Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Et sinä yrittänyt imetystä kovasti!!!

Vierailija
09.11.2008 |

.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tassa sulle "kohtalotoveri", niin me vaan ollaan erilaisia, ei lahde meikalaiseltakaan kulumallakaan pois kilot, tosin vaavi (nro2) on vasta 2kk, mutta kiloja tuli raskausaikana 13kg ja viela on 7 kg jaljella ja en todellakaan massaille. Olen varmaan niita, joilla paino alkaa pudota sitten myohemmin....

Vierailija
2/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on aikaisemmin syönyt vaikkapa n 1800 kcal ja pysynyt samassa painossa ja imetysaikana syö saman verran, niin kyllähän siinä laihtuu. Jos syö sen 500 kcal enemmän, niin ei laihdu eikä liho. Tietysti kulutus (liikunta) vaikuttaa myös ja yksilölliset ominaisuudet, toisilla paino tippuu helpommin. Erityisen tärkeää imettäessä on muistaa juoda, äidinmaidon mukanahan äidin elimistöstä saattaa hävitä nestettä litra vuorokaudessa.

Imetysaikana ei suositella laihduttamista enempää kuin 0,5 kg viikossa, siis ns. raskauskilojen lisäksi. Tämä siksi, että rasvan palamisessa elimistöstä lähtee liikkeelle 'myrkkyjä', jotka menevät maidon mukana lapseen. En ole alan asiantuntija, joten en osaa tuon täsmällisemmin asiaa selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tuolla ruokavaliolla todellakaan imetetä. Onko oikeasti jonkun mielestä niin paljon ruokaa, ettei jaksaisi puoliakaan syödä?

Vierailija
4/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se sun laihtuminen oli paljon tärkeämpää sulle kuin oman tyttäresi ruokkiminen. Heti synnäriltä tullessa piti alkaa laihduttamaan. Ei se ole kumma jos ei tyttö kasvanut ja pulloruokinta piti aloittaa. Mutta ethän sinä sitä näe/tajua kun laihduttaminen oli niin tärkeää. Imettäessä täytyy syödä kunnolla! Ja älä nyt enää laihduta. Olet jo kuikelo valmiiksikin. Jos on n. 170 cm pitkä niin ei tarvi painaa 60 kg!!

Vierailija
5/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ei voi purkaa, kuka siellä kiusaa?

Vierailija
6/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vaan rassaamaan se yks niin paljon. Enkä edes tiedä miksi. Piti päästä purkamaan, eikä sinne voi, eikä kukaan uskalla. No nyt on purettu.

ap

Vierailija
7/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin nämä imetysvouhkaajat. Kun oma lapsi vietti syntymänsä jälkeen ensimmäiset elinpäivät teholla, niin osaa suhtautua tähän imetykseenkin ihan toisella tavalla, ja yleensäkin elämään. Osittaisimetetty tuo meidän poitsu on, mutta sentään terve ja hengissä. Kiitos K9:lle.

Vierailija
8/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonnon keino raskauskilojen karistamiseen. Sitten on nämä tietyt mammat, joiden mielestä imetysaikana vedetään mässyä ja sipsiä, jotta paino ei tippuisi, huoh...

Vierailija
9/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vouhkaan siitä laihduttamisesta. Aivan sama mulle jos ei olisi yhtään imettänyt lastaan, mutta rassaa kun jaksaa kertoa kuinka yritti ja yritti ja teki kaikkensa ja vauva ei kasvanut. Mutta silti on niin sokea tuon laihduttamisen vaikutuksen imettämisen onnistumiseen. Ja edelleen vaan laihduttaa ja laihduttaa, vaikka on jo hyvässä kunnossa. Mistään muusta ei puhukaan.

ap

Vierailija
10/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonnon keino raskauskilojen karistamiseen. Sitten on nämä tietyt mammat, joiden mielestä imetysaikana vedetään mässyä ja sipsiä, jotta paino ei tippuisi, huoh...

