-o-o- HELMINAUHAT PERJANTAIHIN -o-o-
[color=green]Huomenta vaan helminauhalaiset! Tässä tämänpäiväinen pino..[/color]
Kommentit (18)
Päivä alkoi mukavasti, kun siivouksen päälle kävin postilaatikolla ja siellä odotteli uusi Hug-a-bub :) IhQ!
Tuntuu, että nyt raskaus harppaa ison askeleen eteenpäin, kun huomenna viikot vaihtuvat 16 alkaviksi ja raskauskuukausi jo viidenneksi! Miten onkin tuntunut, että 15 on ihan sama kuin 12, viikot 12 jälkeen ovat madelleet...
Potkuttelua tuntuu masussa monta kertaa päivässä, ihan kesken liikkumisen ja puuhastelunkin - ei enää vain hiljaa makuulla kuunnellen. Ihanaa olla raskaana :)
Mukavaa päivää kaikille!
[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 15+6
Eli terveisiä vain kaikille Helminauhalaisille pitkästä aikaa. Jonkin verran olen ehtinyt kuulumisianne lukea, mutta täytyy sanoa, että syksyn kiireet todella painavat päälle. Ja iltaisin ei enää jaksa istua koneen ääressä kun sitä 8h jo lähes tekee päivittäin.
Mutta täällä mukana ollaan. Ja päivät etenee. Tänään tulee täyteen jo 14 vkoa ja pienen pieniä liikkeitä olen tuntenut aina silloin tällöin rauhoittuessa jo viikon verran. Esikoisestakin tunsin jo hyvin varhain (vkolla 14 + jotain) joten nyt osasin niitä vähän kuulostellakin.
Maha kasvaa ja niin kuin muutamat eilen totesivatkin - aina välillä puhkuttaa jo ja tuntuu, että happi loppuu puhuessa tai lysyssä istuessa. Saas nähdä tosiaan kuinka muhkeaksi sitä tuleekaan. Edellisessä raskaudessa mulla oli tässä vaiheessa vielä hyvin pieni kumpu ja nyt tuntuu, että koko pallea on jo työntynyt esiin ja selvää uumaa ei olekaan.No tähänkin ajatukseen olen jo tottunut. Mammahousuja täytyy vissiin lähteä ostelemaan kun kahdet isomman koonkin housut alkaa pian kiristää.
Muutoin kaikki hyvin ja olen saanut kakaistua töissäkin pomolle tulevasta tapahtumasta ja muutoinkin salailukausi on päättynyt. Kerrotaan jos tulee sopiva hetki.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaahan paksusti ;)
t.Kaksosnainen ja pikku-kaveri 14+0
Medvelle ensin - jos enää luet näitä pinoja - lämmin osanotto! Voimia ja iso halaus.
Täällä kaikki normaalisti. Pieniä liikkeitä tuntuu iltaisin nukkumaan mennessä, se on kivaa. Ultrassa todettiin että istukka on takana, joten senkin takia varmaan liikkeet tuntuvat jo nyt.
Olin kolme päivää työmatkalla ja erossa esikoisesta (pian 3 v.) Hyvin olivat isän kanssa pärjänneet, mutta kyllä tyttö oli onnellinen tänä aamuna kun heräsi ja äiti olikin tullut kotiin! Ihanaa tuntea olevansa kaivattu :)
Minä olen jo siirtynyt mammahousuihin, kun normaaleista housuista ei nappi mene enää kiinni. Töissä kerroin raskaudesta tällä viikolla, mutta kollegat olivat omien sanojensa mukaan kyllä jo arvanneet... Iloisesti suhtautuivat. Maha on melko pullea mutta ei ikävä kyllä yhtään raskausmahan näköinen vaan kaljasellaisen!! Argh.
Leppoisaa viikonloppua kaikille
Sabni 14+2
Kaksosnaiselle ja Sabnille tervetuloa takas pinoille! Oli kiva lukea kuulumisianne.
Voi Pomelo, miten oikeassa oletkaan taas - todellakin tuntuu että vkon 12 tietämillä ei tapahdu mitään edistystä! Musta tuntuu että olen joku puolisen vuotta kököttänyt tässä rv14 -montussa! No, huomenna alkaa 15. rvko :) Minkävärisen huggiksen muuten tilasitkaan?
Mulla on selkeästi pahentunut tämä kuvotus ja kyökkäily. Jääkaapille en voi mennä lainkaan - se haisee, ja ne ruoat näyttää ihan karseilta. Ei oo kyllä yhtään kivaa.
Mutta nyt pitää ihan aikuisten oikeesti alkaa käymään kaappeja läpi ja heittää turhaa kamaa roskikseen. Ahdistaa nää muuttojutut :(
Makkara rv13+6
[b]Pomelo[/b]: Voi kun olisin itsekin jo noin pitkällä, mulla vasta rv 14 menossa, ja tuntuu tosiaan että aika
m a t e l e e
. Mä olen vaan kerran tuntenut kunnon muljahduksen masusta, siis sellanen 100 varma, on niitä pienempiä tuntemuksia ollu, mut ei ihan varmoja, kun on mennyt niin pian ohi, et jää vaan miettiin - oliko liike vai ei. Muakin kiinnostaa - minkä värisen liinan tilasit?
[b]Makkara[/b]: Toivottavasti kuvotuksesi katoaa pian taivaan tuuliin! Ei enää tässä vaiheessa noita ilkeyksiä kaivata kuvioihin.
[b]Mammutti[/b]: Löysitkö sadetakkia?
[color=deeppink]( . )[/color] Tänään on pari kertaa repäissyt ihan kunnolla kun ylös nousee. Ja samalla silmissä sumenee. Tajusin vasta, että tuo silmissä sumeneminen oli tosiaan jo kadonnut (oli ihan ekoja oireita, jo ennen plussaa), mutta tuli nyt sit kuiteski taas takas. =/
Suku on pahin.. Tai riittää näköjään kun suvussa on yksi _tosi_ paha. Rasittava tyyppi, joka saa koko muun suvun raivoihinsa. Lisäksi on sellainen " siirtolainen" , ei kuulu tähän sukuun
oikeesti
. Mutta minkäs teet, kun se yksi (avokki, joka sukuun
oikeesti
kuuluu), ei vaan näe tätä tyyppiä niinkuin pitäisi - elää vissiin pilvilinnoissa. Tulee hänelle kyllä pudotus korkealta ja kovaa, kun silmänsä saa kunnolla auki. =( No, se siitä ruikutuksesta!
Minäpä löysin kun löysinkin käytetyn huggan! [color=blue]=[/color][color=red])[/color] Hinta oli melko kohtuullinen (50e), koska liina on noin 3v vanha, mutta ollut vähässä käytössä. Mukaan käyttöohje - *onneksi* - tämä on siis elämäni ensimmäinen liinani! Ainiin, väriltään on musta, jossa vihreä tasku. Ens viikolla sen siis saan, postitse tulee.
Minni & [color=teal]Mulperi[/color] 13+4
Miksi se väli jää aina tuohon samaan paikkaan?? Vaikka miten tarkistan!! Grr..
[color=blue]=[/color][color=red])[/color]
Minni & [color=teal]Mulperi[/color] 13+4
Pakko silti vielä kerran testata..
[color=blue]=[/color][color=red])[/color]
Niin sitä täälläkin kökötetään koneella mammahousut jalassa! enpä olisi uskonut että ne näin pian pitää kaivaa esiin! Eilen oli pitkästä aikaa tarkoitus laittaa farkut jalkaan, mutta eivätpä vaan mahtuneetkaan! Pakko oli kaivaa tuo vanha mamma-osasto esiin. Ihanaa kun masu kasvaa, tervetuloa vaan! =)
Liikkeistä on ollut täällä paljon juttua, ja kateellisena myös lueskelen...En ole siis tuntenut yhtään mitään, en tosin sitä tässä vaiheessa vielä odottanutkaan. Ihmeissäni olen lukenut kuinka varhain jotkut voivat liikkeet tuntea! esikosta tunsin kai joskus rv 19 vasta...
