Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lääkäri auttaa, jos on vaikea nukahtaa yöllä lapsen takia heräilyn jälkeen?

Vierailija
14.12.2007 |

Kun ei saisi olla missään tokkurassa, jotta voi lasta lohduttaa. Mutta heräämisen jälkeen todella vaikea saada unta uudelleen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne teillä on? Oletko kotona lapsen kanssa, voiko isä auttaa, onko yöheräilyjä paljon?

Vierailija
2/4 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi ja miksi heräilee? Jos vauva, niin pitää asennoitua " aika aikansa kutakin" tai yrittää saada joku toinen (lapsen isä, mummi, kummi) aina silloin tällöin huolehtimaan vauvan yöheräilyistä, jotta saa itse edes silloin tällöin tarpeeksi unta.

Yli 6kk ikäiselle voi pitää unikoulua ihan kotikonsteinkin, esim tassuhoito on nyt suosittu, pehmeä tapa.

Isomman lapsen kohalla miettisin mistä esim painajaiset johtuu, onko arki liian " rasittavaa" lapselle kun ei malta yöllä nukkua, onko liiaksi ohjelmoitua, sakao tarpeeksi vanhempien läheisyyttä ja aikaa, onko taustalla allergiaa mikä aiheuttaa yöheräilyjä tms.

Mitään unilääkettä et voi ottaa, jos olet vastuussa lapsen rauhoittamisesta yöllä, ettei satu vahinkoja. Silloin jonkun toisen tulee ottaa vastuu lapsen rauhoittamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nukahtamisongelma tuli hänen vauva-aikansa jälkeen, hänellä oli maitoallergia ja nukkui 1,5 v parin tunnin pätkissä. Nyt olen työelämässä, miehen kanssa vuorottelemme yöllä, mutta hänelläkin on tätä nukahtamisongelmaa.

Olemme jo vauvana pitäneet pojalle unikouluja, eivät ole auttaneet. En tiedä, mihin lapsi herää. Rauhoittuu vesipulloon (tiedän, ei hyvä), mutta muuten ei oikein rauhoitu, saattaa ilman pulloa kestää puolitoista tuntiakin ennen kuin nukahtaa (vauva-aikana kokeiltu). Emme heti ensi rääkäisyihin reagoi, mutta kun alkaa kovemmin huutaa eikä tunnu rauhoittuvan, niin sitten mennään rauhoittelemaan.

Vierailija
4/4 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä nukahtamisongelma tuli hänen vauva-aikansa jälkeen, hänellä oli maitoallergia ja nukkui 1,5 v parin tunnin pätkissä. Nyt olen työelämässä, miehen kanssa vuorottelemme yöllä, mutta hänelläkin on tätä nukahtamisongelmaa.

Olemme jo vauvana pitäneet pojalle unikouluja, eivät ole auttaneet. En tiedä, mihin lapsi herää. Rauhoittuu vesipulloon (tiedän, ei hyvä), mutta muuten ei oikein rauhoitu, saattaa ilman pulloa kestää puolitoista tuntiakin ennen kuin nukahtaa (vauva-aikana kokeiltu). Emme heti ensi rääkäisyihin reagoi, mutta kun alkaa kovemmin huutaa eikä tunnu rauhoittuvan, niin sitten mennään rauhoittelemaan.

Meillä yöheräilyt loppuivat oikeastaan kokonaan kun lapsi siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan (testattiin ensin kantamalla omat patjat toiseen huoneeseen). Meillä tilanne oli se, että lapsi heräsi yöllä ja saattoi valvoa parikin tuntia. Itse usein heräsin ennen lasta, kun oppihan siihen että usein pti herätä tiettyyn aikaan ja kammolla odotin koska toinen herää. Ilmeisesti lapsi havahtui siihen kun minä liikuin sängyssä levottomasti (vaikka yritin olla paikoillaan).