Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRAKSET -05 VIIKKOON 50***

10.12.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt uutta pinoa joten aloitanpas sitten, myöhemmin käyn lukaisemassa aiemman pinon.

Viikonloppuna olin pikkujouluissa, ihan autolla liikkeellä mutta kuitenkin ns. tuulettumassa. Oli kyllä mukavaa, ja kotonakin Lotta oli nukahtanut ongelmitta. MUTTA yöllä heräsi klo 2 (olin jo kotiutunut), ja valvoi tunnin ja huusi sängyssään seisoen äi-ti, äi-ti-a, pois! Vaikka sanoin että kotona oon niin ei rauhoittunut sitten millään, vaan jaksoi riekkua tunnin .... Puol viideltä sitten vielä sama homma, mutta ei onneksi huutanut kuin vartin verran. Kaipa tässä pitää syyttää itseään kun ei oo ollut muualla hoidossa/yökylässä. Mutta kun niitä yökyläpaikkoja ei oo, niin eipä sitä voi silloin viedä minnekkään.

Tulevana lauantaina on miehen työpaikan pikkujoulut, avecin kera joten saan mennä mukaan :) Mummu tulee siksi aikaa hoitamaan ja antaa iltapalan, tuun sitten jo ajoissa (klo 21) kotiin ja laitan Lotan nukkumaan, ja jään kotiin. Miehen työkavereiden+heidän vaimojeen kanssa ei kiinnosta lähteä minnekään baariin, niin sopii mulle palata kotiin ajoissa. Mutta saapa mennä ainakin syömään jouluherkkuja :))

Mä en OIKEESTI jaksais enää tuota meidän uhmista ..... Aivan ihmeellisistä asioista saa raivokohtauksen, tänään esim laitoin väärät housut jalkaan päiväunille mentäessä .... Veti sellaset pultit siitä että huh huh.

Mies lähti käymään kaupungilla ja hakee samalla Lotan kuvasta tehdyt joulukortit, kiva nähdä millaiset tuli. Ollaan siis otettu ihan kotona kuva, mutta teetettiin siitä sitten kortti.

Kummallista että jouluaattokin on pian, pitäis kai alata miettimään mistä joulupukin sais?? Joululahjojakin on vielä kaupoissa, pitäis varmaan mennä joku päivä ostamaan loput lahjat. Kummilapsille ainakin on vielä ostamatta.

Nyt meen lukemaan Anna Wahlgrenin LAPSIKIRJAA, josko sieltä saisi neuvoja noihin raivotilanteisiin ...

Vierailija
2/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan yksinpuheluani.

Manna25: Oi kuinka ihanaa kun pääsette jouluksi uuteen kotiin!

noema: hyvä kun olette jo tervehtymään päin. Mihinkäs aikaan Onni muuten herää aamulla kun menee noin ihanan aikasin yöunille? Mä oon kokenut vielä päiväunet tarpeellisiksi että saan hengähtää hetken aikaa. Meillä kun Lotta hereillä-ollessaan vaatii KAIKEN huomion, eli ei leiki tai tee muutakaan yksin... Mulla synnytys on vielä niin hyvässä

muistissa ettei meille lisää lapsia tule :))

aatun_äippä: mukavan kuuloinen viikonloppu teillä ollut miehen kanssa! Voi kunpa itsekin joskus pääsisi miehen kanssa kaksistaan jonnekin. No, kaipa se päivä joskus koittaa :)

Hanskoista; reiman hanskoista oon kuullu niin paljon huonoa että epäilen etteivät toimisi meillä, varsinkaan kun Lotta ei oo mikään kova vipeltäjä ulkona. Ja voi tosiaan olla niin kuin sanoit että Lotan sormet on luonnostaan vilpoiset eikä niihin oo oikeasti kylmä ulkona-ollessa. Mutta mistäpä sen oikein tietäis.

Saako muuten lapsille jostain sellaisia villapohjasukkia? Prismassa aikuisille niitä oli myytävänä (tosi lämpöiset muuten!), mutta lasten kokoja ei ollut. Olisin valmis testaamaan mitä sukkia vain että saisin Lotan varpaat lämpöisiksi.

Ulkona tylsä ilma, mitää ei saa tehtyä sielä joten monena päivänä jäänyt ulkoilut väliin .... Ikävä äiti.

Meillä yöunet taas katkonaiset, toivottavasti olisi vain hampaita tulossa eikä taas joku monen kuukauden vaihe. Tosin hampaiden tulokin kestää monta kuukautta ... 3 vielä tulematta, saisi jo tulla.

Nyt mentävä leikkimään Lotan kanssa (tällä hetkellä katsoo dvd:ltä bremenin katusoittajia).

Missä te kaikki olette??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Tintta-L: Rasavillin peukalopotti hanskojen hinta on siinä 19-21 ¿:n tietämissä, mutta ehkäpä alesta saa jo edullisemmalla. Syyshanskat ostin edullisesti 13,20 ¿ halvennuksesta.

Mulla on joku ihmeen rasitusvamma käsissä. Täytyy yrittää etsiä jotain aputukia vähän. on aikas hankalaa tää hiiren ja näppiksen käyttö tällä hetkellä.

Mullakin vielä ostamatta joitakin lahjoja, odotan rahoitusta= tilipäivää.

Palaillaan...

Vierailija
4/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa lastenvaateliikkeen myyjä ylisti Rasavillin peukalopotti hanskoja.Sanoi, että pysyy ehdottomasti parhaiten paikallaan ja kädet ovat lämpimät näillä hanskoilla. Ja siis kalliimpiakin oli siinä puljussa, eli ihan sydämestä tuli tuo kommentti. Tosin mikä toimii yhdellä, ei toimi välttämättä toisella.

Meille tulee kanssa pukki jouluaattona. Pukkina toimii ukki. Käy muutamassa muussakin tuttavaperheessä aattona. Tulevat meille joulusaunaan, niin hoituu siinä samassa tuo pukittelukin :)

Tintta kyseli Onnin heräämisestä. Poika herää klo 8 aamulla. Tosin tänään heräsi vasta 9.30, kun oli yöllä hereillä muutamaan otteeseen. Ja äiti lauloi unisella äänellä Ystävä sä lapsien. Mutta siis normaalisti herää aamuisin kahdeksalta ja menee nukkumaan klo 19. Unta tulee vuorokauteen noin 13 tuntia, kun ei niitä päikkäreitä meillä enää nukuta. Ihan bueno.

Toukon kädelle paranemisia, kuulostaa ikävältä.

Niin ja Tintalle jaksamista uhmiksen kanssa. Meillä on kanssa uhmaa ilmassa, kuten tosin varmasti kaikilla kaksivuotiailla :) Pahimmat metkut irtoaa ehdottomasti väsyneenä. Myös äidiltä ;)

Lähden lauantaina äitini kanssa Tampereelle juhliin. Mies jää poikien kanssa, tullaan vasta yöllä. Juhlat on sellaiset, että saa pukeutua oikein hienosti. Mukavaa vaihtelua :)

Lumi tuli, lumi meni. Plääh.

Noema

Vierailija
5/23 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista, on tainneet joulukiireet viedä pinoilijat.

Missäs on muuten Auringonkukka? Ei ole näkynyt pitkään aikaan?

Oliko hei täällä jollakulla kokemusta noista nielu/kitarisoista? (siis lapsella). Aatullahan on ollut aika ajoin sitä tukkoisuutta ja nyt on alkanut jonkin verran kuorsata. Yksi tuttava kertoi että hänen lapsellaan oli aikanaan samoja oireita ja kaikki loppuivat sitten " risojen" leikkaukseen.

Pistetääs ihan pikkuinen galluppi pystyyn, jospa saataisiin pinoon jatketta :)

Eli, mitä olet ostanut lapsellesi joululahjaksi? Entä miehellesi? Entä mikä on sellainen jouluperinne jonka tahdot lapsillesi jatkuvan?

Lyhyesti, ollaan ostettu aatulle nuppipalapeli, lapsille yhteiset nukenrattaat ja kaipa joku pieni vielä hommataan. En tahdo ostaa mitään röykkiötä kun niitä lahjoja kuitenkin tulee taas joka tuutista, enkä muutenkaan tahdo että tottuvat mihinkään mielettömään määrään. Miehelle olen ostanut kaulahuivin, pipon ja hanskat, ajattelin vielä ostaa paidan sekä kaulakorun jollaista on toivonut (jos vain budjetti antaa periksi). Meidän aattoon kuuluu ehdottomasti aamulla joulusauna sekä jossain vaiheessa hautausmaalla käynti sekä hyvin (=ylen)syönti.

Nyt pitää mennä pänttäämään, huomenna pirun tärkeä tentti josta olisi ihan pakko päästä läpi tai valmistuminen siirtyy TAAS.. Ei paineita :)

Vierailija
6/23 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olen viimeksi kirjoittanut, minut on vienyt sekä joulu- että koulukiireet. Meillähän oli syksy todella leppoisa.. hirveä jakso alkoi tuossa marraskuun alussa ja jatkuu helmi-maaliskuulle. Neljä viisi tenttiä + kotonatehtäviä monisivuisia töitä päällekkäin. Aiheena anatomia&fysiologia, lääkelaskut, lääkehoito ym. mukavaa.

Meillä on sairasteltu marras- joulukuun aikana kiittettävästi ja mies joutuu oleen poissa töistä, koska mä en voi olla pois koulusta.

Ihan järkyttävä uhma täälläkin.. ja kova komentelija. Sanoja tulee päivittäin uusia, huima sanavarasto :) Uhmakohtauksista huolimatta minusta aivan ihanassa iässä nämä 2-vuotiaat, niin mainioita juttuja tulee.

Meillä on esim. joulupukkia sanottu pitkään joko " joulukukki" tai " joulututti" , mutta eilen se oli " joulupuppe" .. siinä oli kyllä naurussa pitelemistä.

Ensimmäiset kirosanat myös opittu.. ja se pahin veellä alkava. Onneksi Olli käytti sitä vain pari päivää ja tilanteissa jossa joku meni pieleen. Minun teini-ikäiset sisarukset käyttää sanoo aikas paljon.. itseltäkin se äärimmäisessä tapauksessa on joskus lipsahtanut. (voi ei miten noloa)

Ollille mies on tänä vuonna ostanut lahjoja, autoja ja haitaribussin.. en muista edes kaikkia. Itse kun opiskelen niin jää tuo lahjojen osto vähemmälle. Miehelle ostan vain sukkia, niitä toivoi. Muilta on poitsulle toivottu 92cm vaatteita, kohta jää 86cm pieneksi.

Jouluperinne meillä on se, että nautitaan joulurauhasta jo jouluaattona, silloin ei väkerretä enää mitään. Toki ruoat lämmitetään. Myös se on perinne, että joulu vietetään minun vanhempien luona, jonne kokoontuu muitakin sukulaisia.

Huomenna olisi ensiaputentti, huono opettaja ollut meillä.. tuntui työläältä lukea koko kirja kun käsitelty alle 1/3 tunneilla. Joten jatkan lukemista..

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikkien koteihin!

Vierailija
7/23 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluperinteistä: ennen meidän perinteisiin kuului jouluaattona meno mun mumman luo aamusta riisipuurolle ja illalla miehen vanhempien luo syömään, niin haudoilla käynti.

Nyt Lotan myötä muuttunut (ja viime joulun kaoottisuus vaikutti asiaan), eli tämä joulu vietetään OMASSA KODISSA, aamusta käydään varmaan hautuumaalla ja iltasella kaikki isovanhemmat ja

miehen veli tulevat syömään meille. Joulupukkiakin yritetään varata jostain, jos ei onnistu niin appi saa varmaan sen tehtävän :) Eli rauhallisempaa toisaalta nyt (ei pomppimista paikasta toiseen) ja ylensyödään kotona, ihanaa.

aatun_äipän galluppiin vastausta:

Lotalle on ostettu joululahjaksi uusi peitto + pussilakana, nukelle vaatteita, iso onkipeli Biltemasta ja sitten ostetaan legoja lisää. Muuta me ei osteta, koska tiedetään että isovanhemmat ostavat kaikkea (mm. punaisen stigan, nuken turvaistuimen, vaatteita yms.).

Miehelle en varmaan osta mitään (mun budjetti kun on aika pieni tällä hetkellä), tai sitten Prismasta sukat joissa on villasukkapohja (niitä ainakin toivoi lahjaksi).

noema: ihanan pitkään Onni kyllä nukkuu, nauti siitä! Meillä Lotta ollut aina huono nukkuja (nytkin hampaiden tulo kiusaa taas).

Ollin_äiti: oikein kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa, välillä olenkin miettinyt että mitähän sinulle oikein kuuluu :) Juu, eikös ookin ihanaa asustella uhmailijan kanssa, äidin hermot täällä päässä ei aina

oikein meinaa kestää ....

Ollin_äidille ja aatun_äipälle tsemppiä tentteihin!!

Lauantaina olisi miehen työnantajan pikkujoulut jonne minäkin saan osallistua, jännittää vain kun mumma tulee hoitamaan Lottaa siksi aikaa kun käydään syömässä. Tullaan (tai ainakin mä tuun) kotiin niin että saan laitettua Lotan nukkumaan. Lokakuussa kun kävi niin että oli oksentanut kun mumma yritti viedä nukkumaan. Toivon vaan että saisin rauhassa edes syötyä jouluruokaa, eikä tarvitsisi ahmia kiireellä.

Nyt mentävä nukkumaan, viikon katkonaiset yöt alkaa vaikuttamaan jo aika lailla meikäläiseen, öitä!

Vierailija
8/23 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut tosiaan vierähtää jokunen tovi kun olen viimeksi kirjoittanut. Tuli oikein omantunnonpistos kun Aatun äippä kyseli perään. Miten te muut saatte aikaiseksi niin paljon kaikkea? Musta tuntuu ettei päivät riitä oikein mihinkään. Eilenkin illalla aloittelin Jessen nukkumaan menon jälkeen joulusiivousta enkä saanut edes yhtä kokonaista lipastoa putsattua. Roskikseen löytyi kyllä roinaa melkein muovipussillisen verran laatikoiden perukoilta eli ei ihan turha siivouksen aloitus kuitenkaan. ;-)

Meillä oli tänään Jessen tarharyhmän joulujuhlat. Pikkuisilla (1-2v) oli oikein laululeikki-esityksiä. Aivan mahtavaa oli katsella sitä meininkiä. Tädit lauloi ja lapset oli enemmän ja vähemmän mukana. Jesse lähinnä keskittyi heiluttelemaan äidille, isille ja mummulle ja hihkumaan " isi, isi" . :-) Mies kuvasi nauhalle koko " shown" , sitä on varmasti ihana katsella myöhemmin perheen kesken. Jesseltä kun kysyin kotona mikä oli juhlissa kaikkein kivointa niin vastaus oli piparit. Näinkö pienestä se jo alkaa että tie miehen sydämeen käy vatsan kautta...? ;-)

Tsemppiä ja vertaistukea täältäkin kaikille uhmisten parissa painiville! Meillä asuu melkoinen tahtopakkaus ja aamuisin tahtoo usein venyä tarhaan ja töihin lähtö. Jesse kun haluaisi aina jäädä kotiin, joten ulkovaatteiden pukeminen on melkoisen hikistä taistelua, kävely tarhalle etanan tahtista vitkastelua (ja sylistä rimpuilee pois). Oveluutta ja mielikuvitusta vaaditaan monissa tilanteissa. Mielikuvitus tosin tahtoo kehittyä tuolla pikkuvilperilläkin. :-)

Kuten Ollin äitikin sanoi, myös minun mielestäni tämä 2v on uhmasta huolimatta aikas mainio ikä. Jessenkin jutuille saa nauraa päivittäin. Nyt illalla aiheutti mulle hepulit kun alkoi yhtäkkiä pokkana selittää " äiti on mies" . Sitten kun korjasin että eiku äiti on nainen niin oikein nauroi mulle takaisin " äiti on mies" . Kuin sanojensa vakuudeksi valisti vielä " Jesse on poika, isi on mies ja äiti on mies" ja hirmuinen virnistely päälle. Toki oli tyytyväinen kun sai mut nauramaan ja siitä oikein yltyi hokemaan tuota mies-juttua. Hassu tapaus. Tai ehkä se oli vinkki että äidin pitäisi vähän enemmän panostaa ulkonäköönsä. ;-)

Joululahjoista oli puhetta. Jesselle ollaan hankittu Nalle Puhin kellopalapeli (Jesse tykkää kovasti numeroista), muovailuvahaa, Titinalle-DVD. Dubloja on tulossa isovanhemmilta. Isoa lahjaröykkiötä ei ole tarkoitus kerätä täälläkään. Miehen kanssa ollaan sovittu viime joulusta lähtien ettei hankita toisillemme lahjoja. Mennään sen sijaan kaksin syömään ja leffaan joku kerta tms.

Nyt alkaa väsy painaa sen verran paljon että täytyy painua pehkuihin. Töissä on ollut joulukiirettä, joten tarvii kerätä energiaa. Tsemppiä tentteihin Aatun ja Ollin äideille!

Mukavaa viikon jatkoa! Joulu lähestyy kovaa vauhtia, voi kun satais jo lunta...

Vierailija
9/23 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertoilemaan uutisia, jotta meille syntyi poika 7.12 klo 5.51. Rv 37+5 ja painoa pojalla 4440g ja pituutta 52cm.

Kaikki ei mennyt niinkuin piti ja eilen kätilön kanssa käytiin läpi synnytystä ja hän sanoi, että meillä oli todellakin paljon onnen enkeleitä mukana. Että he olivat jo menettää toivonsa, että lapsi saataisiin elävänä pois.

Joten muistamme kyllä rukoilla kiitosta tästä maailman ihanimmasta lahjasta, pienestä pojasta !

Mä nyt kerron vähän tilannetta, toivottavasti en ketään säikäytä.

Tuli sitten itsenäisyyspäivänä lähtö laitokselle. lapsivesi meni 12.30 ja

lähdettiin synnärille odottamaan supistuksia.

Ei tullu koko päivänä ja kätilö sanoi illalla, että menkää perhehuoneeseen yöksi ja käynnistellään perjantaina. Sain unilääkkeen. Ehdin nukkua 2h ku alkoi supistukset. jatkui kovana ja ehdin saada epiduraalin, joka ei kuitenkaan paljo

mitään auttanu. vedin myös ilokaasua kaksin käsin.

5.20 maissa sain alkaa ponnistaa ja sainkin aika hyvin pään esiin, mutta siihen se taas jäi. Hartioista jumiin niinkuin esikoinen ja kaiken lisäksi napanuora kaulan ympärillä. Kätilön oli katkaistava tietty nuora ja sen jälkeen tuli kiire saada vauva ulos kokonaan. Näin jo kätilöistä (2kpl), että nyt on tosi kyseessä ja soittivat lääkäreitä paikalle. Synnytyslääkäri ja lastenlääkäreitä

2kpl. Kätilöt onneksi ehtivä saada vauvan ulos, mutta se ei hengittäny. Niimpä se kiidätettiin ulos huoneesta ja intuboitiin. Ja sitten ei edes kuultu 2h miten vauvalle kävi, ku se vietiin samantein lastenteholle..

Kätilö lähti kattoo vauvan vointia ja tuli sit meille kertomaan kuvan kera, että vauva on hengissä, mutta tehohoidossa.

Me päästiin klo 10 sinne teholle kattoo sitä. Onneksi hengitysputki oli poissa,mutta poika oli kaikissa muissa letkuissa ja kanyyleissa.

Seuraavat 3pvä oli kriittisimmät.

minä jo kotiuduin ja poika siis vielä teholla.

Mutta onneksi edistymistä parempaan suuntaan on tapahtunut koko ajan ja nopealla vauhdilla. Oli tosi kurja lähteä sairaalasta, ku poika jäi sinne. Mutta käydään 2 päivässä hoitamassa poikaa ja soitellaan monta kertaa päivässä sinne.

mutta hienosti poika on jaksanu ja päivä päivältä on menny paremmin. Kunhan ei tule takapakkai. sitä pelkään koko ajan.

tiistaina saatiin poika jo ekan kerran syliin ja eilen harjoiteltiin rinnalta

syömistä. Joten tosi hyvä edistyminen. Mahdollisesti tänään otetaan

viimeinenkin kanyyli pois ja siirretään korisänkyyn, pois kaapista.

Käsi pojalla on edelleen kipeä, mutta murtumia ei ole. Ei vielä tiedä onko hermovaurioita kädessä, mutta sitä aletaan kuntouttaa heti, kun kantositeen saa ottaa pois 2vkon päästä.

En vielä tiedä milloin pojan saa kotiin, mutta toivottavasti ainakin jouluksi.

Sitten kun poika on siihen valmis.

Mutta sitkeä ja reipas poika ainakin on, kun tietää kuinka rankka tie maailmaan oli.

Via de la rosa, sanoo mieheni. Ja sitä se oli.

haluan toivottaa teille kaikille perheille oikein ihanaa joulun alusaikaa ja joulua. Pitäkää huoli toisistanne ja rakastakaa. Ei koskaan tiedä mitä voi sattua elämälle.

Toivoo Marika ja pojat.

palailen sitten kertoilemaan vauva-arkea kun saadaan poika kotiin ja elämä tasaantuu.

Vierailija
10/23 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä oli diagnoosina hartiadystokia, kuten esikoisenkin aikana, mutta tämä oli paljon pahempi. Se voi tulla myös pienikokoisemmalle vauvalle. Minulla on pienet luut ja ahdas lantio, vaikka ylipainoa onkin :)

Vierailija
11/23 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikalle paljon onnea pienestä suuresta ihmeestä! Valtavan koskettavasti kirjoitit. Miten ihanaa, että selvisitte hengissä tuosta koettelemuksesta. Ei paljon pahempaa voisi tapahtua. Toivottavasti pääsette pian normaaliin kotielämään kiinni ja sinä ja pikkuinen tokenette nopeasti. Olette rukouksissani.

