Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi evoluutioteorian ja kristinopin täytyy poissulkea toisensa?

Vierailija
13.12.2007 |

Mä uskon, että on jokin jumala, mutta mä uskon kyllä ihan tuohon evoluutioonkin...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistyksen keskittymisellä Välimeren alueelle ole MITÄÄN tekemistä Jeesuksen syntymän kanssa. Olisihan juntit hämäläisetkin voineet sen Raamtun jälkikäteen rustata, kunhan oppivat kirjoitustaidon 1800-luvulla. Tai siis ehkei tällä kirjoitustaidollakaan nyt mitään tekemistä asian kanssa ole...

18

Vierailija
2/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittää jotain mikä ei millään lailla täsmää. Paljon järkevämpää olisi ymmärtää luomiskertomus evoluution metaforana. Luulen että tätä kreationismia sun muuta ajataan siksi, että sitten voi väittää että myös muut jutut voi ottaa kirjaimellisesti. Esim. homostelukiellot ja naispappeudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun homojen ja naisten sortamisesta ei haluta luopua, on hankalaa kun joudutaan vastaamaan syytöksiin miksi homous otetaan kirjaimellisesti mutta luomiskertomus ei. Joten sitten päädytään yrittämään todistaa luomiskertomus todeksi.

Vierailija
4/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Saksan katolilaisen kirkon edustaja totesi, että heidän näkökulmastaan evoluutioteoria ei ole lainkaan ristiriidassa kristinuskon kanssa.

Vierailija
5/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vähän aikaa sitten tuli 3-4 -jaksoinen Villi Eurooppa -sarja ja siinä mm. kerrottiin kuinka Välimeri on olemassaolonsa aikana (niin muuten kaikki Raamatulliset, teille tiedoksi että maailma ei ole aina ollut tämännäköinen) kuivunut monta kertaa. Syynä siihen on ollut Afrikan ja Euroopan mannerlaattojen törmäys ja se, että Gibraltarin salmi on tästä syystä välillä kohonnut eikä vesi ole päässyt virtaamaan Välimereen. Välimeren vesi on lämpimässä ilmanalassa sitten kuivunut pois....

Tämä siis pohjustaa sitä, että kenties Nooa on arkillaan pelastanut eläinkuntaa kun Gibraltarin salmi on taas jälleen kerran vajonnut ja vesi on päässyt valtoimenaan virtamaan Välimereen ja on tullut tämä kuuluisa vedenpaisumus...Järkeenkäypää...

Uskoo ken tahtoo. Minua kiehtoo enemmän nämä geologiset ja maantieteelliset asiat...

Vierailija
6/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin 6000 v. sitten kaikki " tyhjeni" ja jumala loi kaiken uudestaan, miksi siitä ei ole esim. vanhoissa kirjoituksissa mitään? Tuolloin 6000 v sitten mm. kiinassa ja egyptissa kirjoiteltiin jo historiankirjoituksia. Eivät kuitenkaan ole maininneet, että kaikki tuhoutui ja sitten syntyi uudestaan...

Vierailija
7/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskontojen piirissä on paljon mieleltään sairaita ihmisiä, ja heitä kuunnellaan kritiikittömästi.

Vierailija
8/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyhjeni? Ei silloin vissiin mitään jättimeteoriittia syöksynyt maahan tms....

Tällaisia ilmaanheitettyjä väitteitä...

Vierailija
9/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kirkonmies laski kaikki raamatussa luetellut sukupolvet yhteen ja siitä sitten sai tulokseksi ton 6000 vuotta. en tiedä ottiko se mukaan sen ettei ihmiset aina lisäänny saman ikäisenä yms. seikkoja, mutta siihen tuo perustuu.

Vierailija
10/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ntoisen kannattajat sanovat että kaikki muut joutuvat helvettiin ja toisen kannattaja t sanovat, että kaikki muut ovat idiootteja niin kyllähän siitä jonkinlaista vastakkainasettelua seuraa.

