Repivä kipu ylävatsalla rv 36. Lääkäriinkö?
Kipu on sellaista repivää, että välillä tuntuu oikeasti, että joku vetäisisi puukolla mahaan. Levossa tätä ongelmaa ei esiinny, mutta esim yöllä, jos vaihdan asentoa kipu on erittäin kova. Samanlainen kipukohtaus tuli viime yönä umpparihaavan leikkauskohtaan. Se on jotenkin ymmärrettävämpää, kun siellä on varmaan jotain kiinnikkeitä leikkauksen jäljiltä.
Mutta kuuluuko nuo ylävatsakivut asiaan vai pitäisikö ottaa yhteyttä neuvolaan/lääkäriin? Oman kokemukseni mukaan täällä ei suhtauduta kovin vakavasti vaivoihin, joita odottajilla on... :(
Vauva liikkuu normaalisti.
Kommentit (6)
Tilaa mieluummin taksi tai jopa ambulanssi, kuin alat itse rehaamaan
Hän sanoi, että kuulostaa ruuansulatukseen liittyviltä vaivoilta, mutta jos kipu on kovaa, niin sitten näytille.
Olen nyt vähän kahden vaiheilla, että pitäisikö lähteä ihan vain oman mielenrauhan vuoksi vai ottaa rauhallisesti ja tarkkailla tilannetta vielä jonkin aikaa.
Vatsa on mennyt kovaksi rautalääkkeistä, joten syy voi löytyä sieltä... mutta tiedä häntä.
T:ap
Eipähän tarvitse huolehtia, kun tilanne on tarkistettu!
Jos olen jotain vähän tässä kotona puuhannut, niin supistuksia on kyllä tullut.
En ole tehnyt liikelaskentaa, koska liikkeitä on tuntunut ihan normaalisti.
Jatkan tilanteen tarkastelua, mutta luultavasti vaiva johtuu ruuansulatuksesta ja närästyksestä. Pääsen kyllä heti lääkäriin, jos vähänkin alkaa siltä tuntua. Aamulla olin jo lähdössä, koska yö oli niin ikävä, mutta kai sitä on vaan nyt uskottava, että tahtia pitää alkaa hiljentää.
T:ap
ettei olisi irtoamassa ja silloinhan on kiire leikkuriin.