Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulle tulee mieleen ensimmäiseksi, kun kuulet jonkun ihmisen olevan perhepäivähoitaja?

Vierailija
22.05.2008 |

.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleeni, että miten kukaan jaksaa tehdä sellaista työtä.

Vierailija
22/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajista tulee mieleen, etteivät he saa muita töitä ja tämän takia tuo työ.. Keski-ikäinen, tulee toimeen lasten kanssa, mutta ei välttämättä aikuisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan järjen jättiläinen. Tää siis ihan eka mielikuva mikä tulee mieleen: pph:ksi pääsee melkein kuka tahansa, ei tarvii opuksia lukea eikä paljon järkeä käyttää saavuttaakseen tuon ammatin. MUTTA, olen myös sitä mieltä, että pph:t ovat mahdottoman ahkeria, hyvähermoisia ja työteliäitä: musta ei olisi hoitamaan neljää lasta viitenä päivänä viikossa, ei vaikka mitä maksettaisi.

Vierailija
24/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on pph ja se kyllä näkyy. KOti on päivähoitopaikka ja on sen näköinenkin. Anopista näkee iltaisin, että on taas ollut kotiympyröissä viimeiset 24 tuntia pientä puistopyrähdystä lukuunottamatta. Heti kun lapset illalla lähtevät, lähtee anoppikin. Harmi vaan että mies tulee sitten kotiin. Yhteistä aikaa ei siis ole. Ja sen näkee.

Vierailija
25/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ olisi itselleni pahin painajainen, tylsää ja hermostuttavaa. Joten tavallaan ihailen, mutta myös kummastelen heitä, että miten meitä on niin moneen junaan.

Vierailija
26/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi kiitollisuus niille kolmelle pph:lle, jotka ovat hoitaneet meidän lapsia.

Vierailija
27/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä tuo mielikuva, kun en ole edes käynyt yhdenkään pph:n luona. Ja että tykkää lapsista ja tykkää olla kotona, kun omat lapset pieniä. Mä oon luullut, että monen eri alan ihmiset tekee pph:n hommia, kun omat lapset pieniä. Että siis sais vähän lisää rahaa ja sais hoitaa omia lapsia kotona. Oonko ihan väärässä?

Vierailija
28/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä tuo mielikuva, kun en ole edes käynyt yhdenkään pph:n luona. Ja että tykkää lapsista ja tykkää olla kotona, kun omat lapset pieniä. Mä oon luullut, että monen eri alan ihmiset tekee pph:n hommia, kun omat lapset pieniä. Että siis sais vähän lisää rahaa ja sais hoitaa omia lapsia kotona. Oonko ihan väärässä?

Vierailija
29/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin joillain on vielä sellainen käsitys et pph:ksi pääsee kuka tahansa, mutta näin ei nykypäivänä ole. Aika kovan syynin saa käydä läpi (haastatellaan sekä itseä että miestä, koti tarkastetaan jne) Alalle on nykyään myös koulutus, jolla voi mennä myös päiväkotiin tai ryhmikseen töihin.

On valitettavaa, että meitä pidetään työtävieroksuvina tai tyhminä kun ajattelee työaikoja ja vastuuta. On totta että jos palkkaa ei saada korkeammaksi ei uusia hoitajia saada eikä alan arvostus nouse, niin valitettavaa kuin se onkin.

T. Pph/Tradenomi

Ps. saisin koska tahansa jotain tylsää koulutusta vastaavaa toimistotyötä, mut ei vaan kiinnosta. Mieluummin kuljen lasten kanssa metsissä ja touhaan kaikkea mukavaa =)

Vierailija
30/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomailla (kotona) rauhassa. Jos hoitolapsella on huono aamu niin korvia raastava huuto alkaa 05.45 ja pahimmillaan kestää koko päivän. Jos koko perhe ei olisi sitoutunut työhöni niin ei tästä mitään tulisi. Tätä työtä ei voi tehdä mukavuudenhaluinen ihminen, helpolla ei pääse.