Nyt tuli kunnon joulumoka... Voi taivas miten hävettää! :(
Tein viime yönä joulukortit valmiiksi ja aamulla töihin mennessä postitin. Olin punaiselle paperille tulostanut joulurunon, alle meidän nimet ja liimannut sellaisen valokuvasta tehdyn kortin taakse.
Tänään töistä tullessa siivosin pois öisen askarteluni jälkiä ja katsoin muutamaa jäljelle jäänyttä runolappusta. Jouluruno alkaa näin:
JOULU NAIKAA,
TALVEN TAIKAA...
Näitä on mennyt kaikille sukulaisille, kavereille, entisille työkavereille, ties kenelle... Ja kortissa on meidän suloisen lapsen kuva ja takana kehotetaan naimaan!
Ei kyllä uni tule, kun hävettää niin :(
Kommentit (244)
Olis oikeasti superhauskaa saada tuonkaltainen joulukortti :))) Jouluna kuuluukin nauraa, eikä synkistellä.
Aivan huippu. Itse ainakin en olisi loukkaantunut jos tuollaisen saisi ...
Matti Vanhanen vois antaa ap:lle vuoden suomalainen teko palkinnon!
Niinhän se on Mattikin aina kannustanut panemaan ja lisääntymään.. tukipolitiikka lapsiperheille vain puhuu ihan toista :-(
ja voivottele mokaasi, kaikki mokaa joskus ja sun moka on hauska.
Toivon tämän olevan totta!!!!!!!!!!!!!
Nauran vedet silmissä. Jos tää on totta, niin mun reaktio on nauru, enkä kyllä usko et mummot ja muutkaan mitenkään loukkaantuu. Hauska moka. :D :D
ja olen todella huumorintajuinen. tässä en näe muuta kuin pienen kirjoitusvirheen. Se, kuka sen virheen huomaa, ymmärtää myös, että kyse on kirjoitusvirheestä. Ei sun ap tarvitse soittaa mihinkään. Eikä tarvitse olla nolonakaan. Moka mikä moka ja niitä sattuu kaikille. Minun mokiin verrattuna tämä sinun mokasi oli kyllä pientä.. :)
Tuskin tuollainen riimi saa heitä pois tolaltaan sen kummemmin. On niitä naimapuuhia ennenkin harrastettu ;D
Ei kai se naiminen nyt ihan aina liity siihen lasten tekoon, eihän? Useimmilla ei. Kirjoitit varmaan vitsinä tuon, mutta osui ja upposi. Ei aina voi ajatella niitä lapsettomuuskriisistään kärsiviä.
pitää pelätä mitä ehkä kenties lapsettomuudesta kärsivä ajattelee?
Eihän tässä uskalla toivottaa edes hyvää joulua kun lapsettomuudesta kärsivä pahoitaa mielensä kun ei ole mitään hyvää kun ei sitä vauvaa ole tullut...
Oisko syytä pikkuisen löysätä pipoa?
Ja ap:n tekstikin oli puhdas vahinko, jos siitä mielensä pahoittaa, niin voi syyttää vain itseään
Huomasitteko hymiön? Tänään jo vähän hymyilyttää, huom vähän. Soitin neljälle ihmiselle ja pahoittelin etukäteen. En kehdannut mummolle sanoa puhelimessa tarkalleen mitä korttiin on lipsahtanut, mutta pyysin jo etukäteen anteeksi " rumaa sanaa" .
Lisäksi laitoin sen sähköpostinkin joillekin kavereille. Eivät kuulemma malta odottaa, että kortti tulee :)
Sille joka halusi vetää lapsettomuuden tähän keskusteluun. Meille tulee miehen kanssa helmikuussa täyteen vuosi turhaa yritystä ja vuoteen mahtuu myös kaksi keskenmenoa. Tarkoitus olisi varata aika yksityiseltä heti kun saan itseni psyykattua sopivaan mielialaan. Eipä silti olisi ikinä tullut mieleenkään, että tämä voisi erityisesti lapsettomia loukata!!! Taitaa tämä yksi lapseton olla pahemmassa jamassa, kuin minä!
Mutta tosiaan: vähän jo alkaa helpottamaan, mutta silti jännittää se päivä kun kortit menevät perille. Luulisin, että saan ainakin muutaman tekstarin...
ap
intoutuvat naimaan kortin ansiosta! Ja jos eivät tosikoita ole niin ainakin kunnon naurut saa...
Hauska moka. :) Nauraisin kyllä itteni kipeeksi, jos tuollaisella tekstillä varustettu kortti meidän postilaatikkoon kolahtaisi. :D Mutta ihan turhaan oot nolona. Ensi jouluna naurat jo itsekin tälle. Minäkin soittaisin pahimmat nipottajat läpi ja pahoittelisin mokaa, muuten antaisin olla. :) Kyllä ihmiset ymmärtää, että tuossa on lyöntivirhe.
:D ihana ap!