Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (59)

41/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuosta arvatenkaan heti hullua hurskaammaks tullu. Otettiin liuta näytteitä ja kokeita tulehdusten ym. poissulkemiseksi. Tulokset niistä ma, paitsi klamydia ke. Otti myös verestä raskaustestin ja ootin tuloksen, mikä oli odotetusti nega. Kokeili ja ultras, eikä mitään omituista näkyny. Sanoi kyllä, että usein kovien kipujen taustalla voi olla endo, joka ei näy ultralla, vaan ainoastaan tähystysleikkauksessa. Kirjotti vahvempia troppeja sekä tuota vahvaa paraetamolia ihan reseptillä. Vähän jäi kaivelemaan, kun kehotti ottamaan nämä kivut puheeksi sitten sairaalan kolposkopiakontrollissa helmikuussa, et jos sit miettivät siellä mahdollisia toimenpiteitä. Niinku mitä? Kohdunpoistoa? Jep, hyvä juttu. Kaikkee sekavaa risteili päässä tossa kotimatkalla. Jos onkin sitä endoa, niin tuunko edes raskaaksi? Äh, mä en jaksa miettiä enempää, ku alkaa vaan ottaa pannuun.

Nyt loppu tää oma keskusta ihan oikeesti! Otan särkylääkettä ja meen torkkumaann, onneks se ukko on tulossa sentään jo kotiin...

-alamaissa m-o-

Vierailija
42/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmitus, että kivut jäi edelleen vaille kunnon selitystä. Oliko sulle varattu se skopia-aika ennen tätä lekurikäyntiä vai varmistaako nyt sitä endodiagnoosiaan?

Mun tiedot endometrioosista on luokattoman huonot, mutta eiks se vaan erittäin pahana estä raskautumisen ja sulla kuitenkin jo kolme kertaa onnannut. vaikka olisikin eli positiivisesti ajatellen on ehkä tosi lievää...No huonoilla tiedoillani olen muuta kirjoittamatta, etten ainakaan enempää pahoita sun tai jonkun muun mieltä, jota asia koskee. Tsemppiä kuitenkin ja toivottavasti lääkeet edes turruttaa kivun, että saat levätyksi!!

Muillekkin toivottelen rentouttavaa vkonloppua. Mä palailen astialle vasta varmaan maanataina, kun on suoriuduttu kiireisestä viikonlopusta lasten harrastustan parissa.

T: Iineri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollutkin pieni vieroitus koneelta... juu kesti ainakin 1.5 vuorpkautta.. hehe!

Omppulille voimahalit, toivottavasti syy selviää. Mulla on itselläni todettu jo vuosia sitten erittäin agressiivinen edometrioosi, jota on leikattu nyt yht. 5 kertaa. Sain jo 28 vuotiaana lapsettomuus tuomion lääkäriltä, mutta tässä ollaan ja neljättä kuumeillaan.

sani: Samat on kp.t toivottavasti siirrytään molemmat odottajiin.

Muiden kuulumiset on nyt TAAS hukassa.

ON: tämä mun väsymys on jo jotain ihan käsittämätöntä. Mä nukahdin tänään takahuoneeseeen töissä, kun olis pitänyt lähteä kotiin, istuin hetkeksi alas ja suljin silmät ja hups 20min. nukuttu! Voi v... Muuten olen varma että tätolauma rynnii su-to välillä tänne. Tänään on juilinut alavatsaa ja tuntuu lämpimältä. ihan kuin menkat olis. Ja ihan mielettömät repäisykivut. heti kun nousee ylös niin tuntuu kuin jalat revittäis irti.

palaillaan taas, viime kierrossa tuhruttaminen alkoi jo kp23 joten huomista jännittäen:

äitix3 kp22/24-??

44/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tässä maailmassa, ja eläköön, just nyt ei satu mihinkään. Tuntuu vaan ku olis joku "möntti" tuolla jalkovälissä. Voi ku se täti nyt tulis, niin pääsis "uuteen alkuun".

Iineri: Mulle tehtiin vajaa vuos sitten se tähystys ja leikeltiin kunnon "paloja". Papa näytti kolmosta ja siitä se lähti. Elokuussa olin ekassa kontrollissa ja nyt sit helmikuussa toinen. Sanoivat naistentaudeilta, ettei estä raskautumista, jos tärppää, kontrolli siirtyy myöhemmäksi. Eihän tossa muuta ku hoitamattomana voi tekeytyä sit syöväksi. Vähänhän se masentaa, ku näin se alko äitilläkin, ja lopulta sit lähti se kohtu (ja monilta muilta meidän suvun akoilta...) Enkä mä mieltäni pahoita, olen itsekin ihan (yli)realistinen ylipäänsä kaikissa asioissa, kuin myös suorapuheinen. Tykkään itse enemmän siitä, et asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, ku "hyssytellään".

Mut nyt vaan siis leukaa pystyyn ja tätiä houkuttelemaan (kerrankin näin päin). Pakko kuitenkin uskoa, että joku ratkaisu tähän tulee. Toivotaan, et se on positiivinen viiva tikussa... :-D

Mites piinailijat? Onko tunnelma ns. kihelmöivä? Ja oliko meillä peiton heiluttajia tänä viikonloppuna? Itsekin jossain vaiheessa ajattelin, et jos se sillä "irtois", ku ei vaan koskis niin pirusti...

-elossa m-o-

Vierailija
45/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan lähde. Musta alkaa tuntua, että meille ei ole tarkoitettu neljättä tulevaksi =( Sanin ja äitix3:n piinailua tässä seurataan, äitix3 "päikkärit" olivat kyl aika sitä ;o)

Maalaisompulle HIRMU isot voimahalit! Nyt vaan koitat sitä raskautta alulle, luulen että voi hyvin alkaa -tsempataan me tässä toisiamme! En usko, et sulla vois olla mitenkään kauhean paha endo, kun sulla on jo kolme lasta. Meillä ei ole ollut puhetta, että minkä ikäisiä ollaan, joten voinko sulta kysyä, et paljonko sulla on ikää? Meinasin, että älä nyt vielä itseäsi pelottele kohdunpoistolla...!

Mut en mäkään siis kauheasti tiedä endometrioosista, mut sentään olen kuullut ja tiedän että se aiheuttaa usein kipuja ja lapsettomuutta... Mä olen siis syntynyt vuonna 75...

Mä olen alkanut ihan raa'alla kädellä myymään kaikkea vauva/lapsipikkusälää, seisomalaudankin myin ja pinon 68cm ja 74cm tyttöjen vaatteita. Annoin yhdelle hyvälle ystävälle, jolla on laskettu aika helmikuussa, ison pinon vauvan lakanoita ja äitiyspakkauksen kylpypyyhkeitä -ja vanhemmat lapset etsivät messiin vielä ihan rehellisiä vauvaleluja. Jotenkin toivoo, että jos tarpeeksi karsii, niin sit tärppäis. Ostin kirppikseltä yhden ihanan H&M:n velourisen vaaleankeltaisen 56cm potkarin kun oli 50c, mutta mulle tuli siitä vain paha mieli kun se on niin söpö ja haluaisi siihen pukuun VAUVAN. Mä olen nyt ihan varma et tää oli niin tässä...

Mä en kauheasti ehdi kirjoittaa kun pitää valmistella keskimmäisen sunnuntaisia synttäreitä. Ajattelin vääntää vielä piimäkakun uuniin illan ratoksi...

Viikonloppuja kaikille!

T:Anttuli yk4 kp16/26

Vierailija
46/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisompulle ((ISOHALI)), harmittaa puolestasi, kun ei tullut mitään selvyyttä.

Toivottavasti tikuttelet tuplaviivat =)

Piinanviikko alkamassa kp nyt 20/24-32. Kumpaankaan suuntaan ei ole oireita ;)

Jotenkin en usko kuitenkaan että olisin raskaana, pessimistiksikö olen ryhtynyt?! Varmaankin hieman, yleensä, kun olen yltiöpositiivinen enkä anna helposti periksi.

Tänään olin vaihteeksi vähän jouluostoksilla =) Löysin tytölle ihanan barbie linnan ruususen kera oli alle puoleen hintaan iso paketti. Ostan jokaiselle lapselle yhden ison lelun jouluna ja siinä se loput on pehmeitä pakettia ja namia vähän.

Mukavaa viikonloppua.

Mammariini kp 20/24-32

Vierailija
47/59 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ootta näin lauantaina touhunnu, kun ei kukaan ollu käynyt mitään kirjoittelemassa. Tämä on nykyään niin aktiivinen sivu, että aina odottaa, että jotain luettevaa on.. ;)

Ompulle tsemppiä! Mullakaan ei kokemusta endosta ole. Yks tuttu on menossa lähiaikoina leikkauttamaan ärhäkkää endoa. Heillä on jo pitkään toiveissa ollut pikku kakkonen ja syksyllä vaihdettuaan lääkäriä tämä meinasi, että endo olisi syynä, ettei ole tärpännyt.. Ja oli myös sanonut, että luuloo, että leikkauksen jälkeen raskaus alkaa nopeasti ilman muita apukeinoja.. Toivottavasti näin tapahtuu! Mutta onhan niitäkin paljon, jotka ovat raskautuneet endosta huolimatta ilman leikkauksia. Eikös täälä vauvakuume sivulla jossain vaiheessa ollut endosta kärsiviä kuumeilijoita?

äitix3 sä oot kyllä raskaana! bd Koska meinaat testata?

Anttuli:hauskoja synttäreitä huomiselle! Paljonko sankari täyttää? Oon laiska enkä jaksa tuolta esittelyistä ettiä.. ;) Ikävää, että sulla on tunne, ettei tärppää. Toivottavasti oot väärässä siinä asiassa!

Mammariinille kans mukavia piinailupäiviä! bd bd

ON: Oireisiin mä en vielä näillä päivillä usko, mutta silti jossain takaraivossa salaa toivoo.. Etova olo iskee, kun on maha tyhjä ja jos ei heti saa ruokaa+ oon ihan muissa maailmoissa, huimailee ja väsyttää, niin ja valkovuotoa tulee oudon runsaasti. Toivottavasti oireet ei enteile menkkoja! Vaikka mun mielestä ennen menkkoja on kuitenkin ollu vähän erilaiset oireet; pahoinvointia kyllä, mutta ei kuitenkaan ihan tälläistä. Mutta jos nuo olis raskausoireita niin sehän tarkottais, että hcg:tä erittyis jo kunnolla ja vaikea näillä päivillä vielä sitä uskoa.. Viikon päästä varmaan jo sit tietää..

Hyvää viikonlopun jatkoja!

sani kp 23/24-30 lähtee saunaan..

Vierailija
48/59 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut jomalle <3 ja paljon enkeleitä odotukseesi mukaan <3

Olemme olleet koko perheen voimin pienellä lomareissulla enkä ole päässyt lukemaan viestejänne muutamaan päivään... Itsellänikin oli "raskausoireita" muutama päivä sitten: väsymystä, pahoinvointia, päänsärkyä ja nippailua alavatsassa ja arvaatkaapa mitä.... täti kurvaili luokseni tänään iltapäivällä eli kaikkea sitä mielikuvitus saa aikaan!!! Meillähän meni tärppipäivät ohi eli ei mikään ylläri mutta heti sitä mielessään kuvitteli jo kaikkea ja ihmeiden aikahan ei ole ohi...

Siispä älä heitä kirvestä kaivoon maalaisomppu! Vaikka kärsisit endosta, voi kaikki olla mahdollista ! tosin voi kestää vähän aikaa ennen kuin tärppää. Tsemppihalit ja -rutistukset!!!

äitix3; teepäs nyt se testi ja päästä meidät jännittämästä!!! Kuulostaa lupaavalta!!! peukkuja!!!

sanilla myös lupaavia oireita. ei muuta kuin testiä tekemään.... ja peukkuja täältä!!!!

oma mieli ehti heittää monta volttia kun mietin mahdollista raskautta. kaikki tunteet riemusta kauhunväristyksiin kävi lävitseni. Meille neljäs lapsi...ihanaa... olemmeko ansainneet hänet...miten selviämme kaikesta...teemmekö konkurssin...entä jos uuvun...onko lapsi terve...kuinka paljon saisikaan taas halia ja rutistaa pientä kääröä...miltä lapseni näyttäisivät viiden vuoden päästä kun he leikkisivät yhdessä jne jne... onko muilla vastaavaa???? apuuva!!!

no nyt katse eteenpäin ja ENSIKIERTOON JOS SIKSEEN TULEE...

rentouttavaa v.loppua:) jalkkis

Vierailija
49/59 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri voileipäkakun tehtyä, tein sellaisella ohjeella, jossa leipä tehdään muruiksi ja sitten kostutetaan ja täytetään kakku. Ja sitten vielä kaksi suolaista piirakkaa... Keittiö on IHAN kuin pommin jäljiltä, on vatkainta, purkkia ja purnukkaa ympäriinsä, jauhopussi, margariinit ja roskat pitkin. Monitoimikone ihan levällään. Mut tulipahan valmista! Tulin hetkeksi nettiin, ja sitten hihat heilumaan :o)

Meillä on huomenna tarjolla täytekakku, piimäkakku, pullakranssi, joulutorttuja, dominoita ja vohveleita. Suolaisesta löytyy tuollainen coctail-sekoitus ja sitten se voileipäkakku ja suolaiset piirakat. Pitäisi olla tarpeeksi, huh. Tilasin netistä sellaisen valmiin kakkukuvan, huomenna on sitten Tuhkimo -kakku meidän *4-v* prinsessalle. Mihin se aika oikein vierähti, juurihan tuo ihana tyttönen syntyi =)

Jalkkis: Kirjoitit NIIN osuvasti mun omista mietteistä! Ihan presiis, mäkin mietin, että kuinka ihanaa sitten kun aikaa kuluu ja lapsia on parillinen määrä -jos siis neljäs meille suotaisiin. Mutta sitten se kaikki epävarmuus, huoh.

Maalaisompun fiiliksiä huhuilen? Miten voit nyt, onko parempi olo? Auttaako mikään troppi?

Mammariinin kanssa mennään vähän samoissa, kun mulla nyt kp17. Ihanaa kyllä seurailla muiden piinailua ja plussailua =)

Ei mut nyt täytyy ryhtyä siivoamaan ja paketoimaan Barbi -pakettia =)

T:Anttuli yk4 kp17/26

50/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko päivä on ollu yhtä matalalentoa, oon käyttäny J-kylässä äitiä ja tätiä ostoksilla, hakenu omia ja toistenkin lapsia sieltä ja täältä, ja masentavaa kyllä, kuskannu yhden särkyneen perheen "palasia". Tuntuu ihan tosi pahalta, kun ajattelee, että vielä vuosi sitten oli itelläkin elämä ihan solmussa, ja oltiin jo lähes eroomassa ton ukkelin kanssa. Kaikki oli ihan synkkää ja pimeetä, ja sit ku selvis se masennus, ja alko solmut aueta, niin tajus miten hyvin mun elämä on ja miten uskomaton tuuri mulla on käyny ton toverin suhteen...

äitix3: Kovasti jännittävää on ja mä oon kyllä ihan samaa mieltä, että nyt testiä tekemään, jos vaikka päästäis tuulettamaan plussaa!!

sani: Sulla kans hyvät enteet ilmassa...bdbd. Kiitos tsempeistä! Mullakin vähän ristiriitaset tunteet tosta endosta. Siis toi ekahan lähti vasta clomeilla, ja siinä siis alkuraskaudesta munasarjatulehdusta ja kipeitä kystia munasarjoissa (johtuivat siis siitä streptokokista, minkä silloin teininä sairastin), mutta nää kaks muuta sankaria on kyllä tulleet heti tokasta kierrosta. Ja mulla on AINA ollu toooosi runsaat ja kivuliaat taudit, et se ei ole kyllä muuttunu mikskään muuten ku pillereillä ja nyt myöhemmin kierukalla. Ja toteshan se lekuri, et voi olla, et elimistö "vähän venyttelee", kun on kolme vuotta ollu iisisti. Et sit seuraavassa kierrossa ei moisia oireita ole(no ei hemmetissä, kun halkuan olla raskaana sillon!!!). Mut vois olla, et sä olisit jo aiemmin...Koska meinaat testailla?

Tässä vaiheessa ekä pätkä liikkeelle, ku ei kuulemma mahu...

