Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki mukkaan. Kirijotetaan kaikki jottai omalla murteella.

Vierailija
14.12.2007 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä kohta laittaan lapsille iltapalaa. Meni taas näin myöhään ku nukkuvat niin tautisen pitkät päikkärit taas päiväkodissa.

Vierailija
2/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ol tuas väkkee eksynnä paljo nuihin kaappoihin. Meinas het hermostuttoo, ku joka paekkaa jootu jonottammaa. Vuan suuri osa lahjoista on nyt ostettu, pakettii en niitä kyllä vielä sua, ku tiimarj ol nii tupate täys, etten kehanna joolupaperta jiähä jonotammaa. Taetaa tuolla kuapissa olla eellisjoolusta sevverra, että sua nuo postin mukkaan lähtevät jollaailaella kiärästyä.

Eepä mulla muuta, illanköllyköitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännään perheilta ihan lasten kans ku ukko on pikkujouluisa. Poika makkaa tuosa lattialla ja pittäis rueta laittaan se nukkummaan.

Ehtoota vaan koko porukalle.

Vierailija
4/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kläpit pittää olla sängyssä tähän aikhaan. Son huono tapa josta ei taho päästi rti ko vanhemmat vahtaavat telkkaria eiväkkä laita lapsia nukkumhan.

Vierailija
5/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kauvvan varmaan Helesingissä asunu. Lapset nukkuu ja mää varmaan kohta kaas ku mieski on juhulimassa eikä varmasti tuu viimesellä metrolla niinku lupasi.

Vierailija
6/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenköhämmä sitä kirjottasin...? :D Seommeinaa semmone sekamelska vuosaarta, turunseutuu, kirjakieltä ja karjalaa etteioo tosikaan!

No mut, nyt mä oon kumminki saanu lapset nukkuujja miehen istuussen omalle koneelle, nyppitäs vaan tehä lasten joulukalenterii seuraava yllätyspussukka. Onx kellää ideoita mitä mä laittasin sinne?

Vierailija
7/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on omaa ja mikä uutta. Oon kotosin Keski-Suomesta, mut nyt oon asunu jo kymmenen vuotta täällä rannikolla. Enää moneen vuoteen kukaan ei oo kysyny, että mistä oot, kun puhut noin hassusti. Kait se johtuu siitäkin, ettei alkuperänen murre oo niin vahva alunperinkään. :/

Vierailija
8/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä vaan skruudaan jotain pientä safkaa, vedän pyjamabyysat jalkaan ja meen goisaan.

Vierailija
9/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulun murretta suurin osa. Olen muuttanut toiselta paikkakunnalta tänne, jossa kylläkin oli melkein samanlainen murre kuin oulussa.

Vierailija
10/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotaki kirijoottelemahan, ku näyttääs etelä-pohojalaaset olevan karoksissa. en kyllä yhtää tiärä, osaankos mä eres enää koko murretta, ku en oo kuulkaas vuasikausiin käyny enää siälä pohojammaalla, vaikkon kyllä maharottoman komiaa seutua!

Vierailija
11/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaampa sama murteella jos muistan mitä siinä luki

Siis oulun murre se taitaa olla mitä puhun. Oon muuttanu toiselta paikkaunnalta tänneppäin (180km etelään) ja aikalailla sielläki on tää sama murre.. paitsi ei näätä =)

Vierailija
12/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-p

järviseutu onko teillä väkitukkoja ja räiviä tenavia vai pitääkö niitä naapurista kallata

Vierailija
13/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsit on mälsää, ei mittään tekemistä. pikkunen on nukkumassa ja telekkaristakkaan ei tuu mittään. Pittää aikaa tämmöseen kuluttaa sitten. Mukavan kuulosia murteita meillä! (Kemi)

Vierailija
14/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaanko tässä mitään kirjottaa. Meijän murre ei oo mistään kotosin, mutta pelekään että kuitenki jotaki tässä on nii pohojos-suomalaista että palijastuu. Taivahan tulissa puhuttiin kuitenkin meleko palijon väärin, meillei puhuta hoon päälle ollenkaan. kahavia juuaan ja telekkaria katotaan, siinäpä se. Ai nii, ja Kemijärveltä ollaan.

Vierailija
15/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle puhumista ollenkaan. eikö se oo enempi niitten Tornionjokilaaksolaisten murretta?

T:Nivalatar

Vierailija
16/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit jottai pitää raumam murttel kirjottaa, vaik ei tämä sitä kunnollist ol, se ola giäl o nii hankalla ettei sitä tämse nuaremma eres ossa.

gyl niimpal gauhjast kärssi saa ja ain hävet. gonnei ossa ni ei ossa.

jos tääl o muit raumlaissi,ni laittakkast muukki jotta....

Vierailija
17/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juottiin kahvit. Mummo oli tehnyt piirakoita, laitoin pakkasseen. Ukki toi joulukuusen, pittää antoo olla vielä ulukona.

Itä-Suomesta

Vierailija
18/21 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo niitä kaksoiskonsonantteja, vaikka täsä yks keski-pohojalainen niitä käyttiki. Mullaki on kyllä selekä kipiä niinkö silläki ja mietin täsä että miks pitää jääjä tähän konheelle vaikka pitäis tehä vaikka mitä muuta vielä ennen ko menee nukkuhun. Ahistaa tämmönen saamattomuus. Ei kai siinä auta ko lähtiä tekehen niitä hommia että pääsee joskus nukkuhun. Kauhia paikka.

Vierailija
19/21 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ei mulla oo yhtee mitee asioo ku iha vehä voo tekis miäli jeetelöö

pohjois-satakunta

Vierailija
20/21 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oli tänä iltavuoros töis ja ny pitäs men nukkuma. Em mää kyl enä raumal asu, enkä ol asunu enä pitkä aikka, ni ei tämä varma iha oikke ol eres kirjotettu.