Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa huomata, että porukkaan mahtuu ja koska viesti aika näppärästi kuitenkin matkaan lähti, niin jatkan harjoituksia.

Onnea munkin puolesta jo kaikille plussanneille. Täällä puolestaan taas meneillään oudot minimenkat nyt jo toista kertaa tämän syksyn aikana. Imetys siis jatkuu edelleen ja elokuussa oli ensimmäiset "kunnon" menkat ja samalla siis tämä vauvakuume nosti inhasti päätään. Syyskuussa tiputteli niukasti kaks päivää ja kierroksi jäi siis vain n. 17 vrk. Seuraavat menkat taas reilut ja väli mulle suht normaali eli n 32 vrk ja nyt siis n. 20 vrk:n välillä taas pientä tiputtelua, joten jippii kierto ihan sekaisin. Mulla kans todettu PCO keskimmäisen yrityksen venähtäessä ja silloin käytin muutaman clomi-kuurin ennen kuin tärppäsi.

Kuopusta tehtiin luomuna 7 kiertoa ja päätettiin silloin. että joillei tärppää niin niin sitten on tarkoitettu. No, onneksi tärppäsi kuitenkin... Nyt meinaisin itse, että asetettaisiin mahdolliselle(?) yritykselle jokin takaraja ja jos ei vauvaa kuulu niin sitten jatketaan elämää ilman jossitteluja.

Maalaisomppu: Me ollaan molemmat miehen kanssa joskus nuorena kaveriporukassa tota sormustemppua kans kokeiltu, mutta ei hiuksella vaan jollain häthätään löytyneellä narunpätkällä. Ihmeesti saatiin aina tekijästä riippumatta sama tulos molemmille. Muistaakseni se oli aina 3 poikaa ja yks tyttö, joten meidän kohdalla on mennyt mönkään... Kerran kyllä optimistina ajattelin, että jos sekotettiinkin katsos ne liikkeet ja oiskin yks poika ja kolme tyttöä!!! Se vois vielä meillä toimia. Heh heh.

Nyt keskimmäinen tulossa koulusta ja kuopus hyljätty yksinään lelujen keskelle, joten lähden äiti-töihin.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille ja kiitokset vielä kerran, huomioimisesta viesteissä. Kivaa purkaa hiukan itseään. Miehelle annan nyt pienen hengähdystauon niin katsotaan kuin ämmän käy joulun tietämillä, päästäänkö laskemaan kiertoa tosissaan.

T: Iineri

Vierailija
22/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, huhti/toukokuu 2008.

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa kun työt saa siihen malliin...4. erot on ollu hyvä.

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

mammariini, 31v ja 35v (kohta 32v ja 36v), Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus tai sitten ei koskaan..

sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t- 01, t- 03, t 6/07

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, tjot

Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~ AIHA, 30v ja 33v, Itä-Suomi, Tytöt 10/04, 03/06, 05/07, LA: 15.11

~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009

~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009

~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009

~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009

~Zeldatar la 26.02.09

~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009

~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009

~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09

~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09

~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009

~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, plussattu

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~tytöt040507 Pieni poikavauva syntyi 25.3.08 klo 12.29 mitoin 4800g ja 52cm rv 42+1

~3_x_äippä Pieni tyttö syntyi 26.9.08 klo 5.50 paino 4110g, pituus 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes Pieni tyttö 6.10 ja rv 38+6 pituus 49 cm ja paino 3855 g

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi jomalle oikein suuret onnittelut ja enkeleitä matkaan!!! Testiviivasta on paha sanoa, mutta kyllä kai se yleensä vahvistuu ihan tummaksi, tee uusi testi kun edellisestähän on aikaa! Itse sain alun keskenmenon taannoin ja silloin viiva ei vahvistunut kunnolla, kyselin itse samaa, pääsin sitten hcg mittaukseen, jossa kävi ilmi että arvo oli alhainen eli oli mennyt kesken heti alkuunsa. Mutta tämähän on varmaan harvinaisempaa, kaikkihan on kiinni miten ovis on oikeasti ollut ja millainen testi on jne. Pidetään peukkuja bd bd :-)

Tein tuon esittelypinon uusiksi, kuten varmaan jo huomasitte :-p Ajattelin, että olisi helpompi, jos tuon laittaisi vaikka aina ensimmäiseksi uuden viikkopinon alkuun, se erillinen kun tuppaa vajoamaan sivulle x ja y. Näin olisi aina helpompi vilkaista toisten tietoja muistin virkistämiseksi ja toisilla palstoilla tämä systeemi tuntuu toimivan paremmin.

