Kuka oikeesti käyttää noita täysjyvä- ym kauramakaroneja?
Kommentit (51)
Kuka oikeasti uskoo täysjyvän terveellisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
jotka haluavat opettaa lapsilleen, kuinka voi tehdä hyvää ruokaa terveellisesti. kaikenlaisiin makuihin tottuu, ja niistä voi jopa oppia pitämään. lapsi, joka on ikänsä syönyt tummaa pastaa, pitää perinteistä vehnämakaronia pahanmakuisena.
Minä söin jonnekin 20-vuotiaaksi asti kaikki pastat tummana. Sitten kerran opiskelukaveri sattui tarjoamaan makaronimössöä, joka oli tehty valkoisesta pastasta. Ihastuin valkoisen pastan makuun heti. Siitä lähtien olen valinnut pastani valkoisena, maun takia.
Myös lapsilleni tarjoan pastat valkoisena. Pasta on niin pieni osa ruokavaliotamme, että en näe syytä vaihtaa terveellisyyssyistä tummaan pastaan.
Oma suolistoni ei kestä täysjyvää, tavallista valkoista kylläkin. Tykkäisin enemmän täysjyvästä, mutta pienestäkin annoksesta seuraa helvetilliset vatsakivut. IBS-vaivainen olen, en tiedä vaikuttaako asiaan.
Minä käytän enkä ole edes huomannut, että maku eroaisi tavallisista vehnäjauhomakaroneista :D
Minä käytän ja ovat hyviä. Sinulle ei sitten sovi, mutta se on sitten niin.
Todennäköisesti olet ap. vielä nuori ja tottunut syömään kuorittua valkoista viljaa, joka on halpaa ja ravintoköyhää, kun tehotaloudessa kuorittiin maksimi voitot ja vilja myytiin osina, kalliiseen hintaa. Kuorittu/valkoinen vilja on se halvin osa viljasta.
Meillä on aina käytettu täysviljaa ja ostetaan pientuottajilta, mutta ilahduttavaa on huomata, kuinka niitä löytyy myös nykyään marketeissa ja on palattu "vanhaan" aikaan.
Ymmärrettävää, jos ei ole tottunut syömään ja on makuasia.
Joillekin koti/ravintolaruoka on pahaa, jos on tottunut syömään vain teollistaruokaa.
Ne maistuvat kauralta ja vehnältä ja se on niiden ominaismaku. Ihan samalla tavalla joku luomuporkkana tai kurkku maistuu erilaiselta, kuin tehotuotettu.
Olit tottunut syömään makaroneissa "jätettä", jota myydään 5ps eurolla. Ja et et tykkää täysviljan mausta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa mallia italialaisista??
Niin voihan viljan syödä leipänäkin
Mulla se pasta saa makunsa kastikkeesta.
Älä keitä liikaa niin ei mene mössöksi. Siitähän se vaan on kiinni.