Vierailija
11/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitä nyt lastakaan salaattieväin imetetä. Ei tietenkään ole tarkoitus löllöksi jäädä, mutta ei nyt ole ihan tarkoituksenmukaista, että lähestulkoon heti synnäriltä astuttaessa ulos alkaa hirveän rankka dieetti vähäisin kalorein. Siis oikeasti vähäisin kalorein.

ap

Vierailija
12/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala

fitnessit rasvattomalla maidolla

kahvi

lounas

jauhelihakeittoa

ruisleipä

välipala

2 porkkanaa

40 min sauvakävelylenkki 302kcal

päivällinen

4viljan puuroa nollasopalla (vakiosatsi eli 0,5dl ryynejä ja 1dl vettä)

näkkileipää juustolla

appelsiini

käsipunttijuttuja

iltapala

fitness-muroja rasvattomalal maidolla

iltamässäilyä

viinirypäleitä

Synnytyksestä tässä vaiheessa n. viikko.

Vierailija
13/18 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo ruokamäärä jonkun mielestä vähäinen??

siinähän on oikeen monipuolisesti kaikkea terveellistä.

minä en kerkeä useinkaan syömään edes puolia mitä tuossa listassa oli. ja ihme kyllä olen nyt jo 8kk imettänyt kuopustani ja hengissä ollaan molemmat =) ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa syödä enemmän..

Vierailija
14/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tää on joku provo taas? Joku haluaa saada arvion omasta ruokavaliostaan, niin väittää sitä kaverin syömisiksi... Minä ainakin olen poikaani imettänyt kohta 8kk paljon vähemmillä syömisillä ja liikunkin joka toinen päivä itseni hikeen ja silti poika kasvaa mainiosti, nyt 11kg. Itse olen normaalissa, synnytystä edeltäneessä painossani, en siis laihduta.

Vierailija
15/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. -5 kg raskauden alkupainosta neljässä kuussa.

Vierailija
16/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. puhuuko ap minusta ;)

No tuskin, mut lähellä liippaa. Imetystä yritin 2kk ilman tulosta, maitoa tuli, mutta lapsi ei imenyt. Imetystukea kyllä haettiin vaikka mistä, mutta aina ei onnistu edes ammattilaiset auttamaan. Viikko synnäriltä päästyään, palattiin sairaalaan kun imetys ei tuottanut painonnousua, neiti käytti rintaa huvituttina. Siirryttiin pulloon ja onneksi kasvu lähti käyntiin ja minä sit pumppasin yöt ja päivät 3h:n välein kolme kuukautta. Ja siis tosiaan yritin kaikkeni ja hain tietoa sekä apua imetyksen sujumiseen sen kaksi kuukautta, kunnes hyväksyin tilanteen ja jatkoin pelkästään pumpulla.

Mun paino tosiaan laski äkkiä alkuperäiseen 166cm 48kg, mutta en tod. laihduttanut, joten saan mielestäni sanoa, että yritin imettää. kovastikin Maidontuloon kun ei paino vaikuttanut ;). Kertaakaan en ole elämässäni laihduttanut, oon vain se kuikelo luonnostaan ja lihotuskuuritkaan ei auta.

Vierailija
17/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljän vauvan imetys takana, jokaista täsyimettänyt hieman yli 6kk, ja sinäkin aikana harrastanut lisänä liikuntaa ja th:n tekemää ruokavaliota käyttäny. Itte siis painoin ennen raskautta 59kg, ja raskausaikana tuli 20 kiloa painoa, eikä imetyksen aikana lähteny kiloakaan. Ainoastaan synnytyksen jälkeen lähti heti 5kg, mutta siihen tyssäsi. Mä en usko tippaakaan imetyksen laihduttavaan vaikutukseen... vaikka sen takia en lapsia imettänytkään, niin huuhaata koko juttu.

Vierailija
18/18 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduin alipainoiseksi. Imetin reilu vuoden ja laihduin normaalipainostani 7 kg + raskauskilot imetysaikana. Olo oli todella kurja. Huimasi, väsytti ja muitakin oireita oli. Imetyksen loputtua lihoin kuukaudessa tuon 7kg takaisin ja olokin koheni pikkuhiljaa normaaliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi