Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sairastun työaikana ja joudun lähtemään kotiin, niin katsotaanko päivä työpäiväksi vai sairaslomapäiväksi?

Vierailija
14.12.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit ollut töissä vain minuutin ennen sairastumistasi.

Vierailija
2/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kävisit vain kääntymässä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin kesken päivän, oltuani töissä 3h ja menin suoraan lääkäriin. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa 5pvää, mukaan lukien ko pvä jonka olin ollut osan aikaa töissä.

Meillä 3 sairaspvää palkallista, jotka pomo laski alkaen siitä sairatsumispvästä, joten 2 pvää olin palkattomalla.

Eli oikeasti kai tässä olisi pitänyt olla se eka pvä palkallinen työpvä, 3 palkallista sairaslomaa ja 1 palkaton sairasloma?

Vierailija
4/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun sairastuin viimeksi kesken päivän ja menin sen päivän aikana työterveyteen, esim. sairastuin maanantaina, niin terkkari kirjoitti saikkua ma-ke koska sen mielestä se oli 3 sairaslomapäivää eli maanantai jolloin olin puolet päivästä klo 8-12 töissä luettiin sairaslomapäiväksi.

Olisiko se pitänyt olla työpäivä KOKONAAN? Tietäisin vaan seuraavan kerran vaatia oikeuksiani.

Vierailija
5/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijällä on oikeus saada esteen ajalta täysi palkkansa sairastumispäivää seuranneen yhdeksännen arkipäivän loppuun, enintään kuitenkin siihen saakka, kun hänen oikeutensa sairausvakuutuslain (364/1963) mukaiseen päivärahaan alkaa

Vierailija
6/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on kirjoittanut sinulle 5 päivää sairaslomaa, saat palkan niiltä kaikilta päiviltä. Ei siinä mitään palkattomia päiviä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi