Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjien vaimot!

Vierailija
13.12.2007 |

Onko miehenne aina töissä? Minkä pituista päivää tekee? kuinka kauan ollut yrittäjänä? Kannattaako taloudellisesti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuisin. Nyt on alkanut pitää sunnuntait vapaata. Kesäloman pitää myös ja viikon talvilomaa. On ollut meille taloudellisesti kannattavaa.

Vierailija
2/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on aina töissä. Sillon, kun sattuu olemaan kotona niin on koko ajan joko puhelimessa tai tietokoneella tekemässä paperihommia.

Käteen ei jää oikeastaan mitään.

Voi kun mies olis 4v sitten kuunnellut minua ja mennyt ihan palkkatöihin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yrittäjä pienessä firmassa (kolme omistajaa). Nytkin dottelen miestä kotiin palaverista, turha toivo vielä muutamaan tuntiin....

Ovat aika vasta pistäneet yrityksen pystyyn, odotettavissa olikin että varsinkin alussa on pitkiä päiviä. Silti tämä yksinhuoltajan arki ketuttaa, varsinkin kun ei edes vielä tiedä miten yritys tulee kannattamaan.

Vierailija
4/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee n 7 -15: 30 töitä , joskus lyhyempiä ja joskus pitempiä päiviä . Erittäin harvoin tekee vkl : sin töitä . Tekee miten haluaa . Ollut vasta vähän aikaa yritys mutta laskelmien mukaan meille jää erittäin hyvin käteen kun on vielä työntekijöitäkin .

Vierailija
5/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä se hyvä puoli et perusti yrityksen yhdessä kahden veljensä kanssa. Mutta pitkiä on päivät (12 tuntia ei tunnu missään). Lomat ovat onneksi muuten pitäneet paitsi isyyslomat jäi kaikilla pitämättä. Joulu ja uusvuosi pahin aika vuodesta (kuljetus/elintarvike ala).

Rahallisesti ollaan miinuksella. Siis jouduttiin ottamaan henk koht lainaa firmaa varten ja nyt yritetään palkasta lyhennyksiä maksaa. Ja firmasta ei pysty osinkoja nostamaan vielä moneen vuoteen kun firmakin maksaa lainan lyhennyksiä perustamis kuluista.

Moneen kertaan kyllä mieheltä kysyny et onko tässä mitään järkeä. Vaan eipä tuo enää osaa toiselle töihin lähteä kun tottunu päättämään miten asiat tehdään.

Vierailija
6/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneksi aina töissä vaan näen lapsia ja miestäkin aina välillä. Meillä mies palkkatöissä ja minä yrittäjänä, oma yksityinen firma.

Päivät ovat vaihtelevan pituisia, välillä teen aamupäivällä hommia, välilä iltapäivällä tai illalla ja joskus koko päivän. Mutta joka päivä olen kotonakin ja jos töitä on tehtävä pakosti kotona vielä lisää, teen ne kun lapset ovat nukkumassa ettei lapsista tunnu siltä, että äiti on aina töissä ja poissaoleva ja niin edelleen.

Taloudellisesti tämä kannattaa kyllä koska sain yritykseni pystyyn aika pienin alkuinvestoinnein. Ei siis ole tulosta rasittamassa kamalia lainoja ja muita poistoja vaan voittoa tulee ihan riittävästi :o)!

Vierailija
7/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kuljetusalalla ne on päättömät jo työntekijälle saati sitte yrittäjälle. Harvoin mies enää ite ajaa. Työntekijöitä on useampi kymmenen ettei se siihen päivän pituuteen vaikuta. T.6

Vierailija
8/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt n. 3kk. Töitä päivä päivältä ennemmän. Töissä on n. 4-8h päivässä 5 päivää viikossa. Viikonloppuisin tekee jotain pientä. Jos minä +lapset kyytiä tms. tarvitaan päivän aikana pystyy irottautumaan jossain vaiheessa päivää.

Yrittäjänä oli viimeksi 2v. sitten, silloin oli isompi firma (6 työntekijää) lopetti kuitenkin kun ei saanut kunnollisia/ammattilaisia työntekiöitä vaikka etsi kuinka ja silloin oli itse töissä todella paljon. Piti siis " vahtia" työntekiöitä ts. kun kissa oli poissa hiiret hyppi pöydillä. palkkaa tuli silloin kohtuullisesti/vähän.

Myi siis firman ja aloitti nyt uudestaan samalla alalla tosin työntekiöitä ei ole kuin yksi.

Tällähetkellä nostaa palkkaa enemmän kuin koskaan tuon isomman puljun ollessa pystyssä (n. 500e/viikko) ja työt näyttäisi vain lisääntyvän kokoajan. Henkilökuntaa ei kuulemma aijo palkata enemmän vaan tekee ne hommat mihin kaksi kykenevät.

Vierailija
9/13 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee ihan inhimillisen pituista päivää, mutta lomia ei ole ja työpuheluita ja hätähommia tekee kotoa käsin. palkka ei paljon naurata, vaikka onhan se noussut näiden vajaan kolmen vuoden aikana. toisen palveluksessa saisi enemmän.

Vierailija
10/13 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittamassa tulosta...? Onkohan nyt yrittäjällä ihan kaikki faktat hallussa? Terkuin toinen yrittäjä....

Vierailija
11/13 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies palkkatyössä ja 1½ vuotta mulla takana yrittäjänä. Kyllä kannattaa.

Vierailija
12/13 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli mies on aina töissä. Sillon, kun sattuu olemaan kotona niin on koko ajan joko puhelimessa tai tietokoneella tekemässä paperihommia.

Käteen ei jää oikeastaan mitään.

Voi kun mies olis 4v sitten kuunnellut minua ja mennyt ihan palkkatöihin :(

Vierailija
13/13 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyslomia ei koskaan ole pitänyt, mutta voi olla töistä pois, mikäli on tarve. Viikonloppuisin ei tee töitä, ellei ole silloin työmatkalla tai ole tulossa joku hallituksen kokous tms, jota pitää valmistella. Päivät ovat pitkiä. Lähtee töihin aamulla kahdeksan jälkeen ja illalla menee helposti seitsemään, kun on kotona. Tosin käy kotona syömässä lounaan.

Tienaa ihan hyvin, minä olen kotona lasten kanssa ja pärjäämme hänen palkallaan ihan hyvin.

Puhelimessa on kyllä kotonakin " koko ajan" . Tämä rassaa varsinkin lomamatkoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi