MTV3 irtisanoo, Ylessä ei moisella päätä vaivata
Aivan älytöntä. Kaupalliset toimijat ovat hätää kärsimässä etenkin tässä taloustilanteessa samalla, kun Ylellä on varaa törsätä verorahoja mm. HBO:n ohjelmiin (kelpaisi varmasti kaupallisillekin kanaville), ylimitoitettuun Svenska Yleen, monikulttuuripropagandan levittämiseen yms. Yleveroa tietenkin aina korotetaan sopivasti, jotta sama vanha meno saa jatkua. Sosialismia parhaimmillaan.
http://yle.fi/uutiset/mtv3_irtisanoo_ja_lopettaa_45_minuuttia_-ohjelman/6896561
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:49"]
NELOSEN JA MAIKKARIN TOIMITTAJIEN TYÖVÄLINEITÄ JA LÄÄKÄRIKÄYNTEJÄ JA ASUSTEITA EMME MAKSA ME KAIKKI PAKKOVERONA! SIINÄ ON VISSI ERO VERRATTUNA YLEEN! JOS KAIKKI MUUT TINKIVÄT MENOISTAAN, MIKSI YLE EI TINGI LAINKAAN?
[/quote]
EI ME MAKSETAAN NE SEN SIJAAN PAKOSTI AINA, KUN OSTETAAN JOTAIN. VAI LUULIKSÄ TAMPIO, ETTEI YRITYKSET PANE MAINOSKULUJAAN HINTOIHIN? YLE ON SÄÄSTÄNYT JO, TEKI SEN VAAN AIEMMIN KUIN MAIKKARI JA NELONEN. MIKSI SEN PITÄIS SÄÄSTÄÄ LISÄÄ SIKSI, ETTÄ MAIKKARI EI TEE KUNNON OHJELMIA JA OSAA HOITAA TALOUTTAAN?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:50"]
Taitaa olla joku katkera duuniin turhaan pyrkinyt paikalla... ONNEKSI meillä on Yle, muualta ei juuri enää viitsi ohjelmia katsoa. Nelosella ja Subilla esim. tulee joka prkl mainostauolla samat mainokset, monta kertaa sama mainos per ohjelma. Ei jaksa! Muutenkin tarjonta sisällöltään paskaa. Minä pitäydyn Teemassa, Femmassa ja TV1:ssä!
[/quote]
komps tolle.
Mun on pakko sanoa, että en olis jäänyt itkemään, vaikka Huomenta Suomi olisi lopetettu kokonaan. Se on ihan järkyttävää tuubaa. Erityisesti ärsyttää ennen puolta seitsemää (juu, menen aikaisin töihin ja siksi joskus erehdyn kanavalle jo silloin), kun siellä kokoontuu "sillee kivasti" jorisemaan paskaa juontaja ja meteorologi ja ketäkulloinkin. Argh! Kun ei ole varaa tehdä kunnon sisältöjä, täytetään ohjelmaa jonninjoutavalla paskapörinällä ja sitten ihmetellään, että kumma kun katsojat kaikkoo...
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:55"]
Mun on pakko sanoa, että en olis jäänyt itkemään, vaikka Huomenta Suomi olisi lopetettu kokonaan. Se on ihan järkyttävää tuubaa. Erityisesti ärsyttää ennen puolta seitsemää (juu, menen aikaisin töihin ja siksi joskus erehdyn kanavalle jo silloin), kun siellä kokoontuu "sillee kivasti" jorisemaan paskaa juontaja ja meteorologi ja ketäkulloinkin. Argh! Kun ei ole varaa tehdä kunnon sisältöjä, täytetään ohjelmaa jonninjoutavalla paskapörinällä ja sitten ihmetellään, että kumma kun katsojat kaikkoo...
[/quote]
Joo, koko maikkarin aamu on katsojien aliarvioimista. En sillä, etteikö siellä varmaan ole suht selväpäisiä tekijöitä, mutta liian vähän.
Ajat ovat muuttuneet ja Maikkarin ja Nelosen ja perinteisten sanomalehtien ansaintalogiikka ei enää toimi, kun samaa tavaraa, josta ne ovat aikaisemmin rahastaneet kuluttajia, on nyt tarjolla netissä nopeammin ja ennen kaikkea ilmaiseksi. Siksi Maikkari & co kiukuttelevat, samoin sanomalehdet ovat Ylen kimpussa, vaikka ei ole Ylen vika, jos Maikkarin ja lehtien tuotteet eivät käy enää kaupaksi. Ei tuo muista kutistuvista teollisuudenaloista poikkea, aikansa kutakin.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:00"]
Ajat ovat muuttuneet ja Maikkarin ja Nelosen ja perinteisten sanomalehtien ansaintalogiikka ei enää toimi, kun samaa tavaraa, josta ne ovat aikaisemmin rahastaneet kuluttajia, on nyt tarjolla netissä nopeammin ja ennen kaikkea ilmaiseksi. Siksi Maikkari & co kiukuttelevat, samoin sanomalehdet ovat Ylen kimpussa, vaikka ei ole Ylen vika, jos Maikkarin ja lehtien tuotteet eivät käy enää kaupaksi. Ei tuo muista kutistuvista teollisuudenaloista poikkea, aikansa kutakin.
[/quote]
Näin minäkin sen näen. Jaettua kurjuutta tuossa haikaillaan.
Niin, Nelosella ja Maikkarillahan sitä suomalaista laatudraamaa sen sijaan on pilvin pimein....
Yle tulee järkyttävän kalliiksi suomalaisille, mutta kukaan poliitikko ei uskalla siihen puuttua, kaikki pelkäävät lautakasoja eli Ylen kostoa.
mä kyllä tykkään Taivaan tulista, varsinkin alkupään jaksot joissa oli Parvela mukana käsikirjoittamassa olivat hyviä.
Ja mitä ihmeen vikaa Kotikatsomon näytelmissä on! Esim. Havukka-ahon ajattelija oli mukiinmenevä versio kirjasta.
Paha perhe oli suorastaan jopa hyvä.
90, mä katson, että Helsingin Sanomat, Iltis ja Taloussanomat plus Nelonen tulee paljon kalliimmaksi suomalaisille - enkä ainakaan minä kuluta niistä mitään!
92, niin-pä. Ylen budjetti on ensi vuonna näillä näkymin 512 miljoonaa. Sanoma-konsernin liikevaihto - siis meidän kukkarosta sekin, mainostuloista siitä kun on iso osa - oli 2,3 MILJARDIA.
Ja kelatkaa - Ylellä on töissä 3100 henkeä, Sanomilla 10 800.
Että missä sitä olikaan ylipöhöttynyt organisaatio?
Olen kuutosen kanssa samaa mieltä siitä, että parhaat kanavat ovat Teema, TV! ja Yle Fem. Kaupallisilta kanavilta tulee vain aivotonta höttöä ja nk. asiaohjelmatkin ovat täynnä nk. tuotesijoittelua. Rakastin kesällä Ållsångia, joka tuli tiistaisin suorana Tukholmasta. Tunnelma ohjelmassa oli uskomaton. Harmi vain, että ihana Måns ei enää juonna ohjelmaa.
Minunkin tulee katsottua yhä enemmän ja enemmän Femmaa. Siellä on hyviä pohjoismaisia sarjojakin, enkä nyt puhu pelkästään Solsidanista, vaikka sekin on mainio. Miehen lemppari on Tanskalainen maajussi. Eikä olla suomenruotsalaisia...
Mitä te sinne Maikkarille oikein maksatte? Ilmaiseksihan nekin ohjelmat tulevat eikä tarvitse mitään veroja maksaa. Kunhan ihmettelen.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:23"]
92, niin-pä. Ylen budjetti on ensi vuonna näillä näkymin 512 miljoonaa. Sanoma-konsernin liikevaihto - siis meidän kukkarosta sekin, mainostuloista siitä kun on iso osa - oli 2,3 MILJARDIA.
Ja kelatkaa - Ylellä on töissä 3100 henkeä, Sanomilla 10 800.
Että missä sitä olikaan ylipöhöttynyt organisaatio?
[/quote]Siellä, jossa organisaatio saa kaiken rahansa ilmaiseksi. Ei siellä, missä joka sentti pitää itse hankkia.
[/quote]
:-) Kyllä ne eurot Ylelläkin itse hankitaan, huonolle ja niukasti ohjelmaa tuottavalle yhtiölle budjetti romahtaisi.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:15"]
Mitä te sinne Maikkarille oikein maksatte? Ilmaiseksihan nekin ohjelmat tulevat eikä tarvitse mitään veroja maksaa. Kunhan ihmettelen.
[/quote]
Joka kerta kun sä ostat jotain, siinä tuotteen tai palvelun hinnassa on mukana mainoskuluja. Vai luulitko ihan tosi, että tuotteen valmistaja ja maahantuoja ostavat kallista mainosaikaa ja repivät ne rahat jostain aarrearkusta...?
Tuohonhan esim. kauppaketjujen halpamerkkien halpuus pitkälti perustuu, niitä (Pirkka, Rainbow, Euroshopper jne) mainostetaan vähemmän, joten ne voidaan myydä halvemmalla. Niissäkin on kumminkin hiukan markkinointikuluja, vähemmän selvästi silti.
Joten kun ostat jotain, maksat samalla pakosti rahaa kaupalliselle medialle - et vain tiedä mille ja miten paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:15"]
[/quote]
Joka kerta kun sä ostat jotain, siinä tuotteen tai palvelun hinnassa on mukana mainoskuluja. Vai luulitko ihan tosi, että tuotteen valmistaja ja maahantuoja ostavat kallista mainosaikaa ja repivät ne rahat jostain aarrearkusta...?
Tuohonhan esim. kauppaketjujen halpamerkkien halpuus pitkälti perustuu, niitä (Pirkka, Rainbow, Euroshopper jne) mainostetaan vähemmän, joten ne voidaan myydä halvemmalla. Niissäkin on kumminkin hiukan markkinointikuluja, vähemmän selvästi silti.
Joten kun ostat jotain, maksat samalla pakosti rahaa kaupalliselle medialle - et vain tiedä mille ja miten paljon.
[/quote]
Siksi en koskaan ostakaan mitään mitä Maikkari mainostaa. Se on mun tapa boikotoida tuotteiden hintoja ja kaupallisia tv-kanavia.
Tämä on outo ketju. Yleensä täällä huudetaan kurkku suorana ja itketään irtisanomisia, nyt valitetaan kun Yle EI irtisano. En tajua. :=))
Taitaa olla joku katkera duuniin turhaan pyrkinyt paikalla... ONNEKSI meillä on Yle, muualta ei juuri enää viitsi ohjelmia katsoa. Nelosella ja Subilla esim. tulee joka prkl mainostauolla samat mainokset, monta kertaa sama mainos per ohjelma. Ei jaksa! Muutenkin tarjonta sisällöltään paskaa. Minä pitäydyn Teemassa, Femmassa ja TV1:ssä!