Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seinäjoella asuvat hei!

14.12.2007 |

Hei me suunnitellaan muuttoa Seinäjoelle ja haluaisin tietää minkälaista siellä on asua lasten kanssa.

Onko siellä esimerkiksi leikkipuistoja?

Entä minkäverran on toimintaa lapsille, esimerkiksi äiti-vauvajumppia tms?

Entä onko noin kolmevuotiaille kerhotoimintaa?

Kiitos jos joku jaksaa vastata. Täältä pääkaupunkiseudulta kun muutetaan niin jännittää kovasti oma jaksaminen uudella paikkakunnalla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itsellä on kokemusta tällä erää vain vauvasta (ja Seinäjoellekin muutettiin takaisin pitkän opiskelutauon jälkeen vasta keväällä) , mutta kyllä Seinäjoelta toimintaa löytyy. Leikkipuistoja löytyy varmasti joka kaupunginosasta. Seurakunnan perhekerhot ovat aika suosittuja kokoontumispaikkoja pikkulasten kanssa oleville vanhemmille, eivätkä ole mitenkään erityisen uskonnollisia :). Kannattaa ehdottomasti mennä, niin tapaa oman alueen äitejä ja lapsia. Kolmivuotiaille taidetaan järjestää myös omia päiväkerhoja. MLL:llä on perhekahvila, ja erityinen tapaamisaika myös vauvojen vanhemmille (pallerotorstai). Niissä käy paljon väkeä myös. MLL pitää myös muskaria ja jotain lasten liikuntaryhmää. Kansalaisopistolla on jotain, ainakin muskareita ja vauvajoogaa, musiikkiopistolla on kanssa muskareita. Seinäjoen voimisteljoilla on jumpparyhmiä pikkulapsillekin, ja on kai lapsi-vanhempi-ryhmäkin. Nämä nyt ekana tulee mieleen, vaikka en erityisemmin ole ottanut asioista selvää... Ai niin, avoin päiväkotikin taitaa toimia jonain päivänä. Netistä näistä kaikista löytyy tietoa. Netistä varmaan löytyy vielä myös tanssiopistot ja kuvataidekoulut sun muut, joiden tarjonnasta pikkulapsille en tiedä. Vauvauintia on myös, mutta ei harmi kyllä (ainakaan vielä) perheuintiryhmiä.

Vaikka Seinäjoki olikin tuttu jo ennestään mulle, niin opiskelukaupungin jättäminen oli suuri shokki. Vasta puolen vuoden jälkeen olen vähitellen alkanut sopeutua uudestaan tänne. Kun vaan menee mahdollisimman moneen juttuun mukaan, niin löytää aina uusia juttuja ja tuttuja :)! Kyllä täällä ihan varmasti pärjää! Ja aikuisillekin löytyy rutkasti eri harrastusmahiksia, jos vaan sellaiseen on aikaa :). Itse ajattelin tammikuussa aloitella jotain...

Vierailija
2/2 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelle paikkakunnalle muuttaminen tuntuu tosi isolta muutokselta, kun on näin pienet lapsetkin. Täytyy tosiaan käydä noissa kerhoissa ja muissa niin saa uusia tuttuja. Mä en jaksa olla pelkkien lasten kanssa päivästä toiseen :(

Kertokaa lisää, jos joku tietää...

Onko leikkipuistojen yhteydessä sisätiloja, jotta pääsisi esim.vessaan tai voi lämmittää ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla