Naapurin mamma nälvii lapsiaan koko ajan! :' (
En tiedä olenko vielä koskaan kuullut naisen puhuvan lapsilleen tavallisesti, saati että hän välittäisi puheessaan rakkautta ja kunnioitusta heitä kohtaan. Ei, sen sijaan hän naljailee, marmattaa, haukkuu ja nolaa lapsiaan julkisesti.
Kyllä keittää! Tytöt ovat jo kouluikäisiä ja heistä huomaa selvästi, miten he usein häpeävät, kun äiti moittii heitä toisten aikuisten kuullen. Äiti on äänessä koko ajan, ja jos tytöt yrittävät sanoa jotain muiden seurassa, äiti yleensä vaientaa heidät nälväisemällä jotain halventavaa.
Perheen isää en tunne kuin ulkonäöltä. Hänestäkin äiti puhuu yleensä moittivaan sävyyn.
Niin että R., jos tunnistat tästä itsesi, niin mieti vähän!!
Kommentit (5)
vaan ihan tavallinen keskiluokkainen perheenäiti. Tekisi todellakin mieli sanoa joskus suorat sanat.
ap
Itse olen ollut juuri tämmöinen lapsi ja joskus havahdun puhuvani lapsilleni äitini suulla. Tuhahdellen ja kyseenalaistamalla heidän puheitaan. Mutta nyt kun olen huomannut, niin teen parhaani, ettei perintö kulje eteenpäin.
joskus sanoa, kun kuulle noin puhuvan, että ei muuten tunnu mukavalta tuommonen kohtelu. Jos loukkaantuu, niin siitä vaan, aiheesta olisit sanonu. taitaa olla ankea elämä sillä itsellä, eikä tyytyväinen itseensä.
Tajuan kyllä nykyään yskäni ja teen todella töitä :)
Mutta kun on lapsesta omaksunut moisen, niin vaikeaa on.
lapsilla varmaan tosi hyvä itsetunto ja minäkuva!!! :(