Mieluumin selvä joulu kuin lahjoja
Näin sanon aikuisena alkoholistin lapsena. Ei ne lahjat korvanneet sitä, että olisi saanut viettää päihteettömän rauhallisen perhejoulun.
Kommentit (4)
silloin kun olin lapsi, johtuu ehkä italialaisesta isästäni, alkoholi ei meille ole ollut se paha ja kaamea tabu. olen perinyt samalaisen alkoholikulttuurin vanhemmiltani ja meillä otetaan alkoholia ihan sivistyneesti, joskus voimme olla ehkä hiprakassakin, mua ei ainakaan ahdistanut vanhempien viinittely kun olin lapsi, päinvastoin, muistan ne lasin kilinät, naurut ja laulut hyvänä asiana.
Syömme hyvin, saunomme ja ulkoilemme ja illalla teemme yhdessä jotakin glögilasien ääressä. Joululauluja laulamme myös paljon. Yöksi nämä vieraat menevät mummolaansa. Sitten seuraavana aamuna pukki on tuonut omille lapsillemme lahjoja kuusen alle amerikan malliin.
Näin on ollut jo kolmena vuonna. Meillä on aina ollut ihan älyttömän hauskaa. Eikä näiden lapsi parkojen tarvitse olla vanhempineen kotona.
muistetaan että suurin osa maaiman ihmisistä osaa ottaa kohtuudella, vaikka vain yhden lasin. yritä ap ymmärtää, että vaikka sun vanhemmat ei osanneet niin muut voi osata.
hassuttelivat kivasti.
Nyt jälkeenpäin kun mietin, ei meillä tainut yhtään selvää joulua jota muistan. Mutta hauskaa senkin edestä.
Ja ei, en silti ota jouluna alkoholia