51/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammariinille kans kiitokset haleista:-). Mä oon just vähän "pessimisti", tai niinku itse sanon yltiörealisti, et mieluummin ajattelen vähän pahempaa, ku mitä oikeesti vois edes olla. Kai sitä vähän suojelee itteensä, ku noita "iskuja" on kyllä saanu ihan kiitettävästi tässä aikojen saatossa.

Onnittelut joululahjahankinnoista! Mä oon kyllä keräilly tonne kaappiin kaikkee tässä pitkin syksyä, mut pitäis varmaan katella pikku hiljaa, että mitä kaikkee siellä on. Omille ostetaan just yhdet jotkut isommat jutut. Nytkin löysin ainakin kaks kuukautta sitten poitsuille sellaset kovasti himoitut robottijutskat, joiden ovh:t oli melkein 150 euroa kappale(!!!), niin maksovat 35 euroa/kpl. Tossa kaupungin lelukaupassa on joskus ihan järkyttävän hyviä alennuksia. Neitille en oo vielä keksiny, mut onhan tässä aikaa. Vaatteita ostelen sit vasta joulun jälkeen, ku alkaa alet. Sillon hankin mm.seuraavan talven puvut ym isompia juttuja, jotka normisti maksaa hunajaa. Esim tälle talvelle ostin keväällä tytölle kokopuvun ja housut ja takin, hinta yhteensä 40,-, ku normihinnat olis vieneet liki kahteen sataan. Mut sanokaa mitä teen tolle "isolle pojalle", ku suunnittelee hankkivansa "perheelle" jouluks joko nintendon tai pleikkarin? Musta haisee yhtä pahalle ku esikoisen autorata 4 kk:n ikäsenä....

jalkkikselle kans morot yhdeltä vähän kateelliselta ku oot päässy reissuun... Tuntu oikeesti ku luin sun pohdintaas tosta mahdollisesta raskautumisesta, että ihan ku olis ite kirjoittanu!!! Mä mietin kanssa sillon päivänä parina, ku olin tuntevinani kaikki mahdolliset oireet oikein selvästi just kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin kysymyksiä. Kaikkee sitä tuleekin mieleen, vaikka mukamas on jo kovasti kokenu... Kissan viikset, ihan yhtä jännittävältä, jos ei vielä jännittävämmältä tuntuu ajatus odotuksesta ja synnyttämisestä nyt ku on joku haisu asioista!

Sit anttu... Kiitos huolenpidosta, tuli oikein hyvä mieli (niinku tietty kaikkien muidenkin tsempityksistä). Jotenkin vaan taas hengenheimolaisuus-tunne lisäänty?! Mun pieni prinsessa täyttää kanssa sen 4 muutaman viikon päästä, suosikkiprinsessa on Belle, niin ja Aurora, kun hänen nimessään on Aurora. Mä täytän ens viikolla 32 eli olen -76. Mulla kans kummittelee sellanen "ei tästä kuitenkaan enää mitään tule"-olotila takaraivossa (ja jo nyt, vaikkei ole edes alottanu). Ja todella, mun äiti täytti syksyllä 37, kun kohtu ja munasarjat lähti samana keväänä... Taustalla useita erilaisia tulehduksia, kiertohäiriöitä, vuotoputkia ja lopulta kasvaimet, jotka onneksi eivät olleet pahanlaatuisia. Ja onhan mulla sit täti, jonka lapsensaanti tyrehty jo alkuunsa 21-vuotiaana epäkelpoihin "varusteisiin". Onhan näitä, ja kyllä ne tuolla taustalla aina kummittelee, eikä vähimpänä tietysti se, että tavallaan nyt on jo itsekin vähän ihme, ja nuo lapset, kun olin 14 sillon kun sanottiin, että ei voida luvata minulle perhettä varmaksi koskaan... Onneksi näin on käynyt, ja jos tässä vielä onni potkaisisi, niin olishan se jo ihan huippua! Onneks mulla taitaa olla niin hyvä tuo vastakappale ja hänen "pölynsä", että siitäkin varmasti apua...

