa siellä, kun sellaisilla joilla vatsa kasvaa voimakkaasti eteenpäin. Tässäpä näitä juttuja tuli taas...

t. Menninkäinen rv34+5

Menninkäinen, mulla samantyyppistä kipua oli joskus viikoilla 26. Ihan kamala kipu ja nukkumisesta ei tullut mitään. Olin oikeestaan koko yön jalkeilla. Join samariinin ja otin kipulääkettä eikä mikään auttanut. Aamuyöstä se meni ohi ja terkkari sanoi että ilmeisesti joku ruuansulatukseen liittyvä. Sain muuten kättäriltä tarkempia ohjeita millon pitää mennä päivystykseen. Esim. tällanen jatkuva kipu ei ole normaalia. Minun ja sinunkin olis pitäny mennä tarkistuttamaan tilanne, mutta kun odottava äiti haluaa olla urhea niin siinäs kärvistelee sitten. ; ) Onneksi se meni nyt ohi sinulla, ja toivotaan ettei tule takaisin.

Mulla oli kätilön kanssa keskustelu tänään. Oli oikeen miellyttävä kätilö ja hyvin ammattitaitoisen oloinen. Toivon vaan nyt että hän olis vuorossa kun minä synnytän. Jäi oikeen hyvä mieli ja hän kirjasi toivomuksia ylös tarkkaan ja kuunteli mua hyvin myötätuntoisesti.

Ja sitten se ilouutinen. Eli mun laskettuaika muutettiin nyt sitten ja se on 6.1.09. Hän sanoi että periaatteessa lääkäri vain voi sen muuttaa mutta kun sanoin että kahdesti on ultralla todettu asia, viimeksi lääkärin tekemänä niin eiköhän se sillon päde. Ihanaa nyt ettei aina tarvii alkaa ekaks inttään millä viikoilla olen ja sitten vasta päästään asiaan. Kuitenkin pitää neuvolassa ja muualla viikot ilmoittaa ja aina kauhee häslinki, niin nyt asia on selvä.

Miten voiki auringossa olla tällanen vaikutus. Ihan erinlainen päivä on ollu vaikka vähän aurinko pilkistää. On siinä uskomaton energia minkä siitä saa. Kipasin äsken hakemassa uudet matot keittiöön ja eteiseen kun oli niin edulliset anttilassa. Mainosten orja kun oon... ; ) Muutenkin tänään on hyvä päivä, vaihteeksi. Katsotaan miten huomenna.

Kohta pitäis hakea lapset tarhasta, ja aletaan esikoisen kanssa tekemään "opin itse 1 " kirjaa. Hän on niin riemuissaan siitä kirjasta ja onnellinen kun saa olla vähän niinku koululainen. Onneksi intoa riittää vielä tässä vaiheessa, ois tylsää pistää lasta kouluun jos ei yhtään nappaa.

Hyvää keskiviikon loppuiltaa kaikille!

mae3 32+1