Onkos täällä muuten rallia seuraavia paikalla? mun mies on ihan fanaattinen, ja aikoo huomenna aikasin aamulla lähtee ekalle pätkälle. Nyt ei kyllä itseä huvita ollenkaan! Joskus vuosia sitten olen ollut mukana, mutta silloinkin lähinnä kaljaa kittaamassa... ei ne autot ole koskaan niin paljoa kiinnostaneet.
Mun piti vielä kommentoida jotain muutakin, mutta enpäs nyt sitten enää muistakaan...
loviisa rv 12+4
Hei vaan helminauhalaiset,
on tainnut mennä viikko viime kuulumisista.. Olen kyllä aina lueksinut kuulumisianne vaikken ole päässyt kirjoittamaan.
No tämä on kyllä ollut erikoisviikko, aloitin siis työt! Mukavasti esikoinen on sopeutunut päivähoitoon, onneksi, ei tarvitse jännittää aamuja. Töissäkin on ollut jopa kivaa, joskin kiirettä ja pitkiä päiviä. TÄnään onneksi saa vähän enempi levätä.
Kupu on kasvanut valtavasti, on samaa luokkaa kuin 20+ edellisessä raskaudessa. Tuubit on jo käytössä ja ylin housunnappi auki..mammapöksyihin en ole ihan vielä silti siirtynyt. Maanantaina oli taas ultra, meillä on niitä vähintään 4 viikon välein. Kasvettu oli, selkäranka näkyi nyt tosi selvästi ja muutenkin oli jo enempi ihmisalun näköinen. Sisätautilääkärilläkin pääsin jo käymään ja tyroksiiniannostusta säädettiin vähän isommaksi. Niin, minulla on siis kilpirauhasongelmia. Jospa olo tästä vähän virkistyisi!
Taidan mennä pikkuisen viereen päiväunille.. mukavaa iltaa kaikille!
lennnard & kupla tasan 15
[color=purple]Eipä sitä sadetakkia löytynyt..mutta aivan ihanan potkupuvun ostin!! Se oli ihan eka ostos tulevalle vauvalle![/color][color=blue]= [/color][color=red])[/color]
Yritän ajatella tulevaisuutta positiivisesti ja jättää kaikki ikävät mietteet kauas taakse, joten alan pikkuhiljaa keräillä vauvalle tarvikkeita..
[b]Liikkeitä olen minäkin tuntenut jonkun aikaa, tosin en alussa ollut varma oliko ne ihan
oikeita
liikkeitä, mutta nyt ne on vahvistunut sen verran, että ne jo tunnistaa [color=green]Vilin[/color] mylläykseksi![/b]
Nyt on pakko oikaista mahan viereen sohvalle, on ollut niin kiire koko päivän..
mammutti ja vili 14+4
Siirryn tänne tuolta maaliskuisista, la siirtyi aikaisemmaksi keskiviikoisessa nt-ultrassa. Vanha la oli 4.3 ja uusi on nyt 26.2. Kiva et kävi näin päin, et ollankin jo pidemmällä =0).
Pahoinvointia ja migreeniä ei oo ollu kohta pariin viikkoon, onneks. Aika oireetonta aikaa elellään masun kanssa. Pientä kutitusta ja möngerryksen tapaista on tuntunut masussa noin viikon, en tiedä voiko ne olla jo liikkeitä joita tuntisin, ensimmäistä kuitenkin odotan ja neuvolassa ne sanoi, et ensisynnyttäjä tuntee liikkeet vasta n. rv20. No, en tiedä, jotain siellä masussa kuitenkin tapahtuu ja tunnen sen...
Keskiviikkona oli ihana käydä siellä ultrassa, näki et Papu voi hyvin ja on mukana kyydissä. Nt oli 1,03mm, nenäluu löytyi, sormet ja varpaat pystyi laskemaan, vatsa ja pää oli siistit, ei poikkeamia. Kyllä helpotti oloa kummasti =0).
12+4
Taas on viikko vierähtänyt nopeasti, vaikkakin siis täälläkin RASKAUSviikot tuntuvat matelevan ja välillä onnellisesti jo luvutkin sekaisin ;)
Mäkin luulin jo pahanolon hellittävän, mutta nyt on pari päivää pitänyt pakolla syödä ja tuntuu et pala on kurkussa koko ajan. EI olo kyllä niin kokonaisvaltaisesti ole kamala kuin aiemmin mutta en tätä nyt ihanne olotilaksikaan kutsuisi...