Ja sama mulla, että olen melko rankalla kädellä karsinu meiltä vauvakamoja pois tässä syksyn mittaan ihan kirpputoribisneksillä...ja totta kai sieltä on jotain tarttunu takasinkin, mut olen antanu niitä sit neidin nukeille. Olen oikeestaan jättäny vaan ne kamat, mitä haluan jokaiselle säilyttää ja muut vieny myyntiin. Saapahan sit hankkia jotain uusiakin, jos ja kun (hope niin kovasti so!) tarvitsee.

Ihana menu synttäreille, ja leivotaan ainakin samalla tavalla! Mulla myös kauheesti kamaa vaikken tekis ku yhen piirakan...Ja lastenkin synttäreille väsäilen aina kauheesti kaikkee, tai sit mummo, jos sattuu, et itteä laiskottaa :-) Onneks oon hieman päässy siitä ylineuroottisesta siivoomisesta aina juhliin, ku kuitenkin kaikki paikat sotkeentuu. Jouluks pitää kyllä siivota, ja kaikki kaapit!

Mut siis muuten tänään on ollu pitkästä aikaa tosi kiva päivä. Kipuja ei ole ollu?, eikä tätiäkään ole kyllä näkyny, vaikka sen vuoksi aamulla vähän peittojakin pölläytettiin :-) Nyt su-to -akselille pitäis asettua kierron, jos tulee edes jotenkin päivien mukaan, tai sit on ihan sekasin ja tuleekin joku mammuttikierto. Toivottavasti ei, koska haluis päästä "tositoimiin". Varuulta täytyy kyllä nyt vähän yrittää sitä tätiä jouduttaa ja vähän "tökkiä", jos älyis tulla....

Mut tästä tulee romaani, joten nyt unille ja huomenna päivä on uus!

-ihan ok-omppu-

Vierailija
52/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sitten repäisin kunnolla ja nukuin 11 tunnin yö-unet. Ja nyt on ihan pöhnänen olo.

Luin tossa aikaisempia viestejä, ja mitä mä olenkaan laittanut.. Sain siis lapsettomuus tuomion 18 vuotiaana. ja olen nyt sen 28v.. kivaa, mitä se väsymys teettää.

Jeps, nyt siis kp24/24-??, kierto ollut pisimmillään ennen lapsia 32pv, mutta pääsääntöisesti 24-18. Joten ajattelin vielä odottaa muutaman päivän.. jollei se täti kurvaa sitä ennen. Olo ei tunnu mitenkään "raskaana" olevalta. enemminkin odottelen menkkoja, kuumottaa silleen nivusissa... Mutta eipä ole myöskää tuhru alkanut vielä, yleensä tuhrua on päivä-kaksi etukäteen. MUA JÄNNITTÄÄ!!!

Nyt kuopusta päikkäreille ja tuulettumaan ulos, vaikka nukkumaan tekis itekin mieli mennä. Ilalla jumppaan ja arkivaihdetta päälle.

äitix3 kp24/24-??

Vierailija
53/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto ollut pääsäntöisesti 24-28pv..

nyt taidan oikeesti menneä nukkumaan..

äitix3

Vierailija
54/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tänään mä oon taas ihan varma, ettei meillä vielä oo tärpännyt. Oon ollu mahottoman kiukkunen ja huono-olokin on tuntunut samanlaiselta kuin ennen menkkoja.. Niin ja usein just ennen menkkoja esiintyvä siivousintokin iski. Tosin kesken kaiken jouduin menemään kuopuksen kanssa päiväunille, kun väsy iski.. En siis enään todellakaan usko, että raskaana olisin! :( Ehkä huomenna on taas toinen fiilis, toivottavasti.. ;) Ens viikolla oon pari päivää työreissussa, joten ei ehkä niin tuu näitä oireita kytättyä ja viikkokin varmaan menee nopeammin.. Jos menkat ei ala, niin testailen varmaan ens viikonloppuna (viimeks kierto oli 29 päivää). Jos nyt sinne asti maltan odottaa (yks testi nimittäin kaapissa kummittelee)..

