Kuka oikeesti käyttää noita täysjyvä- ym kauramakaroneja?
Kommentit (51)
Yksi syy niihin on yletön valkoisen jauhon käyttö, esim. vaalea leipä ja valkoinen pasta ja riisi. Siksi pitäisi käyttää täysjyvää tai ainakin tummaa.
Ehkä meillä syödään niin mausteista kastiketta etten ole huomannut täysjyväpastojen maistuvan jotenkin erilaiselta.
jos sekaan laittaa jotain muuta niin pystyy vielä syömään. Sen sijaan esim. kukkamakaroni ja muut on ihan hyviä.
Minä käytän aina.Tavalliset makaroonit tuntuvat mössöltä.
En minä ainakaan. Hyi hitto. Lisäksi terveyshyötyjäkään ei oikeastaan ole, verrattuna durumvehnästä tehtyyn valkoiseen pastaan. Durumvehnä itsessään on nimittäin korkeaproteiinista- ja kuituista.
Me ostetaan aina täysjyvämakaronia, nyt on kaapissa täysjyväcappellia ja -penneä. On ravintorikkaampaa ja paremman makuista kuin valkoinen makaroni. Myös spagetti ostetaan täysjyväisenä samasta syystä.
Sen sijaan riisi on tavallista pitkäjyväistä, ei tummaa, koska se maistuu pahalta. Sekään ei tosin ole kovin epäterveellistä verrattuna basmatiriisiin, joka on niin valkoista, että pitää suojata silmät häikäisyltä, kun kannen avaa.
En huomaa juuri makueroa. Meillä siirrytty lähes täysin noihin täysjyvä ym pastoihin.
En minäkään niistä tykkää. Jonkun kerran ollaan kokeiltu mutta aina palataan tavallisiin takaisin.
Ei yhtään myöhässä kun keskutelu aloitettu 2007😂😂
Minä käytän. Minulla on 2.tyypin diabetes ja olen saanut verensokerin pysymään tasaisena oikealla ruokavaliolla.
En huomaa mitään eroa maussa, olen niin tottunut niitä jo käyttämään.
Tosin kyllä spagetin syön edelleen toisinaan vehnäjauhoisa tehtynä, mutta sitä tapahtuu erittäin harvoin, joten sillä ei ole mitään merkistystä kokonaisuuteen.
Minä käytän. Helppo tapa saada arkiruoastaan piirun verran terveellisempää kun vaihtaa vaaleat viljatuotteet tummiin. En syö vaaleita viljatuotteita juuri koskaan.
Torinon täysjyvämakaroni ei ainakaan muutu keitettäessä niin lötköksi kuin tavallinen makaroni, joka sitten laatikkoon laitettuna on ihan ällö mössöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään myöhässä kun keskutelu aloitettu 2007😂😂
Silti pasta on edelleenkin pastaa!
Veikkaisin että vihervassarit niitä ostavat, kun luulevat sillä pelastavansa maailman.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän. Helppo tapa saada arkiruoastaan piirun verran terveellisempää kun vaihtaa vaaleat viljatuotteet tummiin. En syö vaaleita viljatuotteita juuri koskaan.
Täysjyvävehnä ei ole uhtään sen terveellisempää kuin mikään muukaan vehnä.
Kyllä mä ostan rummoa, ihan normipastaa. Ainoa poikkeus on makatonivellissä, siinä käytän torinon tummaa pastaa. Samoin riisipuurossa pitää olla tummia risellan riisejä ja punaista maitoa.
Makaronilaatikko kannattaa tehdä kierrepastasta, tulee paljon parempi laatikko. Nam, eikä mene mössöksi.
mutta kyllä ainakin Barilla-merkillä on täysjyväpastaa ja sehän on italialaista.
Kyllähän Suomen pastahyllyt kalpenevat italialaisten vierellä... mutta suomalaiseen makuun nuo täysjyvät sopivat mielestäni oikein hyvin!