Minulle ne ovat molemmat samanarvoisia kuin vaikka Ilmattaren munima sotkan muna tai taolainen maailmanhenki ja iso kasa muita uskomuksia.

Vierailija
11/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuasukkaallekin sentään VÄHÄN enemmän sinne päin kuin mitä Raamatun nykyinen luomiskertomus. Minä olen omalle kolmevuotiaallekin pystynyt selittämään yhtä sun toista vaikeaselkoista, vaikken ole edes kaikkivaltias.

Vierailija
12/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun joku kirkonmies laski kaikki raamatussa luetellut sukupolvet yhteen ja siitä sitten sai tulokseksi ton 6000 vuotta. en tiedä ottiko se mukaan sen ettei ihmiset aina lisäänny saman ikäisenä yms. seikkoja, mutta siihen tuo perustuu.

wau.

järjen jättiläinen.

ja tuota... jokuko oikeasti uskoo tähän nykypäivänäkin????

Vierailija
13/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä uskon, että on jokin jumala, mutta mä uskon kyllä ihan tuohon evoluutioonkin...

Vierailija
14/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni eivät välttämättä täysin sulje toisiaan pois. Raamatun luomiskertomuksessa lukee " maa oli autio ja tyhjä" jne. Alkukielisten tekstien mukaan kuulemma se on että " maa TULI autioksi ja tyhjäksi" . Ja sitten alkoi tapahtua. Mä olen kuullut todella järkeenkäyvän selityksen, että tämä nykyinen n. 6000 v vanha maailma ja ihmiskunta on Jumalan luoma. Alueellista ja lajikohtaista pientä evoluutiota voi tapahtua. Tätä ennen siis oli myös elämää, eli maapallo on miljoonia vuosia vanha. Silloin oli ne hirmuliskot ym. ja on ilmeisesti ollut ihmisen kaltaisia lajeja. Se vanha maailma tuhoutui, maa tuli autioksi ja tyhjäksi ja Jumala loi paremman maailman. Tämä selittää kaikki fossiililöydöt ym. Tämä on mulle aika selvä asia!

Vierailija
15/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni eivät välttämättä täysin sulje toisiaan pois. Raamatun luomiskertomuksessa lukee " maa oli autio ja tyhjä" jne. Alkukielisten tekstien mukaan kuulemma se on että " maa TULI autioksi ja tyhjäksi" . Ja sitten alkoi tapahtua. Mä olen kuullut todella järkeenkäyvän selityksen, että tämä nykyinen n. 6000 v vanha maailma ja ihmiskunta on Jumalan luoma. Alueellista ja lajikohtaista pientä evoluutiota voi tapahtua. Tätä ennen siis oli myös elämää, eli maapallo on miljoonia vuosia vanha. Silloin oli ne hirmuliskot ym. ja on ilmeisesti ollut ihmisen kaltaisia lajeja. Se vanha maailma tuhoutui, maa tuli autioksi ja tyhjäksi ja Jumala loi paremman maailman. Tämä selittää kaikki fossiililöydöt ym. Tämä on mulle aika selvä asia!

Vierailija
16/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mistä olet kuullut tuon selityksen? Ei sillä, etteikö tuo olisi mahdollista, kuulostaa ihan järkevältä...

Vierailija
17/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia katastofeja kyllä. Mutta usko vaan, jos jotain tällaista olis tapahtunut 6000 vuotta sitten isossa mittakaavassa siitä olis kyllä tieto. Sitä paitsi kuka tietää minkä ikäinen on homo sapiens lajina. Ihan taatusti vanhempi kuin 6000 vuotta.

Vierailija
18/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistäs tiedät, onko se päivä juuri tässä tapauksessa 1vrk vai miljoona vuotta?

Vierailija
19/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä. Saattaa olla vanhempikin...

Vierailija
20/27 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa uskikset. Kun kehittelette noita teorioitanne, niin onko liikaa pyydetty että vähän googletatte ennen kuin rupeatte levittelmään niitä!