Äitix3: sua kyllä saa nyt jännätä tosissaan!! :)

Omppu: hyvä homma, että kipuja ei eilen esiintynyt! Onko vielä pysyny poissa? Toivottavasti kierto on aisoissa ja ens viikolla menkat alkaa ja pääsette tositoimiin! Tai sit saisit kuitenkin sen ylläriplussan.. ;)

sani kp 24/24-30 yk3

Vierailija
55/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, minua ihan jännittää teidän muiden piinapäivät, kuulostaa lupaavalta!!! Eiköhän täältä lähde vielä meille muille seuralaisia heinäkuisiin :-D

Äitix3, olet ihan varmaan raskaana! Tuo "tapettu mato"-olo vallitsee täälläkin ja välillä voisi sammua vaikka seisaalleen. Samoin Sanin olo kuulostaa lupaavalta! Kamalaa kidutusta meille muille testata vasta noin pitkän ajan päästä. Ettekö voisi olla edes vähän malttamattomia...!

Mammariinin porukalle paranemisia! Toivottavasti ei mitään ihmeempää löydy. Meillä sairastettiin tuossa alkusyksystä pari kuukautta putkeen ja täytyy sanoa, että otti kyllä koville, kyllä normaali arki vaan on ihanaa ja helppoa. Olin itse tässä kierrossa pitkästä aikaa täysin varma ettei tärpännyt, joten se on oikein hyvä "oire" !

Mitäs jomalle kuuluu, huhuu? Teitkö uutta testiä? (Itsehän taisin tehdä neljä...) Joko on tullut "raskas" olo?

Jalkkis, tärppionnea uuteen kiertoon! Sehän siinä tädin tulossa ja varsinkin keskenmenoissa onkin pahinta, kun sielunsa silmin on jo nähnyt tulevaisuuden ja sitten hetkellisesti menettääkin sen kuvittelemansa elämän. Onneksi sitä on niin puupää, että lähtee aina uuteen yritykseen yhtä optimistisena.

Ompulle voimia! Eihän se endo tosiaan mitään välttämättä tarkoita! Mun tädillä oli neljä lasta kun endo todettiin tosi pahaksi, eikä pitänyt saada enää lapsia. No kaksi yllätyslasta tuli vielä :-)

Anttusantun tarjottavat kuulostavat ihanilta, tekisi mieli syödä kaikkea! Paitsi että kun saan syötävää eteeni, mikään ei enää tunnu hyvältä idealta, mutta jos ei syö, on vielä pahempi olo. Paino on noussut jo nyt kilon, liityn kohta kiloklubiin. (Ja näin sulkeissa voin tunnustaa, että olen niin turvoksissa, että olen jo muutaman päivän käyttänyt mamma-sukkiksia, kun tavallisten kuminauha painaa niin, että oksettaa. Järkyttävää.)

Olettekohan te kaikki ihan terveitä kun haluatte tämän olon ;-) Vai miten olette voineet pahoin raskauksissa? Minulla tämä autuus on kestänyt johonkin 12-13 viikolle, mutta en tavallisesti oksenna, kun en osaa sitä muutenkaan, taitaa puuttua koko refleksi, vaikka joskus toivoisi niin helpotusta... Enkä osaa röyhtäistäkään, outo minä :-)

Minäkin tein tuon Ompun sormustestin, siskoni on niitä joskus tehnyt, mutta minä en ole koskaan saanut aikaiseksi. Vähän oli epäselvää joku kohta, mutta tulkitsemalla sain tuloksen väännettyä oikeaksi :) Ja pojan väittäisi seuraavan olevan. Sen jälkeen en uskaltanut jatkaa, ettei vaan lupaa meille lisää lapsia, kun tällä hetkellä tuntuu, että tämä on nyt viimeinen, mikä tuntuu kuitenkin itsestäni toisaalta ristiriitaiselta, kun minulla on ollut vauvakuume ikuisesti ja luulin olevani kyltymätön. Mutta nyt tuntuu, että haluan alkaa jo sitten tekemään lapsien kanssa muutakin, mitä ei pienten kanssa voi ja ehkä osansa on silläkin, että nyt on hirveä väsymys ja huono olo koko ajan, myös öisin. Selvästi aamupahoinvointia, alkoi joskus aamulla ja päättyy jonain aamuna kahden kuukauden päästä. Toivottavasti.

Joulua ei ole meillä vielä ajateltu kuin puolikkaan ajatuksen verran, apua... Raksa on vienyt kaikki vapaan ajan ja voimat, onneksi nyt on lattia valettu ja vähän helpottaa. Meillä lapset saavat toivoa yhden lahjan, jonka tietävät sitten varmaksi saavansa (ei hinta rajaa...), muutakin saa toki toivoa, mutta pukki päättää mitä tuo. Vähän jännittää vieläkö 8v esikoinen uskoo pukkiin tänä vuonna!

Pahoittelen jos tuli kovin pahoinvoiva viesti, se kun on nyt mielessä niin helposti... Tulkaahan pian äkkiä heti kertomaan oireista ja testailuista piinailijat, en jaksa odottaa!

Miksuliinu n. 7 rvk, vielä 8 pv ultraan, nyt jo uskon että raskaana olen, mutta kun kaikki vain olisi hyvin...

Vierailija
56/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, 4-5/2008.

Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.

Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

mammariini, 31v ja 35v (kohta 32v ja 36v), Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...

sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t- 01, t- 03, t 6/07

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, tjot

Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~ AIHA, 30v ja 33v, Itä-Suomi, Tytöt 10/04, 03/06, 05/07, LA: 15.11

~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009

~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009

~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009

~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009

~Zeldatar la 26.02.09

~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009

~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009

~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09

~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09

~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009

~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, plussattu

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~tytöt040507 Pieni poikavauva syntyi 25.3.08 klo 12.29 mitoin 4800g ja 52cm rv 42+1

~3_x_äippä Pieni tyttö syntyi 26.9.08 klo 5.50 paino 4110g, pituus 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes Pieni tyttö 6.10 ja rv 38+6 pituus 49 cm ja paino 3855 g

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(

Vierailija
57/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, 4-5/2008.

Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.

Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

mammariini, 31v ja 35v (kohta 32v ja 36v), Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...

sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t- 01, t- 03, t 6/07

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, tjot

Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009

~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009

~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009

~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009

~Zeldatar la 26.02.09

~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009

~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009

~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09

~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09

~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009

~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, plussattu

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1

~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6

~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(

Vierailija
58/59 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan...

ja taas tulee niin omaa napaa että:

No, vuotoa ei ainakaanvielä ole tullut, eikä tuhruakaan. R-testin kävin ostamassa jumppa matkalla (josta lähdin kesken pois kun en vaan jaksanut jumpata). Olin päivällä naapurin koiraa ulkoiluttamassa ja meinasin oksentaa kun se pissasi, se pissan haju oli jotain niin kuvottavaa! (enkä mä ole edes aiemmin huomannut että koirien pissa haisisi millekään, paitsi pentuna lattialla.) Mulla kun on aina raskauden aikana toooosi herkkä hajuaisti, tyttöa odottaessa en voinut ekat 18vk.a avata edes jääkaappia kun teki niin pahaa..

Oli vaan pakko käydä ostomassa se testi. aamuun kun vielä jaksaisi odottaa. JÄNNITTÄÄ, JÄNNITTÄÄ!!!

Aamulla sitten kerron kuinka kävi. hui!

äitix3 kp24/24-??

Vierailija
59/59 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pulssanneille ja tärppi onnea piinailijoille!!:)

Joku oli kysellyt kuuumisiani,tein netistä tilaamani testin perjantaina päivällä ja tuli plussa,tosin ei vieläkään ihan vahva..sen verran olosta että joko pukkaa hikeä tai sitten palelee mikä ei ole normaalia ja väsyttää aina iltapäivästä iltaan.Etomista ei ole muulloin kun silloin kun tulee IHAN mieletön nälkä.

Ajattelin sen kysta kontrollin varata loppukuuksi jos siellä vaikka näkys sydänääniä.Jonkun laskurin mukaan pitäisi näkyä n.20.11.Siihen asti koitan olla ajattelematta koko asiaa ettei sitten kovin korkealta ja lujaa tipu jos ei mitään olekkaan.

Luin teidän juttunne mutta en nyt yhtään taas muista mistä oli puhetta ollut..sen siitä saa kun rupeaa koneella värkkään kun lapset mölyää vieressä..

Tulen illalla (jos jaksan) uudelleen tai viimeistään huomenna päikkäriaikaan ja kirjoitan enemmän.

Joma rv jotakin