Onko muilla iho-ongelmia? Mulla on koko naama pukannu niin tuléhtunutta näppyä täyteen, ettei kehtais paljon nenäänsä ulkona näyttää =( JoeBlascolla saa jotenkin peittoon, mut sit tuntuu et niitä on seuraavana päivänä kahta kauheammin. Investoin jo kosmetologiinkin, mutta ei tuonunt näköjään paljon helpotusta. Tulisi se maha jo näkyviin kun sit saa ränsistyneen ulkonäön ym. anteeks!
Toinen ongelma on erittäin lyhyt pinna. Ihan samalla tavalla menee hermot perheen miehiin, oli sitten 2v tai 26v, tosin sille isommalle tulee vielä helpommin räyhättyä eikä nolota niinkun sillon kun on pienellä ´rakkaalleen huutanut- useimmiten turhasta... Eiks niin naiset että ne on ne hormonit?????!!!!!
Sole & Eemeli 13+2
Ihanaa Sole2, etten olekaan yksin näiden iho-ongelmien kanssa!!
Mulla on menny naama ihan hirveen näköseks, ei auta mitkään tökötit tai puhdistukset. Ärsyttävää. Tää on tosin mulle tuttua, oon kärsiny hormonaalisesta aknesta aikasemminkin. Kun aikoinani lopetin pillerit, ennen niin hyvä iho paheni silmissä. Lopulta raskauden yrittämisen (esikoinen), raskauden ja imetysajan jälkeen sain kunnon hevoskuurin antibioottia, joka tepsikin tosi hyvin. Iho pysyi ihan kohtuullisena pitkään. Aavistelin jo, että raskausaika varmasti tuo ongelman takaisin kun kerran hormooniperäistä on, ja niinhän siinä sitten kävi. Oikeasti tälle ei voi mitään, kun kyse on kuitenkin kehossa myllertävistä hormooneista. Vähän voi hyvät aineet ja hoidot auttaa. Pelkään pahoin, että tämä on taas mulle ongelma pitkäks aikaa, eikä parane ennen kuin lääkekuurilla sitten joskus tulevaisuudessa.
Noh, inhottava vaivahan tämä on, mutta muistutan koko ajan itseäni mistä tässä oikein on kyse: uudesta ihmisenalusta sisälläni. Sen rinnalla nämä tuntuvat aika pieniltä jutuilta kuitenkin. Vaikka minä kyllä oikeasti tiedän, millaista on kärsiä aknesta, joka aiheuttaa mm. huonoa itsetuntoa jne.
Tulipas kunnon sepustus, mutta tämä aihe todella on niin tuttu... kärsiiköhän kukaan muu täällä samasta vaivasta??
Loviisa
Onpas mennyt viikko taas niin nopeesti, että ihan mahotonta. Taas perjantaissa. Jotkut valitteli ajan hidasta kulumista, mutta musta tuntuu kyllä päinvastaiselta! Taidan olla jotenkin erikoinen ;) Välillä saa oikein miettiä, että mites paljo niitä viikkoja olikaan jo kasassa, ja tottahan se on, että sunnuntaina tulee jo 14 täyteen. Uskomatonta!
Minäkin olen nyt parina päivänä useita kertoja tuntenut muljahduksia vatsassa. Tuntuvat ihan tuossa ihon alla, jotenkin pinnemmassa kuin suolikaasut (niistäkin nimittäin on kokemusta =D). Esikoisesta en muista vastaavia tunteneeni, häneltä tunsin loppuun asti vain terävimmät potkut kunnolla kun istukka oli etuseinässä. Nyt mietinkin, että voiko ne liikkeet tuntua tältä, jos tälläkertaa istukka ei olisi edessä. Kertokaahan viisaammat?
