Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa

10.12.2007 |

tyttöni on 5viikkoinen. Hänellä on kauhean kova imemistarve. Aloittaa imemisen yleensä aina illalla n.6 aikaan ja lopettaa joskus 1 aikaan yöllä. Melkoinen maratooni. Kauhea huuto tulee jos ei saa tissiä. Tuttia tyttö ei huoli, irvistelee ja sylkee pois, nykyään myös huuto tulee pelkästä yrityksestä. Onko muilla samalaista tilannetta? Tyttö myös imee aika paljon päivällä ja on paljon hereillä. Omaa aikaa ei oikeastaan ole. Hankalaa lähinnä jos haluaa tytön kanssa lähteä kylään tai asioille. Onko kellään mitään ideaa tilanteen helpottamiseksi?

Alun perin olin ajatellut että olisihyvä jos tyttö ei tutille oppisiskaan mutta alan luopua siitä ajatuksesta.

Antakaa omia vinkkejä ja ajatuksia.

Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nyt 8kk ei huolinu koskaan tuttia,eri malleja kokeiltiin yms.nyt ei sit enää viiti opettaa kun on jo noin iso.Neuvoa en osaa antaa muuta kun yritä levätä ,syödä ja juoda hyvin..jospa vauvalla on tiheän imu kausi=)

Vierailija
2/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on nyt 3 kk ja meillä oli noin kahteen kuukauteen aivan sama tilanne. Hermo oli kireällä aluksi, mutta sehän vain pahensi tilannetta. Päätin sitten sopeutua vauvan rytmiin ja hoidin kotia ja asioita päivällä kun tyttö nukkui. Nyt tilanne on jo helpottanut. Hän syö lyhyempiä aikoja ja nukkuu enemmän. Näin käy varmasti teilläkin kunhan maltat vielä hetken. Tsemppiä!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet vauvat tuppaavat tuota harrastamaan. Ajan kanssa helpottaa. Meillä vauvat ovat parin kuukauden iässä luopuneet tuosta harrastuksesta kun ovat alkaneet löytää pikkuhiljaa selkeämpää rytmiä ja muutenkin ovat kehittyneet tehokkaammiksi syöjiksi ja maidontulokin on tasoittunut. Muista vaan syödä ja etenkin juoda riittävästi.

Vierailija
4/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta! Meilläkään ei tutti kelvannut ja sitten luovutettiin yrittäminen. Olin myös aluksi tosi turhautunut kun sain olla koko ajan neidin tuttina ja tuntui että ainakin puolet vuorokaudesta meni imettämiseen. Aloin linnoittautua sohvalle, otin käden ulottuville kaukosäätimen, puhelimen, kannettavan tietokoneen ja evästä, siinä ne illat sitten vierähti! Mutta eihän tuota vaihetta kovin kauaa kestä, pian sinunkin vauvasi alkaa kiinnostua muustakin kuin tissin imemisestä ja jaksaa esim katsella leluja hetken aikaa. Oma tissitakiaiseni on nyt 8kk ikäinen ja nykyään ottaa tissistä nopeat huikat ja sitten taas leikkimään! Nykyään kun heräilee yöllä niin ei tarvi ihan joka kerta antaa tissiä vaan taputtelukin kelpaa, aikaisemmin toimin yölläkin tuttina monta kertaa.

Koita jaksaa, pian helpottaa! :)

Vierailija
5/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitettavasti ei vinkkejä, mutta toivoa kyllä! ;)

Poika vietti alkuun kaikki illat (ja päivät) rinnalla. Juuri tuossa jokin aika sitten tajusin, että hitsi vie, kun eihän tässä enää ehdi edes katsoa telkkaria kun maidot on jo juotu. ;) Alun tuntitankkauksista on tultu nyt viiden minuutin pikahörppyihin. Eli kyllä se helpottaa!

(Peesaan edellisiä: Muista syödä ja etenkin juoda hyvin!)

Vierailija
6/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella, että kaikki se stimulaatio minkä rinnat vauvalta saavat on hyväksi maidoneritykselle. :0)

Vierailija
7/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä tietää että se ei loputtomiin kestä! Kyllähän sen kestää kun tietää ettei se loputtomiin kestä! Esikoinen kun on kyseessä niin eioikein tiedä mistään mitään. =)

Kun muualta tulee kommenttia ettei tissiä saa käyttää huvituttina, vaikka itse olin ajatellut sen nimenomaan olevan hyvä maidontuotannolle. Itse ei sitten tiedä mitä uskoa.

Tämä kyllä antoi uskoa ja jaksamista maratooneihin.

Kiitos vielä kaikille vastanneille!

Vierailija
8/8 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti ymmärrä mitä kamalaa ja pahaa siitä voisi seurata, että vauva saa tyydyttää imemisentarvettaan luonnollisella tavalla eli äidin rinnalla. Rohkaisen sinua kuuntelemaan vauvaasi ja luottamaan vaistoosi. Ei ole helppoa esikoisen kanssa, tiedän, mutta usko siihen, että sinä tiedät mikä on vauvallesi parasta ja vauva myös osoittaa sen sinulle. Jos vauva on tyytyväinen imetysmaratoonin aikana ja sen jälkeen niin silloinhan kaikki on vauvan kannalta aivan loistavasti. Ei ole mitään järkeä " väkisin" tunkea tuttia huutavan lapsen suuhun jos tissi kerran hiljentää. :0)