Nyt tuli kunnon joulumoka... Voi taivas miten hävettää! :(
Tein viime yönä joulukortit valmiiksi ja aamulla töihin mennessä postitin. Olin punaiselle paperille tulostanut joulurunon, alle meidän nimet ja liimannut sellaisen valokuvasta tehdyn kortin taakse.
Tänään töistä tullessa siivosin pois öisen askarteluni jälkiä ja katsoin muutamaa jäljelle jäänyttä runolappusta. Jouluruno alkaa näin:
JOULU NAIKAA,
TALVEN TAIKAA...
Näitä on mennyt kaikille sukulaisille, kavereille, entisille työkavereille, ties kenelle... Ja kortissa on meidän suloisen lapsen kuva ja takana kehotetaan naimaan!
Ei kyllä uni tule, kun hävettää niin :(
Kommentit (244)
Nauroin tolle koirajutulle aivan vatsa krampissa, sori, mutta kiitos että jaoit tämän!! :)
Ei niin kirjottamassa, vaan puhuessa lapsena. Muutettiin Ruotsiin kun olin joku 8 v.
Namuja piti pyytää urheilutapahtumassa ja annosteltiin pussiin. Oli tarkotus ostaa niitä tutti namuja. Kovalla äänellä sanoin että tuttar, mikä tarkottaa tissejä ruotsiksi. Nappar olis ollut oikea sana. Kyllä jonossa olijoita nauratti.
Olen myös pyytänyt incestnyklar kun oli tarkotus pyytää insex nycklar. Kuuskulma, kantti avain? Incest tarkottaa sukurutsausta.
Sattuuhan näitä. Olen myös pyytänyt begagnade semlor, kun oli tarkotus ostaa edellispäivän, gårdagens, laskiaispullia halvemmalla. Begagnade tarkottaa käytettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti ylempänä;
"Olen ihan varma etten edes tajuaisi siinä olevan mitään virhettä, ja tuo ei ole oikeasti paha moka vaan vain hauska. Naimallahan ne söpöt lapset on tehty :)"Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miten tehdään rumia lapsia? XD XD XD
Vastaus: lapset on söpöjä… kaikki.
Epäilen että tehty " moka". Ei todellinen. .. Toisaalta suomalaisille näyttää yhdyssanatkin olevan kompastuskivi
Vieläkö ap:tä hävettää nämä 14 vuoden takaiset mokat?
Porvoossa kaikki on mahdollista.
Haa. Kohta on korttien aika.
Toi koirankuvajuttu naurattaa ihan sikana... noinkohan on totta? Suattaapi ollannii...
15 vuotta vanha ketju, jota näköjään nostetaan silloin tällöin, vai mitä ylläpito?
Tää on hyvä! Nauroin tälle joskus aikaisemminkin.
Ja tämäkin ketju oli pakko nostaa mitä? 15 vuoden jälkeen?? Löytyiskö yhtään vanhempaa ketjua :D
En ole vielä nähnyt ennen että 2007 aloitettua ketjua nostetaan. Ja tämä ketju on mulle ihan uusi. Nousi aloittajan tahattomasta mokasta mieleen se uutinen, jossa päiväkodissa juhlistettiin kevätjuhlia ja laulunsanoihin oli päässyt ikävä painovirhe, kun pillimehu olikin pillumehu. Onhan tuokin aika noloa, vaikka jälkeen naurattaakin. :-D
Kirjoitin joulukortit n.20 kpl, laitoin punaiseen kuoreen ja postilaatikkoon! Kotona huomasin postimerkkien unohtuneen korteista - pöydällä odottivat!
Toisena vuonna kirjoitin uuden vuoden toivotukset samalle vuodelle!!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin joulukortit n.20 kpl, laitoin punaiseen kuoreen ja postilaatikkoon! Kotona huomasin postimerkkien unohtuneen korteista - pöydällä odottivat!
Toisena vuonna kirjoitin uuden vuoden toivotukset samalle vuodelle!!
Tämä. Joka vuosi kieli keskellä suuta kirjoitan vuosiluvun 😮
Menikos ne kortit perille ilman merkkiä? Oisit heittäny merkit lootaan ja sanonu: kuha häness on, niinku entinen emäntä. Yritti juottaa vasikkaa, eikä vasikka juonut. Heitti maidot vasikan päälle...
Miten tämän vuoden korttien askartelu sujui?
Kyllä se joulu kirjoitetaankin pienellä, kuten muidenkin juhlapäivien nimet. Virhe on vain yleistynyt joulutoivotuksiin ja istuu sitkeästi. Sama juttu uuden vuoden suhteen.
Ihana moka! Saavat sukulaiset hihitellä ja ihmetellä, että onko virhe, vai tahallaan laitettu. Oikein mukava virhe. Sopii jouluun.