Lisätkää, päivittäkää ja korjatkaa puuttuvat, virheelliset tai aiheettomasti siivotut tietonne tähän tavalliseen ketjuun (siivosin listaa aika kovalla kädellä). Ja olisi kiva jos kuka tahansa laittaisi viestiinsä aina vaikka kohdan "Esittelypinon päivitystä", jos löytää jotain korjattavaa tyyliin "Liisan voi poistaa listalta, ei ole kuulunut vuoteen mitään" tai "Maija on saanut vauvansa...". Ja KUKA TAHANSA voi päivittää listan ajantasalle, kopioi vain viestin, tekee korjaukset ja lähettää, vanhasta ketjusta siirretään sitten tuorein lista uuden avaukseksi (siis uuden avaaja siirtää, oli kuka tahansa!). Kuulostaako vaikealta? Voi kuulostaa, mutta ei pitäisi käytännössä olla ;-)

Nanilla varmaan on eniten tietoa listan ihmisistä, joten jos viitsit vilkaista :-)!

Miksuliinu, jolla vielä 12 piiitkää päivää kurkistukseen

24/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikein paljon onnea ja enkeleitä matkallenne joma_!! Toivotaan, että se viiva sieltä pian vahvistuisi! Teitä (ilm) heinäkuisia on jo useampi!

Omppu: Harmin paikka sun negastas! Toivottavasti pian löytys syy tuohon selän poltteluu eikä se vaan olis mikään tätipoppoo ferrariajoineen...

olen kuullut muutamista jotka ovat imettäneet koko raskauden ajan ja olen kuullut niistäkin jotka vielä tandem-imettää...mutta on myös toinen puoli eli se imettäminen on lopetettava koska kohtu alkaa supistelemaan, mutta aika usein se imettäminen kuitenki ehkäisee raskautta....äitini tuli raskaaksi veljeni ollessa 3kk ja hän imetti vielä muutaman kk tän jälkeen jolloin maito vain loppui...Omasta toukokuisesta km:sta en osaa sanoa, mistä johtui...

Tsemppiä Mammariinille pöpöjen kans sekä ukkokullan kans, toivotaan että ne viikonlopun simpat olisivat jaksaneet sinnitellä tänne asti! bd bd

Sormustestistä: olen tehnyt itelleni ja on näyttäny kuutta poikaa ja sitte paria tyttöä...sen jälkeen lopetin...mutta käsittääkseni jonku muun pitäs tehä se...joka tapauksessa olen tehnyt tän useamman kerran ja aina tulee sama vastaus...jos nuo kolme km:a ovat olleet kans poikia niin pitää sitte paikkansa täsmälleen...

Esittelypinosta: kiitos Miksuliinu! Mää sitä olen vain päivittäny sen mukaan miten uusia on tullut porukkaan, eli vanhoja en ole kauheesti uskaltanu poistella ku ei niistä aina tiedä ovatko vielä mukana tmv.. Noita plussanneita on välillä pistänyt silmään tuolta odotuspuolelta ku välillä käyn ihan uteliaisuuttani (tai mitä se nt onkaan) siellä pyörimässä...Mutta päivitelkäähän kaikki omia tietojanne...

Tänne ei kummempaa, hermoja kiristelen noitten isompien kans...

nani kp 22 (29-30?)

25/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas notkutaan... Pakko munkin tunnustaa, että kiertelen täällä sikin sokin näitä palstoja, odottajia, nimipalstaa ja tietenkin tätä meidän omaa, jossa kyllä tulee luettua ihan kaikki jutut. Tuolla kakkosissa joku kirjoitteli, että joskus tekis mieli vastailla toisten palstoilla, vaikkei kuuluiskaan kyseiseen porukkaan. En mä kyllä näe siihen mitään estettä. Voi kai sitä vastata kysymykseen tai kommentoida, jos haluaa.

Ja tosiaan kiva Miksuliinu, kun urakoit ton esittelypinon uusiks. Ja ihan hyvä idea olis mustakin laittaa se vaikka joka kerta viikkopinon alkuun. Jospa ne hiljaisemmatkin sais kipinää kirjoitella, ku nyt tuntuu plussia satelevan ja kiva olis tämä pino viriilinä pitää. Paitsi tietysti, jos pompitaan kaikki tonne odottajiin...

Mulla edelleen juilimiset vaan jatkuu, ja päätellen tän päiväisestä kiukustumis-ärsyyntymis-raivoontumiskohtauksesta varmaan viittaa enemmän siihen puna-armeijan saapumiseen, ku mihinkään muuhun. Nää muut oireet vaan hämää, varsinkin nää pahoinvointipuuskat. Väsymys on sanoinkuvaamaton, samoin tää "piukee etumus". Ei kai tässä voi ku vaan olla ja ihmetellä, jotainhan sieltä ilmaantuu kuitenkin. Näillä näkymin meen kyllä perjantaina sinne tohtoriin. Ei hittolainen tuu mitään tällaisten parin viikon kipuilujen kanssa, varsinkin jos alkaa tull joka kuukausi!

Pakko jatkaa ruoan laittoa...

-omppupomppu-

Vierailija
26/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan johtuu ehkä enemmän noista työ asioista. Aikuiset, kun ei osaa ottaa asioita asioina ja kiukutellaan turhasta. Jotenkin ei jaksas tollaisia olemattomia juttuja olla selvittelemässä..... vähän kuin lapset hiekkalaatikolla, kun toinen katsoo väärällä ilmeellä.... kun työtä tehdään omalla persoonalla jokaisella on kuitenkin ne omat voimavarat päivää kohden siellä työpaikallakin eikä aina jaksa olla niin tsemppi. Näitä ristiriitoja selvitellessä tekis mieli huutaa, et hei haloo mikä oikein mätää. Kunpa osaisimme arvostaa toistemme erilaisuutta ja sitä miten jokainen nivoo työpaikan tiimin yhteen omalla osaamisellaan täydentäen toinen toistaan.

No menipä syvälliseksi, mutta tämä joskus harmittaa.

Koeta Maalaisomppu jaksella noiden juilimisien kanssa. Toivottavasti saat edes yöllä nukuttua ja kohta helpottaisi.

Musta on tulossa oikea listaterroristi =) Alvariinsa myös täällä.

Tänään yksi puolituttu onnitteli raskaudesta ja kysyi koska on laskettu aika, hämmentyi, kun sanoin ettei tule ja katsoikysyvästi, sanoin, että kuoli viime kuussa. Kyllä oli pokassa pitäminen liikkeessä missä asioin... pahoitteli, sanoin ettei haittaa. Vissiin vieläkin vatsa sen verran läskissä kunnossa...

Kiloklubi: Nyt olen saanut vähennettyä karkin syöntiä, alkuviikosta päätin ja nyt kolmas päivä mennyt ilman isompia vieroitusoireita. Karkki on kamalaa, kun siihen jää koukkuun suklaa varsinkin... mun paheeni varsinkin menkkojen aikaan,

Ed raskaudessa tiesin muutamaa päivää aiemmin kuin kk piti alkaa, että olen raskaana, kun voin pahoin muutamana aamuna aiemmin ja testasin kp24 silloin pos testin. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon loppua, josko ois sen himpun verran tuuria =)

MAmmariini jälleen

Vierailija
27/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun ennenkuin unohdan. Mä imetin meidän keskimmäistä vieläkun aloin odottamaan kuopusta. Tyttö oli silloin 8kk. jatkoin imetystä tytön kunnes tyttö oli 1v1kk. eli rv.26asti (noin.) Neuvolassa sanottiin vaan että jos imettää ja on raskaana pitää olla erityisen tarkkana ravinnon ja vitamiinien kanssa, mieluummin syö vähän liikaa..

Kiloklubi: herkkuja,herkkuja tekee mieli. Aika hassua kun ei yleensä edes tee mieli. Paino on nyt taas jämähtänyt paikoilleen, mutta lähtötilanteeseen on -2kg. Olen iloinen jo tästä, vaikka vielä olisi 6kg. tiputtettavaa.

Voiko ihminen olla valeraskaana? meidän koira oli joskus ja kasvatti ison mahankin ja alkoi nisistä tulemaan maitoa..

Tuli aamulla mieleeni kun oli ehkä semmonen aavistus aamupahoinvvointia, tai ainakin tosi kuvottava olo. Ja ... no, te tiedättekin mitä mieli voi tehdä, kun jotain oikein toivoo.. Järki sanoo toista ja tunteet toista. en vaan milläään usko vielä.

Rintsikatkin jouduin aamulla laittamaan hieman löysemmälle. ja Tämä väsymys! voi hyvä tavaton sentään.!!! Kaikille näille löytyy kyllä hyvä selitys; huonosti syöty aamupala (mä syön AINA huonosti aamulla), suolainen ruoka kerännyt nestettä, huonosti nukuttu yö takana...

Mutta jotenkin, voiko nämä kaikki olla näin samaan aikaan? olisi aikamoinen sattuma. Ja minä kuvittelen liikoja ja sitten itkeä tillitän täällä kun TÄTI kurvaa meille. Mitäköhän muuta te olitte kirjoittaneet??? täytyy palata lukemaa ja tulla uudelleen kommentoimaan..

äitix3 kp20/24-??

Vierailija
28/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä arvasin että jotain olin unohtanut..

ja vielä palstasurffailusta. mä kiertelen kanssa ristiinrastiin näitä saitteja. aihe vapaa, odotus, synnytys, nimi palstat. kaikki käy myös monikkopalsta.

kohta taas takaisin.

palstahäirikkö myös äitix3

ja nyt meinasin laitta ihan oikean nimeni viestin alle... jospa menisinkin nukkumaan.

29/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenköhän taas sanomaan päivän viimeisen sanan :-)? Vielä oli pakko tulla kurkkimaan, vaikka väsyttää(?).

Taas nyt illalla ollu vähän iisimpää, kun on vaan istunu paikoillaan. Viime yönkin nukuin tosi hyvin, kunnes neiti putos lattialle jossain vaiheessa aamuyötä... Otan taas pari nappia naamaan niin eiköhän se anna nukkua. Nythän on vaan niin, että pakko oli laitaa tälläset vanhat liivinräpsät yöks, ku rinnat tuntuu niin aroilta ja painavilta, et ei kyl pysty nukkuu muuten. Mä nukun aina kylellään, ja nytkin ku makoilin kylellään tossa sohvalla, tuntu, et ne repee ja putoo pois. Kyllä on kypsää touhua! Vaikka on lähes aina kärsiny kaikenlaisista "tuon pään" krempoista, kivuista ja vaivoista, tähän ei vaan totu koskaan!

Mammariini: Tuli vähän surullinen olo sun puolesta kuitenkin, kun kerroit noista onnitteluista. Vie kuitenkin aikaa, että asian kanssa oppii elämään. Minun mieheltäni on ainoa sisarus kuollut kuuden päivän vanhana kätilön virheeseen, ja usein olen siitä anoppini kanssa puhunut. Minä tietenkin yliherkkänä ihmisenä itken kuin vesiputous joka ikinen kerta... Mieheni jäi ainokaiseksi kaikista toiveista huolimatta, ja siksikin varmaan hänet on ollut helppo "suostutella" vauvatalkoisiin.

Mä joudun kanssa tunnustamaan, että suklaata on tullu nautittua tänään viimeks (mihin kaikki mun tahdonvoima on kaikonnut?!?!). Naamassa kaks oikein komeeta hormooninäppyä(?) jo muutenkin, niin vielä pitää kohtaloa uhmata. Mä oon vaan nyt päättäny antaa itelleni kaiken anteeks, on tää niin viheliäinen viikko ollu. Katotaan nyt, ku se tauti su-to -akselilla viimeistään saapuu, jos sit alkais vähän "ruoskia" itseään X-(

Nyt lyö pää tyhjää, joten huomiseen ja öitä!

-Omppu kp28(24)/32?

Vierailija
30/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu onkin ollut rauhallinen kirjoittelujen suhteen.

Mä voin täältä Varsinais-Suomesta käsin nyt tunnustaa, että tää ainainen vesisade alkaa jo kyrsiä ja rankasti. Normaalisti mä käyn aamuisin ainakin tunnin kävelylenkin, kun kuopus ottaa kauneusuniaan, mutta tällä viikolla on sitten istuttu pääosin sisällä ja tutustuttu netin välityksellä lähistöllä olevien sisustusliikkeiden jouluvalikoimaan. No, jotain hyvää tässäkin sillä nyt pongasin yhden liikkeen valikoimasta himoitsemani valkoiset enkelinsiivet..

Niin, mä olen innokas sisústuslehtien lukija ja eilen kolahti laatikkoon taas yks kotimainen lehti. Siinä oli aika loppusivuilla aivan ihana kaakaomainos, jossa nelilapsinen perhe on aamupalalla. Näin siinä just meidän poppoon tulevaisuudessa, että heti aamulla piti miehelle leväyttää se naaman eteen. Sen verran tuo hymyillen kommentoi, että tossa on oikeeastaan kaks asiaan kun ei ole meillä totta.., No siihen että sitä kissaa ei pöytään tuu makoilemaan, mä kyllä myönnyn! No näin pitkään maltoin vihjailujen antaa olla.

JOs joku muu (se joku muu on sitten aina ahkera, ootteko huomanneet?) päivittelee tietoja, niin meillä siis iät 35 ja 37, ollaan Varsinais-Suomesta, lapset ennestään -98, -01 ja -08 ja mahdollinen 4. aloitus tammikuussa.

Ilosta päivää kaikille, huomenna se aurinko voi ilmeisesti jo näkyä täälläkin.

T. Iineri

ps. En osaa vielä oikein muille mitään kommentoida, joten aika omanapaista on...

Vierailija
31/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäily poskiontelotulehduksesta, johon sain ab kuurin, sellainen jos on raskautunut niin ei haittaa. Kipulääkkeenä ei voi syödä buranaa, kun sen on todettu aiheuttaneen alkuraskauden keskenmenoja ja sydämen epämuodostumia sikiöllä. Minä kun käytän mieluummin buraanaa ( tehoaa paremmin) kuin panadolia oli kiva kuulla tämä.

Sitten on kilpirauhanen turvonnut, siitä kokeisiin ensi viikolla... epäily tulehduksesta.

Mutta ensi viikolla viisaampi olen siitä, lääkityksenä on tuossa tapauksessa cortison.

Nyt vähäksi aikaa huilaamaan ennen lasten hakua hoidosta.

Flunssainen Mammariini

32/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ommaa nappaa...jotenki on nyt alkanu tuntumaan siltä että olen ihan varma etten ole raskautunu tässä(kään) kierrossa...tää nyt on vain sellanen tunne tuolla jossain...rupeaa tuo noin 2v toivottu ikäero vaan kasvamaan...

Tänään hyppäsin puntarillekin (joka olisi pitänyt jättää väliin) ja seki vaan näytti että paino ois noussu...jeps ooppas siinä siitte laihiksella, hyvää diettiä vaan, tässä hiukan motivaatioita :/ Meillä on kaapit täynnä kaikenlaista namia: ois maraboun suklaata, M&M peanutseja, vaahtiksia+muita karkkeja, isänpäivältä jääneet namit...jne jne...joten aika tiukkaa on kuulkaas tehny mulle kieltäytyä kaikesta joka ennen ei voinu olla syömättä mitään minkä kaapistä löysi...mutta siis tällasena hetkenä tekis mieli vaan ottaa ja aukasta tollanen M&M pussi ja vetää niitä naamariinsa ku ei tuo syömättäjättäminenkään painoa laske...voih

Mammariinille:pikaista paranemista! Toivottavasti ei poskiontelotulehdusta "kummemaa" ois...

Eipä tuo aurinko ole täälläkään aikoihin näkyny...ärsyttävää tällänen sade ja pimeys...kellon on hikiseen puoli viis niin ihan on säkkipimeää tuolla ulkona...yäk...Varattiin pääsiäislomalle viikon loma tuonne Arabiemiireihin mutta sinne on piiiitkä aika vielä...me ollaan ruukattu joka vuosi käydä jossaki aina pimeeseen aikaan (joulukuun alkupuolella) mutta nyt ei olla kahteen vuoteen käyty missään...vähän hirvittää tuon kuopuksen kanssa lähteä ku niin allerginen on, toivottavasti sinne voi omat eväät tuolle ottaa...Aikasemmin tais omppu kysellä tuosta yöimettämisestä...nää on nää allergiat jotka tekee meidän öistä niin repaleisia ja tissi taitaa olla sitä lohtutissiä...mutta aika vähissä kyllä maito jo siis alkaa olemaan, jospa tuo huomais ite jättää lutkuttelut pois...

Jokos täällä piinaviikkoalkaa monella? Niin ainaki muistelisin noitten kp.n mukaan..toivottavasti täältä vielä useempi lähtis pinoa pitämään tuonne odotuspuolelle (siellähän on jo jonki verran neliapiloita suurperheellisissä) noiden kolmen uusimman plussanneen kera! bd bd bd bd

Pitää mennä, kuopus on kiivenny taas pöydälle...

nani koopee 23(29/30)

Vierailija
33/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän ootte vallan kamalasti kirjoittaneet sillävälin kun mä en päässy koneelle. Hienoa! Tulee nyt vähän omanapaista kirjoittelua, muutamaa juttua kommentoin jos vaan muistan nyt kaikki mihin piti kommentoida...

Mammariinille lohtuhali onnitteluista. Voi kurja. Toi on kyllä varmaan kun halolla muksauttettaisiin ilmat pois ja hetken täytyy haukkoa henkeä.

Maalaisompulle kanssa voimia tuon kummallisen juimailun kanssa, mutta eikös sulla ole huomenna onneksi jo se lääkäri, ja vielä ihan oikean alan lekuri...?

