Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka oikeesti käyttää noita täysjyvä- ym kauramakaroneja?

Vierailija
11.12.2007 |

Kammottavan makuisia!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ainakin Barilla-merkillä on täysjyväpastaa ja sehän on italialaista.

Kyllähän Suomen pastahyllyt kalpenevat italialaisten vierellä... mutta suomalaiseen makuun nuo täysjyvät sopivat mielestäni oikein hyvin!

Vierailija
22/51 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy niihin on yletön valkoisen jauhon käyttö, esim. vaalea leipä ja valkoinen pasta ja riisi. Siksi pitäisi käyttää täysjyvää tai ainakin tummaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meillä syödään niin mausteista kastiketta etten ole huomannut täysjyväpastojen maistuvan jotenkin erilaiselta.

Vierailija
24/51 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sekaan laittaa jotain muuta niin pystyy vielä syömään. Sen sijaan esim. kukkamakaroni ja muut on ihan hyviä.

Vierailija
25/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina.Tavalliset makaroonit tuntuvat mössöltä.

Vierailija
27/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Hyi hitto. Lisäksi terveyshyötyjäkään ei oikeastaan ole, verrattuna durumvehnästä tehtyyn valkoiseen pastaan. Durumvehnä itsessään on nimittäin korkeaproteiinista- ja kuituista.

Vierailija
28/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan aina täysjyvämakaronia, nyt on kaapissa täysjyväcappellia ja -penneä. On ravintorikkaampaa ja paremman makuista kuin valkoinen makaroni. Myös spagetti ostetaan täysjyväisenä samasta syystä.

Sen sijaan riisi on tavallista pitkäjyväistä, ei tummaa, koska se maistuu pahalta. Sekään ei tosin ole kovin epäterveellistä verrattuna basmatiriisiin, joka on niin valkoista, että pitää suojata silmät häikäisyltä, kun kannen avaa. 

Vierailija
29/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa juuri makueroa. Meillä siirrytty lähes täysin noihin täysjyvä ym pastoihin.

Vierailija
30/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään niistä tykkää. Jonkun kerran ollaan kokeiltu mutta aina palataan tavallisiin takaisin.

Vierailija
31/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle makaroni on parasta

Vierailija
32/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään myöhässä kun keskutelu aloitettu 2007😂😂

Vierailija
33/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän.  Minulla on 2.tyypin diabetes ja olen saanut verensokerin pysymään tasaisena oikealla ruokavaliolla.

En huomaa mitään eroa maussa, olen niin tottunut niitä jo käyttämään.

Tosin kyllä spagetin syön edelleen toisinaan vehnäjauhoisa tehtynä, mutta sitä tapahtuu erittäin harvoin, joten sillä ei ole mitään merkistystä kokonaisuuteen.

Vierailija
34/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Helppo tapa saada arkiruoastaan piirun verran terveellisempää kun vaihtaa vaaleat viljatuotteet tummiin. En syö vaaleita viljatuotteita juuri koskaan.

Vierailija
35/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torinon täysjyvämakaroni ei ainakaan muutu keitettäessä niin lötköksi kuin tavallinen makaroni, joka sitten laatikkoon laitettuna on ihan ällö mössöä.

Vierailija
36/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään myöhässä kun keskutelu aloitettu 2007😂😂

Silti pasta on edelleenkin pastaa!

Vierailija
37/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että vihervassarit niitä ostavat, kun luulevat sillä pelastavansa maailman.

Vierailija
38/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän. Helppo tapa saada arkiruoastaan piirun verran terveellisempää kun vaihtaa vaaleat viljatuotteet tummiin. En syö vaaleita viljatuotteita juuri koskaan.

Täysjyvävehnä ei ole uhtään sen terveellisempää kuin mikään muukaan vehnä.

Vierailija
39/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ostan rummoa, ihan normipastaa. Ainoa poikkeus on makatonivellissä, siinä käytän torinon tummaa pastaa. Samoin riisipuurossa pitää olla tummia risellan riisejä ja punaista maitoa.

Vierailija
40/51 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko kannattaa tehdä kierrepastasta, tulee paljon parempi laatikko. Nam, eikä mene mössöksi.