Iho-ongelmista oli myös puhetta, täältä löytyy myös! Ihan JÄRKYTTÄVIÄ finnejä löytyy milloin mistäkin, hyvä, että uskaltaa aamulla silmät avata ja tarkastella tilannetta. Enkä nyt puhu pelkästään kasvoista vaan jokapaikasta raajoja lukuunottamatta, alapäästä otsaan asti. Ei kiva, ei ollenkaan =/. Mutta, hyvän asian puolestahan tässä... =)
Nytpä hetkeksi keittiötä selvittelemään ennen sohvalle lösähtämistä (siis nukahtamista =))
Hyvää viikonloppua kaikille!!
kieppuli & nasu 13+5
Tervetuloa mukaan [b]Äippä07[/b]!
Onnea [b]Minnille [/b]ekoista liinakaupoista! Todella kohtuuhintaan sait liinan. Sitten vain sidontoja harjoittelemaan :)
Oma [b]Huggikseni [/b]on väriltään mokka-roosa, tuonne MSN:n puolelle laitoin kuvankin:
http://groups.msn.com/Helminauha2007/general.msnw?action=get_message&mv…
Se aiemmin tilaamani EllaRoon neliöliina on ihana, silitin sen tänään pesun jäljiltä odottelemaan ensi kevättä. Aika paljon [b]aarteita [/b]on jo kertynyt Erittäin Salaiselle, täytyy alkaa etsimään hänelle omaa kaappia, johon kaikki ihanuudet saa pestä ja silittää odottamaan. Kaikkein ihanimmat ripustan näkösälle henkareihin.
Kiva, [b]Mammutti[/b], että sinäkin jo löysit ihanuuksia vauvalle :) Positiivinen mieli saa ihmeitä aikaan, joka hetkestä kannattaa nauttia.
Oon huomannu myös, että nuo [b]muotoilukomennot [/b]ei aina toimi vaan väliin ilmaantuu ylimääräisiä välilyöntejä. Parhaiten lopetuskomento toimii, kun sen laittaa kiinni seuraavan sanan tai kappaleen alkuun, ei siis heti viimeisen muotoillun sanan perään.
Nyt suihkuun ja pakkaamaan huomiseksi tavaroita. Huomenna huristellaan Muumimaailmaan, taitaa olla viimeistä viikonloppua auki. Hullun aikaisin huvipuistot ja muut kohteet suljetaan, kun kelejä kuitenkin riittää usein vielä syyskuussakin. Itse elän vielä ihan kesää, kun lomakin on vasta puolivälissä. Ja mies-parka pääsi aloittamaan omansa vasta tänään.
- Pomelo ja E. S. (taas)
En saa tuota Pomelon linkkiä auki. =( Olisin tahtonut ko liinan nähdä, koska jossain sivuilla oli maininta väristä mokka-roosa, mutta ei kuvaa. Ja jos olisin uuden tilannut, ni ainaski mokka ois ollu pääväri. Tuota roosaa vähän mietin, et onko liina ehkä liian tyttömäinen sit, jos tulokas olis poika.. ;)
[color=blue]=[/color][color=red])
[color=red]Finneistä[/color] tulin minäkin kertomaan..
Kyllä niitä pukkaa joka kohtaan naamaa ja uusin paikka mihin ne on pesiytynyt on leuan alus ja kaula..[color=lime]yäk yäk[/color]
Ikävän näköisiä on kaulalla, kun ne on oikein punaisia ja...hyyi!!
Niistä liikeistä vielä, että minäkin tunnen ne jo muulloinkin kun vaan levossa!
[b]Ninnu:[/b][color=lime]Kiitos ehdotuksesta, mutta mää oon aika onneton koneen käyttäjä, joten en osaa noita mese-juttuja käyttää ollenkaan. Toki mielellään kuulen kokemuksia siitä tutkimuksesta ja sun mielipiteitä ym. joten kirjotellaan täällä tai aloitetaan oma pino sille keskustelulle !?[/color]
*ihan onnessani käytän noita värejä, kun oon sen oppinut!*
Mun täytyy nyt juosta kauppaan ettiin sadetakkia vanhemmalle pojalle, kun täällä sataa.. jouduin aamulla pistään sen kouluun ilman (ja niillä just joku retki), kun ainut sadetakki oli annettava nuoremmalle eskariin!
palailen myöhemmin..