Iineri: Me ollaan kanssa laitettu ehdoton takaraja nelosen tulla, eli ensi elokuulle asti yritetään ja sen jälkeen ryhdytään elämään elämää viisihenkisenä perheenä. Piste. Jotenkin helpottaa kun on laittanut takarajan...

ON. Tänään on kp15, eilen vielä harjoiteltiin, että jos se ovis kuitenkin olis ollut. Isot halut on ja sopivaa kosteutta on ollut -lupaavaa...! Pitäkää peukkuja =)

T:Anttuli yk4 kp15/26

34/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan täälläkin sateinen päivä takana, ja vaikka niin kovasti rakastankin tätä syksyn tunnelmaa, niin voishan sitä välillä olla jotain muutakin...Ainakin toi Ilta-sanomien 10 päivän ennuste lupaa, et su pitäis alkaa pakastaa, ja ens viikolla olla jo -5 astetta... Hyi! Jokohan sit pitää ne pitkät kalsarit kaivaa esille....

Iineri: Mullakin on samankaltaista intohimoa tohon sisustamiseen. Nyt olis toiveissa saada jouluks vähän uutta ilmettä olohuoneeseen, ja vähän lisää tilaa tuolta käyttämättömistä tiloista. Tässä pidettiin ihan tietoisesti luovaa taukoa remonteissa, ku ekat kaks vuotta tässä asuessa meni jos jonkinlaisessa remontin touhussa, ja siihenkin kyllä kyllästyy. Ja tietysti vaatii aina sitä rahaa... Minkälaisessa kotosessa asustelette? Niin ja muutkin. Osa on jo kertoillutkin, mut kysellään nyt vielä. Meillä on täystiilitalo, rakennettu joskus 80-luvun alkupuolella ja tilaa olis 270 neliöö, mut osa vielä ns.kylmänä tilana. Pikkuhiljaa...

Mammariinille pikaista paranemista!!! Toivotaan tosiaan, et napit puree.

Nani: Mulla on kans ihan samanlaiset fiilikset. Vaikka taudin pitäis alkaa vissiin su-to (jos nää mun sekavat laskelmat yhtään pitää paikkansa!), ja vaikka oireet kertoo ihan muuta, oon ihan varma, että täti on tulossa. Tänään tuli jo muutamaan otteeseen sellanen "koko lantionseutu ihan tulessa"-ilmiö. Olin jo niin unohtanu tän, et melkein tuntee ittesä huijatuks. Miten ihmeessä tähän vapaaehtoisesti oikein työntyykään?

Tuo syöminenkin on oikein hyvä mittari tässä. Oon koko alkuviikon syöny kaiken mitä olen kiinni saanu. Tuntu, et oikein huono olo tulee, jos ei syö riittävän tiheeseen, ja vähän väliä teki mieli joko suolaista tai makeaa... Nyt tuli totaalistoppi! Ei tee mieli yhtään mitään, kiukuttaa vaan. No toivottavasti tuo syömättömyyslinja jatkuis...esim vaikk puolikin vuotta, niin saattais olla jo lähellä normaalipainoa...

anttusanttu: Joo on huomiselle se aika, ja olen kyllä menossa, vaikka se typerä täti kurvaisikin etuajassa paikalle. Pakko taistella vastaan, että tää olis taas tällästä, odotuksen odottaminen, ja mahdollinen raskautuminenkin. Pakkohan tuolla on joku vika olla, ku tää on aina tällästä "tuskaa". Se on oikeesti vieny joka raskauden alusta sen ilon pois, ku koko ajan sattuu ja saa vaan pelätä, että koska putoo taivas niskaan. Ite en ole ajatellu kyllä mitään takarajaa yritykselle, ku pahoin pelkään, että kerkiää tuo luonto tehdä sen päätöksen mun puolesta. Jossain vaiheessa mainitsinkin, että meidän suvun naisilta on lisääntyminen katkaistu aika tehokkaasti jo hyvissä ajoin ennen neljääkymppiä kohdun poistoon... Aika samoilla historioilla tässä kuitenkin mennään.

Tsemppiä anttu nyt siihen "starttiin", hope, että on peitot pöllynneet siihen malliin, että plussatuulonen parin viikon päästä saapuu. Vähän kyllä joo kiinnostaa, missä vaiheessa kaikki on menossa, onko paljon jo piinailijoita? Itse kai noiden päivien suhteen kai kuuluisin niihin, mut on kyllä sellanen lahja katottu jo etukäteen-fiilis. No mut täähän ei vielä varsinainen yrityskierto ollut, joten nyt vaan päättäväisesti kohti sitä ekaa yk:a! Kertausta vielä, että olikos se nyt niin, että sitä greippimehua kannattaa juoda kierron alusta ovikseen? Ja minkä verran/pvä?Ja mitäs muuta muistettavaa? Kai sitä jotain vippaskonsteja vois kokeilla :-).

-kipuileva omppu, oletettavasti kp29(25)/32?-

Vierailija
35/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut nettipimennossa sunnuntaista asti. Tai välillä on toiminut ja sit taas ei pitkään aikaan. Vähänkö on ärsyttänyt!

Onnittelut JOMA:lle!!!

Ja tervetuloa IINERI!! :)

MUn tiedot oli unohtunut listasta- ei haittaa, en ottanut henk.kohtaisesti;)

Eli: mää35vee, mies 37v. Lapset:kaksoset tyttö ja poika-98 ja tyttö-06. Keski-Uudellamaalla asutaan. Yritys aloitettu syyskuussa-08.

Omaa napaa: toka yrityskierto siis alkoi, nyt kp8. Mielenkiinnolla odotan onko ovis taas yhtä (älyttömän) myöhään, kun viimeksi(kp27 tai28!). Alan tikutella varmaan ens viikon puolivälissä. Mua on nyt hoidettu akupunktiolla kahdesti ja ens viikolla menen taas. Enempään ei ole varaa...Pirun kallista tää luontaishoito, mut en viitsit ihan vielä mennä gynenkään puheille tero-ja clomi-resptiä pyytämään...Jännä nähdä onko akupunktiolla mitään vaikutusta...! ;)

Niin, tilasin sen kuukupinkin, mut enhän mä ehtiny sitä ees käyttää. Kestiniin kauan sen postitus. No mä ajattelinkin nyt, että jos mä en sitä enää tarvitsis ollenkaan ainakaan seuraavaan 9 kuukauteen;D

Peukkuja kaikille! Tää lähtee nyt nukkumaan, kun yöllä pitää kuiteskin herätä kuopuksen unikouluun sisältyvän raivoamisen takia... :/

Eltemia yk2, kp8/???viimeks 39

36/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin jo sellanen olo, että jotain uupuu :-) Ihan mielenkiintosta kyllä nähdä miten toi akupunktio toimii. Tuntuuko ihan kamalalta? Mä kun neulakammosena kavahdan jo pelkkää ajatusta, vaikka siitä vois olla kuulemani mukaan apua moneen muuhunkin "ongelmaan".

Mä kans aion kyllä tilata niitä tikkuja nyt kunnon keon ja merkkaan oikein ylös kaikki päivät ku näyttää jotain muuta ku yhtä viivaa. Oli tää kyllä niin merkillinen kierto, ku eka kahtena päivänä näytti kahta viivaa (haaleempi toinen), sit kaks päivää väliä, ja sit taas kaks viivaa, ja oikein vahvana (tästä nyt siis 11 pvä). Mut voihan kyllä olla, et kierto vähän "hukassa" ton poiston vuoksi, josta muuten tänään tasan kuukausi!!!

Ja mä valvon, ku ootan pesukoneen lopettamista....Mut oikeesti welcome back Eltemia, tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisia. Mä viimeistään huomenna sen lekurin jälkeen.

-yöomppu-

Vierailija
37/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisomppu: tsemppiä lekuriin! Toivottavasti saat sieltä hyviä uutisia. bd Joo eikös sitä greippimehua pitäs juoda kp:stä 1 ovikseen asti, niin hedelmälliset limat vois lisääntyä. Ja mun mielestä 1-2 lasia päivässä pitäs riittää. Joskus oon jostain myös lukenu, että mehu pitäs olla täysmehua eikä sais sisältää sokeria. Kumpiakin kun kaupasta löytyy.. Ite joskus kuopuksen aikaan sitä kokeilin ja tais niissä kierroissa limat myös lisääntyäkin. Tosin raskautunu en niiden aikana..

Elternia: mä oon oottanutkin sun kuulumisia. Toivottavasti ovis tuloo nyt aikasemmin ja kuukuppi jää odottamaan muutamaksi kuukaudeksi.. ;)

Sori muiden kuulumisia en nyt muista.

ON: mä alan pikkuhiljaa piinailemaan.. Vaikka oon kyllä huomattavasti rauhallisemmalla mielellä, kun viime kierrossa. :) Menkkojen pitäs alkaa ens viikon aikana.. Saapi nähdä miten rouvan käy.. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

sani 22/24-30

38/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä kävi, että mikä lie paniikki illalla vielä iskeny, mut kaikki uni kaikkos silmästä, enkä millään meinannu saada unta. Pulssi oli kamalan nopee ja tuntu, et oman sydämen lyönnit kuulu megafonin läpi. Aamulla ku herätys tuli, olin valmis hautautumaan maan alle! Liekö karmeesta väsymyksestä johtuvaa, mut kattelin tossa sairaala-ohjelmaa ja itkin sit melkein silmät päästä, ku se vauva synty... Kauhee masennus-fiilis, ja miks? Kai mä vaan oon sit hetimullekaikkitänne-tyyppi. Ja nyt jo jännittää se lääkärikin... Muhun sopis taas oikein hyvin se Dannyn "Tuuliviiri"-kappale...

Ja SORRY, ku oon ollu TOSI omanapanen tän kuluneen viikon, mut ku ei ole kertakaikkiaan yhtään ketään, kelle purkaa mieltä. Mies on ollu koko viikon pois, niillä on ollu probleemia siellä työmaalla eli on vetäny siellä ympäripyöreitä, ja puhelimessa on keretty vaihtaa ihan välttämättömimmät eli lapset. Yritän parantaa tapani :-/

Sanille lykkyä piinailuun bdbdbdbdbd!

Valukaahan muutkin "uurnalle" :-)

-silmät ristissä omppu kp30(26)/32?

Vierailija
39/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Nyt kun netti taas toimii, tähänhän mä vallan jumitun...

omppuli: ei se akupunktio ihan kauheeta ole, muttei mikään nautintokaan...Ekan kerran sattui aika lailla tietyt kohdat(luisevat), mut tää toka kerta ei ollenkaan; oli eri lääkäri, kiinalainen, ja neulat eri paikoissa etupuolella, mm.vatsassa kohdun ja munasarjojen kohdat, peukalon tyvet, päänahka, säären etuosat...Sain myös järkyn pahan makuista yrttisekoitusta, jota juon kaks kertaa päivässä. KÄytän sitä kyl vaan tän viikon, kun viikon satsi maksaa meinaan 50e!!! Jää herran haltuun sit siitä eteenpäin.

Ihan fiksuja hoito-ohjeita antoi kyllä tähän mun hormonihässäkkään. Mm. täytyy pitää vatsan/sukuelinten alue lämpimänä, jalat myös esim.jalkakylvyillä, pitää juoda lämmmintä (tai huoneen lämmintä)vettä; ei KOSKAAN eikä kenkään jääkylmää--->kauhea shokki elimistölle. Ja akupunktiota kerran viikossa ja mennkojen aikaa kaksi, mutta on siis niin kallista, etten mitenkään tuohon pysty...Vaikka sarjahoitona oliskin huomattavasti edullisempaa.

Oli muuten aika huvittavaa, kun lääkäri kysyi tulkin vältyksellä haluanko tulla raskaaksi tänä vuonna vai vasta ensi vuonna? Ihan kuin olisin tilaanut vauvan... Sanoin vaan, että ihan sama, mut mahdollisimman pian:)

MÄ muuten myös itken AINA kun näen telkussa synnytyksen. Se on kyllä niin liikuttava tapahtuma. Meidän iso lapset nauraakin aina mulle, kun mä nyyhkin onnesta:) Sairaala-sarjaa on ihan pakko katsoa just synnytysten takia.

Nyt imuroimaan ja sit vapaapäivän viettoa kuopuksen kanssa! Viikonloppua kaikille!!

Eltemia kp9

40/59 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua melkein itteenikin ärsyttää, ku oon taas täällä! Hain lapset ja vaan pyörin ympyrää nyt täällä mökissä. Pitäis siivoilla ja taitella pyykkejä, mut oon IHAN HERMONA! Tunnin päästä pitäis lähtee sinne lekuriin, ja luulis, että kun on niin monta kertaa ronkittu ja käännelty ja väännelty, ei enää tuntuis missään, mut nyt oikeesti pelottaa! Enkä todella edes ymmärrä, että mikä!? Ihan ku se vois sanoa, et joo sori, turhaan haaveilet, et sä enää mitään lapsia saa... Aamupäivällä meinas tulla oikeesti oksennus, varmaan jännitystä.

Taidan kostoks kattoo ton nelosen vauvaohjelman, jos tulis parempi mieli....tai sit taas itku :_|

-hermoraunio omppu-