Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Lokakuiset alkuviikko ***

10.12.2007 |

Ei tainnu olla uutta pinoa??

Edelliset täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11878561&p=2&tmo…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen jotain ehtii, heräs tuo vanhempi muksu just päikkäreiltä sopivasti...

Mitä teidän vauvat juttelee?

Meillä tyttö tekee semmosia hauskoja kurkkuääniä, semmosta " kkrrr" -kurnutusta. Tai sitten välillä tulee semmosia " aaaaaaaaiiiii" huokailuja.

Nyt heräs toinenki. Moi

S ja tyttö 11 vko

Vierailija
2/25 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ovat lokakuiset kadonneet? Pipareita paistamaan?

Täällä ei kummempia.

-Kolmen tunnin välein syödään öisin

- Sain vihdoin pojan parvekkeelle nukkumaan päikkäreitä

- Poika ollut terve, hieman ilmavaivaHUUTOJA ja ummetusHUUTOJA tai kakkimisHUUTOJA, mutta toivottavasti menee ohi kakkimistaitojen (hehe) kehittyessä

- Odotan jo, että päässen jouluksi Suomeen. En ole ollutkaan sitten kesäloman. Tosin lentomatka hieman pelottaa ;(

AJL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viikonloppuna ristiäiset ja onneksi ne on ohi. Tyttö sai nimen ja pappi kahvia juodakseen. Alkuun meinas tulla itku, mutta hyvin sitten meni. Meillä on alettu paljon yrittämään jutella ja enemmän päivän aikana seurustellaan, nyt jo viikon päivät. Mahavaivat helpottuivat, kun käytiin viime viikolla neuvolassa ja täti sanoi että jätäpä koittaa Rela-tipat pois. Kyllä niitä vieläkin on, mutta ei niin kovaa huutoa enää.

Pituus oli tytöllä jo 56cm ja paino 4700g. hyvin 5vk:si.

No jatketaan myöhemmin, kuinka moni muuten ottaa ROTA-virus rokotteen ?

Vierailija
4/25 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirannelille ja Kenolle onnittelut ristiäisistä:-) Meillä on sitten tulevana sunnuntaina. LIIKUTUTTEKO te muut oman vauvanne ristiäisissä? Minä olen ollut kyyneléet silmissä kummallakin aiemmalla kerralla, ja kolmen kummilapsemme kasteessa olen huomannut äitien silmien kostuvan.

ÄÄNTELYSTÄ: meillä äännellään myös ja välillä tyttö saa " ilohepulit" : potkuttaa, heiluttaa käsiään ja jokeltaa iloisella äänellä.

Kiva, eyttä AJL pääset jouluksi Suomeen! Kyllä se lento varmasti menee hyvin, useimmiten noin pienet vauvat vain nukkuvat koneessa jostain syystä!

Nyt taas arki kutsuu, eipä tässä ehdi kauan koneella istua.

terkuin DorisDay

PS Miranneli: meidän tytölle tulossa hiukan " samantapainen" nimi:-)

Vierailija
5/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitten kävi kun vihdoin saimme yöt rullaamaan (yksi jopa kuuden tunnin unipätkä) niin vauvalla puhkesi viime yönä nuha. Krohisee ja tuhisee, imeminen vaikeaa eikä tutti pysy suussa. Ainakin sata kertaa kävin laittamassa tuttia ja imetin kolmesti. Melkein viikon verran ollaan selvitty yhdellä yösyötöllä (23-07).

Esikoinen on myös nuhassa ja katsotaan päästäänkö huomenna huomenna muskarin joulujuhlaan. Olisi ihana nähdä mitä ovat siellä oppineet syksyn aikana. Esikoinen tosiaan täytti kolme vuotta viime viikolla ja on käynyt syksystä asti muskarissa ilman äitiä. Muskaritäti otti ryhmään vaikka esikoinen ei ollut syksyllä vielä " vaadittua" kolmea vuotta.

Ristiäiset menivät loistavasti. Vauva tosiaan nukkui edeltävänä yönä sen kuuden tunnin pätkän ja ristiäispäivänä käyttäytyi todella mallikkaasti. Esikoinen sai kuivata vauvan pään, todella liikuttavaa.

Eilen olin ystävän ja hänen kuopuksen kanssa jouluostoksilla. Jätimme kolmevuotiaamme isovanhemmille hoitoon ja saimme nauttia " rauhassa" katselemisesta. Muutama " heräteostos" pakettikin tarttui vielä matkaan. Voi miten odotankaan joulua, yhdessä oloa ja rauhaa. Elämämme on nyt niin hulabaloota: uusi vauva, miehen ura sekä rakennusprojekti. Jouluna mies pitää välipäivät vapaata ja saamme rauhoittua koko sakki. Vietämme joulun vanhempien luona joten rakennustyömaakin on kaukana =). Ihanaa päästä valmiiseen pöytään ja saa nauttia kaikkia raskausaikana kiellettyjä herkkuja, mätiä ja graavilohta. Ja aion nauttia muutaman lasillisen punkkuakin. Ostin itselleni kirjan, saas nähdä miten käy kun haaveilen kirjan lukemisesta ja suklaan nauttisesta. Esikoisen syntymän jälkeen jälkeen meni todella pitkä aika ennenkuin luin ekan kirjan. Ei sitä oikein voi pienissä pätkissä keskittyä.

G: Ostatteko vauvalle lahjoja, jos niin mitä? Tai mitä olette toivoneet muilta?

Meillä vauveli saa lahjoja, olen ostanut itse muutaman, kummit, kaverit sekä isovanhemmat.

Mukavaa päivää kaikille, meidän poppoo sairastaa kotona tämän päivän.

-J ja sori taas kirjoitusvirheet...

Vierailija
6/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän kehuin niitä loistoyöunia viikonloppuna, no nyt on sitten ollut 2 huonompaa yötä - toissayönä tyttö valvoi klo 5-7 aamulla kun mahassa oli ilmaa, ei huutanut onneksi. Viime yönä myös nukkui levottomasti ja valvoi 6-7.30 vaikka häntä selvästi väsytti niin ähki ja puhki eikä saanut nukuttua.

Keno100: miksi terkka käski jättämään rela-tipat pois? Tuli vaan mieleen, että mulla ei ollut rela- tippoja mukana kun käytiin kotona Jyväskylässä ja siellä tuli ne superunet.

NUKUTUSTAVOISTA oli keskustelua joku aika sitten. meillä se käy helposti; unipuvun päällelaiton jälkeen isken tytön vaunukoppaan ja se on siinä. Ehkä 50% öistä on sellaisia että korjaan tutin suuhun pari kertaa. Sit on sellaisia iltoja ettei tarvi tehdä edes sitä. Ehkä kerran viikossa sellaisia öitä että tuttiä pitää laittaa suuhun kymmenenkin kertaa ennen kuin nukahtaa. Tää on meillä toiminut parin ekan elinviikon jälkeen. Loistojuttu kyllä, koska näin saamme miehen kanssa yhteistä aikaa (ja tilaa sängyssä). Univalmistelut aloitetaan kasilta ja tyttö nukahtaa 20.30-21.30.

IMETYSPAIDOISTAKIN oli puhetta jossain vaiheessa. Mulla on vaan 1 (aion imettää vaan en 6 kk). Ja sekään paiata ei toimi, koska mulla s- koon paita ja mun tissi ei mahdu sieltä raoista kunnolla ulos, vaan jää puristuksiin. Mulla on rinnanympärys +10 cm normaaliin. Niinpä mitkään omat yläosat ei mahdu päälle, kokeilin kaikki vaatteet kun kävin kotona. Meneehän trikoiset päälle, mutta ne jää sit lyhyekis kun tissit vie niin suuren tilan. Eli ensi sunnuntain ristiäisiin pitää ostaa joku juhlava yläosa. Muuten mun kroppa alkaa jo näyttää ihan kivalta, ja omalta vaikka painoa on vielä +5 kg.

Me käytiin eilen tenavan kanssa Ikeassa, tyttö viihtyi tosi hyvin (äitiinsä tullut:). Se jaksoi katsella koko tunnin valoja ja vilsketta osotkärryistä eikä sanonut mitään. ostettiin sisustusta lastenhuonetta varten, pari lamppua, tauluja ja puuhakaari. Vielä pitää osta pinnasänky ja martto yms. Ikeassa oli kyllä kaikkea kivaa ja ennen kaikkea edullista.

Tää viikko on kiva, tänään tapaan kollegoita jotka kokoontuu täällä Hesassa. Huomenna on lokakuisten tapaaminen ja torstaina menen baby bioon. Perjantaina tulee äiti ristiäisiä varten ja vaavia katsomaan. ja sitten alkaakin miehellä kolmen viikon loma, jonka vietämme kotona jyväskylässä. mahtavaa!

Riza ja tyttö huomenna 8 vko

Vierailija
7/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DorisDay: Joo, ristiäiset onnellisesti ohi. Anni Olivia nimen sai tyttömme. Kakkosen ristiäisissä mulla tuli kyyneleet, kyllä piti purra huulta etten olisi alkanut vuolaasti itkemään. Aargg!! Nyt oli niin hauskatnämä juhlat jotta ei kyyneleistä tietoakaan..väsymyksellä myös osansa.

Meillä vauva saa ROTA -rokotteen joululahjaksi. Ei olla ajateltu vauvalle joululahjaa vielä. Ehkä ei ollenkaan tänä vuonna.

Vauva syö melkein neljän tunnin välein. Aamulla ja aamupäivällä nukkuu pitemmän jakson. Mutta jokainen päivä on niin erilainen. Yöllä syö n. kolme kertaa. Nyt nukkuu pitempiä uniaan.

Taidan vähän levätä itsekin, ennen kuin haen esikoisen eskarista. Sitten on ääntä talossa! On sellainen ihanan puhelias tyttönen.

Hyvää tiistaita kaikille..piparin ja glögin tuoksua.

Miranneli ja Anni (jonka posket paisuu)

Vierailija
8/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin imetyspaidan H&M:sta ja se on sellainen missä tulimukana vauvan body. Maksoi 24,90 ja on tumma raitainen. Minusta se on ihana. Vauvan päällä muuten ihan kiva body, mutta väri on liian tumma. Itse tykkään siitä paidasta.

Vierailija
9/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onkos edes maanantai??.....Ihan pikkasen tätä mammaa väsyttää!!! Meidän nuorimies äheltää, piereksii ja karjuu n. klo 03-06, nyt neljättä yötä peräkkäin...Ja sitten tuo esikoinen herääkin uniltansa klo 6.30=/ On huumorinkukka aika kaukana taas tässä taloudessa!!

Miranellin tyttö oli saanut kauniin nimen=) Meillä olisi tytölle kanssa tullut Olivia toiseksi nimeksi...Nyt onkin taas pähkäilty tuolle miehenalulle nimeä, hankalaa on!!

Ääntelyistä: kovaäänistä ja sydäntäriipivää karjuntaa lähinnä=/ Hyvinä hetkinä toki jotain pientä jännää kurkkuääntä tavaillaan...

Nyt ei muisti anna myöden, että mitä muuta täällä on jutusteltu, tosin aika hiljaista näyttäisi palstalla olevan....

Onko kellään hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta vatsavaivoihin?? Meillä vauvan tukevat kummit ovat hommaamassa kastelahjaksi muutaman käynnin....Ja itse olen aika vankasti vain ja ainoastaan länsimaiseen lääketiteeseen uskovaa sorttia, niin kovasti olen pohtinut, että onko siitä oikeasti apua?!? Toki alan olla valmis kokeilemaan kohta mitä vain, että toisen olo helpottuisi!!!

Ja kukas se oli saanut terkkarilta kehoituksen jättää Rela-tipat pois? Kertoiko terkkari siihen perusteluita?? Meillä nimittäin molemmat pojat saa niitä tippoja, aina kun muistan antaa....Meillä kun esikoisen vatsa reagoi ilmeisesti tähän lievän kireään ilmapiiriin vatsalla=(

No, onneksi aika rientää koko ajan eteenpäin!! Eiköhän nuo vatsavaivat kohta ala helpottamaan ihan omia aikojaankin....

Kiiuli&vatsavaivaiset pienet miehet

....ainiin....olin jälkitarkastuksessa aamulla. Kaikki muuten ok, mutta mulla edelleen jnk. verran turvotuksia, niin pitäisi käydä labrassa verikokeissa....Ja paino on tällä hetkellä +1kg lähtöpainoon, vaikka olenkin tosi antaumuksella välillä herkutellut=) Joulun jälkeen täytyy ryhdistäytyä myös tuolla ruokailupuolella!!!!!

Vierailija
10/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut hirmuisesti juu notkuttua koneella.

Hiljaista tuntuu olevan meissä lokakuisissa.

Luulenpa että se on tämä vaihe, kun vauvat alkaa jo vaatia hereillä ollessaan muutakin aktiviteettia kuin sylin, läheisyyden ja maidon ja äidit alkaa väsymään enemmän yöheräilyistä.

Jälkimmäisestä puheenollen, meillä poitsu alkaa olemaan niiiiin nälkäinen, että meillä männöö kohta lusikka kyllä suuhun.Palapaistia kehiin, no ei.

Kevyistä hedelmäsoseista on aina aloiteltu siinä 2-3kk iässä, ihan suosituksista huolimatta.

Hyvin ovat kasviksista ja muista oppineet tykkäämään perään.

Nämä kasvaa niin hurjaa vauhtia ja maitoa kyllä tulee ja pulautuksia lentää.Vaan kun pelkkä maito ei vaan pitkään pidä nälkää.

Olisi lopulta tunnin välein tissillä (myös korviketta juodessa sama, on testattu=) niin ei kai siitä mitään tule, kun muutakin pitää ehtiä.

Mulla oli myös jälkitarkastus aamulla ja ultraan jouduin, kun vuoto alkoi uudestaan suht runsaana, inhottavaa!

GALLUP:

Onko kukaan muu ihmetellyt noita lelun/vauvantarvikkeiden valmistajia, kun meilläkin suositaan laadukkaita (lähinnä Fisher Pricea), niin on joskus ihan pällilleen suunniteltu.

Meillä tuon aguarium sarjan tärisevä, soittava sitteri ja saman vesisarjan iso keinu, joka keinuttaa molempiin suuntiin..

Olen ollutkin niinhin todella tyytyväinen yhtä seikkaa lukuunottamatta:

Niissä lelut on ihan keljusti vauvan saavuttamattomissa=(

Tässä sitterissä, missä vauva nytkin tuossa jaloissani köllii, lelut on kaaressa NILKKOJEN yläpuolella, siis hä??

Ymmärtääkö joku muu, miksi siellä??

Pikku mies huitoo käsillä kovasti ilmaa ja yrittää tavoittaa, mutta eihän niillä puolen metrin käsiä vielä ole=/

Ja tuossa keinussa vastaavasti ne on pään yläpuolella ja niin korkealla, ettei toivoakaan, että vois koskea=(

Toi nyt on sellainen asia, mikä mua on monesti ihmetyttänyt.

En tiedä oonko vaan höhlä, vai miksi en nyt tajua tuota ideaa..

Pitäisi alkaa kaiteen hionta hommiin.

Edellinen asukas oli uusinut kaiteiden käsisijat ja öljynnyt ne.

Hiotaan ja poistetaan öljy ja vedetään petsilakalla ja lakalla päälle, niin on hieman käytännöllisemmät ja esteettisemmät=)

Jaksamista teille kellä yöt menee vetvoessa paljon.

Tuttiina ja Jooa 7 1/2 vkoa

Vierailija
11/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yö meni suht mukavasti söi kerran 23-07 välillä. Laitan nukkuun siinä yheltätoista syötän juuri ennen. Herää yleensä 3 aikaan välillä on mennyt viiteenkin.

Poika nukkuu yleensä ekan pätkä siitä 18-21 ja sit ollaan ilta hereil siin yhtetoista asti.

Joululahjoista ostin sellasen frice pricen koiran mikä opettaa kaikkea ja sit fleecehuovan vaunuihin talveksi. Aikani etsittyä löysin sellasen möhköfantin kuvalla.

Relatippoja oon antanut tohon enne yöunia maidon joukkoon ja on kyllä nukkunut hyvin alusta asti. Tiedä sitten onko niistä hyötyä..vatsavaivojakaan ei suuremmin ole, paitsi siinä päivinä kun kakkailee eli kolmen päivän välein suunnilleen.

Poika sai nimen sunnuntaina meni kaikki hyvin.

Fami ja Frans 1.5 kk suunnilleen..

Vierailija
12/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo vähän hiljaisempaa ollut.

Täälläkin pikkuhiljaa vasta toivuttu viikonlopun ristiäisistä. Meni loppujen lopuksi ihan kivasti ja sukulaiset eivät ihan tappaneet toisiaan, tosin eivät kyllä innolla halailleetkaan..=) Pappi oli vallan mukava, tarjoilut sain pyöräytettyä jossain välissä ja vieraat kaiketi viihtyivät. Oli kyllä stressiä silti. Poika oli toimituksen ajan kuin enkeli, mutta sitä edelsi huuto ja ininä, ja olin jo ihan hermoraunio että menee kaikki plörinäksi. Vikahetkellä ajattelin pikaimetystä ja sulkeuduin papin huoneeseen hoitelemaan hommaa. Kivakiva, oli sitten päällä oikein ekaa kertaa uudet imetysliivit, joissa sitten olikin ihan ihmehärdelli sulkemishakaset. En sitten millään saanut kiinni (oikeasti, vaati insinööritaitoja!!) koko v***n hakasta ja hermot alkoi olla jo tosi kireellä vieraiden odotellessa kirkon penkissä. Kyllä sai mieskin kuulla kunniansa kun yritti hakasta taiteilla hiki otsalla, ja meitsi kirosi pyhässä huoneessa. Arvatkaa lensikö kyseiset liivit kotona vihoviimeiseen nurkkaan!! %¤#%" ¤¤%

Ja nimeksi tuli siis Lukas Alexander, jälkimmäinen nimi suvussa kulkenut.

Yöt tuppaa vieläkin olemaan aika vaikeita kun tuo nuha roikkuu matkassa ja hankaloittaa varsinkin aamuyöstä hengittämistä. Keittosuolatippoja pistetään n. 2-3 krt yössä, jotta imeminen olisi ok. Tuttiina taisi tuossa pohtia maidon ravintoarvon riittämistä. Meillä tuntuu olevan ihan sama juttu. Vaikka kuinka paljon ja usein syödään niin aina olisi nälkä. Olen vaan niin skeptinen korvikkeiden suhteen, mutta pitäisi varmaan vaan omia asenteita rukata. Eikös?

Nukuttamisongelma painaa mieltä vieläkin. Niin monella tuntuu olevan helppoa vaan " laittaa lapsi nukkumaan" , jotta olen ajatellut että pakko sen on onnistua meilläkin. Liekö vaan ollaan lepsuiltu ja haluttu päästä helpolla kun sallittu tissille nukahtaminen ja tissuttelu pitkin yötä vieressä. Saatiin niin hieno käsintehty kehtokin ristiäislahjaksi että pitäisi pojan jo oppia omalle sängylle(kö??).

Eli laitanko kaverin illalla puolinukuksissa/nukuksissa omaan sängyyn ja herättyään yritän sitten vaan silitellä ja rauhoitella (tässä vaiheessa en usko koko tehoon laisinkaan...=( ) nukahtamaan uudelleen? Vai nostanko syliin ja imetän, jotta rauhoittuisi? Saako huutaa vaan kunnes rauhoittuu (ei kuulosta yhtään hyvältä, tuskin naapureistakaan?!)? Epäilen onnistumista, mutta milloin sitten olisi hyvä hetki opettaa omalle pedille?

Ai jai, vähän väsyttää mutta ollaan kohta lähdössä työkavereiden luokse kyläilemään. Katotaan kuinka poika käyttäytyy! Ja kuinka nukkuu ensi yön, riippuu siitä tulemmeko pandasilmäisinä tapaamiseen. =)

S + Lukas 8 vk

Vierailija
13/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään 6vko lääkärineuvola ja samalla reissulla kävin jälkitarkastusta varten pissimässä kippoon ja veren juttuja tutkailemassa. itellä fyysisesti kaikki ok. hemppa oli noussu kivasti takasin ihmisten lukemiin (oli viimesimmässä mittauksessa ennen synnytytä 111, nyt 127), paino pienempi kuin ennen raskautta ja hyvä niin, pissat puhtaat. puhuttiin sekä terkkarin että lääkärin kanssa mun omasta jaksamisesta niin paljon että tyttö jäi vähän sivuasiaksi, mutta tuli ne hommat hoidettua kuitenkin.

mulle lääkäri suositteli kotiin hoitoapua, jotta saisin nukkua edes muutaman yhtenäisen tunnin lisää rikkonaisiin yöuniin. samaten puhuttiin että jos tytön rytmi ei kohta ala itsellään kääntyä oikeeks niin menee sairaalaan uniarviointiin ja sitten siellä käännetään se väkisin. meijän tyttö siis elää -1 GWT, pitäis varmaan muuttaa sille aika vyöhykkeelle ni pääsis helpomalla ;) eli siis nii, 3tuntia siis mennään ajassa pielessä meillä. joka ilta tyttö valvoo kolmeen (nykyään yllättää positiivisesti nukahtamalla " jo" kahelta) ja toi valvominen alkaa joko yheksältä tai viimestään puolilta öin. eipä tässä muuten hätää mutta esikoinen kun herää sitten puolestaan kahdeksalta ja tuohon 5tunnin yhteiseen uniaikaan sisältyy tytön yösyöttö heräilyt niin äiti on vähän väsynyt.

no vähän ja vähän. väsymykseen liittyykin kolmas asia josta oli puhe, se että sieltähän se taas on hiipinyt vanha tuttava, raskaudenjälkeinen masennus, mutta tupla voimalla. ilmeisesti näkyy jo ulospäinkin että tämä täti ei voi hyvin kun lääkäri ite otti asian puheeks ja puhetyylistä päätellen oli ihan päätellyt mun olemuksesta asian tolan. nyt sitten huomenna pitäis jaksaa ja rohkaistua soittamaan psykologille aikaa arviointiin. toivottavasti sieltä sais apua, koska alan olee todella todella loppu. välillä yön pimeinä tunteina ajatuksen kulku on sellaista että parempana päivänä kauhistuttaa. alkanut pelottaa että jonain väsyneenä ja hounona päivänä raja ylittyykin ja satuttaa itteään tai pahimmassa tapauksessa lapsia... tää olotila on ihan hirveä. eikä silmien kirvely itkemisen takia auta yhtään kyllä.

mutta se minusta ja jatkuu tytöstä. meillä ainakin kasvetaan hyvin, nyt on jo 2000g tullu syntymäpainoon lisää eli 5490g oli paino ja pituus 58cm. paino menee kivasti +11% ...kääk, meirän matami on todellakin ollu ruoka-aikaan kotona. iho on siisti ja jalassa oleva haikaranpurema onkin mansikkaluomi kuulemma. alkanut nyt vasta nousemaan koholle päin. ihasteli tytön hymyilyä kovasti, on kyllä todella hymyileväinen typy hereillä ollessa. typy jutustelee vastavuoroisesti ja kaikki refleksit sun muut hyvät.

ja teidän vuoronne.

meijän matami ääntelee mm. murisemalla, mutta sitte aika usein päästää sellasen äänen mitä ite saattaa käyttää kun sanoo jollekkin epäuskosena eeeei kait nyt sentään. ja yleensä sillon tyttö kattoo ja hymyilee oikein isosti samalla.

nauraako teijänki ipanat jo?meillä toi pallero on aika kovakin nauramaan kun sille päälle sattuu. ja muutes pieruhuumorin päälle ymmärtää jo :D

kiiuli: puhu neuvolassa säki tosta jaksamisesta. tiedän todella todella hyvin ton tunteen kun sitä tässä kanssa eletään. josko teillekki olis mahollista toi hoitoapu. (sain sun tekstistä muuten harvinaisen naurun, kun nuo tuKevat kummit teillä sitä vyöhyketerapiaa :D )

tapaamisesta: tosi paljon tekis mieli tulla sinne ja tekis varmasti tosi hyvääkin, mutta se riippuu niin paljon miten yö menee ja kuinka väsyny on ja miten pääsee liikkeelle ja millanen on mieliala, en kuitenkaan viitti ehdoin tahdoin lähteä pommi perseessä tuonne keskustaan :) kovasti kyllä haluttais nähdä ihmisiä.

tuttiina: täällä sama homma ton syömisen suhteen. tyttö syö enemmän ku kaupasta jaksais kantaa :) ollaan alottamassa vellin lutraamisen maidon sekaan pikku hiljaa nyt alkuun ja sit pari kk hissukseen soseetki. tossa äiti oli kattonu vanhoista lastenhoito papruista että josku 80-90 luvulla alotettiin 2kk vanhana tuoresoseet ja raasteet (mitä vitsin raastetta sen ikäset syö??? ) ja sit 3-4kk alotettiin hehe, kiinteät soseet. eli täh? mutta siis 3kk meni meillä esikoisella jo perunaa maidon lisänä ihan neuvolan käskystä.

lelut on ihan pöljiä. mäki oon ihmetelly tota et mikä idea on leluissa joihin lapsi ei ylety kuin omaamalla metrin mittaset kädet tai pudottautumalla koko hökötyksestä. ja sitten on vielä fiksut äänen voimakkuudet. mikä sen ihanampi lapsen lelu kuin sellainen jonka möly kuuluu naapuriinkin. alotetaan festarimelutasoon totutus jo kehdossa? isompien lasten leluissa antaa anteeksi mutta vauvojen! tai noh, ei se kivaa oo isompien lastenkaan leluissa... nimimerkillä: liimattu kontaktimuovilla muutamaan kertaan äänireijät hiljasemmaks.

nyt pitäis mennä vääntää perheelle ruokaa ja varmaan se tekis ihan hyvää mullekkin kun tässä ei oo syöny ku yhen aterian korvike patukan lennossa... kuulemisiin!

freya ja läski :)

Vierailija
14/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freya: Millanen juttu se on kun käännetään vauvan unirytmi, miten se tapahtuu? Meillä on juuri sama ongelma kun teillä. Poju alkaa yöunille yöllä kahden ja aamu viiden välillä. Ja tätä on jatkunut jo aivan syntymästä asti. Meillä on vain se helpotus että koska poju on ainokaisemme, niin saan itse nukkua samassa rytmissä. Mutta tosiaan aamu on meillä vasta iltapäivällä ja monesti koko päivä menee nukkuessa. Hmm... jos aamulla väkisin herättää vauvan niin kohta se väkisin nukahtaa.=) Olen antanut asian aikalailla olla, mutta välillä tuntuu joo, että olis ihan kiva olla samassa rytmissä kuin muutkin ihmiset. Jos muillakin on jotain vinkkejä tämän ongelman ratkaisemiseen, niin mielellään otan niitä vastaan!!

Muuten arki sujuu mallikkaasti. Poika on todella hyväntuulinen. Nyt loppuviikosta pitäisi lähteä käymään pitemmällä automatkalla... pikkusen jännittää miten mahtaa sujua.

Kauhistus miten hurjaa vauhtia joulu tulee. Olisi sittenkin pitänyt ostaa joululahjat ajoissa. Uuh, vielä puuttuu monta lahjaa. Aion ostaa pojalle lahjan, mut en vielä tiiä minkä.

hmmm.. ajatus pätkii mitähän vielä. Olen kuulunut siihen joukkoon, joilla parisuhde asiat ovat synnytyksen jälkeen kulkeneet vuoristorataa. Mutta nyt voin ilokseni todeta, että meillä menee jo himpun verran paremmin. Enää ei riidellä kuin ehkä noin joka toinen päivä=). Ehkä se tästä alkaa pikku hiljaa sujumaan...

Terkuin Mi11Mi ja poju 10vk tai jotain

Vierailija
15/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan varsinaisessa merkityksessä=/

Anoppi on sitten hirveässä taudissa, ääni aivan hävyksissä ja röörit tukossa.

Siispä meidän huominen peruuntui=(

Ei varmasti nuo kolme alle kouluikäistä istu siellä kahviossa nätisti meinaan..

Tänä aamuna neuvolaläkäri ja jouduin jättämään 6 veen vahtimaan oven ulkopuolelle kahta pienempää, kun menin vauvan kanssa huoneeseen.

Siellä käytävässä oli ikkuna, johon oli lumispraylla maalattu kuusi, arvatkaa oliko se enää ehjä kun tulin huoneesta...

1v9kuisella oli penkki ja vaatteet valkoisessa jauheessa, eikä ollu isommillakaan puhtaat jauhot pussissa=/

Nolona putsasin minkä pystyin ja poistuttiin äidin marmatusten saattelemana.

Niin en nyt taida yrittää tämän revohkan kanssa sinne kahvioon.

Otan uusintayrityksen seuraavalla kerralla=)

SUNSHINE:

Jep, meillä ei maito riitä, ei siis korvikekaan ja mulla maitoakin tulee riittävästi.

Ihan tujumpaa kamaa tarvitaan hiljakseen kehiin,

lusikkaruokaa=)

Ei nyt näillä väsyneillä aivoilla enää saa ajateltua mitään järkevää, siispä öitä..

Vierailija
16/25 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kaste onnellisesti ohi. Oli oikein kaunis tilaisuus ja ainoa asia, minkä tekisin toisin, olisi se, että stressaisin vähemmän;-) Laitoimme ruoan; hirvipaistia, perunaa, laatikoita ja salaatteja ja jälkkärinä oli kakkukahvit. Meille tuli paljon vieraita pitkästä matkaa, joten ruoka tuli tarpeeseen.

Tyttäremme on nimeltään Valma Onerva Anneli. Valmaksi olemme kutsuneet häntä jo syntymästä lähtien eivätkä muutkaan nimet olleet salaisuus.

Täällä on ollut kyselyitä mm. vauvan joululahjoista. Sovimme miehen vanhempien kanssa, että ostamme Valmalle yhdessä rotavirusrokotteen. Valma saa kuitenkin muilta sukulaisilta paketteja ja tuo rokote on tarpeellinen (ja turhan kallis yksin meidän kukkarolle).

Joku kyseli Rela-tipoista. Jätimme ne pois, kun Valmalla oli vatsavaivoja. Olimme lukeneet jostain, että öljypohjaisina ne voivat aiheuttaa vatsan väänteitä. Valmalla loppuivatkin vatsavaivat siihen. En tiedä, johtuiko se Reloista vai mistä.

Meilläkin on ollut nuhaa ja viime yönä alkoi myös yskä. Valma alkoi juuri nukkua öitään paremmin (3-4 tunnin pätkiä peräti), mutta viime yö oli vaikea. Mieheni on yötyössä ja yöt pitää pärjätä yksi Valman kaa. Ensiyönä mies on kotona, mutta yötyöstä väsyneenä haluaisi tietenkin saada unta. Pitää ottaa tänään keittosuolatipat ja niistäjä taas kehiin.

Teillä on ilmeisesti stadissa tapaaminen tänään. Me asutaan Etelä-Savossa pienellä paikkakunnalla omakotitalossa metsän keskellä. Ilvekset käyvät pihalla ja sitä rataa:-) Tää on meille oikein kiva paikka asua, meillä on kolme koiraa ja ne viihtyvät pihalla loistavasti. Opiskelin ja asuin Helsingissä seitsemän vuotta, mutta nyt olen kyllä viihtynyt täällä maalla paremmin kuin hyvin.

Oikein aurinkoista päivää kaikille! Tänne on luvattu tänään aurinkoa!

Carmine ja Valma, huomenna 2 kk

Vierailija
17/25 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon voi kohta 7vk ikäinen valvoa vrk:ssa?!!? Aikas vähän nimittäin tämä meidän kaveri tällä hetkellä nukkuu, kun masuvaivat valvottivat eilen klo 15-21.30 ja yöllä useaan otteeseen....Oisko tullut taas viime yönä sellaset 4h nukuttua, yhteensä....Huokaus!!

Onneksi aika kuluu niin nopeasti, se on nyt se ajatus mihin takerrun! Pakkohan näiden vatsavaivojen on joskus loppua....Miehen kanssa oli taas eilen illalla elämää suurempi taisto, onneksi saatiin sovittua ennen yöunia. Väsyneitä kun ollaan molemmat, niin ihan pikkujututkin paisuu ihan hillittömiin mittasuhteisiin! Ja mulla kun on toi itku herkässä normaalistikin, niin arvatkaas nyt.....

Mukavaa tapaamista teille reippaille, jotka näette, ehkä mekin sitten ens kerralla päästään mukaan....Ja kurjaa, että Tuttiinan meno peruuntui=/ Tollasta inhottavaa tautia on liikkeellä tosi paljon....

Voi että minuu taas hymyilytti, kun Tuttiina laitoit viestissä, että mitä lapset oli onnistunu tekemään neuvolassa=) Kyllä ne vaan keksii, heti kun silmä välttää!!!

Mutta nyt kotihommiin, kun tää herra rauhottui uinailemaan liinassa! Ihmeiden aika ei siis ole ohi....Tähän asti liinassa on lähinnä kiljuttu kurkku suorana tai naureskeltu valoille tai pällistelevälle isoveikalle....

väsynyt Kiiuli kera poikain

Vierailija
18/25 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Olen täällä taustalla lukenut suurella mielenkiinnolla teidän lokakuisten tarinoita ja saanut hurjan paljon lohtua, kun muillakin näyttää menvän " yhtä hyvin" kuin täälläkin. Meillä on lokakuun viimeinen päivä syntynyt tyttönen ja perheeseemme kuuluu lisäksi mieheni, joka käy matkatöissä arjet ja esikkotyttö 3,5 vuotta. Asume täällä keski-suomessa.

Hiukan kommentteja, meillä on nimittäin kanssa masuvaivat jatkunet kohta 3 viikkoa. Olemme käyneet 3 kertaa vyöhyketerapiassa ja minä olen jättänyt ruokavaliostani pois kaiken mikä voi aiheuttaa mahanpuruja, eli suklaan, limsan, maidon, sitrushedelmät, kaikki c-vitamiinia sisältävät ruuat, kaalit, omenan jne. Todella innolla odotan joulua ja sitä kun muut vetävät kilokaupalla suklaata... Vyöhyketerapeutti sanoi, että relatipoissa on palmuöljyä, mikä voi aiheuttaa vatsan väänteitä, joten meilläkin ne vaihdettiin dds-junior- maitohappojauheeseen, joka sekoitetaan äidinmaitoon tai korvikkeeseen tai veteen. Mielestäni meidän neidin mahavaivat ovat vähentyneet. Sitä en osaa sanoa, johtuuko vyöhyketerapiasta, ruokavalion karsimisesta vai maitohappobakteereista. Rintamaidolla koitan yrittää selvitä ja ihan hyvin meillä mennäänkin. Paino on siellä alakäyrällä, mutta käyrällä kuitenkin, joten en ole huolissani, kun kuitenkin vielä nukkuu 3 tunnin pätkiäkin.

Meillä nukkumisrytmi on seuraava: Illalla nukahdetaan siinä 23 maissa. Herää pari kertaa syömään ja heräilee siinä 6-8 aikoihin. Yleensä nukahtaa vielä hetkeksi jos on herännyt klo 6. 9 jälkeen nukkuu klo 11.30 asti ja seuraavat unet on 14.30-17.30. Ilta on yleensä sylissä hyssyttelyä ja tisuttelua. Nukahtaa ei meinaa enää tissillekkään, joten viime yönä otin käyttöön varman kikan. nukahtaa aina auton istuimeen, kun lähdetään jonnekin ajelemaan, joten pääti kokeilla viime yönä sitä ja hyvin toimi. Nukkui 4,5 tuntia ja äiti on taas hiukan pirteämpi.

Minulla myös esikon aikana oli synnytyksenjälkeinen masennus, joten nyt täytyy kuulostella, ettei mene liian väsyneeksi. Se on minulla se suurin uhka, joka vie mennessään. Onneksi mies tulee jo huomenna kotiin, joten minäkin pääsen tankkaamaan hiukan unta.

Nyt meillä taitaa tyttö heräillä. Tulikin aika pitkä teksti.

Terveisin Tsygo ja tytsy 6 viikkoa

Vierailija
19/25 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni viime yö taas itkiessä, vissiin toi tihentyny tarve imeä taas päällä ja mahavaivoja, kun menin syömään eilen pari palaa enemmän suklaata, kun malttas olla syömättä. No niistä RELA-tipoista vielä, ei se neuvolatäti muuta sanonu kun jätä pois, on joillekkin aiheuttanu mahavaivoja. No minä jätin ja huomattavasti helpottanu mahavaivat.

Joululahjoista; kun ei täältä ny oikein pääse mihinkään, niin ostettiin lampaantalja tytölle lahjaksi ja jotain pientä vaatetta pitää vielä kattoo.

Vierailija
20/25 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tsygon lailla olen haamuillut teidän kuulumisianne elokuulta lähtien kun jäin kotiin kasvattamaan masuasukkia. Meidän perheeseen syntyi 14.10 toinen lapsi. Esikkotytär on kolmen vanha ja nyt tämä meidän pikkuprinssi täyttää 2 kk perjantaina.

Arki sujuu meillä suhtkoht mukavasti, hyvälle rytmille päästiin aika pian sairaalasta kotiuduttua. Poika nukkuu hyvin yöt (koputtaa puuta) , parilla syötöllä yössä mennään (ollaan täysimetyksellä). Poika tyytyvänen ja iloinen veitikka, tulee näköjään vähemmällä toimeen kuin siskonsa aikanaan. Masuvaivoja tietenkin ajoittain on mutta yllättävän hyvävatsainen poika meillä on. Meillä on käytössä Gefilus-kapselit jotka lantraan äidinmaitoon. Relaa en ole koskaan kokeillut. Ainoastaan pään vaivaa aiheuttaa ajoittainen nukkumattomuus päiväsaikaan. Poika nukkuu yleensä yhdet ainoat pitkät unet päivän aikana, yöunista riippuen 1,5 - 2,5 tuntia. Muutoin vedellään muutamia puolen tunnin tirsoja päivän mittaan. Taisi jollakulla muullakin olla samaa ongelmaa, en muista kenellä.Illasta ollaankin sitten kärttyisempiä ennen yöunille painumista.

Joku teistä puhui jo vellin aloituksesta ennen 4 kk. Mielenkiinnolla kyselen millaisella vellillä olette aloitelleet ja annatteko sen " raakana" vai sekoitettuna korvikkeeseen tai äidinmaitoon. Voisi itsekin kokeilla jo vellin antoa ennen " virallista" kiinteiden aloitusikää.

Jaaha, velvollisuus kutsuu!

Miksu07 ja poju melkein 2kk