Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Kysymys Norjan äitiysrahasta
15.01.2007 |
Toisessa keskustelussa ilmenikin että Norjassa pitää olla 6 kk viimeisestä 10 kk:sta töissä. Mutta miten se äitiysrahan suuruus lasketaan? Viimeisen kuukauden tulojen mukaan, vai keskimääräisten tulojen mukaan? Pitääkö olla vakituisessa työsuhteessa? Itsellä tulot vaihtelevat huimasti kuukausittain, riippuen kuinka paljon teen töitä, mitä vuoroja jne.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Äitiysrahan voit valita maksettavaksi joko 80% palkasta tai 100% palkka. 80% palkalla loma on noin vuoden, 100% palkalla loma on noin 8kk. Nyt en ole aivan varma lasketaanko tuen suuruus keskim palkasta vai lasketaanko se (niinku olen kuullut) 6 parhaan kuukausitulon mukaan.Vai 6 viimeisen kk:n mukaan??? Työsuhteen ei pidä olla vakituinen. Kannattaa itse laskea tuen määrä ja äitiysloman pituus. Itse olen joutunut korjaamaan sitä moneen otteeseen sekä trygdeen että työpaikkaani. Trygde mm." unohti maksaa minulle osan tuesta, koska se tuli toisen työpaikan tulojen mukaan :) Kaikki tarvittavat tiedot löydät www.nav.no sivuilta! Onnea äitiyteen!