Mukavaa oli lukea myös kaikkien kuulumisia ja Jessen mies-tarinoita :)

Joulusauna, hyvinsyönti ja rauha, niistä en luovu :)

Onnille olen ostanut Tammen kultaisten kirjojen sarjan " Autotehdas" kirjan, sekä Stigan (perusmalliin minäkin päädyin). Mies ostaa lahjat aina viimetingassa, mutta ainakin Disneyn Cars autoja Onnille meinaa ostaa. Niitä on meillä jo jokunen ja ovat kyllä veikeitä. Miehelle ostin kirjan Gomorra, jonka on kirjoittanut napolilainen mies, joka lähti selvittämään mafian lonkeroita kotikaupungissaan ja elää nykyään poliisin suojeluksessa paikassa, jota edes sukulaiset eivät tiedä. Lisäksi ajattelin antaa viisi lahjakorttia, joilla voi nakittaa mut viemään koiria hänen " vuorollaan" :)

Lahjoja enemmän meillä satsataan jouluna ruokaan ja tunnelmaan. Kirkkoon mennään aamulla ja sitten joulusaunaan. Ihanaa, rakastan joulua. Kaloja olen tilannut Tampereelta saakka. Mikään ei voita hallista ostettua smetanasilliä, sorsapuistonsilakoita ja sinappisilakkaa. Niin ja perunat Tammelan torilta :) Nam. Mätiä pitää olla iso kulho!

Kyllä pysäytti Marikan perheen koettelemus. Nyt unohdan siivoamisen ja menen poikien seuraksi autoleikkeihin. Jos vaikka yhdessä tehtäisiin lihapullia :)

Noema, joka muuten aloitti taas venyneen vatsanahan hävittämisen eilen.

Vierailija
12/23 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marica77 paljon onnea pienestä pojasta ja on mullakin ihan pala kurkussa kun luin kirjoitustasi,ihan menee sanattomaksikin*halaus teille*!!!!Pikaista toipumista pojalle ja toivotaan ettei mitään pysyviä haittoja jää.Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

Olen vielä töissä ja kohta lähen kotiin ja melkein suoraan Annan pp-hoidon joulujuhlaan ja Anna esittää hoitokaverinsa kanssa tonttua :) Aamulla hoitoon lähtiessä olisi jo halunnut tonttulakin päähän :)

Vauva masussa potkuttelee,onneksi,olin jo ihan sydän sykkyrällä kun en vähään aikaan liikeitä tuntenut.

Annalle ollaan joululahjaks ostamassa muumitalo,miehelle ajattelin yllätystä...kaikki kummilasten lahjat vielä ostamatta...

Tunnelmallista joulunaikaa teille ihanaisille naisille :)!

T:Odottelija76,masukki rv 20+1

Vierailija
13/23 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maricalle lämpimät onnittelut poikavauvasta! Surullisena minäkin täällä kertomustasi luin. Kaikkea hyvää teille! Onneksi enkelijoukko oli mukananne.

Todellakin huomisesta ei tiedä.

Viime viikolla oli koko ajan kauhea väsy ja voimattomuus, olisin voinut nukkua koko viikon.

Nyt olo parempi ja pieniä joulujuttuja puuhasteltu. Kortteihin sain tänään postimerkit liimattua. Lahjapaketteja olen neidin kanssa väsäillyt. Tykkään tehdä erityis kauniita pakettaja. En tykkää värikkäistä papereista, vaan paketoin aina ruskeaan pakkauspaperiin ja paperinauruihin.

Puistossa oli tänään vieraana tonttu. Perttu oli portilla jähmettyneenä jonnin aikaa ja ensin kaukaa tonttua katseli. Loppu ajasta tohti jo käsipäivää tontulle heittää ja hipustella perässä.

Jouluaattona menemme siskoni perheen luokse, asuvat samassa kaupungissa. Pukki tulee iltasella vierailulle. Kotipuolessa kuuluuu meilläkin haudalla käynti. Ihan samoja perinteitä meilläkin kuusen koristelu, hyvä ruoka rauhassa nautittuna, joulusauna, kynttilät, ihana tunnelma, vähän jännitystä ilmassa. Ja joulupunkin kuumalinjakin on kiva, joskaan ohjelmat ei ole ollenkaan niin hyviä kuin itse olin lapsi.

Kunpa vain saisimme lunta!!!

Viime viikolla kyllä tuntui, että koko joulu valui pöntöstä alas, kun monta päivää kaamea vesisade jälläsi! Ja vei mennässään kauniin lumen.

Mekään emmä hurjia kasoja lahjoja tahdo, eikä varsinkaan turhaa krääsää. Ja hyviä ja hyödylliä lahjoja on yleensä tullutkin. Pertulle on kääröissä Lennu ja kuormuri, vähän vaatetta, kirjoja taitaa olla useampi kappale,muumi aterinsetti ( olen muumilusikoita kerännyt ja mukeja myös) mustavalkoiset muumipussilakanat on molemmille.

Minun vakkarilahja varsinkin suvun miehille on sukkia ja boxereita ;))

Siskon mies odottaakin aina innolla, että mitäs hupaisaa olenkaan keksinyt. Tänä jouluna hän saa vaaleanpunaiset Wagner-boxerit ;)) Jotain jäynää niissä täytyy olla.

Miehelle on ruskea huppari.

Tintta-liisa, kyllä lapsillekin on jossain semmoiseia sukkia, en vaan osaa auttaa missä.

Mukavaa pikkujoulua :) Eiköhän mumma Lotan kanssa pärjää sen aikaa ja saa sinut kuitenkin nukuttajakseen.

Luulen että meidänkin ukolle ois jotain hampaita tulossa. Sormet ainakin on yhtenään suussa, hyvä ettei kurkussa. Ja muutama yönäkin on kummasti kitissyt.

toukon rasitusvammalle pikasita paranemista!

Aatun ja Ollin äideille hurjasti tsempiä tenttikoitoksiin!!!

Jessen joulujuhlat kuulosti oikein mainioille! Innolla odotan myös, etä pääsen joskus omieni. Ne oli huippuhetkiä koulussa :)

noemalle myös mukavia juhlia hienona naisena :)

Kotosalla päivisin meillä ollaan ilman vaippaa, päikkäreille ja ulos laitetaan. Puolen tunnin tunnin välein käytetään potalla, läheskään joka kerta ei pissaa tule ja seuraavalla tuleekin isompi. Noin yhdet märät per päivä tulee. Hyvin suruissaan on ja voivottelee, jos housut kastuu.

Tästäpä taisi tulla aika tarina :)

Mukavan jännittävää joulun odotusta koko ihanalle poppoolle!

Tavataan taas.

Hilda

Vierailija
14/23 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lämpimät onnittelut Marikalle vauvan johdosta. Todella koskettavaa lukemista oli pienokaisenne maailmaan tulo. Sniisk. Tuli ihan omat kauhunhetket pojan syntymästä mieleen, kun hänen sydänäänet yhtäkkiä romahtivat ollen 70 ja sitten se olikin menoa... Meillä on Suomessa hienosti asiat vaikka terveydenhuoltoamme usein moititaan.

Todella mukavaa oli lukea teidän kaikkien joulujuttuja. Me olemme ostaneet pojalle lahjaksi Stigan, Postimies Paten auton + dvd:n, nuken kylpytarvikkeineen, CD:n, kirjoja (Kunnasta, Muumia ja NallePuhia), yöpuvun, Schleichin eläimiä ja Brion junarataa sekä Arabian muumilautasen ja mukin.

Miehen kanssa ostimme juuri yhteiseksi joululahjaksemme uuden kameran joka on jo käytössä. Lisäksi olen miehelle ostanut HugoBossin lahjapakkauksen, CD:n, muumimukin.Uutta parranajokonettakin olen katsellut...

Iskusta soittivat tänään että tilaamamme tv-taso on tullut, olin aivan innoissani, koska tilatessamme myyjä sanoi ettemme varmast ehdi saada sitä jouluksi (josko edes tälle vuodelle). Se on paras joululahja minulle. Vielä olisi pari mattoa, olohuoneen pöytä ja työpöytä hakusessa.

Muuten meillä on tulossa hyvin erilainen joulu kuin ennen. Vaikka tämä on miehen kanssa 12. yhteinen joulumme, alamme vasta nyt luomaan omia jouluperinteitämme. Itse asiassa olemme viettäneetkin vasta 2 viime aattoa yhdessä ja nekin vanhempieni luona. Nyt ollaan uudessa kodissa ja ainakin miehen isä tulee meille. Hänhän kuuluu jo miltei perheeseen kun on huhtikuusta asti asunut meillä. Enpä olisi koskaan uskonut että tästäkin hengissä selvitään, vaikka välillä on kovasti riideltykin.

Ihanaa kun joulu tulee. Pojan päiväkodissa ovat kovatsi laittaneet joulua, kaikki verhotkin vaihdettu jouluisiin. Minä vein päiväkotiin lahjaksi pienen tekemäni piparitalon tuomaan tunnelmaa ja tuoksua. Minusta se on ihanaa että päiväkotikin panostaa jouluun, varsinkin nyt, kun itse asumme muuttolaatikoiden keskella ja joulukoristeet on tuolla jossain varaston perillä. Ihanaa että poika saa edes hoidossa joulutunnelmaa.

Rakentamisessa on meneillään viimeiset rutistukset ja rankkaa on. Aletaan olla aika hermot kireällä kaikki... Ja väsyneitä. Tässä muutama kommelluksemme tältä viikolta:

-Sunnuntaiaamuna löysin jääkaapista melkein täyden jätskipaketin sulaneena pitkin hyllyjä. Mies oli yöllä syönyt jätskiä raksalta palattuaan.

-Eilen aamulla kävelin päiväkodista autolle, avasin oven ja ihmettelin penkillä olevaa laukkua. Nostin katseeni ja näin vieraan miehen. Ihan väärä auto siis... nolotti.

-Mies hukkasi tänään K-raudassa lahjakorttimme. Onneksi se löytyi yhden hyllyn reunalta.

-Mies unohti kaupassa ostoskassin kassalle, huomasi tuulikaapissa että jotain puuttuu....

Tämmöistä tällä kertaa.

Manna

Vierailija
15/23 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maricalle halaukset myös tänne kovia olette joutuneet kokemaan!!!

meidän murheet on niin pieni tuon tapahtuman rinnalla mutta kerron nyt kuitenkin mitä meille kuuluu..

teemun 2v synttärit koitti ja samaisena iltapäivänä saatiin juurikin ennen juhlien alkua tietää että kodissamme siis tässä keväällä ostetussa on erittäin paha homeongelma, jonka vuoksi olemme sairastaneet koko syksyn. teemu kävi kertaalleen terkkarissa avaavaa hengittämässä ja miehelle aloitettiin astmalääkkeet. se viikonloppu siinä meni ihmetellessä ja myyjän kanssa keskustellessa jollonka hän kertoi että 5v sitten astianpesukoneen pois´toletku on vuotanut mutta hän ei ole ymmärtänyt ilmoittaa asiasta eteenpäin saati että asialle olisi tehty jotain.

maanantaina sitten vaadin meille tilapäisasunnon ja onneksi se saatiin, noin klo 13 ilmnoitettiin että meillä on asunto. siinä sitten pakkaamaan ja muuttamaan sitä irtaimistoa mikä mukaan ehdittiin ottaa. tiistaina tuli mies avaamaan lisää sitä homeista mattoa ja arvatkaa mikä lemu siitä syntyi ja meidän loput tavarat jäivät sinne itiöitymään. kaikki se tavara mitä ehdittiin mukaan ottaa piti täällä desinfioida ja pyyhkiö mielellään 7 kertaan että varmasti kaikki pöpöt kuolee. vaatteet joka ikinen riepu pestävä vähintään 60 asteessa mieluiten 90. tein hommia yhden viikon aikana 88h+ mulla oli joka pv myös apujoukkoja täällä. lepääminen tietty oli aivan nollaan ja nyt sitten poden alkavaa raskausmyrkytystä tai toivon mukaan proteiinit ovat koholla vain ylirasituksen vuoksi.

torstaina ykskaks soitti remppamies sieltä meidän asunnolat miehelle että he alottas rempan nyt mutta ku on noi tavarat, ei muuta ku tuhatta ja sataa muuttokuormaa tekemään. tämä 2vk on ollu semmonen rumba etten toivois tämmöstä kenellekkään. muiden oireilu on helpottanut paitsi minun joka joka pv täällä putsaan ja puleeraan, varmasti viisasta näin raskauden loppumetreillä...

vauva onneksi on voinut hyvin ja pysynyt vielä toistaiseksi masussa ja toivone ttä pysyskin vielä 2vk että ehdittäs saada asiat jollekkin mallille. toisaalta merkit viittaa siihen että lähtökin vois olla lähellä, nyt on jo laskeutunut alas että senkään puoleen en juurikana mitään voi enää puuhastella+ehdotonta vuodelepoa määräs viikonlopuksi ja maannantain neuvolassa sitten nähdään miten jatkot sujuu.

meni tämä äippäloma pikkasen erilailla ku kuvittelinmutta luultavasti pahimmasta ollaan selvitty, paitsi nyt alkaa sitten remppamiesten vahtiminen että tekevät hommat niinkuin pitää, meinasivat jo lusmuta..

teemu ei oo ollu muutosta moksiskaan, ihme tyyppi se sietää mitä vaan, parisuhdekkin on vahva, välillä vaan meinaa epäusko kaikkea kohtaan iskeä.

joulunodotusaikaa teille ja palaan kyllä joskus kun meidän elämä " normalisoituu"

aijuu laskettuun ei oo enää kahta viikkoakaan, pitäkää peukkuja että sen suhteen kaikki menis kuitenkin hyvin...

Vierailija
16/23 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipas tamatun perheessäkin hurja juttu!

Peukut pystyssä, että vauva vielä hetken malttaisi kohdun lämmössä.

Ihanaa, että Manna koti pian valmis.

Kaupungille suuntaan iltapäivällä siskon kanssa. Vielä muutama juttu ostamatta, varmasti on porukkaa liikkeellä plajon, mutta ei onneks ole kiire.

Hurjaa, että viikon päästä ollaan ihan joulutäpinöissä. Taidan olla kovasti lapsenmielinen, kun pientä jännitys kutinaa :)

Perttu ei jaksanut joulua odotella, kun varmaan toisena päivänä oli suklaakalenterin jo tyhjänny salaa.

Taitaa oll muutenkin aika herkkusuu, toissa lauantaina oltiin kaupassa koko porukalla ja kärryissä huuteli iloisena koko kierroksen ajan Kaakkipäiväää!!

Tässä päivänä eräänä puhelimeni kävi vesilasissa pesulla pikku miehen toimesta. Neiti tuli minulle ilmottamaan, että Perttu uittaa sun puhelinta. Ihme ja kumma, toimii vielä.

Mitäs makeita herkkuja laitatte jouluksi?

Haluisin tehdä jotain hyvää jälkiruokaa joulupöytään. Vielä en ole päättänyt mitä. Porkkanakakkua ajattelin leipoa, ihanaa glögin kanssa.

Suklaat ja konvehdit tietty kuuluu myös jouluun ;)

Hilda, joka taitaa olla myös aika herkkusuu

Vierailija
17/23 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi Marikalle onnittelut pojasta, tippa tuli täälläkin silmään kun luin tarinaasi. Toivotaan että jatkossa kaikki menee paremmin eikä takapakkia tule.

Tamatullakin vauhdikasta aikaa, hyvä että masuasukki pysyy vielä mukana :)

Joululahjoista sen verran, että Venlalle ostettiin vähän vaatteita ja nalle puh-pussilakana setti ja pari lakanaa. Leluja tulee sukulaisilta sen verran paljon, ettei me ostettu mitään. Yhteisiä lahjoja ostettiin sitten enemmän; eli uusi sohva, vaatekaappi, pleikkari2 ja mulle uusi puhelin =)

Rakenneultrassa käytiin tällä viikolla ja kovasti tytöltä tämäkin näytti...Viikot näytti taas vaihteeksi vähemmältä eli kun ne viimeksi siirsi la:ta 5 päivää, niin nyt taas olivat sitä mieltä että olisi vasta 19+ viikko eikä 20+...aikaa eivät enää siirtäneet mutta eipä tarvii hätäillä jos ei ihan vapuksi vauvaa saada.

Venla olikin mummolassa taas yökylässä, äsken soittivat että ovat kotiin tulossa ja taas oli mennyt tosi hyvin. Se vaan on niin jännää että siellä tyttö nukkuu 12h yöunet ja 2h päikkärit. Kotona ei todellakaan samoja määriä...

Mutta hyvää alkavaa jouluviikkoa kaikille, meillä töissä kiireistä koko viikko mutta onneksi saa olla joulun kotona!

Vierailija
18/23 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ei olisi viikonloppua ollutkaan=( Paiskin viikonlopun raksalla hommia ja tuntuu etten poikaakaan ole ehtinyt näkemään. Onneksi kuului viihtyneen tätien kanssa oikein mainiosti.

Hurjalta kyllä kuulosti Tamatun kertomus. On varmasti ollut todella raskasta aikaa, ja vieläpä viimesillään raskaana. Pakon edessä sitä kyllä pystyy uskomattomiin suorituksiin kun vaihtoehtoja ei ole.

Joulun herkkuja joku kyseli... tässä jotain mitä omaan joulun ehdottomasti on kuuluttava:

-jänispaisti (tämä on lapsuudenkotini perinne)

-hirven kuivalihaa ( perinne lapsuudenkodista, mikä tahansa riista käy)

-kinkkua miehelle, minä en sitä syö

-laatikoita (minulle maksalaatikkoa, mies taas vaatii lantut ja porkkanat)

-erilaisia salaatteja

-ruoalle hyvää punaviiniä ja cocista (ihan must hirven lihan kanssa)

-itse olen kala-allerginen, mutta muille lohi kuulunee jouluun

-riisipiirakoita (joihin voi ihanasti sulaa)

-jälkiruoaksi esim. hyvä suklaakakku (siis todella suklainen) tai karpalo-kinuski-jäädyke. Tai molemmat. Tai sitten ihan vain kohmeisia marjoja.

Kattausten tekeminen on intohimoni (astiat yleensäkin) ja nyt on ihanaa päästä tekemään joulukattausta omaan kotiin. Vähänhän se on orpoa ettei taida vielä aattona olla verhojakaan keittiössä, mutta....

Illalla jotain pientä suolaista, juustoja, hedelmiä, kuoharia.

Tämmöistä siis meillä luvassa.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille!

Manna

Vierailija
19/23 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa oli systerin kanssa kauppoja kiertää, muutamia juttuja löytyikin.

Manna ollut taas reipas raksalainen. Eikä niillä verhoilla tai muuttolaatikoilla niin väliä, kun teidät ympäröi uusi ihana kotinne :)

Ymmärrän täysin, että haluat jouluksin sinne, niin minäkin haluaisin, vaikka muuton keskellä joulua juhlittekin. Paras joululahja :) Sitten lepäätte ja otatte iisimmin, yhdessä koko perhe. Ihanata!

Mukavia lahjoja CalZalin perheessä.

Tulkaapas joulukiireiden keskeltäkin pikaiseen moikkamaan :)

Hyvää alkaavaa viikkoa kaikille, enää viikko vinhaa odotusta :))

Hilda

Vierailija
20/23 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne teillä Tamatu! Ihan kamalaan saumaan sattui vielä kaiken lisäksi. Tosin koskapa olisi hyvä hetki tietää asuvansa hometalossa.. Yritähän jaksaa siellä. Toivottavasti nuo oireet miehellä ja pojalla helpottavat kun olette asuneet pitempään muualla. Ihan järkky juttu. Niin ja toivottavasti sulla oli protskut plussalla ylirasituksen takia, ettei raskausmyrkytystä pukkaa. Huh huh. Manna oli kyllä oikeassa sanoessaan, että pakon edessä sitä yltää mitä ihmeellisimpiin suorituksiin. Tsemppiä teille sinne!

Ihana Perttu kun syönyt jo suklaakalenterin tyhjäksi ja huutelee karkkipäivää :) Onni on kanssa melkoinen herkkuhiiri. Tullut äitiinsäkö? Meillä kalenteri on sellaisessa kaapissa, johon ei pääse käsiksi. Aamu alkaa sanoilla " Äiti ottaa Onnin pois täältä (omasta huoneestaan aidan takaa huutelee). Mennään avaamaan kalenteri. Numero seiska" . Hupaisaa kuunneltavaa.

Makeita herkkuja jouluna meillä on taatelikakku, joulutortut, piparit, erilaiset suklaat ja Rafaello kookosherkut.

Mulla oli oikein mukavaa juhlissa. Oli ihanaa käydä rauhassa äidin kanssa syömässä ja sitten juhlimassa sivistyneesti. Tunsi itsensä aikuiseksi :) Jalat oli kyllä loppuillasta ihan muusia, kiitos korkkareiden.

Oon ihan tempaantunut taas tästä jumppaamisesta. Ihan mieletöntä, kuinka nopeasti alkaa varsinkin vatsanseudulla tulokset näkymään!

Käytiin miehen kanssa jouluostoksilla kahdenkesken. Mies osti Onnille vaikka mitä ja en usko, että lopetti vielä. On luonteeltaan vähän sellainen mukasäästäväinen. Puhuu, että pitää kasvattaa lapset niin, etteivät totu kaikkea saamaan, mutta sitten onkin jo tilaamassa pojalle jos jonkinmoista härveliä :)

Mua nauratti tänään, kun mies kysyi, että onko mulla lahjatoiveita ja vastasin pitkän harkinnan jälkeen, että " joo, haluaisin uuden imurin" . Aika säälittävää, eikö? Musta on virallisesti tullut äiti :D Mies kyllä katsoi vähän vinoon, joten uskon, että imuria en tule paketistani löytämään ;)

Noema