Nyt tuli kunnon joulumoka... Voi taivas miten hävettää! :(
Tein viime yönä joulukortit valmiiksi ja aamulla töihin mennessä postitin. Olin punaiselle paperille tulostanut joulurunon, alle meidän nimet ja liimannut sellaisen valokuvasta tehdyn kortin taakse.
Tänään töistä tullessa siivosin pois öisen askarteluni jälkiä ja katsoin muutamaa jäljelle jäänyttä runolappusta. Jouluruno alkaa näin:
JOULU NAIKAA,
TALVEN TAIKAA...
Näitä on mennyt kaikille sukulaisille, kavereille, entisille työkavereille, ties kenelle... Ja kortissa on meidän suloisen lapsen kuva ja takana kehotetaan naimaan!
Ei kyllä uni tule, kun hävettää niin :(
Kommentit (244)
Sinänsä hassua ajatella, että tämä "suloinen lapsi" kortissa on jo teini-ikäinen ja saattaa ehkä naureskella täällä äiitinsä mokalle.
Luojan kiitos, olen lopettanut joulukorttien lähettämisen. Tekstiviestit ja sähköpostit oikoluen ennen kuin painan Lähetä-nappia. So simple!
Kiitos nostajat, tarvitsin tänään naurua:)
Kiitos kun nostitte tämän klassikon!
Fingerporissa oli tämä pari päivää sitten.
Häh? kirjoitti:
Miten joulua naidaan?
Lukiko siinä naikaa joulua?
Jos et ymmärrä, mitä tarkoittaa "joulu naikaa", tuleeko se helpommaksi pienellä lisäyksellä: "naikaa koko joulu"tai "ryypätkää koko viikonloppu"?
Häh? kirjoitti:
Miten joulua naidaan?
Joulua naidaan hieman päissään, rajulla rynkyttävällä liikkeellä. Ensin edestä ja sitten takaa.
Kaveri kerran kysyi multa olenko sika, kun mun ympärillä oli vihasia puluja
Tuli tämä ketju pitkästä aikaa mieleen. Ensimmäinen viesti tässä ketjussa melkein kahteen vuoteen!
Provohan tää on, olen kuullut tämän joka joulu eri versioina, mutta hauska kuitenkin!
Tää oli aikaa jolloin ihmiset lähetti joulukortteja. Nykyään tekosyy on automaattinen tekstin käristys.
Hetken mietin, että kehtaanko tätä tänne tulla kirjoittamaan, mutta tästä on jo vuosia aikaa...
Ostimme keväällä puolisoni kanssa koiranpennun kasvattajalta ja ajattelin lähettää kasvattajalle suloisen kuvan koirastamme joulukortin muodossa. Olin pyytänyt puolisoani tulostamaan koirasta suloisen, ihana kuvan työkoneellaan. Aina hän unohti asian ja lopulta tuli päivä, kun oli viimeinen mahdollisuus lähettäää postikortti. Vihaisena vaadin, että tänään se kuva on muistettava tulostaa. Olin tehnyt kortin valmiiksi ja enää pitä vain liimata suloinen koirankuva.
Kyseisenä päivänä mies ilmoitti, että joutuu jäämään hieman ylitöihin, mutta ehdotti, että nähdään postilla, hän kyllä tulee klo 17 mennessä. Postissa odottelin ja lopulta mies saapui tulostetun kuvan kanssa. Tulostimesta oli väri lopussa ja lopulta kädessäni oli koiran kuva, jossa koiralta puuttui pää. Hyvin haaleasti ääriviivoja näky. Jotenkin siinä paniikissa (muutamaa minuuttia vaille klo 17 postijonossa) päädyin liimaamaan kuvan korttiin ja lähetin postissa.
Kotona tajusin, että ei h****. Olisi ollut parempi unohtaa koko ajatus. Nyt lähetin kasvattajalle hyvää joulua kera koiran, jolla ei ollut kuvassa päätä.
Että terveisiä vaan Raumalle. Oikein ihanan elämän tämä maailmamme rakkain koira eli ja kuvasta huolimatta hänellä oli aina kaikki oikein hyvin <3
Iania kommelluksia tullut väsyneenä tehtyä. 🤣
Se on joulukorttien lähettämisen aika taas... ;)
Tää vanha ketju on hyvää terapiaa kun tänä vuonna omiin kortteihini lipsahti yhdyssanavirhe :D